Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klaasje schreef:Jeez, niet best. Hoe kan een jochie van 11 nou alleen op buitenrit gaan? Zo zie je maar weer..
In ieder geval heel veel sterkte voor iedereen, en zeker het jongetje uiteraard.
Cisss schreef:daaf4ever schreef:Arme jongen...
Misschien bedoelen ze met 'touw' de teugels? Die zitten natuurlijk ook in een 'lus'.
Mijn zusje is ook wel eens met haar voet in de teugels blijven hangen tijdens een spelletje
(stoelendans). Gelukkig kon mijn moeder die net in de buurt stond de pony snel vast pakken,
want die zou er al in paniek vandoor gaan.
De meeste ponyteugels zijn te lang, als de kinderen op de pony zitten, hangt de lus van de
teugels vaak al vlak voor hun voeten. Bij een val kunnen ze er dan zo in vast blijven haken.
Eigenlijk zouden teugels een breekbaar tussenstukje moeten hebben voor het geval er iemand
in blijft haken.
Vetboltsje schreef:het nu net op omrop fryslan geweest, hij was aan het afzadelen en het bleek dat het halstertouw om zijn been is geslagen, hij viel daardoor waardoor de pony weer schrok.
wel verschrikkelijk, ik hoorde het vandaag op de radio toen ik aan het rijden was, dan schrik je toch wel even...
beantsje schreef:Een teugel breekt wel, zo sterk is die niet. Ik denk dat het echt een touw is geweest.
En wat domme ongelukken betreft; ik denk dat het wel degelijk te voorkomen was geweest. Maar goed, daarvoor moet je eigenlijk de exacte toedracht weten.