Ezelbasketbal: Nieuwe sport met ezels of pure mishandeling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Ezelbasketbal: Nieuwe sport met ezels of pure mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:51

idd... datzat ik me ook al te bedenken :+

freeHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 08:50

Jeetje, sommigen mensen zijn ECHT gestoord man!

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:06

don't shoot me, maar ik vind het wel meevallen. het ziet er allemaal wel rustig uit, er wordt niet echt ruw met de dieren omgegaan en ja, soms wordt er wel eens een aan de teugels meegetrokken, maar hebben jullie allemaal wel eens bij een gymkhana gekeken of zelf meegedaan? als je kijkt naar de filmpjes van brooke's animal hospital is dit peanuts. ik zie er de grap wel van in. het ligt er natuurlijk wel helemaal aan hoe lang zo'n wedstrijd duurt, maar ik vind het na 5 minuten al saai worden om naar te kijken dus het zal vast geen uur duren.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:12

Het ene filmpje geeft wel een grappig geheel. De ezels lijken het wel prima te vinden en wandelen een beetje heen en weer. Het andere is meer getrek e.d. en is heel wat minder om naar te kijken. Met dressuur en springen heb je ook mooie fijne filmpjes, en flimpjes waar ieder paardenlievend mens niet eens naar wilt kijken....

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:15

Het ziet er ontzettend dom uit. Beter schaffen ze het weer af, rare sport.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:59

Wat een onnozele sport is dit zeg. Die ezeltjes bokken niet voor niks steeds die mensen eraf! Bij het eerste filmpje had ik ook het idee van die ezeltjes vinden het wel best. Maar dat tweede geeft een heel ander beeld. Ze zetten zichzelf voor schut die mensen. :(

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:21

Hoe bedenken mensen toch elke keer weer iets nieuws?

Dat dieren misbruikt moeten worden om mensen te vermaken :S

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:24

wat vreselijk seg!
amai je ziet aan de filmkes dat ze misschien beter zonder de ezel basketten (brede man :P )
Is echt vreselijk hoe lui amerikanen zijn.

Hoop dat peta er een stokje voor steekt! :Y)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:30

Annettu_ schreef:
Wat een belachelijk sport !

Als je dit nog sport kunt noemen.. Arme ezels.. :(:)

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:58

omg !!!!

ik vind het écht erg voor die ezeltjes!

*ze trekken hun ezels voort om de bal te kunnen oppakken

*ze zitten helemaal achteraan op de ezels, op het achterste van de diertjes (mij hebben ze ooit verteld dat dat niet goed is omdat je dan op hun nieren zit)

*ze stampen echt in de ezeltjes

*en de ruiters zijn veel te groot en te zwaar voor op die kleine ezeltjes te rijden..
ik heb een ezeltje precies bijna door z'n beentjes zien zakken....

ik ben er dus helemaal geen voorstander van....
(= persoonlijke mening)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:08

Dit vind ik echt zielig. Wat een domme mensen welke gek verzint zoiets. Bedenk dan een normale sport waar je dieren niet mee mishandeld alleen omdat je wilt scoren -.-. De wereld komt steeds met domme sporten

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:19

Kaaaren schreef:
misschien kunnen ze die ezeltjes beter even 'opleiden' voordat ze er mee rond gaan sleuren.. vind deze sport totaal niet passen bij de gedachten van een ezel (eigenwijs robust beestje).. en om het nou met polo te vergelijken.. die paarden worden wel getraind en niet zomaar uit de wei gepluk.

Scheren/hoefijzers/stal van 3x3/piaffe/ driesprong van 1.50m/ past wél in de gedachte van een paard?

En hoe denk jij dat een polopony over zijn dagelijkse training denkt......?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 07:48

Men hoeft niet altijd appels met peren te vergelijken.. ;)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:12

k vind het wel meevallen , en het is net welk filmpje je bekijkt. Er is nog geen een ezel gaan liggen, en delen hier en daar geen tikkie uit........ als ezels echt niet willen dan doen ze het niet.......het tempo ligt voor de basketballers gelukkig niet zo hoog.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:36

sokje schreef:
Hoe bedenken mensen toch elke keer weer iets nieuws?

Dat dieren misbruikt moeten worden om mensen te vermaken :S

En hoe noem jij het als jij op je paard gaat zitten?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:33

Ik vind dit wel leuk eigenlijk, de ezeltjes hebben geen bitten in en ze zijn te eigenwijs om door te lopen als die ruiter dat wilt.

Als dit mishandeling is, dan is HorseBall en Polo dat ook, waarom vind ik dat? Simpel, bij deze sporten worden de paarden een groot bit in gedaan en soms word dat bit zelfs de mond doorgetrokken. Zie je daar een paardje met de oortjes naar voren lopen?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:56

Fiffill schreef:
Men hoeft niet altijd appels met peren te vergelijken.. ;)

Klopt, maar in feite ligt het toch heel dicht bij elkaar? Mensen gaan op een dier zitten ter "vermaak" van zichzelf en anderen.
En, inderdaad, de omstandigheden (bodem/ondergrond, ruitergewicht) zijn verre van ideaal in de filmpjes maar dat komt ook té regelmatig voor in de reguliere ruitersport. Ongeacht welke discipline/niveau.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:57

Ik denk dat als je hier iets aan paardenmishandeling wilt doen, dat je dit beter kunt laten rusten. Waarom? Ik vind het zelf belangrijker dat de rodeoshows (met paarden én stieren) ophouden en dat er een eind komt aan de zogenoemde suicideraces.

Ik denk dat als ze deze sport willen doorvoeren, er een paar aanpassingen moeten komen, bijvoorbeeld ondergrond. Maak er korfbal van en je kan buiten op het gras of op zand spelen.

Deze sport vind ik nog vriendelijk vergeleken met bijv. Polo. Ik zie daarbij wel eens dat paarden het bit door de mond getrokken worden, en er ook sporen in de buik van het paard staan. En als die dan een bok geven krijgen ze toch op hun flikker! Zeg nu niet dat iedereen dit doet, maar als we toch gaan vergelijken...

Hetzelfde geld voor Horseball, bitten worden door de mond getrokken en de paarden worden het veld over gejaagd.

Ik denk dat dit nu zielig is omdat het met ezeltjes is, en niet zozeer over wat het nu eigenlijk is.