Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Alane schreef:Citaat:Te weinig excelente ruitertjes met ouders met voldoende centen en kennis van zaken: zeker weten!
kwestie van vraag en aanbod...
Als wij als fokkers alleen maar fokken voor dat handje vol uber talentvolle ruitertjes die ouders hebben met centjes om gedegen begeleiding te betalen en een droom te kopen (wat je mi doet met een 3 jarige) dan ben je verkeerd bezig... daarbij is een gros van fokkers stalblind en denken dat hun fokprodukt bijna perfect is en de absolute top zal halen...
Oakland1990 schreef:Pony's zat, kijk naar de Duitse Rijponys! Alleen het aantal ruitertjes dat alles uit het beestje kan halen enz. Dàt is tekort, niet het aantal ponys die kan meedraaien in grotere proeven.

aurian schreef:Dank, voor de steun, dacht al dat ik langzaamaan gek aan het worden was. Je wilt niet weten wat voor bagger mijn mailbox op dit moment vervuilt. Er zijn zelfs mensen die durven te vragen of hij ook voor de helft van de prijs wegkan.
Blijf ik me toch afvragen waarom de belangstelling dan zo matig is......
Soms lezen mensen namelijk erg tussen de regels terwijl daar niks staat en dan gaan ze spoken zien
tita schreef:Aurian
Het is een aardige pony, wel kleine maat, zadelmak, een doorsnee pony.
Heeft enkel veulenstamboek dat moet je nog gaan overzetten.
Redelijke ouders 60% welsh en iele bouw.
Zelf denk ik dat je aan de hooguit 2000-2500 euro moet denken
3000 euro is echter veel te hoog voor deze pony maar dat is mijn visie
Veel mensen houden niet van zo'n bles en een wit oog (zelf zou ik me daar niet aan storen)
Misschien nog een optie om hem op marktplaats te zetten of vragen of een welsh-stal hem voor je wilt verkopen
En dan heeft mijn pony al bewezen wedstrijd resultaten. Deze pony heeft goede gangen, maar niet uitzonderlijk.
Malibu schreef:Hier ben ik het wel mee eens, er worden echt veel te hoge prijzen gevraagd voor ponies die nog niets kunnen en niets bewezen hebben...
Malibu schreef:Ze is niet te koop. Maar als ze dat zou zijn zou ik ongeveer 2500-2800 durven vragen, niet meer
Ik heb een nrpser die net zadelmak is, maar daar is pas al 2750 voor geboden. En dat is nog een vosmerrie ook en de vader is afgekeurt op nakomelingen...
mijn instructrice werd gek en wilde er al een strikje om doen maar hij staat niet te koop en blijft tot zijn dood bij mij.