Vanaf 1 juli alleen nog registratie met chip mogelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:31

Cassidy schreef:
Het liefst in haar bilspier, en op een gevoelige plek, zodat Verburg met iedere stap die ze zet aan dat kreng herinnert wordt :P

_O- _O- Inderdaad

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:47

ranna schreef:
Coliena schreef:
Kijk, ik ga niet blijven uitleg geven.
- dat de firma vraagt om feedback bij problemen met de chip is niet meer dan normaal. Dit staat er op om mogelijke problemen te achterhalen en te kunnen oplossen. Dit is dus absoluut geen bewijs dat de chip migreert.

Je hebt helemaal gelijk dat je niet blijft uitleggen, wordt je erg moe van weet ik uit ervaring. Doe het al jaaaren.

Dat een firma om feedback vraagt vind ik niet zo normaal als jij schijnbaar.
Voordat iets überhaupt op de markt gebracht wordt moet het zo uit en te na onderzocht zijn dat er geen verrassingen meer kúnnen zijn voor de fabrikant! Alles moet bekent zijn, dan hoeft men ook deze vragen niet te stellen. Dat is ook één van de bezwaren van het chippen voor mij. Het ís niet voldoende onderzocht.

Ze vragen niet om hoe het bevalt, ze vragen heel gericht om aan te geven waar de chip zit als het meer dan 7 cm van de plek is waar hij is ingebracht. Dat is in mijn ogen wel degelijk een bewijs dat zij weten dat een chip wel degelijk kan migreren. Waarom anders vragen naar iets waarvan ze weten dat het niet gebeurt?

:')

het is iig een feit dat de chip erg kort is getest en er geen fabrikant
glashard durft te beweren dat het geen kwaad kan ..

alle dingen die wel fout gaan worden keihard van de tafel geveegd
als menselijke fout .. dan hebben ze het bij mijn vorige merrie tot 5 x toe !!
fout gedaan .. tja .. mensen ..

heb uit eigen ervaringen (hoeveel wilde je der hebben ???)
meer dan genoeg ervaringen opgedaan
om FALIKANT tegen te zijn

heb voor mijn eigen mening gelukkig geen mooi verkoop praatje nodig
ook geen zand om mijn kop in te steken ..

hier word er NIETS meer gechipt :Y)

Mungbean

Re: Vanaf 1 juli alleen nog registratie met chip mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:57

Wat ik nog veel belachelijker vind is dat als je een veulen krijgt in het buitenland en je deze bij het KWPN/NRPS wilt inschrijven ze je domweg vertellen dat je haren moet opsturen voor DNA omdat ze buitenlandse artsen niet vertrouwen in het aflezen van de chip. Lekker nuttig dan.........

Toen ik mijn merrie liet chiplezen in Frankrijk vertelde de DA mij domweg dat er geen chip inzat omdat ze in Frankrijk blijkbaar hoger zitten oid. Als ik niet heel hardnekkig: Echt wel! geroepen had, zou hij niet verder gezoch hebben. Heerlijk fraude vrij dus.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:31

JaBa schreef:
Paar foutjes toch!.

Even een paar correcties op de fouten die jij meldt:

Citaat:
Chip is zo groot als een rijstkorrel, iets kleiner zelfs.

Klopt, maar de injectie naald is wel grote en laat wel weefsel beschadiging na.

Citaat:
Is niet gemaakt uit glas, maar uit een inert metaal.

Niet juist! De chip zelf is inert maar het is gemaakt van een biocompatible glas die samengesteld is (meestal) uit een soda lime compositie. Nieuwe versie chips hebben een andere 'glas' composition.

Citaat:
Gaat ook niet door de spieren, maar komt in het vet van de nekband terecht.

Weer fout! Jaren geleden toen de chip pas ingevoerd werd, en dan praat ik over 20 jaar, werd het wel in het vet van de nekband geplaatst, maar nav de diverse problemen ivm het niet kunnen terugvinden van de chip omdat het verdwenen was (gereist), wordt al zeker 9 jaar in Nederland en 4 jaar in Belgie deze plaats niet meer gebruikt. De juiste plaats wordt zelfs gemeldt in het Belgisch K.B. en dat is zoals al boven aangegeven in de lange nek spier.

Citaat:
En een pasgeboren veulen wordt niet gechipt, ze worden pas gechipt op drie maand ouderdom.

Idd een pasgeboren veulen wordt niet gechipt, maar als je in Belgie woont MOET je het veulen VOORDAT het 100 DAGEN oud is al gechipt hebben. Helaas geeft dit logistisch problemen als je een veulen hebt die stamboek geregistreerd moet worden ... veel mensen worden dan genoodzaakt hun veulens met 60 dagen of zelfs minder te laten chippen ... veulen moet gechipt zijn voordat veulencontroleur komt.

Citaat:
Verder lopen hier paarden die al drie jaar of meer een chip hebben en die lopen op het hoogste niveau dressuur mee. Ook de dravers zijn topsportpaarden en die lopen al meer dan 10 jaar met een chip. Dus neen, ze hebben er geen last van.

Misschien hebben de paarden die jij persoonlijk kennis van hebt geen last maar er zijn geen gegevens, zelfs niet van de Draverij, aangaande de lange termijn impact van de chip in de halsspier op de sportprestatie van paarden. Nog steeds weigeren diverse internationale topruiters hun paarden te chippen ... of liever gezegt zij MOGEN niet hun paarden chippen van hun verzekeringen!! omdat die de risico's niet willen opnemen 'als' er iets mis gaat.
Daarbij, alhoewel dravers idd sportpaarden zijn, gebruiken zij hun nekspieren anders dan bijvoorbeeld een dressuurpaard, en hun training, met die stress punten op net die spieren, is dus ook anders.

Citaat:
Niet te veel onzin verkopen. Ik persoonlijk vind de chip niet zo een slechte zaak. Dieren hebben er absoluut geen last van en in België is dit gekoppeld aan een centrale databank, en je krijgt een mutatiedocument dat geldt als eigendomsbewijs. Dus is goed geregeld.

Verschillende mensen hebben persoonlijk ervaringen met wat mis kan gaan bij het chippen van paarden en deze 'onzin' is echt niet uit de lucht gegrepen!
De chip is idd niet zo'n slechte zaak voor de registratie instanties en de microchip fabrikanten ... ze zijn de laatste jaren rijk aan geworden.
In Belgie is het gekoppeld aan een centrale databank die onder monopoly beheer is van het Confederatie van het Paard ... werk je niet mee met hun dan kom je het wel te weten!!

En nog dit: een Mutatiedocument is GEEN WETSGELDIG bewijs van eigendom!!! Het is alleen bewijs dat het paard geregistreert is in de databank!!
Trouwens wist jij dat paarden die in het Belgisch databank staan en verkocht worden aan in Nederland wonend nieuwe eigenaar ... geen wijziging ondergaan in de databank!!! De nieuwe Nederlandse eigenaar krijgt geen 'aangepaste' mutatiedocument toegestuurt!

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:40

Het spijt mij heel erg, maar ik ben 1000% zeker dat de chip in de nekband gaat. Nooit in de spieren. Ik heb het genoeg nagevraagd en gezien. In België nooit chips in de spieren. Het staat wel zo in het Belgsich KB, maar dit is opgesteld door niet dierenartsen, deze weten nu eenmaal niet hoe het in elkaar zit. Heb de cursus van mijn veearts gezien, die wettelijk verplicht is trouwens en de chips komen in de nekband. Spieren zijn veel te gevaarlijk. Migreren is geen probleem meer door de plaats van injectie en door het feit dat de chips nu aangepast zijn tegen migratie. Geloof mij, ik heb mij wel degelijk laten informeren voor mijn paarden gechipt werden! Heb veeartsen gevraagd en cursus gezien en gelezen en heb opzoekingen gedaan. En het mutatiedocument is wel degelijk een eigendomsbewijs. Wordt ook aan ons verteld dat we dat in de kluis moeten bewaren, want degene die het document heeft, kan het paard op zijn naam zetten. En als nieuwe eigenaars niet de moeite doen om het document te laten aanpassen en de eigenaarsverandering door te geven, dan is dat hun eigen domme schuld, niet de schuld van de chip. Het is aan de eigenaar volgens mij om te zorgen dat dit in orde komt.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:02

Iedere Dierenarts of persoon die beweert dat zij niet in de nekspier chippen maar in de nekband moet maar is HEEL GOED het Belgische K.B. lezen ....
daar staat precies in waar een bevoegde DA de chip MOET plaatsen, ze noemen zelfs de spier!!!

MAAR ... de kursus die de DA's mogen volgen zijn (onwettig) aangepast op aanvraag van de slachthuizen ... waarom ... omdat de slachthuizen een goede stuk vles moesten weggooien omdat juist daar de chip in zat! ... dus nu de chip maar (door sommige **** DA's) plaatsen in de manenvet!

Een mutatiedocument is NIMMER EN NOOIT een bewijs van eigendom!!! Laat je niet wijs maken! Het is alleen bewijs dat het paard geregistreert is in de databank.
Iemand die de passport van het paard in zijn bezit heeft, zeker bij een Stamboek, kan zo het paard op zijn naam zetten MITS in de passport de overdracht van eigenaar is afgetekend!

Er wordt hier over verschillende 'identificatie' documenten gesproken:
- iedere paard in EUROPA dient sedert 2000 in het bezit te zijn van een passport die voldoet aan de normen uitgesteld door de E.C. ... dit is EUROPEES WET
- in Belgie is men verplicht een paard te chippen.
Om de gegevens van de gechipte paarden bij te houden is een databank opgesteld, onder de bevoegdheid van het Ministerie van Landbouw maar in samenwerking met het Min. van Gezondheid, en de onderhoud en werking van deze databank is overgedragen aan het Confederatie van het Paard.
Hierbij is een procedure opgesteld waarbij de chip gegevens van het paard GELINKT aan een passport (EU. Wet).
Vanwege de bekende problemen die al internationaal geseind zijn ivm het plaatsen van een chip, is vastgelegt dat in Belgie alleen een bevoegde DA de chip mag plaatsen. Hierook is de schuld factor indien iets verkeerd gaat ook meegenomen ... in Nederland tekend de eigenaar dat zij de risico nemen, in Belgie omdat wettelijk een DA het moet doen is de risico voor de DA en de Staat!.
Om een juiste vervolging van de paarden (wijzigingen van eigenaar, stalplaats, sterfte enz) te kunnen doen is ook bedacht om document op te stellen die deze datawisseling kan aangegeven. Hiervoor is het mutatiedocument ontstaan.
Maar deze document heeft niets met het Stamboekwerking te maken, en absoluut niets met eigendomrecht te maken! Het bestaat alleen om wijzigingen door te geven aan de databank, niets meer!

Als het tot een rechtzaak zou komen tussen twee mensen ... een met het paard en de Stamboek passport en een met een mutatieformulier ... dan zal de Stamboek papieren/passport doorslaggevend zijn!

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:15

Tjonge, jij bent echt een beetje een ongelovige Thomas denk ik! Ik heb de cursus gezien! Er stonden referenties in van artikels waarom er in de nekband wordt ingebracht. Die referenties zijn wetenschappelijke studies. Dat is omdat de spier te belangrijk is en er bindweefsel kan gevormd worden, met verminderde beweeglijkheid of klachten tot gevolg. Dat KB is fout. Is gewoon een bureaucratische fout. Ze weten echt wel wat ze doen hoor. En verder kan je hier in België met het paspoort helemaal niks aanvangen. Op voorwaarde dat dat paard in de databank zit met zijn paspoort. Het kan niet meer worden ingegeven en de eigenaar kan niet aangepast worden. Enkel het mutatiedocument is belangrijk. Dat heb je nodig als je een geregistreerd paard op jouw naam wil zetten. Dus ja, mutatiedocument is rechtsgeldig eigendomsbewijs.
Verder geef ik Coliena gelijk en begin ik dit behoorlijk beu te worden. Mijn paarden zijn gechipt, net als de rest van de paarden in België IN DE NEKBAND, niks problemen of migratie. En nu trek ik mij terug uit deze vreselijk nutteloze en belachelijke discussie. Weet niet wat jullie problemen zijn, maar mits goed gebruik is de chip in mijn ogen geen slechte zaak.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:22

Wat mij ook nog altijd verbaast is dat alhoewel veel mensen geschokeert reageren en zich wijs laten maken over de zg 'nieuwe' Europese wetgeving ... blijkbaar hebben heel weinig mensen de moeite gedaan om die door te lezen. Het is een zware klus, geef ik toe, maar het is wel de moeite waard.

In deze identificatie wetgeving staat o.a. :
- dat de microchip wordt aangeraden als 'algemene' middel maar dat alternatieven wel toegestaan zijn.
- dat de identificatie middel, hetzij ook alternatief middel, wel zichtbaar moet zijn.
!!??? WOW: ik wist niet dat een chip van buitenuit zichtbaar was !!!?????

Volgens de discussies die wij hebben gehad met het E.C. aangaande paarden identificatie in Europa zijn de volgende alternatieven wel wettelijk (Europees) aanvaardbaar:
- Passport + chip
- Passport + irisscan
- Passport + brandmerk + DNA
- Passport + tatoeage
- Passport + vriesmerk + DNA
- Passport + andere toekomst alternatieve

De reden dat DNA niet erg gewild is, is juist omdat het niet als een direct identificatie middel gebruikt kan worden ... er moet altijd een externe instantie (labo) te pas komen en als tijd een factor is kan dit een kritieke factor zijn!! Maar in combinatie met bijvoorbeeld brandmerk, tatoeage, vriesmerk, of iets anders, is het wel aanvaardbaar.
Een brandmerk/vriesmerk heeft zelfs de voorkeur (plus passport idd) omdat men dan meteen kan 'zien' dat het dier ergens geregistreerd staat.

De irisscan zal zijn intreden doen, binnenkort in U.S.A., en dit is DE toekomst. Goedkoper dan de chip (tenminste voor de eigenaar van het paard) en via een GPS systeem waar dan ook controleerbaar voor de officiele instanties. Nog voordelen: ALLE landen zitten op dezelfde systeem/databank, geen monopoly van gegevens, geen Politiek touwtrekkerij. Hetzelfde systeem zou ook bruikbaar zijn voor het registreren van honden, koeën, varkens, schapen, geiten ... dan spreken pas over veiligheid!!!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:43

JaBa schreef:
Tjonge, jij bent echt een beetje een ongelovige Thomas denk ik! Ik heb de cursus gezien! Er stonden referenties in van artikels waarom er in de nekband wordt ingebracht. Die referenties zijn wetenschappelijke studies. Dat is omdat de spier te belangrijk is en er bindweefsel kan gevormd worden, met verminderde beweeglijkheid of klachten tot gevolg. Dat KB is fout. Is gewoon een bureaucratische fout. Ze weten echt wel wat ze doen hoor. En verder kan je hier in België met het paspoort helemaal niks aanvangen. Op voorwaarde dat dat paard in de databank zit met zijn paspoort. Het kan niet meer worden ingegeven en de eigenaar kan niet aangepast worden. Enkel het mutatiedocument is belangrijk. Dat heb je nodig als je een geregistreerd paard op jouw naam wil zetten. Dus ja, mutatiedocument is rechtsgeldig eigendomsbewijs.
Verder geef ik Coliena gelijk en begin ik dit behoorlijk beu te worden. Mijn paarden zijn gechipt, net als de rest van de paarden in België IN DE NEKBAND, niks problemen of migratie. En nu trek ik mij terug uit deze vreselijk nutteloze en belachelijke discussie. Weet niet wat jullie problemen zijn, maar mits goed gebruik is de chip in mijn ogen geen slechte zaak.

Met een Equipas kan je in Belgie jmisschien niets aanvangen maar een Stamboek Passport heeft niets met het databank te maken! Voor eigenaaroverdracht met een Stamboek Passport, bijvoorbeeld die van BWP of BAPS of SBS, moet men die aftekenen op de aangegeven plaats en opsturen naar desbetreffende Stamboek ... niets met de databank te maken! Indien de nieuwe eigenaar ZIJN naam geregistreerd wilt hebben in de databank als eigenaar van het paard dan moet die het mutatiedocument opsturen naar de databank MAAR voor overdracht van eigendom van een Stamboek paard en diens papieren/passport moet rechtsstreeks met de Stamboek gehandeld worden en niet met het databank. De oude eigenaar tekend het Passport af en stuurt die op naar het Stamboek, deze past ZIJN databank aan en stuurt het Passport terug naar de opgegeven nieuwe eigenaar ... zonder tussenkomst van eenderwelke chip/Belgisch databank!!

Ik hoef geen ongelovige Thomas te zijn omdat ik WEET waarover ik praat! Na meer dan 5 jaar werken/discusseren met oa het E.C. aangaande paarden identificatie, de gevolgen meegemaakt van correct of niet-correct geplaatst chips EN de Bull Shit en 'brainwashing' te hebben aangehoort/meegemaakt van officiele instanties en het Confederatie van het Paard ... weet ik wel waarover ik praat. Ik heb het niet van 2e of 3e personen of cursus 'gezien' maar direct van de bron.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:50

... en ondanks de chip en in handen zijnde mutatie formulier
veranderd er zonder maar iets in het paspoort veranderd te hebben een paard zonder problemen van 5 eigenaren
binnen 48 uur ...

zie mijn paard.. heb zijn paspoort hier in nl , niks is er gewijzigd
nergens niet

...hoopt dat de iris scan snel gaat komen ...

jacobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:58

Tav de voedselveiligheid
:Voor de medicijn registatie is het inlegvel in het paspoort

Tav het eigendom:
Diefstal van een paard moet zodanig als diefstal worden bewezen. De houder van het paard is volgens de wet in principe eigenaar ,tenzij anders bewezen kan worden , waarbij het in bezit hebben van het paspoort geen bewijs is.

Tav besmettelijke dierziekten:
Voor het tegengaan van verspreiding van besmettelijke ziekten is een verblijfs- en bewegings historie nodig ,dus alle dagen aan en afmelden. Dit zal nooit werken en dit is er ook niet voor de paardachtigen

Tav fraude:
Voorkoming van fraude werkt ook niet met de chip. Daar zijn al talloze voorbeelden van gegeven.

Wat blijft er dan nog over waarom er gechipt moet worden?
Oja om het paspoort aan het paard te koppelen dus toch mbt de voedselveiligheid.
Staan er medicijnen in geregistreerd die niet mogen ...........................................dan is het toch een kleine moeite om even het paspoort kwijt te raken en een nieuwe aan te vragen?

Dus wat hebben we bereikt? Veel administratie , veel ellende, veel kosten, veel frustratie......en het leidt tot niets , behalve een goed lopende multi national Virbac

HOE LANG ZIJN WE BEREID ONS ZELF VOOR DE GEK TE HOUDEN???????????????????????

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:26

met als aanvuling dat bv de wormenkuur normaal verkrijgbaar is
en ondanks dat daar een wachttijd voor staat
dit NIET in paspoort word genoteerd nog naar word gevraagd ..
ook die regeling werkt niet

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:08

Cassidy doe even normaal wat een taal.....

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:10

Chippen:
Zoiets hebben zomiggen geprobeerd tegen te houden maar ach als de ''bazen'' dit willen dan gebeurd dat en dat zie je nu maar weer!
Ik had het liever echt niet gedaan maar je word gewoon gedwongen........

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:18

moor er is reeds sprake geweest van mensen met een chip
dus zo vreemd is dat niet .. cassidy verwoord haar woede nog vrij uh subtiel

daarbij moet je niks
en heb je nu nog de kans om voor dna te kiezen ipv chip
dus tot nu toe werd je nog niet gedwongen tot

na 1 juni wel
en daar ligt het probleem .. ze geven geen keuze

voldoen met de chip nog steeds niet aan de eu wetgeving
etc etc ..

ik word er ook behoorlijk aggressief van
onze huidige overheid

en niet allen vanwege de chip

ze willen alles en iederen 24/7 in de gaten houden
welke vrijheid ? welke democratie ?

zoveel mensen in de problemen
zoveel mensen die verdwijnen in de mazen der sociale wetgeving

maar nee , daar is geen geld voor
wel voor deze onzin

WANNEER .. gaat deze regering eens de juiste preoriteiten stellen ??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:35

moor schreef:
Cassidy doe even normaal wat een taal.....

Ik heb het topic gelezen, herlezen en nog een keer herlezen, en kan toch echt nergens ontdekken dat ik onbehoorlijk heb gereageerd. Het enige wat ik kan ontdekken is dat ik de chip "kreng" heb genoemd. Maar als je ergens anders over valt, wil je dat dan alsjeblieft en in correct ABN aangeven? Zoals zovelen kan ik namelijk geen gedachtes lezen...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:40

nickyu schreef:
moor er is reeds sprake geweest van mensen met een chip
dus zo vreemd is dat niet .. cassidy verwoord haar woede nog vrij uh subtiel

daarbij moet je niks
en heb je nu nog de kans om voor dna te kiezen ipv chip
dus tot nu toe werd je nog niet gedwongen tot

na 1 juni wel
en daar ligt het probleem .. ze geven geen keuze

voldoen met de chip nog steeds niet aan de eu wetgeving
etc etc ..

ik word er ook behoorlijk aggressief van
onze huidige overheid

en niet allen vanwege de chip

ze willen alles en iederen 24/7 in de gaten houden
welke vrijheid ? welke democratie ?

zoveel mensen in de problemen
zoveel mensen die verdwijnen in de mazen der sociale wetgeving

maar nee , daar is geen geld voor
wel voor deze onzin

WANNEER .. gaat deze regering eens de juiste preoriteiten stellen ??

Het is 1 juli ;) Tot 1 juli kun je DNA aanvragen.

Onze regering stélt proriteiten!
Oké de prioriteiten zijn niet helemaal wat het volk voor ogen heeft maar hallllooo, dáár zitten ze er niet voor :7

En dat alles en iedereen in de gaten houden is nu precies waar het chippen voor is bedoelt. Want nu praat de KHNS en SRP al over een eigenarenregistratie. En natúúrlijk doen ze dat niet onder het mom dat ze ons 24/7 willen volgen. Het gaat om onze VEILIGHEID!!! Geloof dat toch eens :P

Je wilt niet weten hoeveel mensen zich de ogen dicht laten drukken. Maar ik geloof dat we nu in een andere discussie belanden :Y)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:01

Het gaat ze om geld en nergens anders om

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:16

geld en het idee van controlle

ze slaan door , al jaren

zo weiger ik mijn id bij me te dragen
heb uberhaubt nooit portefeuille bij me

kom je per ambulancer in ziekenhuis
"heeft u ziekenfonds kaart bij u en id ? "
nee dus hoezo help je me anders niet ?

mot toch niet gekker worden :(

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:54

Ik vraag me serieus af hoeveel mensen interesse hebben (en dus financiele ondersteuning willen bieden) als er een proefproces gestart zou worden.

Want:
1. er nooit goed onderzoek verricht naar de lange termijngevolgen van het chippen
2. we worden verplicht een hele belangrijke spier van onze paarden te beschadigen maar als het misgaat staan we er alleen voor
3. er zijn veel onderzoeken die aantonen dat chip kanker kunnen veroorzaken
4. chips zijn volgens onderzoek van de EU zelf notabene in 20% van de gevallen na een tijdje niet meer af te lezen en slechts 52% gedeeltelijk
5. er is meerdere keren aangetoond dat chips vrij simpel te manipuleren zijn en dus fraudegevoelig
6. de eigenaren worden steeds op kosten gejaagd terwijl het systeem niet werkt door o.a. het ontbreken van een internationale databank met alle gegevens - dus wat voor nut heeft het anyway?
7. er zijn voldoende alternatieven die niet vriendelijker zijn of beter gezegd, het is niet bewezen dat chippen vriendelijker is dan branden.

Iemand nog aanvullingen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:24

Op het moment dat jij een tegenonderzoek gaat starten tegen een firma als bijv. Virbac, krijg je te maken met de financiele draagkracht van een dergelijk bedrijf (de politieke spelletjes en het netwerk van een dergelijk bedrijf even buiten beschouwing gelaten), waar je als particulier of zelfs groep particulieren niet tegenop kunt boksen, zelfs al heb je een vergelijkbaar budget tot je beschikking. Het voorwerk is al gedaan, de schade al geleden, rest ons alleen de schade te beperken.

In mijn paarden GEEN chip!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:44

als er genoeg mensen zijn die willen meeprocederen
zijn de kosten relatief laag en dan doe ik zeker mee !

-eu zegt zichtbare indentificatie .. sinds wanneer draagt een paard een bord voor zijn kop met daarop he joehoe ik heb chip in mij ..

- voedsel veiligheid -> wandelende chips

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:26

nickyu schreef:
als er genoeg mensen zijn die willen meeprocederen
zijn de kosten relatief laag en dan doe ik zeker mee !

-eu zegt zichtbare indentificatie .. sinds wanneer draagt een paard een bord voor zijn kop met daarop he joehoe ik heb chip in mij ..

- voedsel veiligheid -> wandelende chips

De EU zegt niet dat ze een zichtbare indentificatie wil maar met DNA de identificatie van een paar niet ter plekke vast te stellen is willen ze dat paarden met DNA identificatie een zichtbaar teken krijgen puur en alleen zodat 'men' weet dat het paard geïndentificeerd is.

Idd, als veel mensen meedoen zijn de kosten relatief laag.
Ik zal eens hier of daar een poll zetten.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:55

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:52

ranna schreef:
De EU zegt niet dat ze een zichtbare indentificatie wil maar met DNA de identificatie van een paar niet ter plekke vast te stellen is willen ze dat paarden met DNA identificatie een zichtbaar teken krijgen puur en alleen zodat 'men' weet dat het paard geïndentificeerd is.

Een paard kan later altijd nog een chip krijgen. Dus ik heb mijn paard DNA laten typeren, verkoop hem aansluitend en de nieuwe eigenaar jast er alsnog een chip in. Paard heeft echter wel een zichtbaar teken dat hij DNA is getypeerd. Beetje verwarrend niet?

Dus dan krijgen we:

1. de niet gemerkte, maar gechipte paarden.
2. de niet gemerkte en niet gechipte paarden.
3. de gemerkte en gechipte paarden
4. de gemerkte en niet gechipte paarden

Daar komt dan ook nog bij dat veel rasorganisaties willen dat je Paard DNA getypeerd wordt, dus de gegevens zijn daar ook bekend.