Cassidy schreef:Het liefst in haar bilspier, en op een gevoelige plek, zodat Verburg met iedere stap die ze zet aan dat kreng herinnert wordt
Inderdaad Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ranna schreef:Coliena schreef:Kijk, ik ga niet blijven uitleg geven.
- dat de firma vraagt om feedback bij problemen met de chip is niet meer dan normaal. Dit staat er op om mogelijke problemen te achterhalen en te kunnen oplossen. Dit is dus absoluut geen bewijs dat de chip migreert.
Je hebt helemaal gelijk dat je niet blijft uitleggen, wordt je erg moe van weet ik uit ervaring. Doe het al jaaaren.
Dat een firma om feedback vraagt vind ik niet zo normaal als jij schijnbaar.
Voordat iets überhaupt op de markt gebracht wordt moet het zo uit en te na onderzocht zijn dat er geen verrassingen meer kúnnen zijn voor de fabrikant! Alles moet bekent zijn, dan hoeft men ook deze vragen niet te stellen. Dat is ook één van de bezwaren van het chippen voor mij. Het ís niet voldoende onderzocht.
Ze vragen niet om hoe het bevalt, ze vragen heel gericht om aan te geven waar de chip zit als het meer dan 7 cm van de plek is waar hij is ingebracht. Dat is in mijn ogen wel degelijk een bewijs dat zij weten dat een chip wel degelijk kan migreren. Waarom anders vragen naar iets waarvan ze weten dat het niet gebeurt?
JaBa schreef:Paar foutjes toch!.
Citaat:Chip is zo groot als een rijstkorrel, iets kleiner zelfs.
Citaat:Is niet gemaakt uit glas, maar uit een inert metaal.
Citaat:Gaat ook niet door de spieren, maar komt in het vet van de nekband terecht.
Citaat:En een pasgeboren veulen wordt niet gechipt, ze worden pas gechipt op drie maand ouderdom.
Citaat:Verder lopen hier paarden die al drie jaar of meer een chip hebben en die lopen op het hoogste niveau dressuur mee. Ook de dravers zijn topsportpaarden en die lopen al meer dan 10 jaar met een chip. Dus neen, ze hebben er geen last van.
Citaat:Niet te veel onzin verkopen. Ik persoonlijk vind de chip niet zo een slechte zaak. Dieren hebben er absoluut geen last van en in België is dit gekoppeld aan een centrale databank, en je krijgt een mutatiedocument dat geldt als eigendomsbewijs. Dus is goed geregeld.
JaBa schreef:Tjonge, jij bent echt een beetje een ongelovige Thomas denk ik! Ik heb de cursus gezien! Er stonden referenties in van artikels waarom er in de nekband wordt ingebracht. Die referenties zijn wetenschappelijke studies. Dat is omdat de spier te belangrijk is en er bindweefsel kan gevormd worden, met verminderde beweeglijkheid of klachten tot gevolg. Dat KB is fout. Is gewoon een bureaucratische fout. Ze weten echt wel wat ze doen hoor. En verder kan je hier in België met het paspoort helemaal niks aanvangen. Op voorwaarde dat dat paard in de databank zit met zijn paspoort. Het kan niet meer worden ingegeven en de eigenaar kan niet aangepast worden. Enkel het mutatiedocument is belangrijk. Dat heb je nodig als je een geregistreerd paard op jouw naam wil zetten. Dus ja, mutatiedocument is rechtsgeldig eigendomsbewijs.
Verder geef ik Coliena gelijk en begin ik dit behoorlijk beu te worden. Mijn paarden zijn gechipt, net als de rest van de paarden in België IN DE NEKBAND, niks problemen of migratie. En nu trek ik mij terug uit deze vreselijk nutteloze en belachelijke discussie. Weet niet wat jullie problemen zijn, maar mits goed gebruik is de chip in mijn ogen geen slechte zaak.

moor schreef:Cassidy doe even normaal wat een taal.....
nickyu schreef:moor er is reeds sprake geweest van mensen met een chip
dus zo vreemd is dat niet .. cassidy verwoord haar woede nog vrij uh subtiel
daarbij moet je niks
en heb je nu nog de kans om voor dna te kiezen ipv chip
dus tot nu toe werd je nog niet gedwongen tot
na 1 juni wel
en daar ligt het probleem .. ze geven geen keuze
voldoen met de chip nog steeds niet aan de eu wetgeving
etc etc ..
ik word er ook behoorlijk aggressief van
onze huidige overheid
en niet allen vanwege de chip
ze willen alles en iederen 24/7 in de gaten houden
welke vrijheid ? welke democratie ?
zoveel mensen in de problemen
zoveel mensen die verdwijnen in de mazen der sociale wetgeving
maar nee , daar is geen geld voor
wel voor deze onzin
WANNEER .. gaat deze regering eens de juiste preoriteiten stellen ??
Tot 1 juli kun je DNA aanvragen.

nickyu schreef:als er genoeg mensen zijn die willen meeprocederen
zijn de kosten relatief laag en dan doe ik zeker mee !
-eu zegt zichtbare indentificatie .. sinds wanneer draagt een paard een bord voor zijn kop met daarop he joehoe ik heb chip in mij ..
- voedsel veiligheid -> wandelende chips

ranna schreef:De EU zegt niet dat ze een zichtbare indentificatie wil maar met DNA de identificatie van een paar niet ter plekke vast te stellen is willen ze dat paarden met DNA identificatie een zichtbaar teken krijgen puur en alleen zodat 'men' weet dat het paard geïndentificeerd is.