Spelende kinderen leggen manege Ruitershof in de as

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 23:25

Ik heb al vaker gevallen gehad van brand veroorzaakt door kinderen. En dat ging van een schuur die in de fik ging, tot een hele school. Kinderen zijn net kinderen omdat ze hun daden nog niet goed kunnen overzien. Vuur is fascinerend. Een kleine vonk en je hebt vuur. Stro is super handig, om in te spelen, maar ook om in te ontdekken. Iemand heeft een aansteker of lucifers kunnen bemachtigen en oh wonder, kijk eens wat er gebeurt. Je neemt zo'n strootje en het brand direct op. Tot het uiteraard te warm wordt aan je vingers.. je laat het vallen en dan... gebeurt het onvermijdelijke. Of : je wil een vervelend papier verwijderen, maar het brand te vlug op en het wordt te warm aan je vingers, je laat het vallen en voor je het weet (door de interne luchtcirculatie) ligt je hele school in de as.

Uiteraard hebben deze kinderen het zo nooit bedoeld.

Kinderen van deze leeftijd (ja, ook 10 jaar) kunnen nog niet zo ver denken. Ze hebben de verantwoordelijkheid nog niet. Ze denken redelijk direct, in de zin van 'ik ga gewoon een strootje aansteken' (impulsdenken), en realiseren zich nog niet het vervolg 'als het te warm wordt, moet ik het misschien laten vallen en vliegt de boel in de fik'.

Ieder kind, werkelijk ieder kind, is gefascineerd door vuur. Je kan zo'n dingen nooit 100 % vermijden. En zolang anderen roken en lucifers en aanstekers vrijelijk verkrijgbaar zijn, zolang kinderen hun ouders de BBQ zien aansteken of een vuurtje zien stoken....

Het is dan ook met reden dat een familiale verzekering van de ouders van deze kinderen brand altijd moet dekken tot de leeftijd van 16 jaar. Pas op deze leeftijd zijn kinderen qua ontwikkeling in staat om ook verder te denken dan puur een impulsmoment... en dan nog... dan beginnen de hormonen en de aanverwante problemen en begint overmoed de kop op te steken.

Het siert de jongen dat hij de eigenaars nog verwittigde van de brand. Vaak zijn kinderen zodanig in paniek dat ze gewoon wegrennen (de struisvogelpolitiek) en het hele probleem "wegdenken".

Het gebeurde in Aarschot, district Leuven. De kinderen zullen opgevangen worden door het Jeugdparket te Leuven, die hen wellicht een project rond vuur zal laten volgen... alhoewel, de jongste is daar wellicht nog te jong voor.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:01

Marjoow schreef:
Misschien dat de brandweer in samenwerking met school een project kan opstellen over de gevolgen van vuurtje stoken? Want er word wel gezegd dat dit niet goed is, maar zoals shadow al zegt, achteraf is makkelijker praten.
Stel een programma op, laat kinderen zien wat er kan gebeuren als een stukje stro fikt, en hoe snel dat kan gaan. Misschien dat ze dan beseffen wát er gebeurt als ze zulke dingen doen.

Dat zou idd wel een goed idee zijn :j

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 13:40

Pfffffff, wat een heerlijke heilige boontjes staan er weer op in dit topic zeg :roll:

Kinderen van 8 en 10 jaar die alleen maar in de tuin mogen spelen (dream on girl), die schijnbaar geen aansteker op straat kunnen vinden, het niet leuk vinden om in het stro of hooi te spelen (man ik deed vroeger niet anders), ook nog het vermogen moeten hebben om actie en reactie in te schatten, eigenlijk vastgebonden moeten worden aan de stoelpoot van de stoel waar moeder (of vader) op zit....Zo kan ik nog wel ff doorgaan, mijn oren klapperen echt van sommige reacties hier 8)7

Wat die jongens hebben gedaan is absoluut fout, denk dat ze daar nu zelf ook wel achter zijn. Maar jemigdepemig, om dat maar meteen weer op "de jeugd van tegenwoordig" te gooien, zo kortzichtig. En paps en mams die schijnbaar geen tijd voor ze hebben, geen opvoeding geven, zo idioot zijn om ze lekker in het stro te laten spelen en geen ketting bij zich hebben om ze daaraan vast te ketenen..

Weet je wat beter zou zijn. Ze lekker binnen te houden, deur op slot, sleutel weggooien en ze de hele dag lekker laten gamen en tv laten kijken...Waarom nog lekker laten spelen als ze toch alleen maar problemen veroorzaken :)*

Welkom in de maatschappij waar kortzichtigheid hoogtij viert +:)+

eekhoornerik

Re: Spelende kinderen leggen manege Ruitershof in de as

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:58

@ Ophelia: Amen...!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:29

Shadow schreef;
Citaat:
(En weet je? Misschien moeten kinderen ook wel juist meer met vuur kunnen spelen om te beseffen hoe makkelijk vuur in een halve seconde van een schattig klein vlammetje uitschiet naar een oncontroleerbare fik. Toegegeven, niet in een hooiberg en ook niet op de heide of in het bos, maar op wat beter controleerbare plekken... Nu wordt het gewoon in het algemeen verboden - en dus ook in het algemeen genegeerd door avontuurlijke mensen, kinderen maar ook zeker volwassenen, want zo gaat dat met algemene verboden.)

Bij ons thuis werd vroeger in de zomermaanden iedere lekkere avond vuur gestookt. Dat was natuurlijk dikke pret, vooral voor de jongetjes (voor wie vuur om een of andere reden een veel grotere aantrekkingskracht heeft dan voor het gemiddelde meisje).
Wij leerden echter ook hoe je verantwoord met vuur om moest gaan, dat je voorzorgen moest treffen en dat er altijd blusmateriaal voorhanden moest zijn. Dat je zelf ook op moest passen met je kleren enz...

Toch heeft er bij ons ook nog weleens een een fikkie achter een hooiopslag gemaakt.
Die werd op tijd betrapt, kreeg een fiks pak rammel en heeft later, toen hij inmiddels niet meer bij ons woonde (was een pleegkind) een hele woongroep in de as gelegd.

Weet je wat? Hij kwam naar beneden en ging heel schijnheilig helpen de tafel te dekken, terwijl boven de hele boel in de hens ging.

Misschien hadden mijn ouder er beter niet op geslagen, dan had hij misschien minder stiekum gereageerd en verantwoordelijkheid kunnen nemen.

Ik weet een ding: zodra mijn kind interesse in vuur krijgt, ga ik hem net als mijn ouders deden, met vuur leren omgaan.
Ik 'straf' hem echter bewust niet voor domme daden ( al laat ik hem wel luid en duidelijk weten dat ik dat niet zo verstandig van hem vind) maar probeer de consequentie wel altijd inzichtelijk te krijgen.
Maak te wat kapot? Dan moeten we het maken - en jij helpt.

En dat hij nooit iets zal aanrichten van de omvang van deze brand, daar kan ik alleen maar voor bidden.
Dat is de moraal van dit verhaal: zelfs als je ze probeert bewust te worden, dan nog kunnen ze lucifers jatten en iets oerstoms doen.

Net om die reden zijn ouders ook verantwoordelijk. Als kinderen het zelf al zo goed beseften, hadden ze ons ook niet nodig.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 01:11

Bij ons was het zo dat aangezien de familie graag barbeknoeit en niemand dat ook kon, ik als uk al stond te barbeknoeien... En daarbij is ook wel eens wat meer tuin betrokken geraakt dan de bedoeling was... Dat overzag je gewoon niet op die leeftijd. Een vriendinnetje heeft per ongeluk wel eens een hele berm in de fik gezet, ook 10 of 11 jaar oud... Zij heeft nooit geweten dat een vonkje letterlijk tot brand kan leiden, is ze hardhandig achter gekomen! (sindsdien is zij panisch voor vuur/ brand, haar hoef je niet uit te nodigen voor een barbeque).

Er is een reden dat men "volwassen" op 18 jaar heeft gezet, en niet op 10 jaar! Omdat een 10- jarige onmogelijk alle consequenties van het gedrag kan overzien, en een 16- jarige vaak ook niet!

Bovendien, bij ons op de manege, waar ik als kind reed, was het heel normaal dat je de hele dag er was. Dat was natuurlijk veel klusjes doen (paarden op- en afzadelen voor beginners, meelopen met beginners, uitmesten en wat er ook gedaan moet worden op een manege), maar ook veel spelen. Dat daarbij nooit iets mis is gegaan mag eerder een wonder heten dan geluk, maargoed.

En op een andere manege waar ik na verhuizing ging rijden ontstond er ook brand in de hooi- en stro opslag. Broei, niet te voorkomen geweest vertelde de brandweer achteraf (met de toen geldende regels voor hooi- en stro opslag. Die zijn in de loop der tijd gewijzigd)... Kinderen hadden daar geen toegang tot de opslag. Dat was afgesloten met een slot waarvan alleen personeel de sleutel had, brandstichting was uitgesloten volgens de brandweer...

Op elk terrein waar met brandbaar materiaal wordt gewerkt, of dat nou hooi, stro of een of andere chemische stof is zijn risico's. Je kan veel vermijden, maar nooit alles helaas. Ongelukken zitten in kleine hoekjes, en in theorie kan een redelijk sterke bril! brand veroorzaken in een hooiberg!

Ik vind het vooral fijn dat alle paarden gered zijn. Die zullen de schrik er flink in hebben, daar nog wel even last van hebben mischien, maar ze leven. En verder geen gewonden of erger! Laten we daar vooral blij mee zijn!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:07

Marjoow schreef:
Adil: Je kinderen slaan vind ik echt Not Done. Je maakt ze bang en uit onwetendheid sla je er maar op los? Nee sorry. Een kind slaan lost niets op. Alleen maar dat ze je op zo'n moment haten en als ze er later op terugdenken dat ze nog kwader worden. Vroeger werden zulke streken eruit geslagen. Deed je je best niet op school? Vingers op tafel en de lineaal eroverheen. Nee sorry, slaan is echt het laatste waar je overna denkt.

Sorry, maar heb regelmatig een corrigerende tik gekregen. Ik was een echte bengel en ben mijn ouders enorm dankbaar dat zij af en toe door durften te grijpen, ondanks dat was de maatschappij er van zei. Dat heeft mij wel gemaakt tot wie ik nu ben, en daar ben ik tevreden mee.

Ik heb het hier niet over appelweek afslaan, maar een corrigerende tik. Daar is nog nooit iemand dood aan gegaan en zeker niet slechter van geworden. Ik denk dat de meeste kinderen wel eens een tik hebben gekregen en dit achteraf als volledig terecht hebben gezien :j
Laatst bijgewerkt door Adil op 26-04-09 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:13

Ophelia schreef:
Kinderen van 8 en 10 jaar die alleen maar in de tuin mogen spelen (dream on girl)

Ik maakte die opmerking en ja, ik mocht vroeger niet zonder begeleiding van mijn ouders op die leeftijd ergens heengaan, dus dat betekende in de tuin spelen! En dat vind ik volledig terecht. De manier waar jij op reageert is bevestigend voor iets wat ik steeds vaker zie: Kleine kinderen die moederziel alleen op een fietspad langs een grote drukke weg zie, die spelen in de buurt van diep water etc. etc. Ik vind het vreselijk dat ouders niet de verantwoording nemen voor hun kinderen...

Tegen de tijd dat ze 13 zijn en ze naar de middelbare school gaan hangen ze na schooltijd op straat rond...Ergens in parkeerhuizen waar oudere mensen dan niet meer voorbij durven!

Het is godgeklaagd hoe men de jeugd verwaarloost, daar komen ook al die problemen vandaan! :(:)
Laatst bijgewerkt door Adil op 26-04-09 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:14

Idd met vuur leren omgaan is het beste. Vuur heeft een enorme aantrekkingskracht. Ik denk dat praktisch elk kind wel een fascinatie voor vuur heeft gekend en de meesten hebben ook fikkie gestookt, ik ook hoor. Als ze geleerd wordt om het in een veilige omgeving te doen als ze het echt niet kunnen laten, dan scheelt het al weer een hoop.

Ook erg voor die ouders, die worden natuurlijk aansprakelijk gesteld en dat gaat een dure grap worden, dan maar hopen dat de verzekering het wil vergoeden, is immers aangestoken en niet zomaar een ongelukje.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:17

russel schreef:
Idd met vuur leren omgaan is het beste. Vuur heeft een enorme aantrekkingskracht. Ik denk dat praktisch elk kind wel een fascinatie voor vuur heeft gekend en de meesten hebben ook fikkie gestookt, ik ook hoor. Als ze geleerd wordt om het in een veilige omgeving te doen als ze het echt niet kunnen laten, dan scheelt het al weer een hoop.

Ook erg voor die ouders, die worden natuurlijk aansprakelijk gesteld en dat gaat een dure grap worden, dan maar hopen dat de verzekering het wil vergoeden, is immers aangestoken en niet zomaar een ongelukje.

Helemaal mee eens. Zo worden hier net over de grens elk jaar weer op de basisscholen en de middelbare scholen jaarlijkse vurwerkvoorlichtingen gehouden. Zoiets zou ook gewoon bij omgang met vuur moeten gebeuren, hoewel ik het ook in eerste instantie de rol van de ouders vind om een kind al vroeg genoeg de gevaar van bepaalde zalen in te laten zien..! (Vuur, oversteken van drukke wegen, naleven van verkeersregels etc. etc.)

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:40

Adil18 schreef:
Ophelia schreef:
Kinderen van 8 en 10 jaar die alleen maar in de tuin mogen spelen (dream on girl)

Ik maakte die opmerking en ja, ik mocht vroeger niet zonder begeleiding van mijn ouders op die leeftijd ergens heengaan, dus dat betekende in de tuin spelen! En dat vind ik volledig terecht. De manier waar jij op reageert is bevestigend voor iets wat ik steeds vaker zie: Kleine kinderen die moederziel alleen op een fietspad langs een grote drukke weg zie, die spelen in de buurt van diep water etc. etc. Ik vind het vreselijk dat ouders niet de verantwoording nemen voor hun kinderen...

Tegen de tijd dat ze 13 zijn en ze naar de middelbare school gaan hangen ze na schooltijd op straat rond...Ergens in parkeerhuizen waar oudere mensen dan niet meer voorbij durven!

Het is godgeklaagd hoe men de jeugd verwaarloost, daar komen ook al die problemen vandaan! :(:)

Al eens aan gedacht dat lang niet iedereen de luxe van een tuin heeft? Er vaak ook parken met voetbalveldjes in de buurt zijn waar kinderen van die leeftijd heel goed alleen kunnen spelen...Of bij de buurman aan de overkant lekker in de hooiberg mogen spelen of moet mams dan ook met een kop koffie op een hooibaal gaan zitten? Echt hoor, dat kinderen van een jaar of 10 wat verder alleen van huis gaan heeft helemaal niets met het gebrek aan opvoeding te maken..En ik laat mijn kleine kinderen niet moederziel alleen langs een drukke weg rijden (waar haal je het vandaan), maar als mijn zoon een jaar of 10 is zal ik er geen probleem van maken als hij hier verderop lekker in het park gaat spelen met vrienden. Verwaarlozen is niet goed, betuttelen net zo min. Daarbij zal ik er voor waken dat hij rottigheid uithaalt, goede voorlichting geven en zorgen dat hij een zwemdiploma op zak heeft zoals dat een goede ouder betaamd! Mocht er dan toch eens iets fout gaan, dan hoop ik dat mensen gewoon in kunnen zien dat ik mijn kind met mijn beste kunnen opvoed tot een sociaal persoon, maar dat kinderen NET als grote mensen fouten maken (het lijkt er alleen op dat kinderen dat dus niet mogen, maar het bij volwassenen al snel goed gepraat wordt). En nee, ik ben geen watje met opvoeden. Het gebeurt hier gerust wel eens dat de verboden corrigerende tik uitgedeeld wordt. De hoek blijft ook niet ongemoeid, net als een uurtje op de kamer. Koude douche is zelfs al eens aan de orde geweest. Alleen kun je als ouder zijnde niet àlles voor zijn, zèker niet als ze wat ouder worden. Opdraaien voor de consequenties moet je wel en dat doe je ook, mijn kinderen zijn namelijk mijn verantwoordelijkheid!

En wat betreft de ouders van de jongens in dit topic waarvan door velen van jullie gesuggereerd wordt dat ze hun kroos maar een eind heen laten klooien. Wie weet wat voor straffen die jongens krijgen...Mss wordt 1 van hen wel helemaal afgeransend om wat hij gedaan heeft, maar dat zal het gros van jullie erg blij maken zo te lezen...

En al eens aan de manege eigenaar gedacht? Die vond het wss helemaal niet erg dat die kinderen daar speelden. Helaas met deze afloop, maar denk dat die jongens dat echt niet voorzien hadden en zich een ongeluk zijn geschrokken!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:47

Ophelia schreef:
Adil18 schreef:

Al eens aan gedacht dat lang niet iedereen de luxe van een tuin heeft? Er vaak ook parken met voetbalveldjes in de buurt zijn waar kinderen van die leeftijd heel goed alleen kunnen spelen...Of bij de buurman aan de overkant lekker in de hooiberg mogen spelen of moet mams dan ook met een kop koffie op een hooibaal gaan zitten? Echt hoor, dat kinderen van een jaar of 10 wat verder alleen van huis gaan heeft helemaal niets met het gebrek aan opvoeding te maken..En ik laat mijn kleine kinderen niet moederziel alleen langs een drukke weg rijden (waar haal je het vandaan), maar als mijn zoon een jaar of 10 is zal ik er geen probleem van maken als hij hier verderop lekker in het park gaat spelen met vrienden. Verwaarlozen is niet goed, betuttelen net zo min. Daarbij zal ik er voor waken dat hij rottigheid uithaalt, goede voorlichting geven en zorgen dat hij een zwemdiploma op zak heeft zoals dat een goede ouder betaamd! Mocht er dan toch eens iets fout gaan, dan hoop ik dat mensen gewoon in kunnen zien dat ik mijn kind met mijn beste kunnen opvoed tot een sociaal persoon, maar dat kinderen NET als grote mensen fouten maken (het lijkt er alleen op dat kinderen dat dus niet mogen, maar het bij volwassenen al snel goed gepraat wordt). En nee, ik ben geen watje met opvoeden. Het gebeurt hier gerust wel eens dat de verboden corrigerende tik uitgedeeld wordt. De hoek blijft ook niet ongemoeid, net als een uurtje op de kamer. Koude douche is zelfs al eens aan de orde geweest. Alleen kun je als ouder zijnde niet àlles voor zijn, zèker niet als ze wat ouder worden. Opdraaien voor de consequenties moet je wel en dat doe je ook, mijn kinderen zijn namelijk mijn verantwoordelijkheid!

Waren er dan maar meer ouders zoals jij, het probleem is, dat vele ouders echt niet hun verantwoording ten opzichte van hun kinderen nemen en blij zijn al ze een paar uurtjes voor zichzelf hebben. Wat opzich kan, wanneer je duidelijke afspraken maakt en je gewoon weet je dat je kind te vertrouwen is dat hij die afspraken naleeft en hij ook gezond verstand heeft wat hij gebruikt...

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:04

Ook ik maak fouten en mijn kinderen zullen dat ongetwijfd ook gaan doen. Wat mij in dit topic voornamelijk tegen de borst stuit, is dat er van uitgegaan wordt dat kinderen helemaal geen opvoeding meer krijgen en dat ouders zich het er maar makkelijk vanaf maken. Dat is gewoon niet reëel..Je kunt nu eenmaal niet òveral bovenop zitten, hoe graag je dat als ouder ook zou willen. Het ìs namelijk niet makkelijk om je kind wat losser te laten als het wat ouder wordt, iets wat onvoorkomelijk is. En als je kind dan ook nog eens zo'n ramp veroorzaakt voel je je als ouder zijnde ronduit beroerd en mss wel gefaald, terwijl dat niet terecht is..Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, hoe ellendig ook.

En ja, je hebt ouders die het zich er makkelijk vanaf maken, maar die had je "vroegah" ook al hoor, het is nu niet zo dat alles toen beter was. Alleen wordt die tijd soms behoorlijk geromantiseerd, maar ook toen had je al tuig..

Wat wel erg veranderd is, is de ruimte die jongeren toen hadden en ivm nu. Alleen al in ons dorp zijn alle buurthuizen verdwenen, het zwembad opgedoekt (ze moeten nu minstens 8 kilometer fietsen naar het dichtstbijzijnde bad en dan is 10 jaar inderdaad te jong) en wordt bijna alle beschikbare ruimte opgeslokt door nieuwbouw. Jongeren (en dan vooral de "puber"groep) kunnen geen kant meer op en zoeken hun heil op de parkeerplaats van de supermarkt of in bushokjes, simpelweg omdat er verder gewoon niets meer is...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:46

Adil: Als ouders hun kind fatsoenlijk opvoeden, dan weet deze wanneer het te ver gaat en wanneer het kan. Natuurlijk zoekt zo'n kind zijn grenzen op, maar om dan gelijk een tik te geven, nee sorry daar ben ik niet van. Het kan allemaal ook zonder geweld!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:34

Ik vind het ook errug kort door de bocht dat er hier maar geroepen wordt: deze kinderen zijn niet opgevoed, ouders zijn niet verantwoordelijk etc.

Al voed je je kind nog zo goed op en hou je je kind nog zo goed in gaten, je hebt er gewoonweg nooit 100% controle over.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:05

Marjoow schreef:
Adil: Als ouders hun kind fatsoenlijk opvoeden, dan weet deze wanneer het te ver gaat en wanneer het kan. Natuurlijk zoekt zo'n kind zijn grenzen op, maar om dan gelijk een tik te geven, nee sorry daar ben ik niet van. Het kan allemaal ook zonder geweld!

Sorry, ben ik niet met je eens....kijk om je heen, ouders die tien keer moeten zeggen dat iets niet mag, die kinderen haast smeken op te houden...Ik kreeg gewoon een klap voor de bips en dan was het klaar.

Wat is geweld...imo geen klap voor de bips, das gewoon een stinknormale wake-up-call die heel veel kinderen goed zou doen..

Maar we wijken volledig van de discussie af, dus ik stel voor dat we dit via de PB verder doen mocht daar behoefte aan zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:08

Kinderen doen vaak net iets wat niet mag, opvoeden is geen garantie dat elk kind zich correct gedraagt ten alle tijde, was het maar zo. Pubertijd is ook nog zo een leuke boosdoener.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:14

russel schreef:
Kinderen doen vaak net iets wat niet mag, opvoeden is geen garantie dat elk kind zich correct gedraagt ten alle tijde, was het maar zo. Pubertijd is ook nog zo een leuke boosdoener.

Zeker, als je maar weet hoe je de puber door de pubertijd moet begeleiden...Tis toch eigenlijk best apart...Ouder zijn is misschien wel een van de moeilijkste 'banen' ter wereld, en toch hoeft men er geen opleiding of diploma of wat dan ook voor te hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:26

De meeste pubers doen dingen stiekem, vinden ook dat zij het beter weten. De een durft meer dan de ander, als ze al met vuur hebben leren spelen om dat als voorbeeld te nemen, is daar al de lol van af.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:32

:x Wat vreselijk, zo'n brand! Die kinderen zullen zich ook wel vreselijk voelen, gelukkig durfde ze nog wel een waarschuwing af te geven én zijn alle paarden en mensen (n.o.) ongedeerd gebleven.
Ik hoop dat de manege snel wordt geholpen, zoiets hoop je nooit mee te maken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:36

Okee, nu vind ik het héél raar dat een 8 en 10 jarig kindje al een AANSTEKER heeft?! Wat een ouders.. Ik hoop dat die ouders ook flink mogen betalen, je moet maar eens op je kind letten dit is toch vreselijk!

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:02

Diepe diepe zucht :O