Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:Ja, als die partij voor de dieren de touwtjes in handen krijgt, mag je straks nog slechts enkele keren per jaar bij je paard op visite in één of ander natuurgebied.
PussInBoots schreef:Stel dan échte mishandeling, onkundigheid en louche praktijken aan de kaak.
Citaat:Zoals een dier van de onbegrensde vlakte onder dak tussen vier muren met 9 m2 rumte opsluiten en er alleen uit te halen om met een stuk ijzer is de bek op basis van pijn beleerd door een zandbak rondjes geschopt te worden door een volslanke miep met sporen die het dier vervolgens biks geeft in plaats van een lekkere strobuik te laten vreten.
hc
eppie38 schreef:Ik heb de docu gezien vond het ook wel erg schokkend en kan me voorstellen dat mensen er onpasselijk van worden maar ja inderdaad alsof het met andere dieren er zo veel beter aan toe gaat, lekker hypocriet met zijn allen wel vlees eten maar tja dat groeit tegenwoordig gewoon aan de bomen, dat die engelsen dat nog niet wisten??????
Ik vond het rot om te zien maar tja eerlijk gezegd denk ik dat die mensen meer respect voor dieren hebben als wij hier in de westerse wereld.
suleilitha schreef:Denk je echt dat dat de realiteit is???
BlackDevils schreef:kynshiri schreef:typisch... de meerderheid in het westen eet meer vlees dan die mensen hoor
Nou, er gaan dagen voorbij dat ik niet aan één kilo kom hoor...
Citaat:@flicka: ja door de slager laten slachten kan ik ook ja. maar ooit zelf een konijntje of ander beestje de nek omgedraaid? Zelf doen is ff niet zo simpel in het begin hoor! zeker niet als het met je eigen handen moet gebeuren ipv een pistool ofzo
kynshiri schreef:Wanneer je de hele documentaire gaat bekijken (welke zeer de moeite waard is) zul je zien dat het menu van de paardenhoeders, zowel hun ontbijt, lunch als diner volkomen bestaat uit paardenvlees.jamaar zij slachten ook niet elke keer een paard als ze zin hebben in vlees toch? wij vinden het normaal om elke dag toch een lapje vlees te eten en hebben daarnaast ook nog graag een plakje ham ofzo op onze boterham... gemiddeld gezien komen wij nog steeds aan meer denk ik.