ik snap wel wat Pharagirlke bedoeld,dat het vaak die stoere jongens zijn die met bepaalde honden lopen,waardoor ze snel al een fout imago hebben.
ik denk niet dat het rot bedoeld is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Nijn schreef:pharagirlke schreef:Nog een verschil is ook dat een paard dat niet verkeersmak is, dat daar over het algemeen niet mee alleen op straat gegaan word. Terwijl het heel normaal is om alleen met een al dan niet agressieve hond te gaan wandelen.Een paard dat toont dat het nooit verkeersmak zal worden (en daarvoor hoeven er geen ongelukken te gebeuren) komt bij normale mensen niet meer in het verkeer. Omdat mensen weten dat het 500kg is en dat gevaarlijk is. Maar zo'n woefje van amper 60kg willen van die stoere gastjes nog wel eens onderschatten... En dan krijg je dit soort dingen.
Kan de woef niks aan doen, maar de ruiter zit er toch maar mee. En als de woef er een keer in slaagt, kan die daar ook een tweede keer in slagen. Dusja, stuur die woef maar naar de eeuwige jachtvelden en geef de baas een schop onder zijn kont, een flinke ook!
Wat moet je dan met ''agressieve'' honden doen, opsluiten in een hokje en er nooit uithalen?
Vind verder dat je zeer denigerend over komt wat betreft dit type hond, ''stoere gastjes'', is het zo moeilijk om gewoon mensen te schrijven?
Mijn hond viel uit naar andere honden, met nadruk op viel want ondertussen doet ze het niet meer, maar dat heb ik niet kunnen bereiken door haar enkel binnen te houden
Ik denk niet je dat je dit soort situaties zo zwart/wit moet (willen) zien.

Als je een mens met gezond verstand bent.
Geen enkele hond, hoe lief ook, is het risico waard dat ie tóch nog eens hervalt en een kind grijpt. Of het nou een Bull terrier is, of een maltezer.
De 1 vind het als het een keer gromt, de volgende pas als het dier een keer heeft gegrepen 
Nee, zonder gekheid, Snoevie, ik vind zeker dat je voorzichtig moet zijn, maar als je alle risico's moet gaan incalculeren, dan denk ik dat er héél veel beesten moeten afgemaakt worden want 'als dat gebeurd, dan zou ie wel eens kunnen bijten...'.
) en er zijn zat mensen die direct de vinger naar de hond wijzen.Snoevie schreef:oh maar dat ben ik ook met je eens. dat is appels met peren vergelijken
(over paarden die aanvallen gesproken..........heb het vandaag nog meegemaakt,dus het gebeurd wel)
:
cyrano schreef:Heb je daar de onderzoek gegevens dan van Slimmerik?
Maar toen ik dat plaatje van je zag moest ik direct aan Judd van Sul denken.
Dat was een paard wat aanviel en als het aan hem lag doorging tot het einde dus
er zijn dus wel degelijk paarden die aanvallen.
Ik viel niemand aan, ik ging er vanuit dat jij ook wel zou weten dat de bijtkracht van een vechthond iets groter is dan die van een maltezer
Had ik nou gezegd dat je lomp was, dan zou het persoonlijk geweest zijn.
Maar ik dacht dus dat je het had over de bijtkracht en daar heb ik het mis geinterpreteerd, excuus.
er zijn wel degelijk onderzoeken naar gedaan. Maar je ziet wat je wil zien. Ik vond dit ene onderzoek al na twee minuten surfen. 
Zo ver gaat mijn kennis niet terug. Zoals ik al zei: bovenstaand onderzoek vond ik na vijf minuten surfen. En weet je waarom ik het niet weet? Omdat het me niet boeit welke rassen als vechthond gekweekt zijn en welke niet. Het gaat mij nl niet om hun zogenaamd "agressieve karakter" maar om het feit dat ze als ze bijten, verdomt hard bijten én dat ze ook nog eens verdedigt worden ook als ze aanvallen. En dat, enkel omdat het vechtrassen zijn en die zogenaamd gediscrimineerd worden, dit beest niet afgemaakt zou mogen worden
En dat irriteerd me, als jullie zo graag willen dat vechtrassen als normale honden behandeld worden, doe het dan zelf ook! En ga niet bij elk verhaaltje erop springen dat hij niet afgemaakt mag worden want dat een andere hond ook niet afgemaakt zou worden. Nou, ik zou eens willen zien hoe snel een labrador die een dergelijk geintje uit zou halen afgemaakt werd!
Zo heb je er nu eenmaal tussen zitten. Heb ook een labrador gekent die je voor geen geld van de wereld alleen moest laten met kinderen. En ja, ik vond het zonde dat dat beest niet werd afgemaakt... (de pit van drie maanden wel nadat hij een kind bijna greep en zijn eigenaar de gehele arm openscheurde. Veel te laat dus. En waarom? Juist, omdat het zo veroordelend was om zo'n ding af te maken... Want ja, het is toch niet omdat het een "vechthond" is dat ie ook vals is? Hij bedoelt het vast niet zo als die zijn tanden in je hals zet.)