Pluizebolpum schreef:Mmm, ben geloof ik een aparte, ik heb alleen maar goede ervaringen met wielrenners...
Nou kan ik natuurlijk andermans situaties niet beoordelen, ben ik blij dat in dit specifieke geval zowel de ruiter (sterkte met het terugwinnen van vertrouwen), het paard als de wielrenner er redelijk goed vanaf zijn gekomen én zal het waarschijnlijk wel zo zijn dat ik niet vaak wielrenners tegenkom (paar keer per week, meestal in bosjes van twee, hooguit tien, vijftien). Als ze al wat zeggen is het iets in de trant van 'goeiedag' (en dat 10 x), 'paa-aa-aa-aa-rd' of die ene keer dat ik met een omgekeerde fiets zat of er geholpen moest worden, wat niet nodig was maar wel heel erg aardig!
Ik weet niet, misschien ben ik té aardig, maar snap dat wielrenners aan het conditietrainen zijn en dat het dan zo ongelovelijk irritant is als je om de vijf meter moet terugnemen omdat de weg weer vol zit (irriteerd mij te paard ook namelijk, als ik lekker aan het doorrijden ben). En aangezien ik ben opgevoed met 'wat u niet wil dat u geschiedt' zet ik hobbelknollie wel effe aan de kant of maak op de fiets wat plaats. Vinden ze prachtig! Krijg dan regelmatig zóó'n smile of een andere positieve opmerking naar het hoofd geslingerd en dat maakt het nog leuker om het vaker te doen.
Neemt niet weg dat ik de negatieve verhalen echt wel geloof, dat er ongetwijfeld rotzakken en klojos tussen zitten, net als in de 'echte wereld' of het ruiterwereldjeen dat een peleton van vijf man breed zelfs voor een fietser, laat staan een paard wel erg of té imposant kan zijn. Maar vond het toch effe nodig om de 'pro-wielrenners' een beetje bij te staan. Niet iedereen op een snelle fiets en een zeemleren broekje is een rotzak!
Welkom in Nederland
), 'paa-aa-aa-aa-rd' of die ene keer dat ik met een omgekeerde fiets zat of er geholpen moest worden, wat niet nodig was maar wel heel erg aardig!
en dat een peleton van vijf man breed zelfs voor een fietser, laat staan een paard wel erg of té imposant kan zijn. Maar vond het toch effe nodig om de 'pro-wielrenners' een beetje bij te staan. Niet iedereen op een snelle fiets en een zeemleren broekje is een rotzak!
.
Fijn dat ook zulke berichtjes er zijn.. want we kunnen 't wel met z'n alle