Bonita_Bon schreef:Dan moeten ze het dier verkopen en vind ik het totaal onverantwoord om haar erop wedstrijden te laten rijden.
Ik snap jouw punt ook wel Ceasar, maar imo ben je te laat als je na afloop nog even de pony in elkaar komt trappen. Mijn eerste reactie als ik er vuil afgegooit ben is ook dat ik het paard even wil vertellen dat het niet de bedoeling is. Gelukkig kan ik tot tien tellen en 'vang' ik het paard, stap rustig op, stap een rondje om mn agressie kwijt te raken en ga dan rustig verder waar ik gebleven was. dat kun je van een kind niet vragen en misschien was het wel een gemene bok oid maar als volwassene moet je jezelf in toom kunnen houden en ZEKER niet buiten de ring nog even verder gaan met de pony slaan/schoppen of wat dan ook. Ik zou me kapot schamen als ik hem zou kennen. En inderdaad een kind kan een pony vaak niet corrigeren op het moment dat het nodig is, maar dat is vaak ook wel de onderliggende oorzaak DAT een pony vervelend of stout is...
Overigens las ik net dat iemand zei: er is maar 1 getuige dus het zal wel niet zo erg zijn anders meldde iedereen zich wel. Let wel: het is op een vereniging gebeurd, waar iedereen elkaar kent en waarschijnlijk samen in de kantine een biertje drinken op zondagmiddag... Dan ga je niet zo snel stappen ondernemen...
En urielle, je kunt toch niet van een pony verlangen dat OMDAT het een kind is ze niet mogen bokken. Ik vind je erg zwart-wit denken. Ik zou ook veiligheid willen voor mijn kind, maar dan zou ik toch wel een paar jaartjes wachten voor ik hem/haar op een paard zou heisen.
@Bonita: Dat was ik beide keren. Ik ben anders van mening. Zo'n persoon zou ik geen biertje mee willen drinken, al zou ik twijfelen over aangifte. Maar als er zoveel mensen van mening waren dat het zo'n zware mishandeling was, vind ik het opvallend dat er maar 1 daadwerkelijk aangifte doet. Persoonlijk prefereer ik jouw aanpak ook, als het om mijn persoontje ging, maar mijn paard is geen "geoefende" bokker.
Dat ik eraf val, kan iedereen overkomen, maar wat als deze pony het echt met opzet doet?? Dus keer op keer? Blijf je dan nog rustig opstappen en wacht je tot het kind echt wat overkomt?
Ik ben geen ouder, ik heb mijn kind niet honderden keren zien vallen en ik kan me daar alleen maar een voorstelling van maken.