Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:dit vind ik helemaal niet zo hoor! die paarden lopen van nature zo is een kwestie van een ijzertje eronder en klaar! de hackney staat er om bekend dat hij knieactie heeft!
maar wat een allemachtig domme mensen die hun paard zo kapot maken (filmpje)
knooopje schreef:in alle takken van de paardensport gebeuren dit soort dingen,niet bij iedereen en op iedere stal natuurlijk,maar het gebeurt..!
x3-ine-x3:gemberen doen ze wel eens bij tuigpaarden,al is dat wel wat achterhaald want tegenwoordig hebben ze daar staartdargers voor,maar op keuringen gebeurt het nog wel eens,dan stoppen ze een stukje gember in de anus van het paard,en dat brand waardoor hij zijn staart omhoog houd.
er zijn zoveel van dat soort dingen,bij springpaarden spul op de kroonranden smeren zodat ze gevoeliger zijn als ze een balk aanraken.
dressuur paarden hebben ook zo hun methodes en de eventingpaarden,de weet ik wat paarden.
het gebeurt!
suleilitha schreef:Citaat:dit vind ik helemaal niet zo hoor! die paarden lopen van nature zo is een kwestie van een ijzertje eronder en klaar! de hackney staat er om bekend dat hij knieactie heeft!
maar wat een allemachtig domme mensen die hun paard zo kapot maken (filmpje)
Echt niet, er is geen hackney of tuigpaard wat van nature zo loopt als hoe ze worden voorgereden op concoursen. Knieactie hebben ze wel, maar je krijgt ze niet gewoon met een doodnormaal ijzertje en training zonder hulpmiddelen aan het showen zoals dat is vereist vanaf de limietklasse.
Verder hebben ook de gangenpaarden uit Amerika van nature een aardige knieactie, net als dat bij tuigers en hackneys aangeboren is. Alleen in Amerika gaan ze nog verder met gebruik van hulpmiddelen en ook ik ben fel tegen de Amerikaanse methode, laat ik dat voorop stellen maar het is en blijft schijnheilig om net te doen of ze daar zo fout zijn en wij zo goed want zo is het gewoon níet.
Gemberen is een stuk gember in de anus van het paard stoppen waardoor het de staart meer gaat dragen. Aangezien hier op wordt gecontroleerd en men dit terug kan vinden, hanteert menigeen tot hetzelfde doel de pot sambal uit het keukenkastje. En ik zou zitten te liegen als ik nu zou neertypen dat ik nooit met een potje conimex op zak over een concoursveld zou hebben gelopen