Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:08

walgelijk

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:12

een aantal bokkers hier zeggen dat ze in de jumping ook zulke wanpraktijken uitvoeren...

is dit waar?
en wat doen ze dan?
weet iemand hier meer over???

en wat is die sambaaaalll waar jullie het over hebben?
is dit ook zo'n bergip of is het gewoon iets tussen suleilitha & Wildgirl?

en wat is gemberen??

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:12

De mens is een naar wezen. Geld en macht, daar draait het om. En als het moet, gewoon over de rug van andere mensen en dieren :(

Je zou toch denken dat de hobby en de sport ontstaan uit een soort van liefde of interesse. Waar gaat het dan mis, vraag ik me af? Wanneer raak je het respect kwijt?!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:14

Altijd maar dat willen 'presteren' van dat soort mensen en dan dit soort praktijken toepassen om aan het 'plaatje' te voldoen. WALGELIJK!!! :( :( :(

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:14

Wat vreselijk zeg.. :(
Mijn mond viel gewoon open.
Helemaal met Twiggy eens.. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:15

Citaat:
dit vind ik helemaal niet zo hoor! die paarden lopen van nature zo is een kwestie van een ijzertje eronder en klaar! de hackney staat er om bekend dat hij knieactie heeft!

maar wat een allemachtig domme mensen die hun paard zo kapot maken (filmpje)

Echt niet, er is geen hackney of tuigpaard wat van nature zo loopt als hoe ze worden voorgereden op concoursen. Knieactie hebben ze wel, maar je krijgt ze niet gewoon met een doodnormaal ijzertje en training zonder hulpmiddelen aan het showen zoals dat is vereist vanaf de limietklasse.
Verder hebben ook de gangenpaarden uit Amerika van nature een aardige knieactie, net als dat bij tuigers en hackneys aangeboren is. Alleen in Amerika gaan ze nog verder met gebruik van hulpmiddelen en ook ik ben fel tegen de Amerikaanse methode, laat ik dat voorop stellen maar het is en blijft schijnheilig om net te doen of ze daar zo fout zijn en wij zo goed want zo is het gewoon níet.

Gemberen is een stuk gember in de anus van het paard stoppen waardoor het de staart meer gaat dragen. Aangezien hier op wordt gecontroleerd en men dit terug kan vinden, hanteert menigeen tot hetzelfde doel de pot sambal uit het keukenkastje. En ik zou zitten te liegen als ik nu zou neertypen dat ik nooit met een potje conimex op zak over een concoursveld zou hebben gelopen ;)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:17

in alle takken van de paardensport gebeuren dit soort dingen,niet bij iedereen en op iedere stal natuurlijk,maar het gebeurt..!
x3-ine-x3:gemberen doen ze wel eens bij tuigpaarden,al is dat wel wat achterhaald want tegenwoordig hebben ze daar staartdargers voor,maar op keuringen gebeurt het nog wel eens,dan stoppen ze een stukje gember in de anus van het paard,en dat brand waardoor hij zijn staart omhoog houd.
er zijn zoveel van dat soort dingen,bij springpaarden spul op de kroonranden smeren zodat ze gevoeliger zijn als ze een balk aanraken.
dressuur paarden hebben ook zo hun methodes en de eventingpaarden,de weet ik wat paarden.
het gebeurt!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:18

tja je hebt mensen die paarden houden
en mensen die van paarden houden......

ik snap niet dat die mensen hun dieren zoveel pijn doen alleen maar om een prijsje te winnen :n
maargoed dat vind ik ook van ruiters die met hulpteugels, flinke sporen, zweep en harde hand hun paard in 'dressuur houding' dwingen......... (en ja zo een ben ik er zelf ook geweest, dus ik weet waar ik het over heb...)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:20

jeetje mina, mn mond viel open van verbazing! Dat mensen dit mooi vinden en er nog voor gaan klappen ook.
Verschrikkelijk dat ze die paarden zo voor gek laten lopen.. ;)
Nee echt belachelijk dat ze dit lopen op deze manier aan 'leren'. Heb er eigenlijk geen woorden voor..

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:23

Vind het zo zielig. Je laat zo paaard niet voor gek lopen zo als Ann_moi zij. En dat zo ook nog gaan klappen jaah mensen wrm doen jullie zo raar met dezen paarden ga nadenken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:23

knooopje schreef:
in alle takken van de paardensport gebeuren dit soort dingen,niet bij iedereen en op iedere stal natuurlijk,maar het gebeurt..!
x3-ine-x3:gemberen doen ze wel eens bij tuigpaarden,al is dat wel wat achterhaald want tegenwoordig hebben ze daar staartdargers voor,maar op keuringen gebeurt het nog wel eens,dan stoppen ze een stukje gember in de anus van het paard,en dat brand waardoor hij zijn staart omhoog houd.
er zijn zoveel van dat soort dingen,bij springpaarden spul op de kroonranden smeren zodat ze gevoeliger zijn als ze een balk aanraken.
dressuur paarden hebben ook zo hun methodes en de eventingpaarden,de weet ik wat paarden.
het gebeurt!

Ben ook overtuigd dat het in alle takken van de paardensport gebeurt, hoor. :j
Maar we hebben het nu over deze tak in dit topic.
Ik ben sowieso geen liefhebber van de presterende paardensport an sich. Maar da's een ander verhaal. ;)

En ben het met sommigen hier eens, het ziet er ook nog eens niet uit. Wat bezielt mensen om paarden zo te willen laten lopen? Ik kan er met mijn pet niet bij. :n

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:24

:n ziekelijk om zo paarden te dwingen ongeacht waar hun doel ook ligt.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:25

Die mensen sporen echt niet :n

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:25

suleilitha schreef:
En ik zou zitten te liegen als ik nu zou neertypen dat ik nooit met een potje conimex op zak over een concoursveld zou hebben gelopen ;)

Die smiley erachter vind ik twijfelachtig hoor.. Ik zou er persoonlijk níet trots op zijn..

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:26

suleilitha schreef:
Citaat:
dit vind ik helemaal niet zo hoor! die paarden lopen van nature zo is een kwestie van een ijzertje eronder en klaar! de hackney staat er om bekend dat hij knieactie heeft!

maar wat een allemachtig domme mensen die hun paard zo kapot maken (filmpje)

Echt niet, er is geen hackney of tuigpaard wat van nature zo loopt als hoe ze worden voorgereden op concoursen. Knieactie hebben ze wel, maar je krijgt ze niet gewoon met een doodnormaal ijzertje en training zonder hulpmiddelen aan het showen zoals dat is vereist vanaf de limietklasse.
Verder hebben ook de gangenpaarden uit Amerika van nature een aardige knieactie, net als dat bij tuigers en hackneys aangeboren is. Alleen in Amerika gaan ze nog verder met gebruik van hulpmiddelen en ook ik ben fel tegen de Amerikaanse methode, laat ik dat voorop stellen maar het is en blijft schijnheilig om net te doen of ze daar zo fout zijn en wij zo goed want zo is het gewoon níet.

Gemberen is een stuk gember in de anus van het paard stoppen waardoor het de staart meer gaat dragen. Aangezien hier op wordt gecontroleerd en men dit terug kan vinden, hanteert menigeen tot hetzelfde doel de pot sambal uit het keukenkastje. En ik zou zitten te liegen als ik nu zou neertypen dat ik nooit met een potje conimex op zak over een concoursveld zou hebben gelopen ;)

dus jij beweert dat dat van dat filmpje niet natuurlijk is? ik dacht altijd wel dat de tuiger/hackney natuurlijk liep :+ en dat het door middel van een ijzer of een dubbel ijzer zijn benen wat meer zou optrekken?

Anoniem

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:30

Nee Ndewilde, ook die hackneys in het filmpje zijn getrickt. Als deze dieren zonder hulpmiddelen waren getraind had je een heel ander beeld gekregen.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:33

Er gebeuren een heleboel nare erge wargelijke dingen, maar dit word niet alleen achter gesloten deuren gebruikt maar dus ook op shows etc..
Het is echt te walgelijk voor woorden, ik word hier diep verdrietig en ontzettend boos van.
Het is ontzettend goed dat ze deze beelden naar buiten hebben gebracht....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:34

Ga eens even kijken op Youtube naar filmpjes van flat shod Walkers, dan krijg je de natuurlijke gangen te zien. Al het andere is kunstmatig verkregen. En dan heb ik het nog nieteens over soring, maar het feit dat je je paard op dergelijke blokken zet. Want ze moeten er geleidelijk aan wennen, en kunnen er ook niet zomaar vanaf. En reken maar dat dat ook niet echt fijn voor ze is, dat wennen aan die blokken!

Eigenaren van Hackneys en Tuigers trainen ook met kettingen en gewichten, alleen omdat wij het plaatje mooier vinden.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:38

Ik kan soms wel janken om wat mensen aandoen aan dieren.
Je ziet echt duidelijk op dat filmpje, dat dat paard gewoon niet meer kan. De pijn. :(
Echt te erg voor woorden.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:42

Velen van jullie leven ver van de realiteit hoor ... .
Geloven sommigen van jullie echt dat een paard van nature zo'n bewegingen maakt? Of voor de springers onder jullie heb je al eens een paard in de natuur over een hindernis van 1.2m zien wippen? Of voor de dressuurruiters een paard danig in de krul zien lopen zoals jullie befaamde anky met haar rol-up ding? Niets is natuurlijk van wat in de sport gedaan wordt (op de endurance na dan).
De realiteit is dat een paard rond de hindernis zal lopen, het zal zich wel verzamelen om indruk te maken, het zal zijn tuigergangen hebben maar nooit zo expressief zoals dit in de sport & shows verwacht word.

rock20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:46

Dit is gewoon niet meer normaal :( echte mega zellig dit..!!
Doe dat bij hun zo laten lopen,kijken of hun zo plezierig vinden..!! :(
Mafkezen sommige mensen!! :(

jarco

als je zo begint ARUN kunnen we beter maar helemaal
niet meer op een paard gaan zitten.

zoooo on natuurlijk !

netam12

Walgelijk is dit zeg ..kan niet begrijpen dan wanneer je zo iets doet bij je paard dat jje paardrijden leuk vind.Je hebt totaal geen liefde voor je paard bah ze mogen dit hard aan pakken ..
Een x aantal jaar cel hoge boete en ze mogen nooit meer dieren in hun bezit hebben ..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:48

Ben het wel deels mat ARUN eens hoor, springen is gewoon niet natuurlijk voor een paard. Dat houd niet in, dat veel paarden in de springsport getraind worden met de befaamde peesbeschermers met prikdingen er in.. Of balken met prikkeldraad en wat voor gruwelverhalen er wel niet rondgaan.

Dressuur is natuurlijker :) maar ook tot op zekere hoogte..

However.. 't is gewoon bruut wat er op sommige plekken in de paardenwereld gebeurt..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:51

@ Arun ik denk dat daar ook een deel van waar is ,maar de gruwelen van dit filmpje daar had ik nog nooit aan gedacht dat dat gebeurde,, ik denk niet dat de paarden bij anky en dergelijke de gehele dag in hun box liggen omdat er chemicalien in hun kootholtes gesmeerd worden,, ik geloof niet dat deze paarden van zichzelf zo onnatuurlijk en scheef lopen met hun achterbenen zo wijd uit elkaar. ik vind het echt gruwelijk.

maar wij weten natuurlijk ook niet wat er bij andere paardentrainers gebeurd achter gesloten deuren