Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:21

palo2 schreef:
Er is niet een bondscoach zoveel in het nieuws [geweest] als Sjef! Maar dat is dan ook de enige die zijn nek uitsteekt en tegen het verkeer in durft te gaan! Respect daarvoor!! Nu is het voor Anky maar hij komt ook op voor zijn andere ruiters en amazones. Hij praat niet met de massa mee maar zegt [soms te] ongezouten zijn mening. Wordt niet altijd in dank afgenomen maar schudt wel mensen wakker! Ik denk dat door zijn toedoen de dressuurwereld scherp blijft. En dreigen met advocaten en het ook uitvoeren is waarschijnlijk nodig omdat anders dingen gewoon weer de doofpot ingaan! Woorden en daden, daar is ie goed in!

De 2 wedstrijden-regel waardoor Anky nu niet mag starten is anders mede dankzij Sjef zelf tot stand gekomen.

Dus hij vecht nu eigenlijk tegen zichzelf. Is ook knap :j :D .
Laatst bijgewerkt door Freggel op 22-03-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:22

de doofpot?? het zijn mede door hem opgestelde regels,moet niet gekker worden en welke dingen zijn de doofpot ingegaan?

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:24

Niet omdat ze Anky heet, maar omdat ze titelverdediger is!

En wat betreft de duitsers, die komen ook op voor hun eigen ruiters en amazones!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:25

palo2 schreef:

En wat betreft de duitsers, die komen ook op voor hun eigen ruiters en amazones!

Natuurlijk, en het is ook helemaal goed dat mensen voor Anky opkomen. Zolang het daar maar bij blijft dan, regels zijn regels, toch, Sjef? :D

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:27

*puck* schreef:
de doofpot?? het zijn mede door hem opgestelde regels,moet niet gekker worden en welke dingen zijn de doofpot ingegaan?

Ik heb het niet speciaal over deze kwestie maar meer in het algemeen, hij heeft zich hier idd een beetje in zijn eigen vingers gesneden ;)

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:28

palo2 schreef:

Omdat ze titelverdediger is hoefde ze maar 2 wedstrijden te starten. En dat was blijkbaar al teveel en wil ze dus op naam een wild card.

Edit: Een beetje in zijn vinger gesneden is denk ik een understatement. Het is meer een hele vinger eraf :D
Laatst bijgewerkt door Freggel op 22-03-09 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:29

Dekloktikt schreef:
Wat ik onterecht vindt is dat anky niet een van de wildcarts heeft gekregen! Ik bedoel er is niemand die zo presteerd als zij en ze zou een tweede kwalificatie wedstrijd gereden hebben, waardoor zij automatisch startgerechtigd was, maar kon deze niet starten vanwege dr rug en dan heeft ze zich heus niet over aangesteld. Degeen die wel een wildcart hebben gekregen waren eerst niet startgerechtigd omdat ze kennelijk gewoon niet goed genoeg waren om geselecteerd te worden.

Ja hoho!

Uit het bericht...

Citaat:
De KNHS heeft eveneens verzuimd om voor de uiterste datum (15 maart 2009) een aanvraag voor een wild card voor de combinatie in de dienen bij de FEI.

De kwalificatie die ze gemist heeft is niet het enige....Als je geen verzoek indiend, kunnen ze je ook niet kiezen he....
Er is wel allemaal veel gepraat over dat ze een wildcard had moeten krijgen, maar die kunnen ze niet geven als zij geen verzoek indienen. Dat even buiten alles over regels zijn regels etc om.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:30

RainyDays schreef:
Citaat:
De KNHS heeft eveneens verzuimd om voor de uiterste datum (15 maart 2009) een aanvraag voor een wild card voor de combinatie in de dienen bij de FEI.

De kwalificatie die ze gemist heeft is niet het enige....

Bovendien moet je voor een Wildcard ook twee keer een dergelijke wedstrijd hebben gereden...

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:31

zo kunnen we nog wel even doorgaan,straks mag iedereen die nederlands kampioen is geworden ook weer starten op de volgende kampioenschappen omdat je titelverdediger bent ,nee je moet je plaatsen volgens de regels,doe je dat niet dan doe je niet mee. deze hele toestand heeft weinig met sportiviteit te maken , je zou haast denken dat de hoofdprijs in las vegas 10 miljoen is of zo.
misschien kunnen we er in de toekomst een nieuwe soapserie van maken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:34

*puck* schreef:
zo kunnen we nog wel even doorgaan,straks mag iedereen die nederlands kampioen is geworden ook weer starten op de volgende kampioenschappen omdat je titelverdediger bent ,nee je moet je plaatsen volgens de regels,doe je dat niet dan doe je niet mee. deze hele toestand heeft weinig met sportiviteit te maken , je zou haast denken dat de hoofdprijs in las vegas 10 miljoen is of zo.
misschien kunnen we er in de toekomst een nieuwe soapserie van maken.

_/-\o_ *\o/*

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:13

ANP schreef:
De KNHS heeft verzuimd om voor de uiterste datum (15 maart 2009) een aanvraag voor een wild card voor de combinatie in de dienen bij de FEI.

Oeps....... even Apeldoorn bellen......... :D

***vraagt morgen gelijk even om wie dit gaat.... ***

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 07:01

Er is een mooi gezegde voor deze situatie. "Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten". In dit geval zijn het hele domme tot stand gekomen blaren. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 07:12

Adil18 schreef:
Anky heeft verzuimd bij het op tijd indienen van een verzoek om de Wildcard en bovendien moeten ook die paarden twee keer zijn uitgebracht!

Niet Anky maar de KNHS heeft dit niet op tijd gedaan, terwijl Anky dit wel had aangevraagd bij de KNHS.
(Hoe dan ook heeft ze alsnog die 2 wedstrijden niet gereden, maar ze konden het allicht proberen :+ )

liiisette

Re: Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 07:34

jeetje ik vind echt dat anky en sjef een beetje kinderachtig bezig zijn! regels zijn regels en dat geld ook voor hun! en voor de andere ruiters geld ook het zelfde bijv. adelinde die kan super presteren maar zoals in amsterdam toen het mis ging nou dat kan in las vegas ook gebeuren daar gaat je medaille
dus ik vind dat anky zich niet aan moet stellen het is haar eigen schuld!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 07:46

Cayenne schreef:
Adil18 schreef:
Anky heeft verzuimd bij het op tijd indienen van een verzoek om de Wildcard en bovendien moeten ook die paarden twee keer zijn uitgebracht!

Niet Anky maar de KNHS heeft dit niet op tijd gedaan, terwijl Anky dit wel had aangevraagd bij de KNHS.
(Hoe dan ook heeft ze alsnog die 2 wedstrijden niet gereden, maar ze konden het allicht proberen :+ )

Las het inderdaad! Maakt de zaak niet veel anders, maar goed, ik zou niet graag de persoon bij de KNHS zijn die de aanvraag had moeten doen :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:03

Ik vind het zonde van haar eigen naam.. die helpen ze nu min of meer zelf om zeep. Anky heeft er denk ik in 1 klap minder fans bij met dit soort praktijken :+

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:18

En wat betreft de duitsers, die komen ook op voor hun eigen ruiters en amazones![/quote]

Dat zal best maar het maakt mij weinig uit. het is leuk als Nederland wint maar ik kijk voor de mooie sport. Dat onsportieve gedoe onderling is zoooo kinderachtig

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:24

Nee, Adil, ik zou me dood schamen als ik diegene was.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening op mijn reacties, want daar wordt blijkbaar gewoon over heen gelezen.
Iedereen roept maar wat, terwijl ze geen donder weten over wat zich speelt. Ze zouden eerst eens verder moeten kijken dan de asociale reacties van de mensen hier op bokt, die alleen maar 'regels zijn regels' uit kunnen kramen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:26

Rymke schreef:
Nu zegt iedereen weer: "Ze had twee kwalificatie wedstrijden moeten rijden, dat heeft ze niet gedaan, dus eigen schuld. Regels zijn regels."

Iedereen begrijpt dus overduidelijk niet dat Anky er niet twee heeft gereden omdat ze rugproblemen had voor de wedstrijd in Gotenburg.

Ik vind Sjef niet kinderachtig, evenals Anky. Ik vind de FEI kinderachtig, ik weet niet wat hun reden hier voor is, maar ik vind het ronduit belachelijk.
Anky heeft al 9 keer gewonnen, waarom gunnen ze haar geen 10de keer? Ik ben erg benieuwd waarom de FEI haar niet laat starten, en volgens mij is dat ook de reden waarop Sjef een advocaat heeft ingeschakeld. Want net als Sjef al zegt: Als de FEI wil dat Anky start, mag ze starten. En daar hebben ze dan ook nog een goede reden voor (rugproblemen).

Maar Sali had ook een wedstrijdpauze (heb ik begrepen uit de tekst). Sjef heeft die regel zelf opgestelt, en daar mag niemand een uitzondering voor maken. Anky had pech met die blessure, maar ze heeft blijkbaar wel 2 kwalificatiewedstrijden met PB kunnen rijden, waarom dan niet met Sali?

Er komt nu meer ruimte voor nieuwe toppers, omdat je nu waarschijnlijk Anky, Isabell en Adelinde (of een andere duitser) op het podium staan. Er staan zo'n beetje altijd alleen maar nederlanders en duitsers op het podium. Nu hebben mensen uit een ander land meer kans op zo'n podiumplekje, omdat er eigenlijk 1 vrij komt nu Anky niet meekan.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:31

Rymke schreef:
Nee, Adil, ik zou me dood schamen als ik diegene was.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening op mijn reacties, want daar wordt blijkbaar gewoon over heen gelezen.
Iedereen roept maar wat, terwijl ze geen donder weten over wat zich speelt. Ze zouden eerst eens verder moeten kijken dan de asociale reacties van de mensen hier op bokt, die alleen maar 'regels zijn regels' uit kunnen kramen.

Zoals ik al eerder heb gepost, Anky was niet van plan in göthenburg te starten, alleen in Den Bosch. Waarschijnlijk ervan uitgaande dat ze wel een wildcard zou krijgen.

Anky van Grunsven moet waarschijnlijk op een wildcard naar Las Vegas voor de finale van de wereldbeker dressuur. De titelverdedigster is van plan daar niet met Painted Black te rijden maar met haar toppaard Salinero. Probleem is dat dit dier, na de Olympische Spelen op rust gezet, ter voorbereiding alleen loopt in Den Bosch tijdens Indoor Brabant. De regels van de internationale federatie FEI schrijven deelname aan ten minste twee kwalificatiewedstrijden voor om startrecht te verkrijgen.

„Dat is Sjef z'n schuld”, reageerde Van Grunsven zaterdag gespeeld vinnig. „Vroeger was het één wedstrijd.” Haar man en trainer Sjef Janssen maakte zich indertijd sterk voor de regelwijziging. Die mag van hem nu onmiddellijk weer worden geschrapt. Het drukke programma van het Brabantse dressuurechtpaar biedt namelijk geen mogelijkheden voor uitwijkplaatsen.

„Salinero is momenteel niet vol in training. Neumünster komt voor hem te vroeg. We gaan nu eerst naar Florida en tijdens Göteborg zit ik in China”, lichtte Janssen de problematiek toe. Licht dreigend vervolgend: „Als ze haar in Las Vegas niet laten starten dan gaan we niet. Maar een organisatie is er alleen bij gebaat dat de besten starten.”

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:37

Citaat:
„Salinero is momenteel niet vol in training. Neumünster komt voor hem te vroeg. We gaan nu eerst naar Florida en tijdens Göteborg zit ik in China”, lichtte Janssen de problematiek toe. Licht dreigend vervolgend: „Als ze haar in Las Vegas niet laten starten dan gaan we niet. Maar een organisatie is er alleen bij gebaat dat de besten starten.”

Al met al: Hun vakanties waren belangrijker dan zich plaatsen voor de wereldbekerfinale, of begrijp ik het nu verkeerd?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:41

@Rymke: Ik heb gisteren een duidelijke post neergezet hoe ik erover denk. Staat vast nog wel op de vorige pagina :D

Iedereen roept hier wat op basis van de regels die bekend zijn. En uiteraard wordt er ook gereageerd over hoe Anky en Sjef ermee omgaan (imo zeer onsportief).

Weet jij meer dan van wat er speelt?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:48

Adil18 en Freggel, top verwoord!

Dat gezeur van hun komt me een beetje de strot uit!
Toen ik het vorige artikel las was ik eigenlijk wel blij dat Sjef zich zelf sterk had gemaakt voor die regel, want dan zou die het vast niet aanvechten! Maar jawel hoor! Waar haalt hij toch steeds het lef vandaan? Ik vind het echt nogal onsportief gedrag. Jammer!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:11

Misschien een van de weinigen maar ik vind het terecht dat ze niet wil starten met PB. Als topsporter wil je eerste worden, de beste zijn, dan neem je niet genoegen met een achtste plaats. Ik ga zeker niet roepen 'regels zijn regels', voor zo'n grote naam als Anky die tevens haar titel hier verdedigt vind ik uiteraard dat ze best een uitzondering mogen maken, vooral als ze geen tweede wedstrijd heeft kunnen rijden vanwege haar rug.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:21

Citaat:

Sjef kan zo de politiek in.... :D
draaikont