Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:45

En om soms wat soepeler mee om te gaan als de situatie dat vraagt. Kom op zeg, het is niet zo dat wordt gevraagd om voor een debutante een uitzondering te maken. We hebben het hier over de titelverdedigster die twee plausibele redenen had om met Salinero niet de twee vereiste kwalificatie-wedstrijden te rijden.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:52

Jammer dat iedereen Anky hier afkraakt, maar Anky heeft zelf gezegt: Als ik niet met salinero mee kan doen leg ik er mij bij neer.

Maar sjef janssen is degene die een advocaat in handen neemt. Maar over hem hoor je hier niets
Laatst bijgewerkt door bakstertje op 22-03-09 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:53

Anky heeft zich gekwalificeerd met PB PUNT
Ze komt niet in aanmerking voor een wildcard PUNT
Lijkt me overduidelijk, de wildcard moet naar iemand anders gaan dan Anky. Ik gun het Anky en Sjef niet eens dat ze op zo een slinkse manier aan een wildcard proberen te komen. Het is nu eenmaal flink balen dat snap ik best, maar het is helaas niet anders. Goed dat ze Salinero zijn rust heeft gegund, daar verdient ze wel een stukje respect mee lijkt me.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:54

Regels zijn regels vindt ik. Zo erg is het toch niet om eens jaartje over te slaan?
Eigen domme schuld zou ik zo zeggen. (Dan doel ik op Sjef, maar denk niet dat Anky het heus zo erg vindt dat hij er een advocaat bijhaalt.)
De heisa omtrent Anky en Sjef mag stillaan toch een stoppen. Het wordt teveel.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:57

X__Trees schreef:
Regels zijn regels vindt ik. Zo erg is het toch niet om eens jaartje over te slaan?
Eigen domme schuld zou ik zo zeggen. (Dan doel ik op Sjef, maar denk niet dat Anky het heus zo erg vindt dat hij er een advocaat bijhaalt.)
De heisa omtrent Anky en Sjef mag stillaan toch een stoppen. Het wordt teveel.

Hoezo eigen domme schuld? Aan die rugblessure kun je niets doen en vergeet niet dat ze teminste Salinero zijn rust heeft gegeven. Dat is toch geen domme schuld, dat is juist heel respectvol en verstandig tegenover het paard toe.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:02

Jammer, maar regels zijn regels is mijn mening.

En Anky is toch geselecteerd met Painted Black... Zo is de uitdaging voor Anky alleen maar groter, zou ik zeggen: rij ervoor, haal eruit wat er in zit en wie weet hoe ver je kan komen...dat maak het weer een beetje spannend!

De wildcard, tja ik vind die niet voor de combinatie die uberhaupt niet geselecteerd kan worden door het rijden van te weinig selectiewedstrijden.

Ik vind het wel twijdelachtig dat de titelverdedigster niet direct door mag, maar nogmaals: regels zijn regels...ook voor Anky.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:04

Ik vind dit eerlijk gezegd overkomen als een kleuter die geen snoepje mag van mammie en alles in het werk zet om toch dat snoepje te krijgen :=

Mijn mening? Grow up en leg je neer bij de regels, die zijn er niet voor niks.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:08

Regels zijn regels en vooral wanneer je ze op je verzoek zijn gemaakt. Lijkt me dan vreemd om ze te negeren wanneer het jezelf dan even niet uitkomt.
Ik kan me nog een turner herinneren die tijdens de laatste OS ook thuis zat en toch de beste turner was die Nederland had op dat moment!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:11

Die Sjef lijkt me echt een moeilijk mannetje. haha! Het is notabene zijn eigen regel waar hij nu onderuit probeerd te komen!! Laat Anky gewoon lekker met Painted Black gaan en geef de wildcard aan iemand anders.

Muca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:19

Het is toch gewoon jammer voor de sport dat straks in Las Vegas niet de besten van de besten aan de start gaan komen?
Nu gaan er ruiters heen die bij voorbaad al weten dat ze in de lage regionen zullen eindigen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:20

Anky staat met Painted toch ook heel hoog in de wereld ranglijst??

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:21

Karl66 schreef:
Anky staat niet op de lijst omdat zij als regerend kampioene geen punten krijgt omdat ze al automatisch gekwalificeerd is. Het gaat hier niet om de combinatie, maar om de ruiter. Bij een ruiter die met verschillende paarden mee heeft gedaan, worden de punten ook bij elkaar opgeteld.

Ik snap trouwens al die reacties over regels zijn regels niet. Volgens diezelfde regels kan je een wildcard aanvragen en dus staat het hun vrij om dat te doen.

Nou als dat zo is, dan zou je zeggen, dan maakt het toch ook niet uit met welk paard ze die 2 wedstrijden heeft gereden om vormbehoud oid te tonen. Dan kun je toch als ruiter gewoon kiezen welk paard je meeneemt, of geldt die regel van 2 keer starten dan ineens wel voor het paard. Ik begrijp er niks van.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:26

hns schreef:
[ Aan die rugblessure kun je niets doen en .

Als je rug ineens Western moet gaan rijden, gaan er wat andere spiertjes zeer doen... :D :+
Laatst bijgewerkt door ceasario op 22-03-09 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:26

Karl66: Hebben ze die advocaat dan nodig om die wildcard aan te vragen? :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:29

DL_ schreef:
NonaWen schreef:
Kan ze weer boos worden, zeggen dat iemand haar maar eens een fatsoenlijk paard moet geven..
zoals bij de Olympische spelen

dit vind ik een hele misselijke, lage en volledig off-topic reactie!
Dit heeft ze nooit gezegt, niet eens iets wat daar op lijkt, dus OF kijk eens goed wat er werkelijk gezegt wordt of hou gewoon je mond dicht als je niks beters weet.

Jammer voor anky, maar regels zijn regels. Overigens vind ik de regel ook wat apart, zeker gezien het feit dat anky titelverdediger is.

Ja dat heeft ze zéér zeker wel gezegd met de landenwedstrijd tijdens de Olympische Spelen. Ik vind het super triest van haar, dat ze alles op de kop geeft, zelfs haar eigen man! Van fouten die ze eigenljik gewoon zelf maakt.

En in dit geval is het gewoon shit dat haar paard een rugblessure heeft gehad.. maar ze heeft het absoluut wél gezegd.

Reactie op pag. 2.. nee ik ben absoluut niet jaloers.. uit het puntje van m'n kleine teen niet..

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:37

Ik had gelezen dat als ze niet met Salinero mocht, dat ze dan ook geen zin had om met Painted Black te gaan. Opzich domme reactie maar ik snap het wel natuurlijk. Je baalt enorm dat je niet met je toppaard kunt gaan. Jullie zeggen wel dat een jaartje overslaan niet zo erg is, Maar ze zegt zelf dat Salinero misschien volgend jaar weggaat of iedergeval niet in de sport meer zal meelopen.. Dan wil iedereen toch nog het beste eruit halen. Dat Anky een rugblessure heeft gehad kan iedereen eigenlijk wel overkomen. Ik denk dat Anky zicg nu heel erg genaaid voelt.

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:43

chevax schreef:
Ik denk, met alle respect dat "wij" allen op een iets ander niveau rijden dan Anky. In Nederland lijkt het tegenwoordig zo te zijn dat als je vóór de één bent, je automatisch tégen de ander bent. Nu is men pro-Adelinde en proef ik toch wel een anti-Anky-ondertoon bij velen. Jammer, want we hebben het hier over een amazone die door keihard te werken en door te zetten enorm veel overwinningen met verschillende paarden op haar naam heeft staan. Kunnen er dingen anders? Tuurlijk, Sjeft komt nu niet bepaald als de meest sympathieke persoon ter wereld over. Aan de andere kant: denk je eens in hoe het moet voelen als constant iedereen een mening over je klaar heeft. Gunt ze haar paard, door te "luisteren" naar haar paard rust na de OS, is dat in "onze" ogen te lang. Had ze hem gelijk weer volop aan het werk gezet, was dat in "onze" ogen weer een staaltje van onvermogen geweest. Behaalt ze een derde plaats, dan spreekt de KNHS over een nederlaag. Ik vind dit allemaal nogal wat. Zouden we niet beter trots zijn op een Nederlandse amazone die dit allemaal heeft bereikt en ook nog eens haar kennis en kunde doorgeeft aan anderen, zoals aan Adelinde? Ik vind dat er voor Anky best een uitzondering op de regel zou mogen worden gemaakt. En trouwens, die uitzondering zou niet nodig hoeven zijn, want ze zou met een wild card kunnen starten.

Met alle respect voor Anky dat ze keihard traint inderdaad en natuurlijk had ze dit allemaal niet behaald zonder hard te trainen.
Maar ik heb Anky al paar keer meegemaakt op clinics en zo!
Maar trots zijn op haar? :?

Wij moesten zelf een keer met de stal waar ik rij demonstraties geven op Horse Event en daar was zij uiteraard ook.
Via de FNRS konden de kids boekjes krijgen om handtekeningen in laten zetten door bekende ruiters en amazones.
Toen Anky dus achter bij de veewagens van ons in de buurt stond, wilden dus een hoop kids van onze stal een handtekening van haar.
Maar toen ze er een paar had uitgedeelt bleek ze het al beu te zijn en zei ze : Klaar nu! en liep zo weg!
Ze heeft de uiterste top al behaald en heeft haar fans blijkbaar niet nodig.
Dan heb ik toch echt meer respect voor de nederlandse topruiters en amazones die hun fans ook met respect behandelen en daar ben ik pas trots op!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:44

NonaWen schreef:
DL_ schreef:
dit vind ik een hele misselijke, lage en volledig off-topic reactie!
Dit heeft ze nooit gezegt, niet eens iets wat daar op lijkt, dus OF kijk eens goed wat er werkelijk gezegt wordt of hou gewoon je mond dicht als je niks beters weet.

Jammer voor anky, maar regels zijn regels. Overigens vind ik de regel ook wat apart, zeker gezien het feit dat anky titelverdediger is.

Ja dat heeft ze zéér zeker wel gezegd met de landenwedstrijd tijdens de Olympische Spelen. Ik vind het super triest van haar, dat ze alles op de kop geeft, zelfs haar eigen man! Van fouten die ze eigenljik gewoon zelf maakt.

En in dit geval is het gewoon shit dat haar paard een rugblessure heeft gehad.. maar ze heeft het absoluut wél gezegd.

Reactie op pag. 2.. nee ik ben absoluut niet jaloers.. uit het puntje van m'n kleine teen niet..

Volgens mij weet jij niet eens waar je het over hebt.

Ten eerste heeft Anky dat NOOIT gezegd. Ze heeft gezegd dat ze na Painted Black ermee stopt, omdat ze waarschijnlijk niet meer zo'n topper als Salinero krijgt!
Ten tweede heeft haar paard helemaal geen rugblessure gehad, maar Anky heeft ZELF een blessure aan haar rug gehad!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:45

bromfiets schreef:
Karl66: Hebben ze die advocaat dan nodig om die wildcard aan te vragen? :+

Dat vraag ik me ook af.
En opmerkingen als jalouzie enzo zijn echt maar domme opmerkingen. Daar heeft het echt niet mee te maken. Wel het beu zijn dat er telkens wat is met die Sjef. De opmerking kleuter die zijn snoepje niet krijgt past hier weer eens perfect in het plaatje.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:51

Cayenne schreef:
www.knhs.nl

Het in Hong Kong talrijk aanwezige Nederlandse publiek ging terecht uit zijn dak na de rit van Anky van Grunsven. Maar helaas, toch won het Duitse team met een gemiddelde van 72.917% en Nederland werd tweede met een totaal van 71.750%.

Anky was teleurgesteld dat zij samen met Hans Peter Minderhoud en Imke Schellekens-Bartels het goud had gemist. "Het lag niet aan mij dat we geen goud hebben", klonk het iets kregel. Het missen van het teamgoud deed de Erpse amazone duidelijk pijn. Pijn, ook al omdat zij als geen ander had gehoopt de dubbelslag te maken en daarmee op eenzame hoogte te komen in de Nederlandse Olympische geschiedenis. Dat zij dit in 2012 in Londen alsnog gaat doen lijkt bijna uitgesloten. Van Grunsven vertelde op de persconferentie na afloop dat zij er aan denkt om te stoppen. "Dit was mijn laatste kans om de Duitsers te verslaan. In Londen is Salinero te oud en ook ik word ouder. Daarnaast zijn er de kinderen en ik heb absoluut geen enkele behoefte door te gaan in deze sport als wedstrijdruiter tot mijn tachtigste", aldus Anky.

Toch zou Van Grunsven Van Grunsven niet zijn als ze de deur niet op een kier zet. "Als iemand mij een geweldig paard aanbiedt is er een mogelijkheid, anders is de WEG in 2010 echt mijn laatste wedstrijd".

Sjef Janssen, teamtrainer en levenspartner van Anky, heeft van de rit van Anky naar eigen zeggen 'niet de koude rillingen gekregen'. "Ik ben blij dat het foutloos was. Maar ze reed wel de hele rit met de handrem erop en technisch kan het ook nog veel beter", aldus Janssen, die daar misschien net het verschil aangaf met Werth, die de gehele proef door 'zonder de handrem erop' durfde te rijden. Er zijn nog twee wedstrijden en één gouden medaille. Misschien dat nu bij Anky 'de handrem eraf gaat'.

Van de 47 starters scoorden twintig onder de 65% en eentje, de Portugees Miguel Ralao Duarte, beëindigde met Oxalis zelfs vrijwillig de proef. Daarmee wordt aangegeven dat het niveau in de breedte beter had moeten zijn. In de top bleken er uiteindelijk tien combinaties boven de 70% te hebben gescoord. In de uitslag staat Imke Schellekens nu op met Hunter Douglas Sunrise op de vijfde plek en neemt Hans Peter Minderhoud met Exquis Nadine de elfde plek in.

Verwant artikel:

[VN] Duitsland wint Olympisch Goud tijdens Landenwedstrijd

Aangezien het me niet lekker zit.. ze zei het niet, zoals ik het dan zeg.. maar het komt naar mijn mening op hetzelfde neer .. En nogmaals, ja het is jammer dat dit dan zo loopt.. maar nu zijn ook weer anderen die een kans krijgen :)
Nou kunnen er wel 3 vet kwaad op mij worden :P maar jah..

Ben blij dat er ook nog zowieso 2 zijn, die ook niet helemaal weg zijn van Anky.. :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:59

Ik denk dat ze gewoon bedoelt dat als er echt een super paard komt, ze door gaat. (kortom: ze houd haar opties open) maar dat het toch eigenlijk de bedoeling is om te stoppen. Maar goed, als je die bril eenmaal op hebt zet je hem toch niet meer af he ? :(:)

Ik snap niet dat iedereen zegt dat Anky zich er bij moet neerleggen, terwijl ik toch echt lees dat Anky gewoon zegt "regels zijn regels". Dat Sjef degene is die moeilijk doet. Ik denk dat als Sjef er niet was, Anky gewoon niet zou meerijden en daar al evenmin boos om zou zijn. := Die ene wedstrijd maakt haar naam niet meer hoor.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:04

moonwolf schreef:
Met alle respect voor Anky dat ze keihard traint inderdaad en natuurlijk had ze dit allemaal niet behaald zonder hard te trainen.

Wij moesten zelf een keer met de stal waar ik rij demonstraties geven op Horse Event en daar was zij uiteraard ook.
Via de FNRS konden de kids boekjes krijgen om handtekeningen in laten zetten door bekende ruiters en amazones.
Toen Anky dus achter bij de veewagens van ons in de buurt stond, wilden dus een hoop kids van onze stal een handtekening van haar.
Maar toen ze er een paar had uitgedeelt bleek ze het al beu te zijn en zei ze : Klaar nu! en liep zo weg!
Dan heb ik toch echt meer respect voor de nederlandse topruiters en amazones die hun fans ook met respect behandelen en daar ben ik pas trots op!!!!!

Wat een gel*l weer!
Als Anky om wat voor reden dan ook geen handtekeningen meer wilt zetten, is dat haar goed recht.
Wat een mierengen**k.
Zo kan ze het natuurlijk nooit bij iedereen goed doen. Ze moet soms ook voor zichzef kiezen!

Het lijkt me duidelijk dat Anky onwijs goed kan rijden en we mogen trots zijn dat zij Nederland vertegenwoordigd op grote wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:06

NonaWen schreef:
Cayenne schreef:
www.knhs.nl

Het in Hong Kong talrijk aanwezige Nederlandse publiek ging terecht uit zijn dak na de rit van Anky van Grunsven. Maar helaas, toch won het Duitse team met een gemiddelde van 72.917% en Nederland werd tweede met een totaal van 71.750%.

Anky was teleurgesteld dat zij samen met Hans Peter Minderhoud en Imke Schellekens-Bartels het goud had gemist. "Het lag niet aan mij dat we geen goud hebben", klonk het iets kregel. Het missen van het teamgoud deed de Erpse amazone duidelijk pijn. Pijn, ook al omdat zij als geen ander had gehoopt de dubbelslag te maken en daarmee op eenzame hoogte te komen in de Nederlandse Olympische geschiedenis. Dat zij dit in 2012 in Londen alsnog gaat doen lijkt bijna uitgesloten. Van Grunsven vertelde op de persconferentie na afloop dat zij er aan denkt om te stoppen. "Dit was mijn laatste kans om de Duitsers te verslaan. In Londen is Salinero te oud en ook ik word ouder. Daarnaast zijn er de kinderen en ik heb absoluut geen enkele behoefte door te gaan in deze sport als wedstrijdruiter tot mijn tachtigste", aldus Anky.

Toch zou Van Grunsven Van Grunsven niet zijn als ze de deur niet op een kier zet. "Als iemand mij een geweldig paard aanbiedt is er een mogelijkheid, anders is de WEG in 2010 echt mijn laatste wedstrijd".

Sjef Janssen, teamtrainer en levenspartner van Anky, heeft van de rit van Anky naar eigen zeggen 'niet de koude rillingen gekregen'. "Ik ben blij dat het foutloos was. Maar ze reed wel de hele rit met de handrem erop en technisch kan het ook nog veel beter", aldus Janssen, die daar misschien net het verschil aangaf met Werth, die de gehele proef door 'zonder de handrem erop' durfde te rijden. Er zijn nog twee wedstrijden en één gouden medaille. Misschien dat nu bij Anky 'de handrem eraf gaat'.

Van de 47 starters scoorden twintig onder de 65% en eentje, de Portugees Miguel Ralao Duarte, beëindigde met Oxalis zelfs vrijwillig de proef. Daarmee wordt aangegeven dat het niveau in de breedte beter had moeten zijn. In de top bleken er uiteindelijk tien combinaties boven de 70% te hebben gescoord. In de uitslag staat Imke Schellekens nu op met Hunter Douglas Sunrise op de vijfde plek en neemt Hans Peter Minderhoud met Exquis Nadine de elfde plek in.

Verwant artikel:

[VN] Duitsland wint Olympisch Goud tijdens Landenwedstrijd

Aangezien het me niet lekker zit.. ze zei het niet, zoals ik het dan zeg.. maar het komt naar mijn mening op hetzelfde neer .. En nogmaals, ja het is jammer dat dit dan zo loopt.. maar nu zijn ook weer anderen die een kans krijgen :)
Nou kunnen er wel 3 vet kwaad op mij worden :P maar jah..

Ben blij dat er ook nog zowieso 2 zijn, die ook niet helemaal weg zijn van Anky.. :Y)

Ik ben ook niet helemaal weg van Anky hoor... maar ik ga haar teminste niet zwart zitten maken....

Dat het op hetzelfde neerkomt is ook gelul.

Ze zegt in principe;
'Als ik geen paard meer tegenkom waarmee ik net zo goed kan zijn als Salinero, stop ik ermee, het is dan wel goed geweest'.

Jij denkt te verstaan;
'Als ik geen paard meer tegenkom waarmee ik net zo goed kan worden als Salinero, wat heeft het dan voor nut, dan kan ik de beste niet meer zijn, want die rotbeesten werken toch niet mee'. :+

Daar zit toch een wezenlijk verschil tussen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:09

sja, regels zijn regels,
jammer voor Anky als het idd niet mag/kan met salinero
maar ja, je kunt niet alles hebben

moonwolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:11

superwoman schreef:
moonwolf schreef:

Wat een gel*l weer!
Als Anky om wat voor reden dan ook geen handtekeningen meer wilt zetten, is dat haar goed recht.
Wat een mierengen**k.
Zo kan ze het natuurlijk nooit bij iedereen goed doen. Ze moet soms ook voor zichzef kiezen!

Het lijkt me duidelijk dat Anky onwijs goed kan rijden en we mogen trots zijn dat zij Nederland vertegenwoordigd op grote wedstrijden.

Natuurlijk mag ze voor haar eigen kiezen, maar vond het persoonlijk een beetje onsymphatiek om een kid van 4 jaar op die manier in de kou t laten staan. Het kid stond bekant te huilen!

En als ze dan zo sympathiek zou zijn, waarom vind ze het dan te min om een iets minder goed paard uit te brengen?