Paarden mogen niet meer mesten in Leeuwarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:18

lucifertje schreef:
Ben je aan het galloperen op het strand, begint je paard te mesten, alle drollen meters uit elkaar.. en oeps daar kwam nou net een golf aan die ze mee nam. Wat vervelend toch.

Kunnen ze niets beters verzinnen?

ja je heb gelijk.. maar hier ging het om een binnenstad.. neem aan dat het strand dat niet is toch |( ,
naja ik woon niet aan het strand, hihi, maar ik vind en blijft het een beetje stom vinden, ze hebben ook nergens een goede weg voor het paard, en als er een ruiterroute is, ligt het vol scherpe takken, langhangende bomen(takken) en er ligt altijd modder of je nu zomers komt of nie, het is nooit rijbaar, en het is bij ons maar 200 meter... 4 galopspasjes en je bent er al...

ik vind dat er ook een soort, ruiterpad langs de weg moet komen, ( net als een Fietspad ) maarja. het blijft toch wel zinloos. en we bereiken en toch niets mee.

magda_90

Re: Paarden mogen niet meer mesten in Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:26

Daar heb je gelijk in Misty. De ruiterpaden in Leeuwarden (nouwja meer aan de rand van Lwd) zijn erg slecht. Alleen al als ik kijk richting het Leeuwarder Bos (zo'n 5 jaar terug dan).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:19

Euhm, er zijn volgens mij niet eens officieel ruiterpaden in en rond leeuwarden hoor ;)
Ik heb altands nooit ergens een bordje zien staan.

Oscabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:20

misschien moeten ze een paardeluien ontwerpen :D

wie weet... is er wel veel vraag naar :D:D

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:25

RianneH schreef:
Euhm, er zijn volgens mij niet eens officieel ruiterpaden in en rond leeuwarden hoor ;)
Ik heb altands nooit ergens een bordje zien staan.

Lwd bos is geloof ik verboden voor paarden?
In Jelsum is heel klein stukje ruiterpad.. ook aangegeven met bordjes :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:07

Ik weet dat we met de manege wel naar de Lwd Bos zijn geweest? Dat sukje achter de manege was dat toch?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:09

Ja maar voor een paar jaar geleden hebben ze van die koeien uitgezet en wandelpaden gemaakt.
Hoorde dat peerdjes niet meer welkom zijn daar helaas :n
Reed er jaaaaaren terug ook vaak zomers, was super! heuveltje op en af en leuke paadjes op zich wel (voor wat we hier verder hebben ;) niks dus :+ )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:10

Op die manier, pff 6 jaar geleden geloof ik ben er voor het laatst geweest. Ik dacht dat je daar nog steeds met het paard mocht komen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:12

magda_90 schreef:
Op die manier, pff 6 jaar geleden geloof ik ben er voor het laatst geweest. Ik dacht dat je daar nog steeds met het paard mocht komen.

Voor mij ook ongeveer zo lang :=
Ik hoorde via via dat je er niet meer mocht komen met paarden... wel erg jammer, is het enige mooie uitrijgebied eigenlijk :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:17

Idd ja, anders ga je snel uit Lwd als je wilt buitenrijden. Erg jammer. Je hebt ook geen andere bossen (naar mijn weten) hier in de buurt waar je mag komen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:24

Mmm raar er word nog steeds wel in het bos gereden alleen idd sommige plekken zijn nu afgezet,des al niet te min erg leuk daar!!je kan ook lekker langs het water nog steeds..

loveshetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:24

ze moeten niet zo zeuren

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:28

brendalevita schreef:
Mmm raar er word nog steeds wel in het bos gereden alleen idd sommige plekken zijn nu afgezet,des al niet te min erg leuk daar!!je kan ook lekker langs het water nog steeds..

Ow dan ga ik toch maar eens een kijkje nemen weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:13

Okay ik kan me best voorstellen dat mensen zich storen aan een geurende paardenhoop.
Ik vind het dan ook niet meer dan normaal om de paarden drollen op te ruimen als deze op een plek liggen waar mensen er last van hebben.
Ik heb het dan vooral over paarden drollen die vlak voor een uitrit liggen en drollen die midden op het voetpad liggen.
Je hebt nu eenmaal ruiters en amazones die menen dat ze met hun bange paard over het voetpad kunnen.
Fout zeg ik dan! dan mag van mij een kwade beppe met een bezem naar buiten komen.
Als je paard niet goed verkeersmak is dan hoor je niet een buitenrit te gaan maken langs de bebouwde kom.

Maar okay das off-topic :o .

Paarden drollen die op de weg liggen, daar heeft niemand last van.
Voetganger lopen immers niet op de weg en automilisten mogen niet zo hard rijden in de bebouwde kom, dus glippen in de mest zal zeer onwaarschijnlijk zijn.
Korom geen overlast lijkt mij ;)

Hoe dit zijn uitwerking zal krijgen ben ik benieuwd naar.
Blij wordt ik er niet van want waar een gemeente begint volgen er vaak meer.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:16

zap schreef:
Inn schreef:
En er is wel een groot verschil tussen hondenpoep en en paardenmest vind ik alleen al de reuk. ;) Laat staan wanneer je er in trapt.

Goh, en wat als andere daar nu eens anders over denken?

Kunnen we wel eens uittesten, ieder mag kiezen waar ze hun neus boven houden. _O- of in trappen.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:25

mammaslamma schreef:
Ons eiland wordt ook genoemd, nml schouwen-duiveland , ik kan jullie zeggen, dat van deze regel hier nog nooit iemand gehoord heeft, staat nergens aangegeven bij het strand, mooie jongen die mij dan bekeurd....
Gelukkig mest mijn paard zelden of nooit, maar het gebeurt wel es dat hij iets eng vind, dan doet hij het, dat is dan ook niet het moment om er af te stappen en op te ruimen.

Ach blij dat te horen, ik dacht dat het daar op sloeg wist niet dat er elders nog een plaats zo noemde. Ik was al van plan om elders te gaan als ik nog eens een strandrit wil maken.
Ik vertrek meestal in Renesse en dan naar Burgh Haamstede en terug.
Er wordt daar toch heel wat aan ruitervakanties gedaan. Ik zie dat er zelfs mensen vanuit Duitsland met hun paarden naar daar afzakken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:19

Misty2001 schreef:
sorry hoor, ben je net lekker aan het rijden, moet je paard mesten, moet je van paard afstappen, zorgen dat paard stil wil staan ( helemaal bezweet van rijden )MIDDEN OP EEN KRUISPUNT ;) ff plasticzak openvouwen, hondenschepje je poep in zakje doen, poep in je rugzak doen ( mag nergens anders heen ) opstappen, verder rijden met stinkzak achterop tot je thuis bent..

Niet te vergeten alle paarden die vrees hebben voor een ritselend plastic zakje :D

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:30

Niet te vergeten alle paarden die vrees hebben voor een ritselend plastic zakje :D[/quote]

uh die van mij hoort een plastic zakje en denkt dan meteen dat ze wat lekkers krijgt :7

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 23:03

Daar zit je dan op je paard met vuilniszakken, want ik neem aan dat het niet in boterhamzakjes past :)).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:39

Kom op, beetje proppen :D

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:34

Haha elke drol in 1 boterhamzakje
maar de honden mogen wel in de berm poepen, dus zodra je voelt dat je paard gaat poepen ga je gwn de berm in
en er bestaan speciale tassen voor je paard die hang je onder de staart en daar poept het paard in. heel handig

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:43

Elan schreef:
Kom op, beetje proppen :D

Ja lekker met je vingers erin _O-

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:08

Jannepauli schreef:
Citaat:
Wij zijn vorig jaar met de elfstedentocht te paard dwars door Leeuwarden gereden te paard

huh? De laatste elfstedentocht was 12 jaar geleden..??

Elfstedentocht te paard. Moet je even op Elfstedentepaard googelen, dan zie je het verslag + ook foto's :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:37

In leeuwarden ligt ten opzichte van honden en kattenpoep toch erg weinig paardenpoep lijkt me. Beetje hypocriet dus.
Vrouwtje van de burgemeester is vast met haar naaldhakje in de paardenhoop gaan staan omdat ze te snobistisch haar neus in de lucht hield :D

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:14

Ik rij weleens de stad in en moet dus voortaan plastic zakken meenemen...van de stress mest ze dan heel vaak.
De laatste keer was in onze voortuin! Dat was wel handig, heb t zo onder de heg geschopt...;)