Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Binckydenice schreef:[Hoe kom je daarbij dan? Een sportpaard lijdt niet hoor, die leidt namelijk een superleven. Ik weet zeker dat als ik er ooit toe moet komen m'n draver te laten slachten dat ie een goed leven heeft gehad, zoals de meeste dravers in Nederland
En zijn idd enorm werklustig en wat sensibeler. Citaat:Ik denk dat het uiterste van de dieren gevraagt wordt... Daar ben ik niet helemaal een voorstander van... Ookal vindt de draver het niet leuk moet het toch....
En dan over de zweepslagen niet te spreken....

suleilitha schreef:Citaat:Ik denk dat het uiterste van de dieren gevraagt wordt... Daar ben ik niet helemaal een voorstander van... Ookal vindt de draver het niet leuk moet het toch....
En dan over de zweepslagen niet te spreken....
Het uiterste?? Kom op, een koers duurt geen halve dag meid
Verder komt een paard wat het niet leuk zou vinden niet eens aan koersen toe.
Ik vind het overigens ook niet leuk om te werken maar ik moet ook
En die zweepslagen?? Die raken het paard niet.
Mackie schreef:Liep op z'n 1e al een koers, wat knap! Vooral omdat ze pas vanaf hun 2e (vanaf juni/juli) mogen koersen.
De meesten DA's zijn het erover eens dat een paard beleren op vroege leeftijd goed is voor het gestel van het paard.
Paarden op entrainementen vertonen vrijwel geen stalondeugden. Ik kan me wel voorstellen dat ze dit ontwikkelen als ze gehouden worden door mensen die ze niet begrijpen (dus ná hun koerscarriere).
Dus: verdiep je eerst eens ergens in voordat je ergens commentaar en kritiek op hebt
. Verre van zelfs.
, oh, en hij loopt nog steeds buiten
). Ben overtuigd dat DAT veel beter is voor paarden. Ze zijn zowel fysiek als mentaal veel sterker dan.
Mackie schreef:Chantalll schreef:Wat is toch met zweepslagen ??? Lezen jullie niet ? of wil je alleen maar zien wat je wilt zien ?
Nee, ze leven niet, of heel selctief. Weet je, mensen wíllen helemaal niet van hun vooroordelen af, bekijken de wereld liever met oogkleppen
). Binckydenice schreef:Tja dravermensen van bokt, als het topic ging over de vergelijking van een springpaard met een stier waren jullie het er wel mee eens geweest maar omdat het nu over een draver gaat niet....
Citaat:Ik vindt dat ze meer regels moeten inzetten voor het beleren, houden, verzorgen van dravers.....
ElCid schreef:Twiggy2008 schreef:.
Ze worden vast prima verzorgd, maar ik zie ze liever in de vrije natuur.
Welke vrije natuur? Als die er al is bemoeit de mens zich er ook mee , stroper/ jagers , etc. Juist die dierentuinen zorgen in een ( te groot) aantal gevallen voor instandhouding van de soort. Veel diersoorten zouden allang zijn uitgestorven als er geen dierentuinen zouden zijn. En 3 x raden wie dat uitsterven weer op zijn geweten heeft..............
geerke schreef:ik vind zowel stierenvechten en draf/rensport niets(over het algemeen alle sporten waar dieren bij betrokken zijn vind ik niets...)
Het rennen/draven in de wedstrijd vind ik nog niet eens het ergste....het is het belachelijk jong trainen van de paarden en wat ermee gebeurt als ze niet snel genoeg zijn of niet snel genoeg meer kunnen....
Ik ben hier in frankrijk alleen maar bezig met uitgemergelde 'vergeten' dravers te redden en weer te plaatsen,vandaar dat ik er wat negatief tegenover sta...sorry...
paard als wegwerp artikel.....kan er bij mij niet in....
suleilitha schreef:De paarden staan doorgaans alleen bij de baan in tijden van wedstrijden Twiggy. Tussen de wedstrijden door gaan de meesten gewoon met hun eigenaren naar huis en worden in het land gezet. (het is dus niet zo dat de accomodatie persee het definitieve onderkomen was voor deze paarden)
Verder is het zo dat een draver meestal eigendom is van een particulier die het dier bij een entrainement onderbrengt i.v.m wedstrijden.
Hilversum is ook alweer 12 jaar dicht overigens.
Verder zie ook ik dat veel dravers inderdaad zeer frequent buitenlopen. Ze hebben het niet zo slecht, ze hebben het leuker dan het gemiddelde dressuurpaard met barbiekleertjes die 23/7 op stal staat.
suleilitha schreef:De paarden staan doorgaans alleen bij de baan in tijden van wedstrijden Twiggy. Tussen de wedstrijden door gaan de meesten gewoon met hun eigenaren naar huis en worden in het land gezet. (het is dus niet zo dat de accomodatie persee het definitieve onderkomen was voor deze paarden)
Verder is het zo dat een draver meestal eigendom is van een particulier die het dier bij een entrainement onderbrengt i.v.m wedstrijden.
Hilversum is ook alweer 12 jaar dicht overigens.
Verder zie ook ik dat veel dravers inderdaad zeer frequent buitenlopen. Ze hebben het niet zo slecht, ze hebben het leuker dan het gemiddelde dressuurpaard met barbiekleertjes die 23/7 op stal staat.