'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:43

Ik denk dat het uiterste van de dieren gevraagt wordt... Daar ben ik niet helemaal een voorstander van... Ookal vindt de draver het niet leuk moet het toch....

En dan over de zweepslagen niet te spreken....[/quote]

Wat is toch met zweepslagen ??? Lezen jullie niet ? of wil je alleen maar zien wat je wilt zien ?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:44

Binckydenice schreef:
[Hoe kom je daarbij dan? Een sportpaard lijdt niet hoor, die leidt namelijk een superleven. Ik weet zeker dat als ik er ooit toe moet komen m'n draver te laten slachten dat ie een goed leven heeft gehad, zoals de meeste dravers in Nederland

Ik denk dat het uiterste van de dieren gevraagt wordt... Daar ben ik niet helemaal een voorstander van... Ookal vindt de draver het niet leuk moet het toch....

En dan over de zweepslagen niet te spreken....[/quote]

Over de zweepslagen hebben we het in dit topic al uitgebreid gehad, dus dat vind ik niet nodig om te herhalen, dat kan je vorige bladzijden wel even terugvinden.

En ja, er wordt het uiterste gevraagd van een paard (van elk type sportpaard wordt het uiterste gevraagd, want daar draait topsport om, verbeteren), maar als de paarden zich zelf niet inzetten, krijg je er nooit een goede prestatie uit. Ze moeten zelf willen, anders doen ze het niet, of niet goed genoeg.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:44

Hier ben ik het mee eens ... Er zijn veel mensen die zich niet weten te redden met een Ex Koerspaard ...
Ze weten niet hoe een paard getraint en ik zie dat rondjes in de wei lopen toch echt als een soort verveling ... Bovendien is luchtzuigen ook een vorm van Verveling dus dat ligt meer bij jezelf.

Dravers en Renpaarden zijn werkers en willen graag. Ik heb alle takten wel een mee gfemaakt maar ben echt bij de drafsport blijven hangen ...
Dravers tonen intelligentie, moed en gaan voor je door het vuur. En als je het verknalt bij deze beestjes heb je het voor altijd verknalt.

Ex-Koerspaarden kunnen niet in 1 dag omgeturnt worden tot dressuurpaard of een springer.
Een heleboel ex koers paarden en ex renners worden verknalt door een eigenaar die niet met hun werklustigheid en moed weet om te gaan.[/quote]

@Het is voor het grote publiek ook neit weggelegd imo om met een gemiddelde exracer om te gaan, hoor. Teveel druk, te veel eenzijdig werk, deze dieren vinden de sport práchtig! :D En zijn idd enorm werklustig en wat sensibeler.
Laatst bijgewerkt door detour op 06-03-09 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:45

Chantalll schreef:
Wat is toch met zweepslagen ??? Lezen jullie niet ? of wil je alleen maar zien wat je wilt zien ?

Nee, ze leven niet, of heel selctief. Weet je, mensen wíllen helemaal niet van hun vooroordelen af, bekijken de wereld liever met oogkleppen

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:45

Mackie schreef:
Chantalll schreef:

Nee, ze leven niet, of heel selctief. Weet je, mensen wíllen helemaal niet van hun vooroordelen af, bekijken de wereld liever met oogkleppen

Gelukkig dat wij beter weten :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:46

Citaat:

En dan over de zweepslagen niet te spreken....

Het uiterste?? Kom op, een koers duurt geen halve dag meid :D
Verder komt een paard wat het niet leuk zou vinden niet eens aan koersen toe.
Ik vind het overigens ook niet leuk om te werken maar ik moet ook ;)
En die zweepslagen?? Die raken het paard niet.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:47

Tja dravermensen van bokt, als het topic ging over de vergelijking van een springpaard met een stier waren jullie het er wel mee eens geweest maar omdat het nu over een draver gaat niet....

Ik vindt dat ze meer regels moeten inzetten voor het beleren, houden, verzorgen van dravers.....

Binckydenice

suleilitha schreef:
Citaat:

En dan over de zweepslagen niet te spreken....

Het uiterste?? Kom op, een koers duurt geen halve dag meid :D
Verder komt een paard wat het niet leuk zou vinden niet eens aan koersen toe.
Ik vind het overigens ook niet leuk om te werken maar ik moet ook ;)
En die zweepslagen?? Die raken het paard niet.

Voor een hartaanval heb je ook geen halve middag nodig....

Twiggy2008

Mackie schreef:
Liep op z'n 1e al een koers, wat knap! Vooral omdat ze pas vanaf hun 2e (vanaf juni/juli) mogen koersen.

De meesten DA's zijn het erover eens dat een paard beleren op vroege leeftijd goed is voor het gestel van het paard.

Paarden op entrainementen vertonen vrijwel geen stalondeugden. Ik kan me wel voorstellen dat ze dit ontwikkelen als ze gehouden worden door mensen die ze niet begrijpen (dus ná hun koerscarriere).

Dus: verdiep je eerst eens ergens in voordat je ergens commentaar en kritiek op hebt

Zal zeker niet beweren dat ik per definitie veel verstand heb van het draverswereldje, maar zal het iets beter verwoorden dan; hij is op zijn 1e beleerd en liep idd daarna op zijn 2de koersen. ;)
Ik vind dat veel te vroeg, ja. :j

Ik ken persoonlijk geen DA die zegt dat je paarden (te) vroeg moet beleren :n . Verre van zelfs.
Ben blij dat ik mijn eigen paard vooral lekker buiten heb laten lopen in zijn jonge jaren en nu pas serieuzer ben begonnen (hij is al stokoud, 5 jaar :+, oh, en hij loopt nog steeds buiten ;) ). Ben overtuigd dat DAT veel beter is voor paarden. Ze zijn zowel fysiek als mentaal veel sterker dan. :j

De 'stalondeugden' e.d. waren er al, toen ze verkocht werden als recreatiepaard, omdat ze niet goed genoeg waren voor de sport. Dus je hebt ongelijk, wat dat betreft. Ik weet echt wel waar ik het over heb met paarden die ik persoonlijk ken. ;)

detour

Als een Volbloed of Draver niet wil dan gaat hij het door gemep niet doen! |o
Juist deze paarden laten zich vanwege hun intelligentie en hooggevoeligheid niet in een hoekie drukken! ;)

Daar wel eens overna gedacht?.. :)*

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:48

Mackie schreef:
Chantalll schreef:

Die kleppen heb jezelf ook al opgezet... Dus als je ze nou af doet, dan wordt het misschien nog een normale discussie....

Binckydenice

Re: 'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:49

Jammer genoeg moet ik even weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:49

Nee hoor, ook een springpaard of dressuurpaard kun je niet vergelijken met een stierenvechterspaard en verder zijn de dravers en het handjevol renpaarden wat we hier in den lande hebben gelukkig in eigendom van profs die heel goed weten wat ze met de paarden doen.
En hoezo regels voor beleren, houden en verzorgen??? Grotere crap heb ík hier op bokt nog niet voorbij zien komen.
Binkydenice, het is duidelijk dat jij geen kaas hebt gegeten van de draf en rensport en helaas niet weet waar je over praat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:50

Suleilitha, hmmmm, bij de draversbaan in Hilversum was amper weide destijds, dus waar stonden ze dan? Toch echt voornamelijk op stal, naar wat ik heb gezien en meegemaakt.

De dravers hier bij mij om de hoek staan inderdaad wel lekker buiten. Het hele jaar door zelfs. :)
Dan zie je dat sportpaarden dus blijkbaar prima buiten kunnen staan 24/7. ;)
(met dekens op, hoor :D ).

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:51

Binckydenice schreef:
Tja dravermensen van bokt, als het topic ging over de vergelijking van een springpaard met een stier waren jullie het er wel mee eens geweest maar omdat het nu over een draver gaat niet....

Uhm.... nee. Ik heb niks tegen springpaarden, vooral niet tegen de topsporters, want die hebben het het beste.

Citaat:
Ik vindt dat ze meer regels moeten inzetten voor het beleren, houden, verzorgen van dravers.....

Dat vind ik nou ook.... bij sommige mensen met dravers als recreatiepaard!

Dravers in hun sportcarriere worden getraind, beleerd en gehouden door profs die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en geen regeltjes hierbij nodig hebben, omdat ze ook zo het paard wel gelukkig en blij weten te houden.

De mensen die recreatief met paarden bezig zijn, daar zouden ze regeltjes voor moeten maken, maar dat is een hele andere discussie die we hier maar niet bij moeten betrekken, denk ik

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:53

ElCid schreef:
Twiggy2008 schreef:
.

Ze worden vast prima verzorgd, maar ik zie ze liever in de vrije natuur.

Welke vrije natuur? Als die er al is bemoeit de mens zich er ook mee , stroper/ jagers , etc. Juist die dierentuinen zorgen in een ( te groot) aantal gevallen voor instandhouding van de soort. Veel diersoorten zouden allang zijn uitgestorven als er geen dierentuinen zouden zijn. En 3 x raden wie dat uitsterven weer op zijn geweten heeft..............

Je hoeft mij niet te vertellen wat voor invloed de mens heeft op de natuur. Daar ben ik me heel erg bewust van juist.

In de dierentuin zitten ook zat dieren die niet zeldzaam zijn, hoor. ;)
In te kleine hokjes. Ik weet dat er positieve kanten zijn aan dierentuinen, maar het overgrote gedeelte vind ik negatief. Helaas........ En als ik nog aan dat trieste paard denk in z'n uppie....... Daar werd ik toch echt niet vrolijk van. Zo tegennatuurlijk om een paard zo te houden. ;(

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:54

Binckydenice schreef:
Die kleppen heb jezelf ook al opgezet... Dus als je ze nou af doet, dan wordt het misschien nog een normale discussie....

rare opmerking

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:54

ik vind zowel stierenvechten en draf/rensport niets(over het algemeen alle sporten waar dieren bij betrokken zijn vind ik niets...)

Het rennen/draven in de wedstrijd vind ik nog niet eens het ergste....het is het belachelijk jong trainen van de paarden en wat ermee gebeurt als ze niet snel genoeg zijn of niet snel genoeg meer kunnen....

Ik ben hier in frankrijk alleen maar bezig met uitgemergelde 'vergeten' dravers te redden en weer te plaatsen,vandaar dat ik er wat negatief tegenover sta...sorry...

paard als wegwerp artikel.....kan er bij mij niet in....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:55

BD: waar slaat die opmerking over een hartaanval eigenlijk op? Waar is dat aan gelinkt?
Ik snapputnie.. :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:56

De paarden staan doorgaans alleen bij de baan in tijden van wedstrijden Twiggy. Tussen de wedstrijden door gaan de meesten gewoon met hun eigenaren naar huis en worden in het land gezet. (het is dus niet zo dat de accomodatie persee het definitieve onderkomen was voor deze paarden)
Verder is het zo dat een draver meestal eigendom is van een particulier die het dier bij een entrainement onderbrengt i.v.m wedstrijden.
Hilversum is ook alweer 12 jaar dicht overigens.
Verder zie ook ik dat veel dravers inderdaad zeer frequent buitenlopen. Ze hebben het niet zo slecht, ze hebben het leuker dan het gemiddelde dressuurpaard met barbiekleertjes die 23/7 op stal staat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:56

geerke schreef:
ik vind zowel stierenvechten en draf/rensport niets(over het algemeen alle sporten waar dieren bij betrokken zijn vind ik niets...)

Het rennen/draven in de wedstrijd vind ik nog niet eens het ergste....het is het belachelijk jong trainen van de paarden en wat ermee gebeurt als ze niet snel genoeg zijn of niet snel genoeg meer kunnen....

Ik ben hier in frankrijk alleen maar bezig met uitgemergelde 'vergeten' dravers te redden en weer te plaatsen,vandaar dat ik er wat negatief tegenover sta...sorry...

paard als wegwerp artikel.....kan er bij mij niet in....

Ik weet niet of het in Frankrijk hetzelfde is als met dravers in NL, geerke, ik snap je punt en ook jouw visie.

Gelukkig waren ze metr de renpaarden die niet vlot genoeg meer waren in ierland heel wat milder en zuiniger. *D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:57

Geerke, ben het met je eens. Dat rennen en draven an sich, a la. Maar die extreem jonge leeftijd, nee, dat gaat er bij mij dus ook echt niet in. :n

En de resultaten zijn bekend bij de DA's, op de langere termijn (en vaak ook bij de eigenaren, die zo'n dier na die carriere kopen.....).

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:58

suleilitha schreef:
De paarden staan doorgaans alleen bij de baan in tijden van wedstrijden Twiggy. Tussen de wedstrijden door gaan de meesten gewoon met hun eigenaren naar huis en worden in het land gezet. (het is dus niet zo dat de accomodatie persee het definitieve onderkomen was voor deze paarden)
Verder is het zo dat een draver meestal eigendom is van een particulier die het dier bij een entrainement onderbrengt i.v.m wedstrijden.
Verder zie ook ik dat veel dravers inderdaad zeer frequent buitenlopen. Ze hebben het niet zo slecht, ze hebben het leuker dan het gemiddelde dressuurpaard met barbiekleertjes die 23/7 op stal staat.

Bij Hilversum zaten een x aantal trainers met hun entrainement. Dus daar stonden wel dravers en idd was er weinig plek om ze buiten te laten lopen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:59

twiggy, als de dieren op hun tweede netjes en geleidelijk worden opgeleid, lopen ze een zeer korte koers qua eerste seizoen met minimaal gewicht. Er zijne r zat die stokoud worden en amper zijn beschadigd.

Ik denk dat het wel belangrijk is dat de renpaarden kostbaar zijn en dat er zo goed mogelijk mee om gegaan moet worden om zo lang mogelijk zo goed resultaat te verkrijgen.

Met de stieren zal dat anders wezen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:00

suleilitha schreef:

Ja, Hilversum is al jaren dicht. Heb het van dichtbij meegemaakt namelijk. ;)
En ik keek er ook nog eens bovenop, door het kantoor van de platenmaatschappij waar ik toen werkte. Mijn kantoorraam had uitzicht op de baan. ;)
Daar stonden wel degelijk ook dravers in de stallen (naast degenen die weer huiswaarts gingen na een koers). Heb ooit als jong meisje wat meegelopen daar met kennissen, die fanatiek met hun dravers bezig waren daar. Die stonden daar op stal. En het ging er niet zachtzinnig aan toe, hoor. Ik vond het een harde wereld, eerlijk gezegd.

En je weet dat ik ook niets heb met dressuurpaarden met barbiekleertjes en alles wat erbij hoort. ;)