Susyb schreef:ik ga binnekort naar een nieuwe stalling die al vrij duur is.. en als je je paard zomers buiten wil zetten kost het 1 euro per keer.. nou dan gooi ik hem liever zelf een tijdje in de wei als dat ik 7 euro xtra per week moet betalen.. dan komt er nog even bijna 28 euro op de stallingben me gek
conclusie: die van mij komt ook geen 4 uur in de wei..
Tja, en dat vind ik verkeerde zuinigheid...
Als je je die 28 euro nou bespaard door zelf de stal uit te mesten heb je je paard er niet mee, maar als je die 28 euro wil besparen door zelf je paard los te gooien waardoor hij maar even loskomt, terwijl als je die 28 euro betaald zij je paard bijvoorbeeld 's ochtends buiten zetten en jij je paard begin of eind van de middag als je wilt gaan trainen zelf binnenhaalt, of dat zij hem na een aantal uren binnenhalen en jij hem vervolgens na het trainen nog even los gooit als extraatje, dan verbeterd het welzijn van je paard aanzienlijk tegen een relatief kleine extra kostenpost van 28 euro...
Ik snap het heel goed dat veel stallen de mogelijkheid niet hebben vanwege gebrek aan goede weidegrond, waar men zuinig op moet zijn, of gebrek aan ruimte voor veel paddocks, maar als die mogelijkheid er wel is, maar je betaald extra voor de dienst omdat het veel werk voor hun is, dan zou ik die dienst toch afnemen, of goedkopere stalling zoeken waar je het er wel voor over hebt en kunt betalen, of stalling waa het buiten/binnenzetten er bij in zit...
Waarom 250 tot 300 euro betalen voor een luxe stalling met goede trainingsfaciliteiten, maar dan 28 euro besparen op buiten zetten?