Spectaculair filmpje van vlucht Frans politiepaard in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:44

Oakland1990 schreef:
Dat was net een beetje het gevaar, hij kent het "bang zijn voor een auto" niet en kon dus ook gewoon verder rennen incl politie die half door het raampje hangt, nog fijner resultaat, paard kapotte mond politie weet ik wat, kapotte auto enz. Die mensen werken vaker met paarden dus hadden dit vast zelf ook wel kunnen bedenken? Ach ja op zulk moment denk je niet helder, zefls niet als politie als je weet dat zo'n voor voorval heel Parijs plat gaat?

Ik denk dat een kapotte mond van het paard nog het minste is wat het paard kan overkomen.
Een beetje heel kortzichtig om meteen te roepen dat de politie niet weet wat ze aan het doen zijn. Die denken misschien wel door en zien het paard voor een auto springen die net niet op tijd kan remmen, met alle gevolgen van dien.
Verder ga ik met Anneliesdj mee, paardlief maakt echt geen indruk dat hij echt in paniek is. Die heeft zijn basistempo en vindt dat het lekker gaat zo.
Fijn dat het zonder blijvende gevolgen afgelopen is, voor Paard als ook andere weggebruikers.

anneliesdj

Re: Spectaculair filmpje van vlucht Frans politiepaard in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 02:16

Ik vind het ook kortzichtig idd, die agenten hebben wss alleen gedacht aan de drukke kruising 200m verderop (en 200m daarna en daarna), als het mijn paard was zou ik hem met liefde zijn mond kapot trekken als dat betekend dat ie NIET geschept wordt door een auto of een groep schoolgaande kindjes van de fiets af maait.
Brr, moet er niet aan denken, als automobilist overleef je echt geen paard van 600kg die in volle galop op je motorkap springt, ookal sta je zelf stil. Dan kom je er met een kapotte mond en een deuk in de politieauto nog goed vanaf.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 03:12

Anique_Vaandrig schreef:
draaakje schreef:
beter hadden ze voor het dier kunnen gaan rijden met sirene zodat de weg vrij was

Afijn, vervolgens schrikt het paard van die enge politieauto met sirene die voor 'm rijd en besluit dan maar heel snel linksaf te slaan. Weg van dat enge ding!

Daar rijd je dan, met je sirene :Y)

en jij denkt dat ze zo'n paard nog nooit ergens in de bak hebben gehad met een loeiende sirene e.d erbij? :Y)

ik moest in het begin een beetje lachen, idd zag er helemaal niet uit als echt op hol geslagen! bij die schuiver sloeg mn hart toch wel een keer over..
Insluiten en gestaag het tempo verlagen is heel leuk..maar zoiets lukt niet in parijs :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 03:31

Pannie schreef:
en jij denkt dat ze zo'n paard nog nooit ergens in de bak hebben gehad met een loeiende sirene e.d erbij? :Y)

Pfffft, voor hetzelfde geld had een kip de weg verspert en moest dat paard daarom ineens een andere route nemen :roll:
Het gaat om het idee dat een auto vóór het paard uitsturen nou niet bepaald een optie is ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:21

Paardje maakte een behoorlijke klapper, ook stond het duidelijk op ijzers. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan, ik dacht, Londen. Enkel nog maar blootvoets en met hoefschoenen. kunststof is ook best, maar die houden tenminste nog grip. Dit glibberde alle kanten op.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:51

goh hij maakte een flinke glijder zeg,bloedlink zo die glibberende ijzers.
ik vond het er nou niet echt 'op hol geslagen' uitzien,hij gong niet echt kneiterhard oid.

wel schrikken zoiets,gelukkig is hij er goed afgekomen!

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:18

Jeetje, zeg dat ziet eruit!! Gelukkig geen blijvende schade!!!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:27

zag er niet echt op hol uit, als die van mij gaat, gaat het een stuk harder! maar gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen. Misschien niet handig om uit die auto te gaan hangen, maar als het mijn paard was, zou ik het ook doen, moet er niet aan denken wat er kan gebeuren, en je probeert toch alles om hem te laten stoppen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:37

doodeng.ik vond dat geglibber op dat wegdek al eng.één schuiver maken en moet je zien.
Bah volgens mij is dit een van de grootste nachtmerries van iedereen die een paard heeft.
Toezien hoe hij door het verkeer gaat,en maar hopen dat mensen op tijd kunnen remmen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:52

BRRRRR...
gladde ijzers op asfalt...
ik zat het hele filmpje te wachten op dat ie zou glijden.
gelukkig viel het uiteindelijk mee, maar ik kneep m ff toen ie viel...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:54

Hoe dan ook.. Het is godzijdank goed afgelopen en wanneer doe je het helemaal goed? Ben eens benieuwd hoe de mensen die hier commentaar op de politie in het filmpje hebben, zouden handelen als het om hun paard in een DRUKKE stad waar werkelijk als idioten gereden wordt, los rond galopeerd!!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:14

De politie (het politiepaard) lapt weer eens zelf alle regels aan hun laars, door rood heen zonder zwaailicht op z'n hoofd, niet stoppen voor het stoplicht, veel te hard over het fietspad.. Waar moet het heen..

Even serieus, gelukkig is het goed afgelopen, maakte een behoorlijke smakkerd.. Denk dat dat paard z'n baan kwijt is nu..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:12

Anique_Vaandrig schreef:
Pannie schreef:

Pfffft, voor hetzelfde geld had een kip de weg verspert en moest dat paard daarom ineens een andere route nemen :roll:
Het gaat om het idee dat een auto vóór het paard uitsturen nou niet bepaald een optie is ;)

Ik denk dat het juist geen optie is omdat dit paard de stal heeft geroken en niet gevangen wil worden, politieauto die voor hem rijd gaat hij wss gewoon omheen of hij slaat af, ik beide gevallen is het link voor paard en omgeving.

En je weet zelf wel dat paarden maffe beesten zijn, je kunt ze 100x ergens aan laten wennen maar als de 101x in een andere situatie is dan schrikt hij er alsnog van. (in dit geval is het paard opgefokt, grote kans dat ie wel 'schrikt' van een loeiende sirene)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:42

Het zal je maar gebeuren,
hopen dat het weer goed komt.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:24

Je zult in de auto zitten, rustig op weg en er klettert ineens een paard met donderend geweld voorbij! Dan schrik je ook heftig!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:59

anneliesdj, Hoe zou jij het dan oplossen in diezelfde situatie?

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:25

nou, dat wordt nog een dure bekeuring of een artikeltje 5 wegen verkeerswet...

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:07

Ach god, ik schrok echt toen ie viel,
vind het zo zielig.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:22

Solvej schreef:
anneliesdj, Hoe zou jij het dan oplossen in diezelfde situatie?

Heb je dat nog niet uit mijn berichten gehaald? ;)
Ik heb iig geen kritiek op die agenten, ik zou het onverantwoord vinden om hem maar gewoon te laten lopen, dat is wachten op ongelukken, ookal rijd er een politieauto achteraan.
Wat ik zou doen is natuurlijk erg afhankelijk van het paard, ze reageren allemaal anders maar ik denk dat ik zou proberen hem ergens een park oid in te krijgen en als dat niet lukt ga ik wss ook uit het raam hangen, je moet toch wat.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:13

Dat zijn dan 17 boetes voor negeren van het rode stoplicht ;)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:51

Ik denk dat je agent die erop zat voorlopig flink de bibbers heeft van zijn beestje :D

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:51

Ocharme :s
had het al gezien op het nieuws. Paard moet tog serieus zijn verschote want hij slaagt onderuit en staat weer op en galoppeerd verder. Meeste paarden zijn zo verbaasd als ze vallen dat ze even blijven staan.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:57

Wat een idioten die gewoon naast en achter hem blijven rijden. Ze jutten m alleen maar op !! Geef dan even goed plank gas en haal dat dier in !
Laat de politie een paar straten verderop m opwachten maar ga niet er achteraan. Denk dat het paard dan al 10x eerst gestopt was !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:40

o0marije0o schreef:
Wat een idioten die gewoon naast en achter hem blijven rijden. Ze jutten m alleen maar op !! Geef dan even goed plank gas en haal dat dier in !
Laat de politie een paar straten verderop m opwachten maar ga niet er achteraan. Denk dat het paard dan al 10x eerst gestopt was !

Uiteraard heeft het paard vantevoren met de politie overlegd welke route het ging worden. Zodoende weet de politie precies waar het paard heen gaat en kunnen ze het dier daar opwachten.

Dream on ;) Zoals ik en nog iemand een aantal reacties al terug zeiden: Als het paard ergens van schrikt en een zijstraat inschiet, dan sta daar mooi met je politieautootje. Gaat niet zoveel zin meer hebben dan.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:46

Hij had wel een lekker regelmatig galopje. :D
Eigenlijk wel jammer dat ze niet lieten zien hoe hij uiteidenlijk gevangen is. Zelf denk ik dat hij ergens tegenaan geklapt is, bloed uit de neus leek vrij donker en als er een vaatje in de longen geknapt zou zijn is dit lichter van kleur, lijkt mij.