Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Maar wat is dan het voordeel, of zelfs het verschil met begrazing door kuddes waarin de mens veelvuldiger ingrijpt voor dat ecosysteem?
Zou je dat willen uitleggen?
Prinnie schreef:Om dat nou natuur te noemen. Ik zeg nergens dat wij bij de natuur horen. Mss hebben we dat ooit heeeel lang geleden gedaan en nu kunnen we er maar beter vanaf blijven.
spicegirl schreef:iedereen vergeet, dat het paard als zodanig, niet in het wild bestaat. het is heel, heel lang geleden door de mens selectief gefokt.deze paarden zijn verwilderd, en het ras word ook als gewone huis-pony gehouden.dan hadden ze beter przewalskis kunnen nemen.
dus "in het wild" bestaat niet, net als kippen/schapen/ of koeien in het wild.wel verwilderd.
en "in het wild "verhongeren beesten niet.die vallen ten prooi aan een roofdier, ook niet echt fraai, maar wel heel wat sneller. verhongeren is een onnatuurlijke dood, voor beesten die in het wild leven. en idd in het wild zouden ze verder trekken. doordat ze hier toch in een beperkte ruimte zitten, en niet door kunnen trekken, veroorzaak je deze gruwelijke dood. want geloof me, verhongeren is een pijnlijke en langdurige zaak!
dit soort stichtingen en verenigingen krijgen dus ook nooit meer een cent van mij....