Paarden zijn gevaarlijker dan de drugs xtc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 09:25

echt zo zinloos

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 09:30

Wat een kul zeg. Dan is autorijden ook een gevaarlijke versalving. Laat zulke heren hun onderzoeksbudget voor iets zinnigs gebruiken zeg.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 09:46

Paard eruit, pillen erin. :D

Als het nou ook nog werkt voor rugpatienten..... O:)

Wat een onzin zeg. Hoe zit het met de schade op langer termijn bij het gebruik van die pillen en wat kost het wel allemal niet als die lui eens doorslaan en de boel vernielen.
Het is zo'n nutteloos onderzoek dat ik hem haast voor de gein wil ophangen in de kantine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:26

Waarom heeft iedereen het over een onderzoek ????
Het was geen onderzoek. Het was een uitspraak in een medischtijdschrift. En de uitspraak was om kracht bij te zetten dat Extasy niet gevaarlijker is dan andere zaken in het leven. En waarom je wel extasy verbied en paardrijden niet.

De opinie van deze man, getuigt van humor en hij neemt een interessante invalshoek. waarmee hij aangeeft dat veel van wat wij toestaan of verbieden te maken heeft met cultuur.
( en omdat iedereen hier ook nog even zijn persoonlijke mening geeft : ik heb nooit extasy gebruikt, maar heb er niets op tegen als andere gebruiken ( uitdrukkelijk geen misbruiken dus)

Citaat:
He said: “The point was to get people to understand that drug harm can be equal to harms in other parts of life. There is not much difference between horse riding and ecstasy.”

Citaat:
In the article, titled “Equasy: An overlooked addiction with implications for the current debate on drug harms”, Prof Nutt wrote that “equasy”, short for “Equine Addiction Syndrome”, had caused 10 deaths and more than 100 road traffic accidents a year.

He wrote that the risks of horse riding showed that society “does not adequately balance the relative risks of drugs against their harms”.

He said: “Making riding illegal would completely prevent all these harms and would be, in practice, very easy to do.

“This attitude raises the critical question of why society tolerates – indeed encourages – certain forms of potentially harmful behavior but not others, such as drug use.”

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:37

Ghehe
ach liever dood door een paard dan dood door XTC :)
Maar vind het eerlijk gezegd een beetje vreemde uitspraak
Heeft die man ook rekening gehouden met hoeveelheden? Volgensmij zijn er namelijk veel meer ruiters dan XTC gebruikers. Of zeg ik nu iets heeel stoms?
En ik denk ook niet dat je van een paardenverslaving paranoia wordt, of vreemde dingen gaat zien (dat gebeurd toch bij XTC :o ??)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:40

met paardrijden sterf je gezond, gelukkig én met het geen je graag doet.

wat geeft xtc jou? "5 min fun en een zware dip erna" ofzo? kzou het nie weten :D
ik "snuif" alleen maar paarden :+ :P

Snoevie

Re: Paarden zijn gevaarlijker dan de drugs xtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:44

elke dag XTC sloopt je lichaam,elke dag paardrijden(als dr niet elke dag afknikkerd dan :P ) niet

wat een malle uitspraak

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:45

Dat je daar je geld mee kan verdienen!!haha wat doelloos zeg.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:05

Snoevie schreef:
elke dag XTC sloopt je lichaam,elke dag paardrijden(als dr niet elke dag afknikkerd dan :P ) niet

wat een malle uitspraak

Haha ja inderdaad, en je kunt er langer van genieten per keer
Ik denk niet dat 1 XTC pilletje 2,5 uur werkt :Y) (het verzorgen van mijn paard vind ik er ook wel bijhoren)
maarja daarom zullen er ook wel meer doden vallen, het effect duurt wat langer waarop de kans op schade ook groter is :')

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:07

Dus je kan beter aan de drugs dan te gaan sporten, heel vreemd :+

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:08

haha ja zo zou je het inderdaad op kunnen vatten :P
en ze doen zo hun best om al die mensen van de drugs af te krijgen

eigenlijk zou er dan ook maar een afkickkliniek voor paardenliefhebbers moeten komen
want dat schaad de volksgezondheid veel meer

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:11

Nou gelijk mijn paard verkopen en maar XTC ervoor kopen :7

Jeetje, het is maar net wat je wilt onderzoeken.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:21

Jeetje wat een zinloos onderzoek,
kan je beter je geld direct door de wc spoelen, ben je dr geen tijd aan kwijt ook :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:24

The mad scientist...

Ik vraag me af waarom zo specifiek voor paardensport gekozen is - er zijn veel meer 'gevaarlijke' sporten waar doden bij vallen.
Tien doden en het veroorzaken van zo'n 100 verkeersongevallen.. vergelijk 't liever 's met alcohol, tenslotte ook sociaal geaccepteerd en zelfs aangemoedigd ( "gezellig" uitgaan, indrinken voor het stappen etc.) ..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:33

Wat een belachelijke theorie!
Elke sport heeft z'n risico's, XTC gebruiken is toch geen sport?
Dan kan je ook beter je kind XTC laten gebruiken dan het op de fiets naar school toe laten gaan, want daar gebeuren ook erg veel ongelukken bij. (nog zo'n belachelijke vergelijking!)

Verslaafde gebruikers van XTC duperen veel meer mensen om hun heen dan mensen die paardrijden........

Die professor heet Nutt? Als in the Nutty Professor? Of kan je beter zeggen; Professor Nuts?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:35

Waar gaat het over... ? :Z

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:54

dus je hebt het gehoord, iedereen stoppen met paarden en xtc gaan slikken *D

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:06

_Jennifer_ schreef:
Snoevie schreef:

wat een malle uitspraak

Haha ja inderdaad, en je kunt er langer van genieten per keer
Ik denk niet dat 1 XTC pilletje 2,5 uur werkt :Y) (het verzorgen van mijn paard vind ik er ook wel bijhoren)
maarja daarom zullen er ook wel meer doden vallen, het effect duurt wat langer waarop de kans op schade ook groter is :')

Haha jawel hoor, nog wel langer;)

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:23

Jeetje wat een belachelijke uitspraak.
Dit kun je toch niet met elkaar vergelijken, paardrijden heb je met levende wezens van paar honderd kilo te maken, vindt je het gek dat daar meer doden doorvallen. En meestal gebeurt er iets waardoor het paard schrikt of weet ik veel wat. Een XTC pilletje is maar paar gram en die stop je zelf in je mond.

En misschien hebben die honderd doden per jaar wel met XTC op het paard gezeten!

Frankaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:27

wahaha wat een onzin uitspraak, ik ga gelijk XTC slikken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:40

Nou dan gaan we allemaal maar lekker aan de xtc :')

Ik geloof niet dat het onzin is, maar please zeg...

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:45

"Mam! Mag ik XTC?! Brits Professor ding zegt dat het minder gevaarlijk is dan paardrijden."
"Ja hoor liefje, dat mag je wel."

Oké, sorry ik kon het niet laten. :o
Wat voor een nutteloos onderzoek. :S
Dat XTC je leven meer beinvloed dan paardrijden word duidelijk even over het hoofd gezien. :n

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:02

Wat een nutteloos onderzoek zeg...
Lijkt net of je beter aan de drugs kan gaan dan paardrijden :oo

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:13

Oke.. We zitten al in een kredietcrisis maar nu weet ik ook wel waarom.. Besteden ze het geld dus hieraan voor dit soort flauwekul onderzoeken! XTC is sowieso al verboden en dan gaan ze ook nog zeveren dat XTC minder gevaarlijker is dan paardrijden. Waar gaat de wereld heen qua onderzoeken.. Hebben ze niks beter te onderzoeken??

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:26

MariekeB schreef:
Citaat:
He said: “The point was to get people to understand that drug harm can be equal to harms in other parts of life. There is not much difference between horse riding and ecstasy.”

Ik haal nog maar even het punt van MariekeB aan, blijkbaar wordt daar gewoon overheen gelezen terwijl dit het zinnigste commentaar is wat er tot nu toe is gegeven.
De man heeft niets onderzocht, overal zijn statistieken bekend over hoe gevaarlijk bepaalde gewoontes en sporten zijn. Dus hij had het inderdaad met van alles kunnen vergelijken en koos voor paardrijden omdat (denk ik)paardrijden in Engeland nog enige status heeft. Een leuke vergelijking vind ik zelf, hoe je het interpreteert is aan de lezer...