Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milou123 schreef:[***] schreef:Vreemd, dan ben ik zeker de enige die mijn paarden als paarden ziet en niet als poppen of liefdespartners.
Nee hoor, ik zie ze ook niet zo.
Ik weet wel dat wanneer ik ooit zou gaan samenwonen of wat dan ook ik waarschijnlijk een paard niet eens kan betalen.
Hoeveel ik ook van ze hou, ze gaan niet voor. Wat niet wil zeggen dat wanneer ik een vriend heb die me vrijwel direct voor een dergelijke keuze stel voor hem kies, wat wel wil zeggen dat wanneer het echt sirieus is op gebied van samenwonen etc ik wel voor hem kies, imo vrij logisch, een paard kost handen vol geld en wanneer je samenwoont deel je het geld toch? Daarbij is op je eigen wonen zo duur dat ik het niet eens kan betalen naar alle waarschijnlijkheid.![]()
Wanneer je, je geluk van je paard af laat hangen zit er ergens iets niet helemaal juist.
Over die laatste zin, dit is niet alleen bij paarden, honden etc net zo goed evenals gehandicapten en kinderen.
LauraMc schreef:Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk zielig als je je paard verkiest boven je man/vriend.Je partner is een persoon waarmee je je leven en je gevoelens deelt, die er altijd voor je zal zijn, die je genegenheid geeft.. Begrijp mij niet verkeerd, ik hou zielsveel van mijn paard en ik wil haar nooit kwijt. Maar waarschijnlijk is dit niet wederzijds, stel dat ik haar zou verkopen, dan zal ze mij waarschijnlijk niet eens missen. Het blijft een dier en dat dier kan jou niet de liefde teruggeven die je nodig hebt.
(Alleen als een vent mij zou laten kiezen tussen mij een paard zou ik hem wel gelijk dumpen, wat een eikel is het dan)