Hond bijt oor af van negen maanden jong veulen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:54

Rooompie schreef:
Verschrikkelijk voor het veulen. Maar om zo'n hond nou meteen in te laten slapen.. Het dier kan er ook niks aan doen. Is of verkeerd door de mensen opgevoed of uit instinct.. Maar laat die mensen in het vervolg gewoon beter op hun hond letten of sluit je stal zo af dar er geen hond bij kan komen! Toch gek dat een hond opeens bij je veulen de stal in kan wandelen.. vind ik sowieso niet erg veilig.

Het kind dat de volgende is die gegrepen word kan er al evenmin wat aan doen dat die hond niet opgevoed is.

Veulen is nog in leven, de vraag is voor hoe lang gezien evenwichtsorganen daar ook in de buurt zitten. En een paard zonder evenwicht...

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:58

pharagirlke schreef:
Het kind dat de volgende is die gegrepen word kan er al evenmin wat aan doen dat die hond niet opgevoed is.

Veulen is nog in leven, de vraag is voor hoe lang gezien evenwichtsorganen daar ook in de buurt zitten. En een paard zonder evenwicht...

Ach kom op nou toch.. jij weet evenmin als iedereen wat daar heeft afgespeelt..
En om een hond dan gelijk als kinderbijter aan te rekenen, gaat me wel erg ver.
Wie weet is die hond in een hoek gedreven, zoals eerder gezegd: als hij had willen killen, was dat gebeurt hoor.. en zo kunnen we er nog 300 verschillende situaties aandragen.
Het onderwerp word wel erg uit zijn verband gerukt..

Nogmaals hoop dat het veulen er snel bovenop komt. erg sneu dit voor zowel paard als hond.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:00

pharagirlke schreef:
Rooompie schreef:
Verschrikkelijk voor het veulen. Maar om zo'n hond nou meteen in te laten slapen.. Het dier kan er ook niks aan doen. Is of verkeerd door de mensen opgevoed of uit instinct.. Maar laat die mensen in het vervolg gewoon beter op hun hond letten of sluit je stal zo af dar er geen hond bij kan komen! Toch gek dat een hond opeens bij je veulen de stal in kan wandelen.. vind ik sowieso niet erg veilig.

Hoeft niet te zeggen dat als die hond uit schrik dat veulen gebeten heeft ook gelijk een kind gaat grijpen volgende keer! Als je weet dat je hond dat kan doen, moet je hem zoiezo niet in de buurt van kinderen laten! Hier kan ik me echt over opfokken, aangezien het compleet onterecht is voor de hond en zoveel mensen een hond "zomaar" vertrouwen met dat soort dingen. Er kan altijd wat gebeuren, en dat moeten mensen leren!

En voor dat veulen, dat zal heus wel loslopen, en nouja, ik vind het wel zielig, maar ook die eigenaren hun schuld en ik hoop dat ze dat inzien.

kaill87

Re: Hond bijt oor af van negen maanden jong veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:07

Wat een verhaal weer.. Hoe STOM kunnen mensen zijn ?! Een hond bij een paard in de stal laten en zelfs laten slapen ???
Echt levensgevaarlijk, voor het paard en voor de hond.
Dit is zeker een geval van de mens heeft weer schuld.. Zonde van beide dieren.. Veulen kan nu een trauma hebben voor honden en de hond is ingeslapen.
Niemand weet wat er precies gebeurd is maar ik zou mijn hond hiervoor dus niet voor in laten slapen, al pakt ze mijn eigen paard. Ik weet dat mijn hond als de dood is voor paarden ( terwijl ze als pup zijnde mee ging naar stal maar altijd bang geweest ) en weet dus ook dat ik haar nu niet meer mee moet nemen, als is het maar om dit soort dingen te voorkomen.
Niet dat ik het ooit in me botte harses zou halen om m'n hond bij een paard in de stal te laten, dat terzijde.

Hoop dat het veulen er niet al te veel last van zal krijgen in de toekomst, echt sneu voor het dier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:11

En de volgende keer dat dat ding schrikt omdat een kind wat ruw is legt ie de link naar het veulen (dat beslist ook is opgesprongen en weg gerent na dit geintje) en dan is het snel gebeurt. ;) immers; het werkte vorige keer ook!

Wesseltje; idd, evemin als jij. Dus ik ben net als jij vrij om toch mijn mening te geven op basis van wat ik wel weet. En dat is dat een roofdier een vlucht/prooi dier gegrepen heeft... Misschien heeft veulen lief uit reflex wel een knal op dat ding zijn kop verkocht. Is dat de enige reden waarom die nog leeft. In het bericht staat dat ook de kaak toegetakeld was wat mij dan doet denken dat hondjelief toch wel degelijk naar de keel heeft willen grijpen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:14

omg... Arm beest.
Ik vind het wel goed dat ze die hond hebben laten inslapen, het zou zomaar nog een keer gebeuren..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:20

Sneu, Voor veulen en hond.
Totaal geen medelijden met de eigenaars, Moet je je hond bij je houden en zorgen dat die niet in je stal kan!
Verder vraag ik me af : Als de hond nou een wond had gehad door het veulen, Zouden ze dan ok het veulen laten inslapen??
Ik vraag me ook af hoe dat later met een hooftstel moet??

T is erg spijtig , Maar wie zn billen brand moet op de blaren zitten!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:31

SamSter schreef:
Totaal geen medelijden met de eigenaars, Moet je je hond bij je houden en zorgen dat die niet in je stal kan!
Verder vraag ik me af : Als de hond nou een wond had gehad door het veulen, Zouden ze dan ok het veulen laten inslapen??

nee tuurlijk niet, want paarden zijn vluchtdieren en kunnen in hun ogen niks fout doen. En dan zal het vast een "ongeluk" geweest zijn. Ook zou het paard een kind daar ook nooit mee associeren, maar een hond gelijk weer wel. Vage logica van sommige mensen......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:33

sunny_l0ve schreef:
SamSter schreef:

nee tuurlijk niet, want paarden zijn vluchtdieren en kunnen in hun ogen niks fout doen. En dan zal het vast een "ongeluk" geweest zijn. Ook zou het paard een kind daar ook nooit mee associeren, maar een hond gelijk weer wel. Vage logica van sommige mensen......

Nee een roofdier valt aan vanuit instinct, een vluchtdier vlúcht van uit instinct en zal enkel aanvallen in hoogst uitzonderlijke gevallen of vanuit verkniptheid, in geval van verkniptheid word zo'n ding ook gewoon afgemaakt. Je praat over twee totaaaal verschillende dieren met totaal verschillende instincten. Misschien toch even verdiepen in de wijze van denken van een hond en paard? Misschien dat je dan wel het verschil begrijpt.

Anoniem

Re: Hond bijt oor af van negen maanden jong veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:40

pff wat een verhaal weer. Hoe dom kunnen mensen zijn? ik heb ook staffords maar die mogen echt niet bij een paard in stal slapen!

en jammer dat er gelijk weer opmerking worden gemaakt in de trant van straks pakt ie een kind! Dat is gewoon onzin, dat soort mensen hebben geen idee van de verschillende soorten agressie die een hond in zich kan hebben. En nu we het toch over instincten hebben: de stafford heeft het instinct om zijn "prooi" hoe dan ook te willen doden, dat is niet gebeurt al had de hond het wel gekund, dit is dus gewoon een ongeluk geweest waarvan de schuldigen de eigenaren van de dieren zijn..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:41

een 9 maand oud veulen vs een stafford? Als dat ding een goed gemikte trap geeft zal de stafford vrees ik toch even moeten bekomen :(:) Zeker als het meer vanuit schrik dan van uit pure agressie is. Blijft een feit dat hij heeft willen doden (anders had ie niet naar de keel gegrepen)

Vind jouw bericht overigens niet veel positiever, want moest hij zich dan inderdaad een kind grijpen vanuit dezelfde "angst" (want kinderen dagen het soms ook onbewust uit, en nee je mag een kind niet alleen laten met eender wat voor hond maar dat doen mensen nu eenmaal wel) dan bijt ie niet alleen, dan dood ie ook nog ook. En een kind heeft niet het voordeel van een goed gemikte trap te kunnen geven. ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-01-09 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:42

het is niet dat ik het verschil niet weet, uiteraard ben ik daar van op de hoogte. Maar het is totaal onredelijk voor de hond dat mensen er gelijk van uitgaan dat hij hierna een kind zal grijpen. Een paard is totaal anders dan een kind. En ik ben van mening dat je NOOIT een kind alleen mag laten met een hond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:44

Ik ook, maar toch gebeurt het regelmatig. En als je dan een hond hebt met killer instinct (zoals hierboven gezegd word) vind ik het nu eenmaal niet echt "verstandig" om dat dier nog te laten leven als die al eens aangevallen heeft. Niemand weet de reden, kan zijn dat ie bang was, maar voor hetzelfde geld ging er een klikje om.... Zou jij dat risico nemen met eender welke hond?

(en neen, ik ben absoluut niet tegen steffords. In tegendeel, vind het prachtige honden, als het een chihuahua geweest was, mocht die ook platgespoten worden.)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:45

pharagirlke schreef:

Nee een roofdier valt aan vanuit instinct, een vluchtdier vlúcht van uit instinct en zal enkel aanvallen in hoogst uitzonderlijke gevallen of vanuit verkniptheid, in geval van verkniptheid word zo'n ding ook gewoon afgemaakt. Je praat over twee totaaaal verschillende dieren met totaal verschillende instincten. Misschien toch even verdiepen in de wijze van denken van een hond en paard? Misschien dat je dan wel het verschil begrijpt.[/quote]

Over welk instinct heb je het? Want lang niet elk roofdier is hetzelfde. Roofdieren worden niet alleen geprikkeld door jachtinstinct of honger, ook beweging is een enorme prikkel.

Vossen doden als het kan alle kippen in een ren omdat deze blijven vliegen en er voor de vos continu een prikkel is toe te slaan.

Een hond wordt eerder geprikkeld een paard te bijten of er alleen al achteraan te holen wanneer deze vlucht.

Instinct is zowel bij roofdier als vluchtdier veel breder dan alleen jacht- of vluchtinstinct. Daarom zijn dieren voor ons niet in te schatten (en zoals eerder gezegd is: de mens ook niet).

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:48

pharagirlke schreef:
Ik ook, maar toch gebeurt het regelmatig. En als je dan een hond hebt met killer instinct (zoals hierboven gezegd word) vind ik het nu eenmaal niet echt "verstandig" om dat dier nog te laten leven als die al eens aangevallen heeft. Niemand weet de reden, kan zijn dat ie bang was, maar voor hetzelfde geld ging er een klikje om.... Zou jij dat risico nemen met eender welke hond?

(en neen, ik ben absoluut niet tegen steffords. In tegendeel, vind het prachtige honden, als het een chihuahua geweest was, mocht die ook platgespoten worden.)

Alle honden hebben in sterke of in minder sterke mate een killerinstinct, het zich laten drijven door dit instiinct kan onderdrukt worden door opvoeding maar is nooit uit een hond er uit te slaan.

Ik zou mijn hond ook nooit alleen laten met een paard....you never know...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:48

Doet het er wat toe? Het feit is dat roofdieren aanvallen bij zo'n prikkel en vluchtdieren vluchten. Maakt niet uit vanuit welke reden. Zou jij niet rennen als een hond grijpt? Ik zou dan ook proberen om die klerehond van me af te krijgen. Dat noemt men dan weer overlevingsinstinct.

En het had inderdaad voorkomen kunnen worden door de hond niet bij het paard te laten maar dat is niet gebeurt, ding heeft aangevallen en dus geheel reëel dat zo'n dier afgemaakt word. IMO hoeft daar niet over gezeurd te worden. Beest heeft aangevallen. Benieuwd hoe ze zouden reageren als het hun eigen paard betreft ;) Of ze het dan nog zo "sneu vinden" voor de hond.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-01-09 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:49

pharagirlke schreef:

Maar wie zegt dat het dier killer instinct heeft... oke, hij heeft dat veulen misschien geprobeerd dood te bijten, dat zijn ook maar vermoedens, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij het nog een keer doet. Ik vind het ontzettend fout van die eigenaren, maar je moet na dat incident je hond gewoon extra goed in de gaten houden, en niet te dicht bij kinderen, paarden en weet ik veel wat houden. Maar je kunt het nooit zeker weten wat nou de beweegredenen van die hond zijn. En ik zou dat risico wel nemen denk ik, en als dan blijkt dat er echt een knop om is gegaan en hij wel de neiging heeft om mensen of dieren aan te vallen, dan is het tevergeefs geprobeerd, en kun je hem alsnog laten inslapen. Maar nu geven ze dat beestje geeneens een kans, en dat door verslapping van de aandacht van de eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:51

pharagirlke schreef:
een 9 maand oud veulen vs een stafford? Als dat ding een goed gemikte trap geeft zal de stafford vrees ik toch even moeten bekomen :(:) Zeker als het meer vanuit schrik dan van uit pure agressie is. Blijft een feit dat hij heeft willen doden (anders had ie niet naar de keel gegrepen)

Vind jouw bericht overigens niet veel positiever, want moest hij zich dan inderdaad een kind grijpen vanuit dezelfde "angst" (want kinderen dagen het soms ook onbewust uit, en nee je mag een kind niet alleen laten met eender wat voor hond maar dat doen mensen nu eenmaal wel) dan bijt ie niet alleen, dan dood ie ook nog ook. En een kind heeft niet het voordeel van een goed gemikte trap te kunnen geven. ;)

jij denkt alleen maar dat het paard de hond een trap heeft gegeven, maar jij noch ik weet wat er echt gebeurt is, het kan ook zo zijn dat de hond heeft gebeten om zich te verdedigen, aangezien de hond "schaapachtig" in een hoekje werd gevonden neem ik aan dat er geen knopje is omgegaan of dat hij gek is geworden maar dat er veel meer aan de hand is dan er wordt verteld, en honden weten dondergoed het verschil tussen paarden en kinderen enzovoorts wel hoor. neem mijn hond bijvoorbeeld, altijd blij als er iemand binnenkomt en bespringt je dan gelijk ( nee hij bijt je dan niet) maar als er een kind binnenkomt of mijn stokoude oma dan springt hij niet, een voorbeeld dat ze heel goed verschilllen weten

@sunnylove: ik zei dat de hond een killerinstinct heeft, als je je verdiept in staffords zou je weten dat ze eeuwenlang gefokt zijn om hun prooi te doden, niet zoals andere dieren om te verwonden maar om te doden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:53

sunny_l0ve: Breezy zegt een paar berichten boven je:
Citaat:
En nu we het toch over instincten hebben: de stafford heeft het instinct om zijn "prooi" hoe dan ook te willen doden, dat is niet gebeurt al had de hond het wel gekund, dit is dus gewoon een ongeluk geweest waarvan de schuldigen de eigenaren van de dieren zijn..

Jij zou het risico nemen en gewoon nog een slachtoffer laten vallen? En dan "ach, geef hem nog een kans"... Als je die grens eenmaal verlegt blijf je dat doen. Hoeveel slachtoffers moeten er dan nog vallen en hoeveel tranen moeten er dan nog stromen?

Als een van die drie hier (jacks) grijpt naar eender wat, hetzij een paard, hetzij een kind of mens... Dan is het met heel heel heeeeel veel pijn in het hart... Maar dan is het over... Het is voor mij noch voor de hond een leven om hem constant met muilkorf op te sluiten en hem nooit vrijheid te kunnen geven omdat hij misschien wel eens zou kunnen aanvallen..

breezy;: dat bedoel ik dus. Jij weet het ook niet, voor hetzelfde geld was die hond gewoon versuft omdat ie een mep op zijn kop gekregen had. Dat bedoel ik dus net in mijn eerste bericht: niemand weet het zeker, dus ik ben net zo vrij om mijn mening te uiten als jullie. Dat die afwijkt is jammer maar dan moet je mij niet verwijten dat er ook andere dingen gespeeld kunnen hebben. Weet jij nl ook niet.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:55

ik weet hoe staffords zijn, maar dat ze er voor zijn gefokt hoeft niet te betekenen dat ze ook daadwerkelijk alleen maar willen doden. In het geval van deze hond zal het giswerk blijven.... compleet onterecht.

En ik zou die hond idd nog een kans geven. Dan zou ik hem goed laten evalueren onder veilige omstandigheden, mocht hij dan wel de neiging hebben om te bijten, dan is het over.... ik zie niet in wat daar verkeerd aan is. Zolang je dan maar niet gelijk dat beest los laat wandelen alsof er nooit iets gebeurd is maar goed kijkt of hij de neiging heeft om te bijten. Kijk, je loopt altijd de kans dat het ooit nog kan komen dat hij grijpt, maar dat heb je met elke hond. En ik zou nooit weer opnieuw de grens verleggen. Maar iedereen verdiend een tweede kans.
Laatst bijgewerkt door sunny_l0ve op 26-01-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:55

Ze zijn er enkel maar voor gefokt en op geselecteerd in die tijd maar doden? Neuh doen ze niet. := Snap die gedachtengang even niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:58

pharagirlke schreef:
sunny_l0ve: Breezy zegt een paar berichten boven je:
Citaat:
En nu we het toch over instincten hebben: de stafford heeft het instinct om zijn "prooi" hoe dan ook te willen doden, dat is niet gebeurt al had de hond het wel gekund, dit is dus gewoon een ongeluk geweest waarvan de schuldigen de eigenaren van de dieren zijn..

Jij zou het risico nemen en gewoon nog een slachtoffer laten vallen? En dan "ach, geef hem nog een kans"... Als je die grens eenmaal verlegt blijf je dat doen. Hoeveel slachtoffers moeten er dan nog vallen en hoeveel tranen moeten er dan nog stromen?

Als een van die drie hier (jacks) grijpt naar eender wat, hetzij een paard, hetzij een kind of mens... Dan is het met heel heel heeeeel veel pijn in het hart... Maar dan is het over... Het is voor mij noch voor de hond een leven om hem constant met muilkorf op te sluiten en hem nooit vrijheid te kunnen geven omdat hij misschien wel eens zou kunnen aanvallen..

breezy;: dat bedoel ik dus. Jij weet het ook niet, voor hetzelfde geld was die hond gewoon versuft omdat ie een mep op zijn kop gekregen had. Dat bedoel ik dus net in mijn eerste bericht: niemand weet het zeker, dus ik ben net zo vrij om mijn mening te uiten als jullie. Dat die afwijkt is jammer maar dan moet je mij niet verwijten dat er ook andere dingen gespeeld kunnen hebben. Weet jij nl ook niet.

je vergeet dat de eigenaren nu een waardevolle les hebben geleert, ik heb het ook op die manier moeten leren en als je het goed doet hoeven er nooit meer slachtoffers te vallen, mijn hond draagt buiten ook een muilkorf, verwaarloos ik hem nu of mishandel ik hem? nee hij moet 3 uurtjes op een dag een korfje om dat is echt niet erg ( ik heb dan wel zon korf dat hij kan hijgen/drinken/eten en niet bijten, als hij bijt krijgt hij alleen een stukje vacht te pakken maar kan dus geen " echte " schade meer aanrichten. Je kan het de hond of een paard echt niet kwalijk nemen, het zijn verschillende dieren met een verschillende taal die elkaar niet begrijpen en hoe dom kan je dan zijn om ze zonder toezicht samen te laten?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:59

pharagirlke schreef:
Doet het er wat toe? Het feit is dat roofdieren aanvallen bij zo'n prikkel en vluchtdieren vluchten. Maakt niet uit vanuit welke reden. Zou jij niet rennen als een hond grijpt? Ik zou dan ook proberen om die klerehond van me af te krijgen. Dat noemt men dan weer overlevingsinstinct.

En het had inderdaad voorkomen kunnen worden door de hond niet bij het paard te laten maar dat is niet gebeurt, ding heeft aangevallen en dus geheel reëel dat zo'n dier afgemaakt word. IMO hoeft daar niet over gezeurd te worden. Beest heeft aangevallen. Benieuwd hoe ze zouden reageren als het hun eigen paard betreft ;) Of ze het dan nog zo "sneu vinden" voor de hond.

Nee, ik zou niet rennen, daarmee lok je de aanval reactie nog veel meer uit en bovendien maak je toch geen schijn van kans op snelheid ;)

En dat zou me niet gebeuren, er komt geen hond bij mijn paard. De vrouw geeft aan dat de hond vaker bij de paarden was en dit werd goedgekeurd (dat haal ik tenminste uit het stuk). Daar gaat men al de fout in!

Ik blijf het ook sneu vinden voor de hond, voor het hele ras wat al zo'n slechte naam heeft. Weer een geval waar onduidelijk is wat er gebeurd is maar iedereen heeft zijn oordeel al weer klaar. Misschien vond het veulen de hond interessant en probeerde hij deze eens met zijn voorbeen te onderzoeken wat niet altijd zachtjes gaat...Who knows...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:59

een groot deel heeft misschien ook met opvoeding te maken? of valt dat er opeens buiten? mijn basset was er ook op gefokt om een prooi op te sporen met zijn neus en duitse staanders moeten ook prooien zoeken, maar wil niet zeggen dat elke hond dat daadwerkelijk ook doet...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:00

breezy302 schreef:
je vergeet dat de eigenaren nu een waardevolle les hebben geleert, ik heb het ook op die manier moeten leren en als je het goed doet hoeven er nooit meer slachtoffers te vallen, mijn hond draagt buiten ook een muilkorf, verwaarloos ik hem nu of mishandel ik hem? nee hij moet 3 uurtjes op een dag een korfje om dat is echt niet erg ( ik heb dan wel zon korf dat hij kan hijgen/drinken/eten en niet bijten, als hij bijt krijgt hij alleen een stukje vacht te pakken maar kan dus geen " echte " schade meer aanrichten. Je kan het de hond of een paard echt niet kwalijk nemen, het zijn verschillende dieren met een verschillende taal die elkaar niet begrijpen en hoe dom kan je dan zijn om ze zonder toezicht samen te laten?

En daarmee sla je de spijker op z'n kop! :j