Reining demonstratie Anky op tv. Update: ook online

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:27

Ashleytjuhh schreef:
DubbelDun schreef:
Ach iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar baseer die dan wel op de juiste info ;)

Hoezo op de juiste infoo..

en waarom moest je weten hoe oud ik was?

Nou, om maar even te quoten.

Ashleytjuhh schreef:
Zaleens wat zeggen...... Nou ik vind het gewoon echt stom ik heb geen respect voor haar omdat ze dit nu doet...

Mevrouw koopt een paard wat het beste van het beste heeft gelopen. en krijgt les van een van de beste ruiter.
Als je iets wilt leren, moet je het ook goed doen. Het is je onkunde erkennen. En bovendien, als je wilt leren 'gewoon' paardrijden, ga je ook niet zomaar op een onbeleerd paard zitten. Lijkt me sterk dat jij dat wél hebt gedaan. Gewoonweg onverantwoordelijk. Anky is in dit geval heel verantwoordelijk beter.

Ja maar zo kan ik het ook doen want een goed opgeleid westerpaard doet alles voor je het enige wat je moet doen is met je gewicht spelen nou dat kan iedereen..
Niet iedereen kan gewoon paardrijden, kijk maar eens op een manege rond....

Het meeste respect heb ik voor de mensen die het anders moeten doen die zelf der paard oplijden.
Anky heeft genoeg paarden van groen/net beleerd tot Grand Prix opgeleid, stond laatst in een interview hier op bokt. Maar daarvoor had ze al genoeg ervaring met andere paarden. Anky is zelf een groentje wat Western betreft, en doet er nogmaals goed aan haar onkunde te erkennen.

Tuurlijk vind het gaaf dat er zo meer mensen komen voor western en dat het bekender word en dat het hopelijk ooit ene kertje word uitgezonden op tv, mar dan zal ik niet voor haar kijken.Nooit

Je kan zeggen nou dat ik jaloers ben maar dat ben ik volkomen niet!
Je bent misschien niet jaloers, maar wel kortzichtig. Voor je een reactie geeft, eerst even nadenken en bekijken vanuit verschillende perspectieven.

Nou dit is mijn mening en die moest er over uit.

Zo, je onkunde toegeven, dat is iets waar iedereen respect voor heeft.

Wat je leeftijd betreft, aan je uitspraken en ondertoon kan je merken dat je nog erg jong bent...

Desapaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:27

ben ik de enige die tijdens het interview opmerkt dat:
" ze het niet zo leuk vindt al dressuur???; want dat is precies wat Anky als laatste zegt.
het is gewoon een hobby er bij....."

Jammer dat ik nu het gevoel heb dat het enkel over een opgeklopte promo-campagne gaat
Want eerlijk is eerlijk wat heeft ze nog te bewijzen/bereiken; wat ze nog niet gewonnen heeft?

Upgrade1

Re: Reining demonstratie Anky vanavond op tv bij de NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:30

Nou als dressuurklapmuts doe ik ook even mijn duit in het zakje; ik vond de clinic inhoudelijk niet zo goed. Werd niet echt veel uitleg gegeven hoe ze die paarden zover kregen de reigning-trucjes te vertonen, veel pauzes zo van: "Wat kunnen we er verder nog over vertellen, behalve dat de hulpen anders gegeven worden." Na de spins, de rollbacks, de voltes en de wissels was het dat wel zo'n beetje. Het had wat mij betreft wel wat meer spektakel mogen hebben ondanks dat ik besef dat ze hun quarters niet aan gort willen "stoppen" op de dressuurbodem. Wel fijn dat ze ook op een wat onverstoorbaarder paard nu een ring rond kan zonder gekkigheid ;) Wat betreft aandacht voor western zal dit prima zijn, meer aandacht voor de paardensport als geheel op tv zou van mij absoluut mogen. Meestal zie je 5 minuten highlights uit een kür en daarna gaan we snel door naar een uitgebreide reportage outdoor koekhappen over 500m in wappenerveen.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:31

Desapaints schreef:
ben ik de enige die tijdens het interview opmerkt dat:
" ze het niet zo leuk vindt al dressuur???; want dat is precies wat Anky als laatste zegt.
het is gewoon een hobby er bij....."

Jammer dat ik nu het gevoel heb dat het enkel over een opgeklopte promo-campagne gaat
Want eerlijk is eerlijk wat heeft ze nog te bewijzen/bereiken; wat ze nog niet gewonnen heeft?

Persoonlijk kan ik me voorstellen dat je als je ergens heel goed in bent, en dus een perfectionist bent, het moeilijk is om je fouten te accepteren van jezelf, je eigen onkunde kan dan behoorlijk frustrerend zijn.
Voor haar is het makkelijker om fouten op te lossen in dressuur, dan in western.

Maar ik heb het nog niet gezien... Dus wat dat betreft kan ik moeilijk oordelen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:33

Ik ga kijken! Is het nou eigenlijk haar eígen paard?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:35

Nee, er werd net gezegd dat ze het paard zes maanden in bruikleen heeft.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:39

Janine1990 schreef:
TE5 schreef:
Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat ze dan als western 'beginner' ook daar mee weer meteen moet opvallen.
Ik heb begrepen dat ze dit voor dr eigen plezier doet, waarom dan meteen die shows?
Waarom moet ze dan weer laten zien dat ze dit kunstje ook kan?
Als dressuurruiter is ze goed, dat valt gewoon niet te ontkennen,
maar ik zie niet waarom er meteen zo veel aandacht moet naar met het westerngebeuren...

zegt trouwens niet dat ik niet benieuwd ben naar de reportage :P

Komt ergens misschien opvallerig over.
Maar als dat je droom is, en je die mogelijkheid hebt, zou iedereen het doen.
Alleen is het in dit geval Anky, en Anky krijgt overal publiciteit mee.
Is wel te zien aan het artikel dat ooit in Privé heeft gestaan, Anky en Sjef in scheiding.
Nogmaal, knap om te laten zien dat je iemand als je betere erkent, ze heeft natuurlijk wel een voorbeeldfunctie voor de meeste ruiters. En daar hoort ook bij dat je je ongelijk en in dit geval onkundigheid moet erkennen.
Althans, dat is mijn visie erop... Misschien dat voor jou zo ook een vraag is beantwoord :)

Maar dat is t m juist,
ik heb begrepen dat ze dit deed voor haar eigen plezier en om eens niet aan allerlei verwachtingen te moeten voldoen.
Maar dat zoekt ze op deze manier juist wel weer op.

Over dat 'iemand als je meerdere erkennen' weet ik niet precies waar het over gaat (niet het hele topic doorgelezen voordat ik dit plaatste ofzo :P),
maar ik mag inderdaad hopen dat ze toegeeft dat ze niet bij de top van het western zit... :oo
Ik bedoel, hoe lang is ze er in totaal nou mee bezig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:43

Ashleytjuhh schreef:
Zaleens wat zeggen...... Nou ik vind het gewoon echt stom ik heb geen respect voor haar omdat ze dit nu doet...

Mevrouw koopt een paard wat het beste van het beste heeft gelopen. en krijgt les van een van de beste ruiter.

Ja maar zo kan ik het ook doen want een goed opgeleid westerpaard doet alles voor je het enige wat je moet doen is met je gewicht spelen nou dat kan iedereen..

Het meeste respect heb ik voor de mensen die het anders moeten doen die zelf der paard oplijden.

Tuurlijk vind het gaaf dat er zo meer mensen komen voor western en dat het bekender word en dat het hopelijk ooit ene kertje word uitgezonden op tv, mar dan zal ik niet voor haar kijken.Nooit

Je kan zeggen nou dat ik jaloers ben maar dat ben ik volkomen niet!

Nou dit is mijn mening en die moest er over uit.

Het paard doet het echt niet vanzelf. Als zij de juiste hulpen niet geeft zal het paard nooit goed gaan lopen.

En je hebt ook ruiters die niet van oplijden houden maar het paard liever bereiden :j :+ (BB)
Een paard wat al eea kan is juist heel leerzaam om te rijden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:44

Jongens, is toch hartstikke leuk, de beste dressuuramazone ter wereld die durft aan iets anders te beginnen en ook voor een heleboel mensen op de tribune wil laten zien dat ze er mee bezig is, ook al moet ze nog een boel leren, zoals ze zelf zegt. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te zien.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:46

Janine1990 schreef:
Ik vind de kleding gaaf! Lijkt supersportief en spontaan!
Een droom van mij is om eens in Amerika een ranch bezoeken en dan over de prairies galopperen! :+:

Hahah ik ben dus niet de enige met die droom!!! :P :Y) Colorado wordt aangeraden omdat je daar nog echte westerndorpjes hebt met alleen maar zandwegen enzo :P :P

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:50

Wat een gedoe, het is toch gewoon leuk dat een echt bekende ruiter ook eens een andere rijstijl laat zien, als iemand dat zou doen die niemand kent zouden er weinig geintresseerd zijn.
Andere rijstijlen uitproberen geeft alleen maar aan dat ze lef heeft en niet in haar eigen kringetje vastzit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:52

TE5 schreef:
Maar dat is t m juist,
ik heb begrepen dat ze dit deed voor haar eigen plezier en om eens niet aan allerlei verwachtingen te moeten voldoen.
Maar dat zoekt ze op deze manier juist wel weer op.

Over dat 'iemand als je meerdere erkennen' weet ik niet precies waar het over gaat (niet het hele topic doorgelezen voordat ik dit plaatste ofzo :P),
maar ik mag inderdaad hopen dat ze toegeeft dat ze niet bij de top van het western zit... :oo
Ik bedoel, hoe lang is ze er in totaal nou mee bezig?

I get your point.
Maar laten we zeggen, western heeft geen geweldige naam hier in Nederland.
Dat Anky dit met haar bekendheid en status kan promoten, is dan weer toppie.
Tenminste, dit lijkt me vrij logisch. Gezien haar sympathie, zie ik haar in staat om te laten zien hoe mooi western nu eigenlijk is.
Ze zoekt het vast niet vrijwillig op, maar iemand helpen of in dit geval een hele tak van de sport, is super.
Paardensport is al niet zo groot op de nederlandse tv en onder het nederlandse publiek.

"Je meerdere erkennen", ik doelde hiermee op het feit dat ze laat zien dat je altijd moet blijven leren.
Ik zie haar niet zeggen dat ze bij de top van de Westernsport zit. Net zoals ze Kentucky 2010 wilde starten, lijkt me opzich een grapje, waar ze er regelmatig een van laat vallen.
Haar grapjes worden volgens mij vaak wat te ernstig opgevat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:52

Palhaço schreef:
Janine1990 schreef:
Ik vind de kleding gaaf! Lijkt supersportief en spontaan!
Een droom van mij is om eens in Amerika een ranch bezoeken en dan over de prairies galopperen! :+:

Hahah ik ben dus niet de enige met die droom!!! :P :Y) Colorado wordt aangeraden omdat je daar nog echte westerndorpjes hebt met alleen maar zandwegen enzo :P :P

Dat wordt spaaaaren! :=

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:21

Ben benieuwd. Doe zo m'n pyamma aan en ga wel ff vanuit bed kijken. Over 10 min begint het al.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:27

Dus zo is het op ned.3 ook niet langer dan dat filmpje via die link??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:29

Gewoon kijken en dan kom je er vanzelf achter :D

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:29

gaat dus niet!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:34

Ashley__ schreef:
gaat dus niet!

kijk je morgen op uitzendinggemist.nl

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:35

Oké, bedankt ;)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:38

volgens mij is het nu half 11 maar geen Anky :(

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:40

haha ik zit nu ook voor jan lul voor de buis.... te kijken naar schijt voetbal

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:41

Ik wou net zeggen, denk dat we even geduld moeten hebben :=

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:43

Het komt zo. Zag het in de intro.
Maar als je geen geduld hebt, staat het linkje 2 pagina's terug :)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:45

ik kijk nooit sport op tv... voor anky maak ik een uitzondering... maar dan moeten ze niet deze onzin uitzenden...
blijkbaar is zelfs anky nog niet belangrijk genoeg voor de NOS om vooraan inhet programma uitgezonden te worden... :S:S

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:45

programma duurt ook tot iets voor 11, dus komt zo wel. Maar het zal wel niet meer zijn dan de link die hier geplaatst is.