Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:58

Citaat:
Ik zie ruiters van dik 50, 60 die maar blijven doorgaan, terwijl de sport ook ethisch een beetje toonbaar moet blijven. Wie voor zijn lol rijdt, mag het van mij tot het einde blijven volhouden. Dat ben ik zelf namelijk ook zeker van plan.’
Dit vind ik een boute uitspraak.Het gaat er toch om hoe het paard wordt gereden en niet of de ruiter/amazone ethisch toonbaar is. Het is geen Holland next topmodel wedstrijd. Het is juist het fijne van deze sport dat je tot op oudere leeftijd hier mee door kunt gaan.
Vind of het plaatje etisch toonbaar is meer afhangen van de rijvaardigheden van de ruiter/amazone dan de leeftijd!
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 24-01-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:58

Monnie_ schreef:
En ze zegt dat ze bij haar leerlingen gezond verstand bespeurt e.d ;)

Nee, ze geeft aan dit het liefste te zien bij een pupil...Dat haar pupillen over gezond verstand beschikken wordt niet letterlijk gezegd...

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:59

Margreth, dat vind ik ook een rare uitspraak..die anky dan doet het :P

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:00

Monnie_ schreef:
Maar we hebben ook al die ruiters vóór Adelinde gehad. Het is mooi als iemand met één paard de top haalt. Maar doe het met een volgend paard nog maar eens. En laat het daarna nog maar eens zien. Aan de top komen is makkelijk, er blijven niet.’

Dit zegt ze. Je trekt het weereens uit zn verband.
Ze geeft hiervoor haar respect aan, en zegt alleen dat ze er nog niet is! Ze zegt alleen dat Adelinde er nog maar eens moet zien te blijven.

Ja lekker banketstaaf Anky heeft centjes en Adelinde moet zich misschien bewijzen maar wel zonder die hoeveelheid centjes en zonder voorkeurs positie van haar lieve mannetje

Monnie_

Re: Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:02

Gaan we weeeer :roll:

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:05

Hilden, Anky heeft natuurlijk heel wat moeten doen voor die centjes, dat moet je natuurlijk ook inzien. Ja, ze heeft nu meer mogelijkheden, maar die kan Adelinde ook nog krijgen als ze zo doorgaat :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:08

Bij Anky kwam het echt niet aanwaaien hoor. Die heeft echt echt echt veel moeten trainen. Van jongs af aan ;) en die was ook echt niet te flauw

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:35

Oakland1990 schreef:
Het zal allemaal wel waar zijn wat zij aanhaalt maar de manier waarop vind ik ronduit arrogant en niet nuchter. Het zal wel moeilijk worden om ze in te halen, maar zij gaat er vanuit dat dit onmogelijk is en dàt is het arrogante aan heel dit stuk. Verder lijkt het idd wel of ze iemand enkele steken onder water wil geven, dat heet dan sportief >;)

Ik lees dat ze het de eerste 20 jaar als onmogelijk ziet, simpelweg omdat voor ze haar kunnen inhalen ze eerst ook dezelfde periode aan de top moeten blíjven. En ik vermoed dus dat Anky een 20-tal jaar aan de top staat onderhand dan?

Nee vind er niets arrogants aan, iemand die haar sterkte maar ook haar zwakten kent. Wat is het toch met mensen dat altijd als iemand iets van zichzelf goed of zelfs "beter dan andere" durft te vinden, die persoon arrogant is. Door dat soort visies zijn er een hoop mensen die zichzelf afbreken omdat ze bang zijn arrogant gevonden te worden. Bullshit is het.

hilden: voor je dat soort onzin verteld, zoek je maar eens op hoe anky begonnen is. Die is net als half nederland begonnen met een shetlander. En toen ze uiteindelijk haar eerste paard kreeg en dus echt kon beginnen, koos ze welliswaar een goed maar wel een krankzinnig dier uit waar ze ook mee heeft afgezien om die onder controle te krijgen (zoek maar eens op prisco). Ook bonfire was niet de simpelste.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:37

pharagirlke schreef:
Oakland1990 schreef:
Het zal allemaal wel waar zijn wat zij aanhaalt maar de manier waarop vind ik ronduit arrogant en niet nuchter. Het zal wel moeilijk worden om ze in te halen, maar zij gaat er vanuit dat dit onmogelijk is en dàt is het arrogante aan heel dit stuk. Verder lijkt het idd wel of ze iemand enkele steken onder water wil geven, dat heet dan sportief >;)

Ik lees dat ze het de eerste 20 jaar als onmogelijk ziet, simpelweg omdat voor ze haar kunnen inhalen ze eerst ook dezelfde periode aan de top moeten blíjven. En ik vermoed dus dat Anky een 20-tal jaar aan de top staat onderhand dan?

Nee vind er niets arrogants aan, iemand die haar sterkte maar ook haar zwakten kent. Wat is het toch met mensen dat altijd als iemand iets van zichzelf goed of zelfs "beter dan andere" durft te vinden, die persoon arrogant is. Door dat soort visies zijn er een hoop mensen die zichzelf afbreken omdat ze bang zijn arrogant gevonden te worden. Bullshit is het.

hilden: voor je dat soort onzin verteld, zoek je maar eens op hoe anky begonnen is. Die is net als half nederland begonnen met een shetlander.

Ik vind het niet erg dat ze zichzelf beter vind, dat is haar mening. Wat ik wel erg vind is dat ze ten dele de prestaties van anderen omlaag haalt, DAT is in mijn ogen arrogantie. Je kunt zeggen dat je beter bent dan de ander, maar daarbij hoef je geen uitspraak te doen over het niveau en kunnen van de ander. Dat is vele malen professioneler...!
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-01-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 14:43

De enige uitspraak die ik enigzins raar vind is dat Nadine niet een van de beste paarden is.
Citaat:
‘Aan Nadine heeft hij misschien niet het beste paard. Maar hij presteert met jonge paarden in de hengstencompetitie, met oudere paarden in lichtere wedstrijden én deed het goed bij de Spelen.

:? Happie is net maar liefst 5 plaatsen met haar gestegen op de Wereldranglijst dressuur en staat nu op een knappe tiende plek, en dat tussen al dat hengstengeweld..

Voor de rest is het denk ik meer te wijten aan de schrijfstijl van de journalist.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:46

Ze beweerd gewoon dat ze nog meer respect zou krijgen als ze het met een volgende paard opnieuw zou doen. Met een paard aan de top komen. Tja, als je maar net een goed paard treft kan je met matig rijden toch nog aan de top komen, doe je dat een tweede keer of derde keer met een ander paard dan kan je pas écht zeggen dat het aan de ruiter ligt. 3 paarden is IMO geen "toeval" meer.

Ik kan er niets "verkeerds" uithalen. Houd er ook rekening mee dat journalisten ook wel kunnen verdraaien en voor zo ver ik weet hoeft dat stuk niet nagelezen te worden door degene die het interview geeft.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:52

Anky van Grunsven is niet bang vor de laatste rit......................Waarvoor zou ze bang moeten zijn na zo'n mooie carriére, alleen dankbaar dat ze dit heeft mogen doen. Als je jezelf voor 200% inzet en met de juiste mensen/paarden/(veel)geld om je heen ,wordt (bijna)elke hindernis overwonnen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:53

Ik vind de stukjes die Anky zelf schrijft veel sympathieker geschreven. :j
Van de stukjes die de verslaggever zelf heeft geschreven druipt soms de arrogantie, terwijl Anky zo op mij helemaal niet overkomt. Zal idd veel met de schrijfstijl te maken hebben. Verder meng ik me hier niet in de Anky discusse.

Hoge bomen vangen veel wind zullen we maar zeggen :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:53

pharagirlke schreef:
Ze beweerd gewoon dat ze nog meer respect zou krijgen als ze het met een volgende paard opnieuw zou doen. Met een paard aan de top komen. Tja, als je maar net een goed paard treft kan je met matig rijden toch nog aan de top komen, doe je dat een tweede keer of derde keer met een ander paard dan kan je pas écht zeggen dat het aan de ruiter ligt. 3 paarden is IMO geen "toeval" meer.

Ik kan er niets "verkeerds" uithalen. Houd er ook rekening mee dat journalisten ook wel kunnen verdraaien en voor zo ver ik weet hoeft dat stuk niet nagelezen te worden door degene die het interview geeft.

Noem jij eens een matige ruiter die met een goed paard aan de top is gekomen...

Een goede ruiter komt met een matig paard verder dan een matige ruiter met een goed paard...En wat is eigenlijk matig?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:55

Adil18 schreef:

Een goede ruiter komt met een matig paard verder dan een matige ruiter met een goed paard...En wat is eigenlijk matig?

Er zijn er beslist al geweest die met een paard aan de top komen en dan ineens niet meer te zien zijn. Ik houd me eerlijk gezegd niet zo bezig met top dressuursport maar wees realistisch zeg :?

matig: net niet goed genoeg?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:59

pharagirlke schreef:
Adil18 schreef:

Er zijn er beslist al geweest die met een paard aan de top komen en dan ineens niet meer te zien zijn. Ik houd me eerlijk gezegd niet zo bezig met top dressuursport maar wees realistisch zeg :?

matig: net niet goed genoeg?

Misschien zijn die personen inderdaad niet meer aan de top omdat ze daarna niet meer zo'n goed paard hebben kunnen vinden als ze hadden, maar wat zegt dat over hun eigen kunnen?

Dat zegt meer over geluk en evt. financiele mogelijkheden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:01

Tja zo kan je het ook stellen, je kan ook stellen dat ze gewoon niet goed genoeg reden om een paard zonder extreme talenten naar de top te krijgen.

zoveel financiele mogelijkheden had Anky óók niet toen ze net begon dus da's ook onzin.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:02

ik vind dat van Edward Gal. Met Lingh dacht dat hij het helemaal was, maar daardoor kwam die net de top-top niet binnen. Hij is goed in paarden opleiden, maar daar verder in begeleiden ken ik veel veel betere mensen ;) Terwijl een van de paarden die hij rijd 's werelds beste kan worden.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:03

Anky had wel meer mogelijkheden dan menig ruiter en heeft ze dan ook goed benut. Vader van Grunsven sponsorde zo 30.000 voor een wedstrijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:05

Edward Gal heeft nooit echt mijn interesse kunnen wekken eigenlijk. :n Maar daar heb ik inderdaad ook al een tijdje niets meer van gehoord?

en waar stond ze toen Monnie_? (niveau bedoel ik)

Anky heeft het niet makkelijk gehad met paarden. Ze heeft nooit peperdure toppaarden die al opgeleid waren gekregen van haar ouders. :n Ik zie op regionaal niveau en nationaal niveau en zelfs internationaal niveau wel anders........

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:08

Ze kreeg ook niet de makkelijkste paarden. Maar had wel twee pony's waar ze mee dressuurde, en mocht elke week op wedstrijd. dan heb je al een basis ;)
Dat was op ponyniveau, toen ze nog met Eric en Wilko reed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 15:09

pharagirlke schreef:
Edward Gal heeft nooit echt mijn interesse kunnen wekken eigenlijk. :n Maar daar heb ik inderdaad ook al een tijdje niets meer van gehoord?

Die is anders nog steeds flink aan de weg aan het timmeren met Totilas en Sisther, en vliegt over een aantal dagen met Next One naar Florida om mee te doen aan de World Dressage Masters :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:10

pharagirlke schreef:
Tja zo kan je het ook stellen, je kan ook stellen dat ze gewoon niet goed genoeg reden om een paard zonder extreme talenten naar de top te krijgen.

zoveel financiele mogelijkheden had Anky óók niet toen ze net begon dus da's ook onzin.

Daarom zeg ik ook eventueel financiele beperking. Anky zou een paard zonder extreme talenten ook niet daar kunnen krijgen waar Bonfire en Salinero waren/zijn. Zij is ook heel erg selectief in het zoeken van paardem (lees andere artikelen en zie uitspraak: 'Een op te leiden vervanger is nog niet gevonden en een kant-en-klaar toppaard is simpelweg niet te koop'.)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:12

Edward Gal is idd flink bezig de laatste tijd.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:15

Adil18 schreef:
_Lotte_ schreef:
Leuk stukje, vind het helemaal niet zo arrogant.

Maar als Isabell zo vriendelijk rijdt, dan was Satchmo echt niet in de staak gegaan.

Stachmo is een lief beest maar ook dominant in de omgang. Hij heeft meerdere malen Isabell in de steek gelaten in een proef, op welke manier dan ook...

Ik vind het persoonlijk een wonder dat Salinero nog niet gestaakt heeft door al die rollkur-trainingen...Maar ja, je weet niet wat er in stalle Van Grunsven gebeurd...dat weet je van geen enkele stal...

Stomme opmerking.
Als je serieus wilt discuseren ga dan geen suggesties doen en halve waarheden noemen. Daar gaat je eigen geloofwaardigheid mee achter uit.