'Sommige paarden worden hier dertig, dus hebben ze het goed'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Re: 'Sommige paarden worden hier dertig, dus hebben ze het goed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:45

Ja, zo kun je 't idd lezen :))
Dan vraag ik me af wat bolliewollie dan nog over de verzorging te zeggen heeft? ;)

bolliewollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:45

Denise_Tink schreef:
Wat een discussie, mensen als jullie het zogoed weten, waarom verspillen jullie je tijd in dit topic dan nog? Jullie zien ons misschien als maar ''manegelesklanten'' en we zijn nog jong, maar dat betekend niet dat we rondlopen alsof we blind zijn en niks weten ;) Wat 10 óf meer jaar geleden, waarom ga je het nu nog allemaal oprakelen? Ga misschien nu eens kijken, en oordeel zelf ;) Maar niet met die vooroordelen gooien hier, want dat is een beetje onredelijk tegenover de manege vind je niet?

meid; goed mijn berichten doorlezen
vroeger reed ik daar enz maar kom nog steeds regelmatig op de manege
tot 2 jaar geleden bij de manegepaarden geweest en kom nu alleen nog maar voor de pensionpaarden omdat deze van een aantal mensen zijn die ik ken
dus...
maar jullie wisten niks vd pensionpaardeb volgens je berichten dus heeft geen zin om daar over te hebben
maar goed nogmaals; heb geen zin in deze discussie hoor; heb alleen ff gezegd hoe het in real life is dus we kappen met de discussie en laat ieder maar voor zichzelf kijken en beslissen ok :D

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:47

En ik, ik vind het een beetje onzinnig. Dingen die meer dan 10 jaar geleden er waren, kun je de manege daar nu nog op aankijken? Wanneer ben je er voor het laatst geweest bolliewollie? Misschien als je nu eens gaat kijken en je ogen open doet, dat het er nu wel goed gaat én dat de paarden er wel goed verzorgd bij staan?

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:48

bolliewollie schreef:
Denise_Tink schreef:
Wat een discussie, mensen als jullie het zogoed weten, waarom verspillen jullie je tijd in dit topic dan nog? Jullie zien ons misschien als maar ''manegelesklanten'' en we zijn nog jong, maar dat betekend niet dat we rondlopen alsof we blind zijn en niks weten ;) Wat 10 óf meer jaar geleden, waarom ga je het nu nog allemaal oprakelen? Ga misschien nu eens kijken, en oordeel zelf ;) Maar niet met die vooroordelen gooien hier, want dat is een beetje onredelijk tegenover de manege vind je niet?

meid; goed mijn berichten doorlezen
vroeger reed ik daar enz maar kom nog steeds regelmatig op de manege
tot 2 jaar geleden bij de manegepaarden geweest en kom nu alleen nog maar voor de pensionpaarden omdat deze van een aantal mensen zijn die ik ken
dus...
maar jullie wisten niks vd pensionpaardeb volgens je berichten dus heeft geen zin om daar over te hebben
maar goed nogmaals; heb geen zin in deze discussie hoor; heb alleen ff gezegd hoe het in real life is dus we kappen met de discussie en laat ieder maar voor zichzelf kijken en beslissen ok :D

Sorry, je bericht pas later gelezen dan ik geplaats had. Ik weet idd niks over de pensionklanten, maar je kunt gewoon niet zeggen dat de manege paarden het slecht hebben, want dat hebben ze niet. En anders moet je met dit maar een naar Maria gaan, misschien dat ze jou wel duidelijk kan maken dat het wel goed is?

bolliewollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:49

Naomi_Jortje schreef:
5 sterren is het maximale ;)
Dus ik vraag me ook af wat daar mis mee is :)

zucht :P ;(
meid toch; niet vervelend bedoeld maar dat bedoelen we o.a. met onvolwassen en onervaren

aantal sterren is voornamelijk gebaseerd om de accomodatie en faciliteiten en dus niet de verzorging
1 x per jaar voor het grote 3 dagen comcours komen de controleurs en deze dagen word dan ook alles in het werk gesteld om alles tiptop te laten verlopen

maar de controleurs controleren echt niet of de zades wel passe, of de paarden niet teveel uren achter elkaar lopen of de stallen elke dag gemest worden enz

wel kijken ze naar accomodatie en faciliteiten en dan krijg je dus o.a. de te kleine stallen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:51

als pensionklanten het zo slecht hebben waarom zoeken ze dan niet wat anders?
precies, omdat ze het helemaal niet zo slecht hebben als er wordt beweerd en mensen altijd iets te zeuren moeten hebben :Y) .

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:55

Onervaren en ontwetend het zal wel, ik heb hier geen zin meer in. Ga er zelf maar eens kijken, en idd wat barbar zegt, dan zoeken ze toch iets anders? De paarden zijn goed verzorgd, hebben goed passende zadels, goede (misschien ietwat kleine) stallen en krijgen fatsoenlijk te eten, wat nog meer?

Ga iemand anders zwart maken, en zeg wat je niet laten kan verder ;) ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:56

Sterren worden gegeven op hoe goed de kantine is, om het zomaar even te omschrijven. Daar word amper gekeken naar paarden welzijn. Echt 1 loos gedoe dat sterren gebeuren. Niet alleen daar, maar bij elke manege.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:58

Cayenne schreef:
Waarschijnlijk een journalist met iets minder verstand van paarden dan de gemiddelde bokker hier :)

Nóg minder ?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:01

waarschijnlijk heeft de journlist nog nooit een paard van dichtbij gezien.
wel even schrikken al die grote beesten. ~~}> :=

ikke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:21

ik kom er weleens en de paarden staan in de zomer elke nacht buiten en in de winter zowat om de dag. maar als ze naar binnen moeten zetten ze het draadje open en dan rennen ze naar binnen alleemaal hun eigen stal in. dat bedoelen ze met ze zijn liever binnen wand anders zouden zo niet binnen komen galoperen. en met het dampende pak stro bedoellen ze de mest hoop. en de paarden zien er goed uit en worden goed verzorgd ,maar ik ben het er helemaal mee eens dat het heel slecht word vewoord.
inderdaad een jounalist die niet veel van paarden weet.
wand hoeven vervangen? :+

okedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:35

hallo allemaal,

voordat ik was geboren hadden mijn ouders al hun paard op deze manege staan. nu heb ik er ook mijn eigen paard staan, ik weet dus alles van die manege en wat er allemaal is gebeurd. In de vakanties en weekenden ben ik heel de dag op de stal te vinden.

even over tinkerbel: ik heb tinkerbel met maria mee gekocht en annabel is de dochter van tinterkbel isabel is dat dus niet. het enige wat tinkerbel en isabel met elkaar te maken hebben is dat ze hetzelfde ras zijn! ze zijn de manege les in gegaan omdat iedereen dol op ze was en omdat ze zelf niet veel meer met de kar reden. verkochten tinkerbel niet omdat ze helemaal gek van haar waren ( zoals ze dat op alle paarden zijn) en bang waren dat iemand anders niet zo goed voor hun zou zijn zoals ze dat zelf zijn.

even over ans: maria en ans hebben twee totaal andere karakters dat botste af en toe een beetje maar door de vriend die ans toen had is alles fout gegaan dat heeft verder niks met de manege te maken. Ans heeft zelf gekozen om ergens anders een manege te beginnen ook omdat haar vriend dit wou. Toen het uit ging met ans haar vriend is ook alles weer goed gekomen tussen ans en Maria achja liefde maakt blind. Nu bellen en bezoeken Maria en ans elkaar zo vaak als het kan om elkaar te helpen en tips te geven.

even over winst maken: maria maakt hele langen dagen en is alleen maar met de paarden bezig. iedere dag worden de stallen van de manege paarden en pony's uitgemest en lekker dik opgestrooid ( klanten komen vaak naar haar toe om te zeggen dat ze er best wat minder in mag doen). in de zomer worden de manege paarden/ponys lekker afgespoten en de meeste paarden/ponys hebben allemaal gel-pats of bontdekjes onder het zadel. ook worden iedere week de dekjes uitgewassen. de bodem is ook heel erg belangrijk voor de paarden hun moeten daar in lopen niet de mensen! Er is ook een loslaat bak aanwezig zodat de paarden lekker vrij rond kunnen lopen alleen of met vriendjes. de manege paarden/ponys worden iedere dag goed gepoetst en geknuffeld door het personeel ze hebben allemaal erg veel met de paarden op. hun kiezen hun personeel daar ook op uit want anders hoeven ze daar niet te komen werken. Ze maken zoveel winst dat Maria en sjef allebei in een dikke BMW rondrijden, DUS NIET!

Paarden/pony’s: ze hebben een nieuw systeem waar in ze bij houden wat alle paarden precies lopen de paarden lopen soms 1 of 2 uurtjes per dag een uitzondering zelden 3uur. De paarden krijgen afgewisseld een periode rust en blijven in de weide. De stallen van de manege paarden en pony’s worden ieder dag uitgemest en een keer in de week helemaal uitgemest. Ze krijgen ook iedere dag nieuw stro en genoeg kuilgras zodat ze lekker heel de tijd wat te knabbelen hebben. Op zondag hebben alle manege paarden en ponys een vrije dag, staan ze heel de dag en nacht in de weide met voer! Er word bij ons opgestapt met een krukje zodat ze niet aan de ruggen van de paarden gaan hangen! Bij de lichte mensen is dit niet nodig! Iedere week word het tuig goed bij gehouden en gecontroleerd!
ze kopen dus absoluut geen paarden bij de slacht dat is grote onzin! ik weet precies waar elk paard vandaag komt omdat! er zijn paarden die aan de manege verkocht werden omdat ze stal gebreken hadden de meeste zijn er mee opgehouden of het is verminder daarom staan sommige ook bij elkaar omdat ze dan geen last meer hebben van hun gebreken.
Op de vrije dagen van de kinderen komen ze naar de manege om hun pony’s eens even lekker te knuffelen en verwennen.
Btw. Bij de beginners lessen van de kinderen worden de eerste lessen besteed aan het omgaan met een paard/pony! Er worden ook geen paarden mee gegeven aan mensen om een buitenrit te maken dit word alleen maar onderbegeleiding gedaan zodat wij zeker weten dat de mensen goed met de paarden/pony’s omgaan.

weidegang: de paarden komen iedere dag buiten!!!! in de weide staat een grote kar met kuilgras die dagelijks word bij gevuld ook is er water aanwezig en een loopstal om eventueel te schuilen. als ze in de zomer langer als een dag aangesloten in de weide staan worden ze ook bijgevoerd meestal ga ik dit mee doen. de paarden worden ook dagelijks gecontroleerd.

stallen: ze willen grotere stallen bouwen dat plan is ook ingediend bij de gemeente dus het ligt in hun handen!

pension klanten. dat sommige pension klanten te lui zijn om hun paard of pony buiten te zetten dat is hun eigen schuld daar heeft Maria niks mee te maken. Want er kan altijd wel wat geregeld worden. Iedereen moet ook een stalovereenkomst tekenen waar bijv. in staat dat de paarden goed en met liefde verzorgt moeten worden en dat ze iedere dag lang genoeg uit de stal moeten komen. mensen hebben altijd wel wat te zeuren en waarom staan ze dan daar? dat vind ik ook een beetje raar als ik niet tevreden ben over mijn kapper zeg ik dat tegen mijn kapper zelf en dan kijk ik wat we er aan kunnen doen. of ik ga naar een andere kapper! en mensen hebben altijd wel wat te zeuren. Ze kunnen zelf ieder dag hun stal uitmesten maar daar zijn altijd dezelfde (de mensen die wat te zeuren hebben) te lui voor.

Het is een super gezellig en leuke manege die goed voor paarden/ponys/dieren zijn! Maria leeft gewoon voor de paarden. Kom anders een keer kijken en neem haar taken een week over kijken of jullie dan nog zo praten. Er is oorlog, hongersnoot kinder/dier-mishandeling en armoede zet je daar voor in inplaats van alles af te krakken. Die mensen doen hun uiterste best neem eens een kijkje op andere maneges dat heb ik eens gedaan en ben erg geschrokken. Begin eerst maar eens bij die maneges (als jullie je toch zo nodig willen bemoeien),deze mensen weten wel waar ze mee bezig zijn.

Dit was het wel zo’n beetje ik zou vast nog wel wat dingen vergeten zijn maar ik moest dit even recht zetten. pfffff wat een onwaarheden werden er verteld.

tip: laat de mensen toch gewoon in hun waarden we willen allemaal toch het beste voor de paarden/pony's! het gaat toch om de paarden/pony's en niet om jullie zelf of om wie er nu wel of niet gelijk heeft. jullie zullen me denk ik niet meer op deze site zien want ik mijn tijd niet achter de computer doorbrengen maar op stal, lekker alle paardjes/pony's verzorgen en knuffelen! zouden jullie ook moeten doen ;)

Gelukkig zijn Maria en sjef niet met deze onzin bezig maar lekker met hun paardjes/ponys!

Ik wens jullie allemaal veel paarden/pony plezier!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:47

amen.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:41

Idd, helemaal de waarheid! :)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:02

Jep, klopt helemaal :j