Citaat:
1. Paarden moeten permanent zicht, gehoor en ruik-contact met elkaar hebben
niet haalbaar......... sommige paarden hebben nul behoefte aan andere paarden, daarnaast is het met dekhengsten ook niet echt handig......... alhoewel de grootste groep waarbij dit niet haalbaar is de pismerries met dominant karakter zullen zijn
Citaat:
2. Groepshuisvesting voor veulens
Is eigenlijk al standaard
Citaat:
3. verbod op het langer dan 4 uur per dag houden van paarden in stands
kan ik het alleen maar mee eens zijn, EN is gewoon haalbaar voor elke stalhouder
Citaat:
4. minimale boxmaten: tweemaal stokhoogte in het kwadraat
Kan ik het alleen maar mee eens zijn, EN is gewoon haalbaar voor elke stalhouder............ de consument zal er rekening mee moeten houden dat de prijs omhoog gaat van stalling
Citaat:
5. minimaal 4 uur per dag weidegang
Is niet haalbaar......... zou dit doorgevoerd worden dan kunnen bijna alle maneges in de randstad wel sluiten, gaan de prijzen van weidegang ZEKER met 100% stijgen als het niet 200% is(vraag/aanbod verhaal, les 1 economie) Daarnaast is er niet genoeg weideland beschikbaar in Nederland om dit uit te voeren. Dit doorvoeren heeft als gevolg dat veel maneges sluiten, veel paarden verkocht gaan worden en er dus geen plekken in de randstad meer zijn waar je kan leren paardrijden en dat er een overschot komt op de markten.... PLUS dat eigenaren heel diep in de buidel mogen tasten voor een plekkie op het land
Citaat:
6. permanente toegang tot water
Ook niet haalbaar, in veel buitengebieden is geen watervoorziening, daar wordt nog met emmers gesjouwd..... dus is er geen permanente toegang tot water.
Citaat:
7. het grootste deel van de dag toegang tot ruwvoer
Is haalbaar en wenselijk.......... wel komt hier wederom de prijskaart bij kijken..........
Als dit allemaal doorgevoerd word zal een paard houden ongeveer 2 keer zo duur zijn, veel mensen kunnen dit niet betalen en zullen dus hun dier moeten gaan verkopen.......... de waarde van een paard zal dalen omdat het aanbod zo groot is......
circeltje rond dacht ik zo........
Ik snap niet zo heel goed wat ze hier nou mee willen bereiken eigenlijk