Mijn jonge paard staat zijn hele bijna 5-jarige leven al buiten.
En ik denk zomaar dat ik ietsje beter weet dan jij wat hij wel en niet kan hebben

. Ik zou hem, als mens, ook liever zien in een warm stalletje met stro en dikke deken op. Maar nogmaals, ik ben een mens met menselijke behoeftes en zie mijn paard als paard. Hij is het allergelukkigst buiten in zijn kudde

. En koud heeft hij het absoluut niet. Heb jij verstand van wintervachten? Of staat jouw paard op stal met deken? Gewoon even een vraag, hoor.
Ik zou mijn paard ziek maken met gedoe op stal en/of dekens. Dan tast je de weerstand aan. Ik zou hem ook ziek maken door hem te verhuizen. Hij is heel gevoelig voor dat soort veranderingen. Heb dat namelijk ook al eens met hem meegemaakt en dat was geen geweldige ervaring. Toen heb ik hem na 1 maand weer snel terug verhuisd. Hij gaat daar nooit meer weg.
Mijn paard staat idd in een beschermd gebied. Nu staan alle hekken open, wat betekent dat ze meestal naar voren trekken, dus dichter bij het huis van mijn grondeigenaren staan. Ze worden daar namelijk bijgevoerd, 2x daags flinke berg ruwvoer. Dan wordt er ook voor vers water gezorgd. Daarbij kom ik zelf ook elke dag en zorg dan nogmaals voor water en wat ander voer.
Ga jij maar zeuren dat hij het slecht heeft, hoor.

Pessade, als ik mijn paard zie verzwakken (zoals bij dat wild kan gebeuren), dan zal ik hem zeker binnen zetten. Is alleen niet het geval, hij is juist oersterk en happy.