Paardenliefhebbers starten anti-vuurwerk-petitie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenliefhebbers starten anti-vuurwerk-petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:20

Ze zijn hier nog bezig met vuurwerk. Dus ik ben zeker voor strengere regels. En ik vind ook dat er rekening gehouden moet worden met dieren. Officieel mag je niet eens in de buurt van een dierenhouderij vuurwerk afsteken. Maar niemand houdt zich hieraan.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:22

Ben niet tegen vuurwerk. Dat dat eene paard zijn benen brak is ook wel erg ongelukkig dat ie net uitglijd tedens het weg rennen. Het is fout dat er vuurwerk werd afgestoken in de buurt van dat paard. Maar een paard had zijn benen ook kunnen breken als het ergens anders van schrok.

Dus ik ben niet tegen vuurwerk. Maar het zou wel aan banden gelegd moeten worden. Waarom niet gewoon tussen 0:00 en 2 uur snachts. Al dat vuurwerk overdag hoef toch niet ? Dat allemaal te jongen kinderen met een tas vol vuurwerk de straten door sjouwen... Daar ben ik wel tegen !!!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:26

Is er ook ergens een website waar je de petitie kan tekenen?
Dan doe ik dat ook meteen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:33

Het gaat dus niet om paarden of andere dieren.
De openingspost van dit topic klopt dus ook niet.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:34

je kan het toch niet tegen houden.
het is 1 keer int jaar.
dan moeten de paarden die er te heftig op reageren
een streepje tranquigel krijgen.
waarom met katten en honden wel. en met paarden niet?
anders voor 3 dagen en stal huren ergens??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:37

Het moet niet gekker gaan worden in nederland.Vuurwerk met oud en nieuw is een traditie en een traditie kan je niet afschaffen.Ook mijn dieren zijn erg bang voor vuurwerk,maar het is maar een paar dagen en tis weer voorbij.

wennny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:39

Ik vindt het ook allemaal beetje vèr gaan..
Het is maar 1x in het jaar.. Kom nou! Knipoog

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:44

Goed lezen!! Er is al een paar keer geschreven dat de petitie niet in het leven is geroepen vanwege de dieren. Dat stukje is er hier uitgelicht, maar is niet de reden dat de actie is gestart.
Eerst de site bezoeken en lezen en dan pas bepalen of deze actie zinnig of onzinnig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:49

Precies. De openingspost klopt niet, er staat een link van een ander topic bij wat hier niks mee te maken heeft, en de link naar de petitie zelf staat er niet eens in.

Ik heb de link net geplaatst, dus iedereen kan nu lezen naar de onderbouwing.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:56

Heb m ondertekend Knipoog

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:58

peehtje schreef:
Dat kan je nooit gaan verbieden. Ik heb hier 2 paarden staan. Wij steken al zowat de hele week af.
Sommige paarden kunnen er tegen, andere niet.
Ik heb hier een arabier op stal, die kijkt lawinepijlen na, kan je rotjes naar toe gooien. Ze vind het allemaal geweldig.

Meerdere mensen moeten gaan oefenen met paarden voor "vreemde/enge" dingen. Maar nee, ze geven de niet-paardenmensen de schuld.

Mee eens, en je kunt als baasje zelf ook wat meer moeite doen om je paard wat minder bang te laten zijn door te oefenen.
Ik heb zelf een inloopstal waar ik ze niet in kan opsluiten, ik zorg ervoor dat mijn paarden op de dag van oud en nieuw een halster dragen met daaraan een penning met mijn gegevens erop (naam, adres, tel vast en mobiel). ook zorg ik dat de paarden voor hun gevoel kunnen wegrennen van het vuurwerk, ze kunnen dus de hele wei rond. En op de avond van nieuwjaar geef ik ze extra lekker hooi (italiaans raaygrashooi waar ze helemaal dol op zijn) in hun hooiruif zodat ze lekker kunnen knabbelen en eigenlijk liever niet de stal uitkomen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:58

smurfje schreef:
het is 1 keer int jaar.

en als je paard gewoon door de paniek door de tranquigel gaat???
Dan heb je evengoed nog een probleem.

Ik vind idd dat ze het niet helemaal hoeven af te schaffen, maar officieel mogen ze van 31 dec 10 uur 's ochtends tot 1 jan. 02.00 's nachts vuurwerk afsteken en als iedereen zich daar gewoon aan zou houden was er niks aan de hand.
Maar nee de mensen moeten toch gewoon al stiekem de hele week van te voren vuurwerk afsteken. De politie zou er eens wat meer aan moeten doen maar dat doen ze ook niet. Ze delen liever bekeuringen uit voor te hard rijden.

Dus ik heb de petitie wel getekend.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:02

Ik heb ook getekend!
Mijn paarden staan 24-7 buiten en het interesseerd ze werkelijk geen drol. Maar toch maak ík me zorgen. Onze hond is standaard van slag, ik vind het zelf vervelend, de troep op straat die het achterlaat.. nee hoor!
Wat mij betreft lekker verbieden en een groot feest in de grote steden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:16

peehtje schreef:
sorry, maar dan kom ik nu met mijn reactie.
Het is maar 1 keer in het jaar. Meerderdeel vind het geweldig, waarom afschaffen of vermindering? Waar slaat dat op!?

Kunnen paarden voor 3 dagen/nachten niet meer op stal?

Ik vind dit echt zwaar overdreven!!

Merendeel? Dat kan je nog weleens vies tegenvallen. Voor heel veel mensen en dieren is oud en nieuw een drama. Ik sta achter deze actie, waar ik overigens geen problemen mee heb is georganiseerd vuurwerk afsteken door proffesionals. Ik ga de petitie zeker tekenen!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:17

Bimmetje schreef:
smurfje schreef:
het is 1 keer int jaar.

en als je paard gewoon door de paniek door de tranquigel gaat???
Dan heb je evengoed nog een probleem.

Ik vind idd dat ze het niet helemaal hoeven af te schaffen, maar officieel mogen ze van 31 dec 10 uur 's ochtends tot 1 jan. 02.00 's nachts vuurwerk afsteken en als iedereen zich daar gewoon aan zou houden was er niks aan de hand.
Maar nee de mensen moeten toch gewoon al stiekem de hele week van te voren vuurwerk afsteken. De politie zou er eens wat meer aan moeten doen maar dat doen ze ook niet. Ze delen liever bekeuringen uit voor te hard rijden.

Dus ik heb de petitie wel getekend.

De politie doet iets als er gebeld wordt. Maar ja, dat doet half nederland ook niet.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:43

Nino94 schreef:
Ik zou het niet missen hoor als het word afgeschaft, ik vind het geldverspilling Ja

Ik ook, maar ik vind dat de mensen die er wel van houden het heus wel 1x in het jaar mogen doen..

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:47

Ik vind het belachelijk. Waarom zou je mensen nou iets afpakken waar veel mensen veel plezier uit halen. En bovendien het is maar één keer per jaar.

Ik denk ook niet dat die petitie iets uithaalt. Het is gewoon een hele vaste traditie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:49

Al heb je een miljoen handtekeningen, dan zijn er nog altijd 15 miljoen die het wel willen. Dit gaat nooit lukken, kijk naar de hoeveelheid geld die er dit jaar weer aan is uitgegeven. Mensen gaan dit echt niet opgeven, het hoort erbij. Punt. En sorry, maar mensen gaan het al helemaal niet opgeven als ze horen dat het voor paarden is...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:55

HorseGurl13 schreef:
Ik vind het belachelijk. Waarom zou je mensen nou iets afpakken waar veel mensen veel plezier uit halen. En bovendien het is maar één keer per jaar.

Ik denk ook niet dat die petitie iets uithaalt. Het is gewoon een hele vaste traditie.

Dus het is niet belachelijk dat er ook veel mensen zijn die rond de feestdagen niet buiten durven te komen? Alle rellen en alle vernielingen horen er maar gewoon bij? (Maar ondertussen wel lopen zeiken dat we veel aan de gemeente af moeten dragen?) De puinhoop die ze achterlaten voor een ander? Dieren die bang zijn? Je hebt gelijk het is belachelijk dat ze het willen verbieden!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:00

Babico3 schreef:
maar mensen gaan het al helemaal niet opgeven als ze horen dat het voor paarden is...

En weer iemand die overduidelijk de site niet heeft bezocht en dus niet weet waar de actie zich op richt.

Ik denk dat deze actie zeker kans heeft, niet dit jaar en misschien ook nog niet in 2010. Maar ik denk dat binnen een paar jaar consumentenvuurwerk wordt afgeschaft.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:02

Citaat:
De politie doet iets als er gebeld wordt. Maar ja, dat doet half nederland ook niet.

En als ze eens een keer aan komen zijn ze toch al weg. Dus ze komen toch altijd te laat.
Of ze doen er toch niks tegen en krijgen ze misschien een waarschuwing.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:04

Nee hoor, hier moeten ze altijd hun vuurwerk inleveren, melden bij bureau Halt en de gemeente assisteren op 2 januari Vork
Maar inderdaad, vooral niet de politie bellen, maar wel klagen dat ze strenger moeten optreden, thats the spirit Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:05

Grit schreef:
Babico3 schreef:
maar mensen gaan het al helemaal niet opgeven als ze horen dat het voor paarden is...

En weer iemand die overduidelijk de site niet heeft bezocht en dus niet weet waar de actie zich op richt.

Ik denk dat deze actie zeker kans heeft, niet dit jaar en misschien ook nog niet in 2010. Maar ik denk dat binnen een paar jaar consumentenvuurwerk wordt afgeschaft.

In Australie is het al jaren zo dat ze georganiseerd vuurwerk hebben. Dat is nog veel mooier ook, dat zou hier ook zeker een optie kunnen zijn!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:06