Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frosti schreef:CarolineP schreef:Het is niet zo vrijblijvend dat je het met een rotmiddag ( veulen bekijken) kunt "afkopen".
Sorry is in dit geval niet genoeg!!
Helemaal mee eens, ook goed verwoord trouwens.
Voor de rest heb ik hier zelf geen goed woord voor over voor die kids![]()
Ik kan niet begrijpen waarom dit nodig is geweest.
Ik vind zelf de manier waarop de kids nu gestraft worden een beetje magertjes.
Jong, oud, groot of klein...., wie zich niet aan de regels houd en onverantwoorde praktijken uithaalt moet maar voelen denk ik dan.
Brittje schreef:Hallo
sorry hoor maar wie zet een paard met dit weer in de bak.
als het paardje maar een goede stap verkeerd zet dan breek het zijn beentje ook hoor
dat het veulen in een jolige bui met de anderen is gaan rennen
en zo ....... is gebeurt
En dan zal het vuurwerk mischien wel een bij rol hebben gepeelt
maar zoals iedereen hier al aangeeft dat ze niet zo rustig zouden blijven
misschien is zij wel verdacht rustig en dat niet het vuurwerk de oorzaak was maar dat het paard gewoon aan de kletter is gegaan
gr
Brittje schreef:Hallo
sorry hoor maar wie zet een paard met dit weer in de bak.
als het paardje maar een goede stap verkeerd zet dan breek het zijn beentje ook hoor
dat het veulen in een jolige bui met de anderen is gaan rennen
en zo ....... is gebeurt
En dan zal het vuurwerk mischien wel een bij rol hebben gepeelt
maar zoals iedereen hier al aangeeft dat ze niet zo rustig zouden blijven
misschien is zij wel verdacht rustig en dat niet het vuurwerk de oorzaak was maar dat het paard gewoon aan de kletter is gegaan
gr
potverdikkie schreef:Ik hoop alleen echt dat de kinderen onder de indruk zullen zijn. Ik ken er zat bij wie het zien van een dood dier ze niet warm of koud worden,,,,
aberou schreef:Ik snap echt dat die jongens respect moeten hebben voor dieren en ik wil hun actie ook niet goedkeuren. Maar oud en nieuw is er al heel lang en het knappen ook.... dus je weet dat je maatregelen moet nemen!
Bij ons is de grond al bijna een week bevroren. Het verbaasd me niet dat een veulen die nog nooit vuurwerk heeft gezien of gehoord zijn benen breekt met dit weer.
[/quote]Citaat:ik wil je hiermee niet aanvallen hoor maar ik geloof dat het de regel is dat je 31 december pas vanaf 10 uur vuurwerk mag afsteken.
nu begrijp ik jou punt wel, dat je maatregelen moet nemen en je dieren wil beschermen. maar hoe ver van te voren moeten we dan wel niet onze paarden op stal gaan zetten. hier hoor ik al de hele week knallen. moet ik me paard dan al een week voor oud en nieuw gaan binnenzetten
als iedereen zich aan de tijden houdt kun je er teminsten rekening mee houden.
lautje76 schreef:Lub vond dat de tieners met eigen ogen moesten zien wat ze hebben aangericht en liet ze dinsdag kijken bij Duckie. ''De ouders van de kinderen stemden hiermee in. We waren het er allemaal over eens dat dit de juiste straf voor de jongens is. Toen ze het paard zagen, boden ze meteen hun excuses aan. Volgens hun ouders waren de kinderen daarna de hele dag doodstil.''
De politie IJsselmuiden bevestigt de gang van zaken en volgens een woordvoerster is het korps het eens met deze manier van straffen. De jongens hoeven zich nu niet meer te verantwoorden bij Justitie. ''We hebben het hier wel over kinderen. Zij hebben hun lesje wel geleerd.''
van NU.nl
Lijkt me een gepaste straf, ik denk dat ze het beeld van het gehavende veulen niet snel zullen vergeten. Sterkte aan de eigenaresse!
Aranel schreef:Lub vond dat de tieners met eigen ogen moesten zien wat ze hebben aangericht en liet ze dinsdag kijken bij Duckie. ''De ouders van de kinderen stemden hiermee in. We waren het er allemaal over eens dat dit de juiste straf voor de jongens is. Toen ze het paard zagen, boden ze meteen hun excuses aan. Volgens hun ouders waren de kinderen daarna de hele dag doodstil.''
De politie IJsselmuiden bevestigt de gang van zaken en volgens een woordvoerster is het korps het eens met deze manier van straffen. De jongens hoeven zich nu niet meer te verantwoorden bij Justitie. ''We hebben het hier wel over kinderen. Zij hebben hun lesje wel geleerd.''