Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Paard breekt 3 benen dankzij vuurwerk in Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:44

Als je dat ziet gebeuren dan denk ik dat je ze ter plekke af maakt... (die jongens) Ik sta iig niet in voor mezelf als ik dat zie gebeuren... Zeker niet als mijn dier ook nog gewond raakt er bij...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:45

Als iemand over een afrastering heenklimt, en het paard pakt die persoon aan, dan is de eigenaar van het paard de klos. Maar als iemand vuurwerk in een wei gooit, zodat het paard doodgaat dan zou de vuurwerkgooier zeker erafkomen met "foei" van oom agent?
Ik hoop dat de daders mogen dokken, en anders de ouders. Dat zal opvoedkundig meer uitrichten dan "foei".
En ja, je kunt paarden wennen aan dingen, maar als er dan toch ineens iets naar een paard wordt gegooid, kan het toch nog schrikken. Een paard weet heus wel verschil tussen veraf en dichtbij, of zelfs op het eigen terrein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:50

Verschrikelijk zeg.

Enige wat ik niet snap is dat ze hier op uithoek in Amsterdam een afgelegenweilandje hebben met totaal geen toezicht en ook geen verlichting waar meerder jaarlingen staan. Nu ik dit verhaal lees hoop ik echt dat ze daar wel met rust worden gelaten. Armen paardjes, of hopelijk worden ze die paar daagjes toch op stal gezet.

SanderD

Het zou toch te gek zijn als paardeneigenaren in de toekomst hun dieren al 3 weken vantevoren binnen moesten houden, omdat de veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden?
Van mij mogen er ook wel een oudjaars-toestand worden ingesteld. In de periode naar Oudjaar toe gelden er strengere regels, en dan mogen de ouders dokken als hun kind zich misdraagt.

XFiemoX

Ooh wat is dit vreselijk zeg bah en te ziek voor woorden gewoon Hamer

Weet je ik wou dat er een paard tussen liep die hen aanvloog en ze dan een enorme opdonder gaven en dat ze dan nooit meer bij paarden in de buurt durven te komen...Bij HALT komen ze voor mij er nog te makkelijk mee weg vind ik...Gooi eens een rotje bij hen in de broeken of tussen hen benen kijken of ze dan nog zo leuk vinden!!

Sterkte voor de eigenaar van het paard Ach gut

Daarom houd ik al niet van vuurwerk en moet ik er ook niks van hebben, vorige week zag ik op weg van stal naar huis een groepje jongeren stilstaan naast een weiland en ik ik was gestopt om even in de gaten te houden of ze niet iets in de trand van vuurwerk bij hun hadden en ze niet dat bij de paarden neer wouden gooien...Oh wat was ik blij dat ik gestopt was zeg want da groepje gooide dus wel iets van vuurwerk naar de paarden in het weiland (en ´t was een enorme knal voor mijn gevoel zo´n reuzeklapper, weet niet zeker ben ook niet thuis in die rotzooi), maar iig hard genoeg!

Ik de weg overgestoken en ze erop aangesproken van wat daar nu zo lollig aan is, en daarop kreeg ik geen antwoord op ja enkel alleen maar ´´Ja euhhh......´´ en toen waren ze weggefietst bang...
Ik naar de paarden toe gelopen gelukkig hadden ze niks godzijdank en was even later op zoek gegaan naar de eigenaar zo van ´´U kunt beter uw paarden naar binnen halen met dit vuurwerk overal, de eigenaar verbaasd van hoezo dan? Nou net heb ik een groepje jongeren erop betrapt dat ze een enorme klapperd bij u in het weiland bij de paarden had zien gooien.

Nou de eigenaar werd woest en had ook geen moment getwijfeld om zn paarden naar binnen te halen en ze te controleren Knipoog

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:51

Hier gaat mijn bloed echt van koken!! Stoom uit je oren
Ongelooflijk dit!

Als straf voor die jongens:
Een heel jaar lang het allerergste klusje doen die er maar bestaat (bij HALT)
Als ze dat hebben gedaan, 3 maanden de cel in.
Tijdens hun gevangenistijd een 'het spijt me verslag' schrijven.
Als het verslag goed is en dat hij het ook echt meent, mag hij gaan.
Anders nog een heel jaar naar een psychiater.

Die jongens zullen er vast niet bij stil staan maar ze hebben wel 'iemand' vermoord!

garuudaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:53

jeetje wat triest en ik vind het een schande dat je dat vuurwerk in weiland gooit sommige mensen sporen gewoon echt niet

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:53

Grrrrr Boos! Hier kan ik zo ontzettend kwaad om worden he!
Als ik zoiets lees heb ik altijd zóó veel te zeggen tegen dat soort mensen!! Of eigenlijk eerder te vragen, wat hun bezielt om zoiets zieks te doen bijvoorbeeld Hamer
Vreselijk! Dat begrijp je toch niet Ziek gewoon...

In elk geval heel veel sterkte toegewenst aan de eigenaar van het paard Ach gut

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:54

pharagirlke schreef:
Als je dat ziet gebeuren dan denk ik dat je ze ter plekke af maakt... (die jongens) Ik sta iig niet in voor mezelf als ik dat zie gebeuren... Zeker niet als mijn dier ook nog gewond raakt er bij...

Hier nog 1, ik zou echt buiten zinnen zijn van woede. Zelfs als het mn eigen paard niet is.

Er is geen straf hoog genoeg om zoiets te 'vergoeden'. Van mij mag heel die zooi ophouden, wij mensen laten zien dat we er niet mee om kunnen gaan.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:55

Nikyu@ ik begrijp jouw gedachten, maar ik ben toch van mening dat er in deze decembermaand meer risico's zijn wat vuurwerk betreft dan in de andere kalendermaanden...
En eerlijk... ja wat is er eerlijk.....
Ik vind het niet zo'n groot drama als paardjes in deze tijd van het jaar meer binnenstaan, want het blijkt dat wij onze dieren zelf moeten zien te beschermen....
In mijn ogen is het minder eerlijk dat we onze dieren MOETEN beschermen, maar doen we dat niet en omdat we vinden dat het moet kunnen en het risico nemen is het ook niet eerlijk to het dier....
Het blijft nu eenmaal een moeilijke situatie.... De huidige maatschappij zit zo gruwelijk krom en bedorven in elkaar....
Waarin ik er dan maar voor kies om de wijste te zijn... En alles maar ff een poosje ophok.... Jammer maar soms is dit dan toch ff beter, om het risico te verminderen......

Het zijn en blijven kwajongens, en die weten vast wel dat er narigheid genoeg komt als zij zich melden, ookal onderschatten ze de straf als ze naderhand bekend zijn..... (ze zijn niet voor nix gevlucht...)
De kans is heus wel aanwezig dat die knapen van huis uit al is gewezen op het niet gooien naar mensen en dieren....
Maar of ze dat op het moment van afsteken nog weten..................

Het veranderd er nix aan dat dit soort gruwelijke dingen gebeuren, voorlopig moet er weer iemand zijn paard verliezen door toedoen van een ander, en dat maakt mij verdrietig/boos en anti-vuurwerk..... vooral in combinatie met kwajongens....

quintusgl

Schandalig!!

Desty

die is ziek!
ik zet mijn pony ook binnen hoor!
maar wie steekt er nou al vuurwerk af??? Verdrietig Blauw oog

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:56

Huilen OMG! Dit is echt te erg voor woorden.

Heb nu nog meer een hekel aan vuurwerk Boos!

Chrissy_

IndianLady schreef:
pharagirlke schreef:

Hier nog 1, ik zou echt buiten zinnen zijn van woede. Zelfs als het mn eigen paard niet is.

Er is geen straf hoog genoeg om zoiets te 'vergoeden'. Van mij mag heel die zooi ophouden, wij mensen laten zien dat we er niet mee om kunnen gaan.

Inderdaad... Heel jammer dat toch altijd het grootste deel weer laat zien dat ze niet normaal met vuurwerk kunnen omgaan. Ze verpesten het voor de rest Boos!

_Cassandra_

jeetje verschrikkelijk is dit zeg.
Hoop dat ze die kinders gauw te pakken krijgen Boos!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:57

Als ik die jongens tegen zou komen.. Boos! Zou het niet al te best zijn zal ik zeggen Ach gut Wat een ongelooflijke stelletje onopgevoede jongens! Pff hoop dat de politie ze vind laat ze zelf maar eens voelen Duivel

_Tamara

Wat afschuwelijk.. Hoop dat de daders hetzelfde overkomt.

LoveleyHorse

Jeetje Boos! daarom heb ik nou de pest in vuurwerk het wordt op de verkeerde manier gebruikt.. en dan voorte stellen dat die jongens het leuk vinden ?! Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:58

Ongelooflijk.. Ben ik blij dat mijn paarden in de 'rustige' Biesbosch staan (hoeft het ook niet altijd rustig te zijn met vuurwerk, maar over het algemeen een stuk minder gelukkig) Arm paard..

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:58

StillAngel schreef:
Als ik die jongens tegen zou komen.. Boos! Zou het niet al te best zijn zal ik zeggen Ach gut Wat een ongelooflijke stelletje onopgevoede jongens! Pff hoop dat de politie ze vind laat ze zelf maar eens voelen Duivel

De politie hier is veel te soft om ze eens goed aan te pakken.. *zucht*

'Doe het niet nog een keer hoor.'

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:59

Ongelovelijk, arme beestjes. Die weten niet wat hun overkomt..
Als ik die jongens had gezien had ik ze gewoon in elkaar gerammeld...
misschien ging ik dan lekker vuurwerk naar die jongens zitten gooien,
even kijken hoe ze dat vinden! Stelletje stumperds!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:00

In Balen, Mol, Dessel - Belgie is het verboden om vuurwerk af te steken door privé personen, zojuist nog op TV uitgezonden.
Denk eens aan paarden bij handelaars, paarden die nog in de weide staan bij privé personen, maar ook honden, poezen, alles schrikt van die knallen. Het is nu al erg genoeg dat vele paardjes geen water en eten hebben, dat zij ook nog eens moeten ondervinden dat zij niet mogen schrikken van vuurwerk.
Vele jongelui mopperen om het verbod en ik kan het alleen maar toejuichen. Paardjes, alles beestjes jullie zijn welkom in onze dorpen, geen vuurwerk toegelaten, hopelijk worden de overtreders verraden door de buurt. Een wet die normaal over het hele land zou moeten gebeuren, laat met Oudejaarsnacht om 12 uur in het centrum even een vuurwerk plaatsvinden door mensen die weten om te springen met vuurwerk en ook geen uur aan één stuk, wij zitten in een financiele crisis. Vele paardjes zijn al naar het slachthuis gebracht omdat de eigenaars de kosten niet kunnen dragen, zodus waarom dan duur vuurwerk.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:01

Boos! jeetje wat een idioten zeg Boos! het zou je maar eens overkomen verschrikkelijk,daarom haat ik vuurwerk zo,heb medelijden met de dieren,van mij mogen ze het hele vuurwerk afschaffen Vork

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:03

Inderdaad het zal wel weer te mild bestraft worden, echt een schande. Zo ver kun je gaan in dit land..
Vuurwerk afsteken tijdens oud en nieuw hoort leuk te zijn, maar het wordt tegenwoordig steeds vaker gebruikt om rottigheid en schade te veroorzaken. Het kan allemaal maar..

Joram, die jaarlingen waar jij het over hebt zullen snachts toch zeker wel binnen staan lijkt me Verward

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:04

Belachelijk dit Scheve mond Hoop dat die jochies een zware straf krijgen!