Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
berpie schreef:nicole dat is ook de reden dat een paspoort geen eigendomsbewijs is, er kleven te veel risicos aan vast, voor sommige stamboeken is een stamboekpapier een eigendomsbewijs maar voor de rechter ligt dit toch anders, hij gaat uit van bewijzen zoals rekeningen en het alerliefst een aankoopsbon.
Het registreren van paarden en pony's in Nederland dat is toch een goede zaak het is niet meer dan logisch dat het minisirie van landbouw daar iets mee doet, alles staat nog in de kinderschoenen en ja nu komen er weer aanpassingen en iedereen begint al weer te schreeuwen, een paard kan nou eenmaal niet vertellen wie hij is en het lijkt me beter dat je kan zien wie hij is vooral ivm diefstal of bv wanneer je een paard koopt en hij is opeens 10 jaar ouder als beweerd word.
Het allerbelangrijkste vind ik wel de registratie van medicijnen, ik zou niet graag willen dat een van mijn kinderen medicijnen binnenkrijgt of wormkuur door dat hij of zij een frikdelltje bij de patatzaak haalt, waarom zou je daar als weldenkend mens tegen moeten zijn.
DubbelDun schreef:In het paspoord kun je als verkoper toch ook via een datum, handtekening en naam koper doorgeven aan wie je het paard verkocht hebt.
nickyu schreef:Mijn veulen had naast een bles, ook een wit stipje boven zijn rechter oog. De schetser tekende dat niet. Toen ik vroeg waarom niet, zei hij dat het niet bij de aftekening hoorde, maar dat hij het er wel bij zou tekenen als ik dat graag wilde.er eens GOEDE tekenaars komen die de paarden duidelijk tekenen en beschrijven in deze paspoorten
ook zo onzin als ouders wel bekend zijn doch niet goedgekeurd of ander ras (kruizing)
TICKELS schreef:19-11-2008 Wat moet u doen voor 1-7-2009 als u nu een ontheffing heeft?
Per 1-7-2009 moet de hele EU voldoen aan de Europese regelgeving rondom identificatie en registratie paardachtigen (Regulation (EC) No 504/2008).
Voor alle huidige ontheffingen verandert er helemaal NIETS.
U hoeft niets te doen, u voldoet aan de eisen zoals die golden op het moment dat u ontheffing aanvroeg, en dat is wat telt.
Grit schreef:TICKELS schreef:19-11-2008 Wat moet u doen voor 1-7-2009 als u nu een ontheffing heeft?
Per 1-7-2009 moet de hele EU voldoen aan de Europese regelgeving rondom identificatie en registratie paardachtigen (Regulation (EC) No 504/2008).
Voor alle huidige ontheffingen verandert er helemaal NIETS.
U hoeft niets te doen, u voldoet aan de eisen zoals die golden op het moment dat u ontheffing aanvroeg, en dat is wat telt.
Daar ben ik blij mee!