Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: Power and Paint met onmiddellijke ingang met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:11

wino schreef:
Het ergste is nog dat ze het niet meer kunnen afbouwen. Hij gaat nu van topsport ineens naar het niks doen. Behoorlijk geestelijke en lichamelijke klap voor deze pony.(aangezien het kreupel zijn)

Ik denk dat hij het al een tijdje rustig aan doet, er staat nergens dat hij van de 1 op de andere dag niks staat te doen. Ik weet dat ze bij DvB hartstikke gek zijn met de pony en misschien valt de beslissing ze wel gewoon moeilijk. Bonfire was 17 en best ' oud' voor de prestatie die hij neer legde, en Power is een fractie jonger, heeft ik weet niet hoeveel Nk's en EK's op zn naam staan en hij is ineens zo jong nog? Verward

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:15

Je mag wel niet vergeten dat Bonfire op GP niveau presteerde terwijl P&P op Z2 niveau moest werken...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:16

Z2 op een regionaal concours is een hele andere Z2 dan internationaal Lachen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:17

Komt voor mij verdacht over als ze al geen commentaar willen geven. Maar goed, hij kan lekker uitrusten en genieten.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:18

KiWiKo schreef:

Is het verschil zo groot Bloos ?

Arabesk

overigens ben ik wel zeer benieuwd naar wat voor soort kreupelheid hij heeft?

HKO?

hellow123

Westenwind schreef:
Citaat:
Juist...helemaal mee eens. DvB is heel nauwkeurig in het bijhouden van nieuws op hun site. Ze houden hun fans graag op de hoogte van alles lees: scores, nieuwe amazones, e.d..

En nu staat op hun eigen site niets vermeldt? Toch raar gezien de pony de afgelopen jaren top prestaties heeft geleverd in de sport en voor DvB. Ik vind het vreemd. Voorheen was er iedere week wel wat nieuws te vinden over P&P. En het "grote nieuws" dat hun "goudhaantje" met pensioen gaat komt via een andere nieuwssite. Tevens is er niemand die een reactie wil geven????

Wel is bij nagedacht dat het erg gevoelig kan liggen?
Wie weet is het nog niet helemaal rond of klopt dit artikel niet?

Je weet het allemaal niet.

Daarom is het wel zo netjes te wachten met al die veroordelen.
Oordelen mag je pas doen als je een verhaal van 2 kanten kent...

Nou dan begrijp jij niet helemaal waar ik het over heb. Ik oordeel zeerzeker niet, ik geef een menig! Je hoort mij niets zeggen over de trainingsmethode en dergelijke. Ik neem aan dat DvB weet wat ze doen, ze brengen niet voor niets veel pony's en ruiters naar de top. Echter bedoel ik hiermee te zeggen dat het feit dat het al een hele tijd stil is rond P&P nieuwsgierigheid wektbij de mensen. Ik ben iemand die graag dressuurnieuws bijhoud en al lang niet meer in de sport actief is en dus ook helemaal geen baat heeft bij negatieve berichtgevingen naar derden toe.

Daarnaast zou ik graag van je vernemen waarom Eurodressage artikelen plaatst die onwaar zouden zijn, of speculatief zouden zijn. Volgens mij zijn er hier meerdere personen die niet te spreken zijn over ED.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:20

hellow123 schreef:
Juist...helemaal mee eens. DvB is heel nauwkeurig in het bijhouden van nieuws op hun site. Ze houden hun fans graag op de hoogte van alles lees: scores, nieuwe amazones, e.d..

En nu staat op hun eigen site niets vermeldt? Toch raar gezien de pony de afgelopen jaren top prestaties heeft geleverd in de sport en voor DvB. Ik vind het vreemd. Voorheen was er iedere week wel wat nieuws te vinden over P&P. En het "grote nieuws" dat hun "goudhaantje" met pensioen gaat komt via een andere nieuwssite. Tevens is er niemand die een reactie wil geven????

Maar is het je niet opgevallen dat er alleen postitief nieuws op staat?
Destijds niets over het longeer-incidentje (alleen reactie in gastenboek een tijd later), mindere scores komen er niet op...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:21

lindake schreef:
Je mag wel niet vergeten dat Bonfire op GP niveau presteerde terwijl P&P op Z2 niveau moest werken...

Dus een paard dat alleen B of l nivo loopt zn hele leven is met 16 nog een peuter, zoiets? en mag dus niks mankeren?

Kiwiko, idd, ik mag hopen dat ik zo nog eens de baan rondstuur zoals die kinders doen (bij voorkeur dan een duits kindertje Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:22

lindake schreef:
KiWiKo schreef:

wat denk jij???? een regiokampioenschappen of een EK??? zou daar nou verschil inzitten, qua niveau?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:23

Ik kwam daar ook pas achter toen ik wat meer ponykids in de Z2 ging kijken hoor

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:23

Nou, P&P heeft die kinders heeeeeeeeeeeeel goed geholpen, en vraag me af of een paar van die "talenten" er wel was gekomen zonder die pony.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:24

..bonfire was niet kreupel toen die met pensioen ging..denk dat dat een wezelijk verschil is..daarbij is het denk wel zo, dat een ouder paard GP loopt, het er minder flitsend en verheven uitziet als een jonger paard en dat zie je snel in de %..kijk naar Briar..nog steeds een verschrikkelijk gaaf paard maar het gouden randje gaat het toch wel langzaam vanaf

Dat PP met pensioen gaat, komt voor mij toch wel onverwachts.. de site van DVB is altijd erg snel up tot date...maar zo melde ze ook niet dat Inspekteur weg ging..alleen dat ie een ongeluk had gehad....

laten we maar hopen dat de schade meevalt en dat ie idd fijn van zn pensioen kan genieten

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:25

KiWiKo schreef:
lindake schreef:

wat denk jij???? een regiokampioenschappen of een EK??? zou daar nou verschil inzitten, qua niveau?

Ok, de kinderen rijden inderdaad een stuk beter... Maar de oefeningen blijven toch Z2 oefeningen?

Edit: Schrijffout
Laatst bijgewerkt door lindake op 11-12-08 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:26

Nou kan je vertellen dat het niet zo vanzelf ging als dat het er meestal uitzag hoor, die pony kan echt flink etteren!

Maar een klein PP veulen zou best heeel leuk zijn!

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:27

Talida schreef:
wino schreef:
Het ergste is nog dat ze het niet meer kunnen afbouwen. Hij gaat nu van topsport ineens naar het niks doen. Behoorlijk geestelijke en lichamelijke klap voor deze pony.(aangezien het kreupel zijn)

Ik denk dat hij het al een tijdje rustig aan doet, er staat nergens dat hij van de 1 op de andere dag niks staat te doen. Ik weet dat ze bij DvB hartstikke gek zijn met de pony en misschien valt de beslissing ze wel gewoon moeilijk. Bonfire was 17 en best ' oud' voor de prestatie die hij neer legde, en Power is een fractie jonger, heeft ik weet niet hoeveel Nk's en EK's op zn naam staan en hij is ineens zo jong nog? Verward

Ik zeg toch ook niet dat ze niet gek zijn op die pony? Blijkbaar zijn ze er erg gek op omdat ze hem zijn pensioen gunnen en niet door rijden.
Ik vind 16 idd nog jong en al helemaal voor een pony. Een paard is oud rond de 20, een pony is dan juist niet oud. Pas nog een gesprek over gehad met mij VA. Als hij zoveel NK's em EK's op zijn naam heeft staan wil niet zeggen dat ie oud is. De ene is sneller op dat nivo dan andere. Hij zat jaren terug al op top nivo want dit is zijn 2e ruiter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:28

lindake schreef:
KiWiKo schreef:

Ok, de kinderen rijden inderdaad een stuk beter... Maar de oefeningen blijven toch Z2 oefeningen?

Edit: Schrijffout

alleen is de mate van uitvoering heel anders Lachen regionaal kan je fouten maken, internationaal niet Lachen daar gaat het op perfectie.........

net zoals iedereen auto kan rijden, maar er maar weinig formule 1 mogen rijden............ net zoals iedereen kan fietsen, maar weinig de tour de france..........

wereld van verschil

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:29

En nog wat.... Hij is niet zomaar AFgetraint naar jaren topsport.

Maar ik ben het wel met de keuze eens dat ie met pensioen is. Ze hadden ook door kennen rijden en aanblijven modderen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:29

4e ruiter Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:38

Volgens mij zijn er wel meer pony's 'afgeschreven' met de 16. Helaas lopen ze niet allemaal tot de 30 rond te fluiten.

Hopelijk kan het beestje pijnvrij van zn pensioen genieten.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:38

P&P stond vvorige week nog ergens op de startlijst (Beek geloof ik?).

Dat ze geen commentaar willen geven is waarschijnlijk omdat op de bezittingen van de familie Fokker beslag is gelegd. Dus missgien dat de pony daarom naar Duitsland terug iss gegaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:39

celano schreef:
P&P stond vvorige week nog ergens op de startlijst (Beek geloof ik?).

Dat ze geen commentaar willen geven is waarschijnlijk omdat op de bezittingen van de familie Fokker beslag is gelegd. Dus missgien dat de pony daarom naar Duitsland terug iss gegaan.

kijk, dat is weer een heel ander verhaal............... wellicht het stukje dat wij niet mochten weten???????????

en is er niks kapot aan het dier, niks afgeschreven......... geen blessures......

slechts een economische kwestie??????????

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:42

Raar dat ze daar nu pas mee aankomen...
Dit nieuws was echt al veel langer bekend...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 22:42

Simba_ schreef:
Raar dat ze daar nu pas mee aankomen...
Dit nieuws was echt al veel langer bekend...

Blijkbaar toch niet openbaar.
Mochten er nog meer redenen zijn om P&P terug te trekken, dan zal dat misschien bijzaak zijn geweest.
Ik kan me best voorstellen dat ze hem met pensioen laten gaan.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:43

Heb p&p al een tijd niet meer in de sport gezien, dus zal wel degelijk sprake zijn van een blessure. En als het waar is wat Celano zegt, dan lijkt het mij uiterst verstandig van de familie Fokker om geen uitspraken te doen over een toch wel gevoelige zaak.