Citaat:mijn man leest hier mee .. ja op een piepkuiken van zeg 8 meter en leeg , ja .. die heeft last van als die door belg die de nederlandse wet niet kent ingehaald word door een andere vrachtwagen .. moet het wel snel gebeuren
Even voor de duidelijkheid, in Belgie zijn de regels nog velen malen strenger met inhaalverboden en rijtijden
Citaat:verder de bazen zeggen rijden rijden rijden ./. wat nou niks zeiken rijden .. welke rijtijden wet ,,
voor jou 10 anderen .. met de electronische tachograaf .. ja dan word het moeilijker
maar die zit nog lang niet in elke auto
Nee dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat er dan ook maar gesjoemeld wordt. Je moet als chaufeur zijnde al je schijven van de afgelopen maanden mee hebben en worden helemaal uitgeplozen. Dus als wekgever kan je niet roepen DOORIJDEN dat kon vroeger maar nu niet meer.
Citaat:al stond er geen gevaren driehoek .. zolang je geen pech hebt heb je niks op de vlucht strook te zoeken ..
en een ieder , ook of eigenlijk zeer zeker vrachtwagen chauffeur s (vanwege langere remweg) behoren VOORUIT
te kijken te anticiperen
Ja en dat anticiperen geld natuurlijk voor elke bestuurder.
Ik vindt het allemaal erg kort door de bocht wat je schrijft. Ik maak uit je verhaal op dat je zelf geen idee heb hoe het chaufeurs leven in elkaar steekt.
Het is echt heel erg dat dit gebeurd is , maar ik geloof niet dat de chaufeur het expres gedaan heeft.
Al met al gebeuren de meeste ongelukken met vrachtwagens door automobilisten die hem er net ff voorgooien of ineens denken aaahh daar is mijn afslag, en wie krijgt er dan meteen de schuld? Juist ja
ben er reeds 11 jaar mee getrouwd 
De vingertjes wijzen gelijk weer in de richting van de chauffeur van de vrachtwagen en de slachtoffers krijgen nog even een douw mee omdat ze nog in de auto zaten. Gemakshalve wordt gelijk de conclusie getrokken dat de chauffeur allerlei regelgeving overtrad en van alles aan het doen was behalve auto rijden. Daarnaast wordt er gelijk aangenomen dat de mensen gewoon in de auto omdat het zo koud was buiten. Tot nu toe hebben zich geen ooggetuigen gemeld in dit topic dus weet niemand hoe werkelijk de vork in de steel zat. Misschien gebeurde er iets op de linker rijstrook waardoor de chauffeur moest uitwijken, misschien was de trailercombinatie net tot stilstand gekomen, misschien waren er ter plaatse andere oorzaken voor het ongeval. We weten het niet dus lukraak met vingertjes schuldigen aanwijzen zonder de feiten te kennen vind ik zeer ongepast.
