Handelaar Nietap ontkent, Partij voor de Dieren boos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Handelaar Nietap ontkent, Partij voor de Dieren boos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:27

bvw schreef:
maar waarom zou zo iemand nou zulke pony's kopen?

Daar is het een handelaar voor toch?

Waarom verkopen mensen oude/zieke/geblesseerde dieren, dat is een veel betere vraag lijkt me. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:27

[quote="gekvanfleur"quote]
waarom is dat niet zo.
als jij een paard koopt en jij vanaf dat moment verantwoordelijk, niet de vorige eigenaar, wat die ook uitgevreten mag hebben.
op dat moment hoor jij voor het paard te zorgen, ik geloof niet dat die man er moeite voor doet om ze te helpen en dat is dus volgens jou goed.[/quote]
nee is niet goed, maar wel indenkbaar Lachen Lachen

het paard had nooit op die markt mogen staan! daar ging het verkeerd Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:28

bvw schreef:

betere vraag is waarom iemand zulke paarden en ponies wil verkopen....................

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:29

Twee en een halve dag heeft het paard gelegen toch? Of heb ik wat gemist? Dat vinden jullie te lang. Tja wil wel eens gebeuren hoor bij de rendac.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:29

KiWiKo schreef:
bvw schreef:

betere vraag is waarom iemand zulke paarden en ponies wil verkopen....................

Inderdaad, gewoon om de verantwoording niet te willen nemen voor een paardwaardig afscheid.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:31

ThePast03 schreef:
bvw schreef:

Waarom verkopen mensen oude/zieke/geblesseerde dieren, dat is een veel betere vraag lijkt me. Knipoog

Een handelaar wil graag handelen, persoonlijk zie ik in zulke pony's als enige handel de slacht. Gaan de pony's van deze man naar de slacht? Volgens mij niet.

Mensen verkopen zulke dieren omdat ze hopen dat ze hun dier nog een goed leven kunnen geven. Zolang ze geen pijn oid dergelijks hebben dan dat ook heel goed. Maar soms moet je ook echt afscheid kunnen nemen en ze uit hun lijden verlossen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:32

en daar schort het dus nog wel eens Bvw!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:33

KiWiKo schreef:
en daar schort het dus nog wel eens Bvw!

dat weet ik!
Ik heb het idee dat jullie mijn mening verkeerd begrijpen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:34

bvw schreef:
Mensen verkopen zulke dieren omdat ze hopen dat ze hun dier nog een goed leven kunnen geven. Zolang ze geen pijn oid dergelijks hebben dan dat ook heel goed. Maar soms moet je ook echt afscheid kunnen nemen en ze uit hun lijden verlossen!

Waarom houden ze ze dan zelf niet als ze willen dat hun dier nog een goed leven kan hebben?
Of dat, of naar de slacht of in laten slapen.
Dan heb je het beste voor met je paard, niet de verantwoording op een ander afschuiven.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:35

ThePast03 schreef:
bvw schreef:

Waarom houden ze ze dan zelf niet als ze willen dat hun dier nog een goed leven kan hebben?
Of dat, of naar de slacht of in laten slapen.
Dan heb je het beste voor met je paard, niet de verantwoording op een ander afschuiven.

Ben ik het ook mee eens, ik ben niet iemand die alle paarden en pony's wil "redden"

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:39

ThePast03 schreef:
bvw schreef:

zoals je in het berichtje had kunnen horen..
de man beweert dat hij géén handelaar is, maar deze pony's opkoopt uit hobby, omdat hij ze wilt redden van de slacht..
ik heb een tijd paardgereden bij een "hobbyhandelaar", maar geloof me.. die kocht ECHT geen oude paarden hoor, die kocht jonge groene paarden, om die later ingereden te verkopen. en omdat het als hobby was had hij nooit meer dan een stuk of 3 paarden op stal staan..

verder heb ik het eerste bericht over het aangevreten kadaver volgens mij wel meer dan 2 dagen geleden gelezen Scheve mond ! maar dát kan ik mis hebben..

verder geloof ik niet dat het paard is aangevreten door jachthonden.. die worden namelijk getraind om de prooi NIET op te eten, maar om het te vinden of naar de baas toe te brengen.
en hoe kan het paard verdronken zijn, terwijl het op de foto duidelijk op land ligt (overigens is het land daar wel nat, maar niet zó nat dat een paard erin verdrinkt lijkt me..)

en overigens ThePast03; we hebben het hier niet over paarden in natuurgebieden. die paarden worden namelijk in een zo'n natuurlijk mogelijke manier gehouden, met zo min mogelijk aandacht van mensen. dan is het logisch dat er niet dagelijks iemand de dieren komt bekijken om te zien hoe het ermee gaat..
dit gaat over een persoon die de verantwoordelijkheid op zich heeft genomen om voor deze dieren te zorgen, juist bij deze hulpbehoevende dieren is het nodig om dagelijks te controleren!

in de discussie over wie er fout zit, de oude eigenaren die de dieren naar de markt hebben gebracht of de man over wie dit gaat, ga ik niet in mee.. Vind ik verder niet van invloed over het "wel of niet verwaarlozen van de paarden"
Laatst bijgewerkt door ImkeTarek op 02-12-08 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:42

vossen dan???

ik zou ook liegen over mijn daadwerkelijke bron van inkomsten als ik in dat segment zat

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:43

ImkeTarek schreef:
en overigens [*olduser*]; we hebben het hier niet over paarden in natuurgebieden. die paarden worden namelijk in een zo'n natuurlijk mogelijke manier gehouden, met zo min mogelijk aandacht van mensen. dan is het logisch dat er niet dagelijks iemand de dieren komt bekijken om te zien hoe het ermee gaat..

Die dieren lopen ook gewoon tussen hekken, maar dan is het blijkbaar geen dierenmishandeling en ineens natuurlijk paarden houden?

Dan maakt het niets meer uit dat de dieren geen medische zorg krijgen of kadavers dagenlang liggen te rotten.
Vossen vreten trouwens ook gewoon kadavers aan hoor en jachthonden zijn ook gewoon honden als ze niet meer onder toezicht van hun baas staan.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:44

Ik zet alles even op een rij:

De man koopt pony's om ze te redden van de slacht.
Hij geeft ze voer, water en een schuilstal.
Hij komt in het nieuws doordat er één van zijn paarden 2,5 dag dood bij hem in de wei heeft gelegen en is aangevreten (vossen??)

De enige vraag die ik dan eigenlijk wil weten is:
Weet deze man waar hij mee bezig is???

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:48

dat paard lag langer dan 2,5 dagen in het land,
als ik het goed begreep is er een 2e pony overleden, en die had 2,5 dagen op het erf gelegen voordat de Rendac kwam. (kan gebeuren, weekend ofzo).
ook lees ik dat er een los been van een pony gevonden is.

ik denk zelf dat het de man wat boven de pet stijgt allemaal.
van adequate bedrijfsvoering kan je in elk geval niet spreken,
hij weet niet exact hoeveel pony's hij heeft lopen,
en belt blijkbaar niet meteen het destructie bedrijf als er een paard dood is.

voor hij het interview gaf verzocht hij de interviewer 2 keer om weg te gaan (kwam erg aangevallen over),
en in het interview zelf vind ik hem erg in de verdediging schieten, en aparte opmerkingen maken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:50

Marigold schreef:
dat paard lag langer dan 2,5 dagen in het land,
als ik het goed begreep is er een 2e pony overleden, en die had 2,5 dagen op het erf gelegen voordat de Rendac kwam. (kan gebeuren, weekend ofzo).
ook lees ik dat er een los been van een pony gevonden is.

ik denk zelf dat het de man wat boven de pet stijgt allemaal.
van adequate bedrijfsvoering kan je in elk geval niet spreken,
hij weet niet exact hoeveel pony's hij heeft lopen,
en belt blijkbaar niet meteen het destructie bedrijf als er een paard dood is.

voor hij het interview gaf verzocht hij de interviewer 2 keer om weg te gaan (kwam erg aangevallen over),
en in het interview zelf vind ik hem erg in de verdediging schieten, en aparte opmerkingen maken.

dat vind ik ook, ik denk dat hij het goed bedoelt, maar dat het in de praktijk erg tegenvalt.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:08

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:14

bvw schreef:
Ik zet alles even op een rij:

De man koopt pony's om ze te redden van de slacht.
Hij geeft ze voer, water en een schuilstal.
Hij komt in het nieuws doordat er één van zijn paarden 2,5 dag dood bij hem in de wei heeft gelegen en is aangevreten (vossen??)

Uit een ander VN topic over dit onderwerp:
"Het dode paard dat al zo'n 2 weken in een weiland aan de Meerweg in Nietap ligt, is nog steeds niet weggehaald."

En mijn standpunt is volgens mij ook niet duidelijk overgekomen: ga alsjeblieft actie voeren tegen dit soort handel, doe je best en zorg dat er niet 1 paard meer verhandeld wordt als het kans loopt in dit circuit terecht te komen, ik vind het ook vreselijk dat paarden zo via de achterdeur verdwijnen! Maar ik denk dat deze specifieke situatie aangegrepen kan worden om te proberen voor elkaar te krijgen dat de instanties in kunnen grijpen als zij daar reden toe zien (ook als het om een handelaar gaat, wat blijkbaar zelf een soort beschermde diersoort is volgens de regelgeving Verward ) Meer bevoegdheid en sneller ingrijpen als dieren het slecht hebben (alle dieren). Daar zal iedere paardenliefhebber toch voorstander van zijn?

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:19

ik weet zeker dat deze man niet goed voor zn paarden zorgt
hij heeft zijn paarden ook bij mij in het land gehad en toen was er een paard die hij gekocht had waarvan het bot helemaal te zien was van zn been omdat ie in het prikkeldraad had gezeten dus heb hem toen vriendelijk gevraagt of ie er een dierenarts bij wou halen na 2 weken was er nog geen dierenarts bij gehaalt
en zag je gewoon dat er beestjes bij zn bot zaten
dus toen heb ik de dierenbescherming gebeld en die zeiden aleen maar tegen mij dat als ik vond dat hij niet goed voor zn paarden zou zorgen dat ik hem netjes moest vertellen dat ik zn paarden bij mij uit het land wou hebben
dit heb ik uiteindelijk ook tegen hem gezegt dat hij zn paarden weg moest halen maar heb eerst een dierenarts naar dat paard laten kijken omdat ik het erg sneu vond om hem zo te laten staan dus een dierenarts erbij geweest en helaas kon hij niks meer voor het diertje doen er zat in het bot een breuk wat waarschijnlijk nooit echt weer zou helen maar ook dat paard mocht niet door de dierenarts een spuitje krijgen want dat wou hij door zn eigen dierenarts laten doen en dus een dag later is hij vertrokken met zijn paarden in een vrachtwagen waar ze allemaal zo opgejaagt werden echt zo zielig om te zien

een paar weken daarna hoorde ik van het meisje die altijd paarden voor hem reed dat ze gestopt was omdat er 3 dode ponys in het hok lagen bij hem en daar stonden de kalveren gewoon nog bij in

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:23

En iemand verkoopt dus een paard met een open wond en een beenbreuk en die wordt niet voor de rechter gesleept wegens verwaarlozing.

Wat een vreselijk kromme wereld.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:25

In één woord walgelijk.
Over die knakker zeg ik maar niks..

Hoop dat er actie ondernomen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:29

Zolang er mensen zijn die paarden die niks waard zijn, verkopen, hou je dit soort excessen. Niet dat ik het goedpraat, no way, maar ik ben meer zo van "ruim je ....... zelf op".

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:30

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:35

ThePast03 schreef:
En iemand verkoopt dus een paard met een open wond en een beenbreuk en die wordt niet voor de rechter gesleept wegens verwaarlozing.

Wat een vreselijk kromme wereld.

Is het in de paardenwereld nog niet zo dat dat niet vervoerd mag worden?!?
WIj hadden vandaag een pink met gebroken poot, moest door de veearts worden doodgeschoten en leegbloeden op het erf voordat deze naar het slachthuis kon. In de veehouderij mag dus geen koe meer vervoerd worden welke op 3 poten staat.

Dus als dat in de paardenwereld nog niet zo is, dan mogen ze dat wel eens heel rap gaan aanpakken!!!

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:36

de mensen die deze dieren verkopen zijn inderdaad ook fout
maar er zijn ook dieren die hij heeft die nog wel gezond waren toen hij ze kocht en even laten dood ziek zijn en waar geen dierenarts bij gehaald word nou sorry dan vraag ik me af waarom je die dieren hebt als je er geen zorg aan besteedt