bvw schreef:maar waarom zou zo iemand nou zulke pony's kopen?
Daar is het een handelaar voor toch?
Waarom verkopen mensen oude/zieke/geblesseerde dieren, dat is een veel betere vraag lijkt me.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:bvw schreef:maar waarom zou zo iemand nou zulke pony's kopen?
betere vraag is waarom iemand zulke paarden en ponies wil verkopen....................
ThePast03 schreef:bvw schreef:maar waarom zou zo iemand nou zulke pony's kopen?
Waarom verkopen mensen oude/zieke/geblesseerde dieren, dat is een veel betere vraag lijkt me.
KiWiKo schreef:en daar schort het dus nog wel eens Bvw!
bvw schreef:Mensen verkopen zulke dieren omdat ze hopen dat ze hun dier nog een goed leven kunnen geven. Zolang ze geen pijn oid dergelijks hebben dan dat ook heel goed. Maar soms moet je ook echt afscheid kunnen nemen en ze uit hun lijden verlossen!
ThePast03 schreef:bvw schreef:Mensen verkopen zulke dieren omdat ze hopen dat ze hun dier nog een goed leven kunnen geven. Zolang ze geen pijn oid dergelijks hebben dan dat ook heel goed. Maar soms moet je ook echt afscheid kunnen nemen en ze uit hun lijden verlossen!
Waarom houden ze ze dan zelf niet als ze willen dat hun dier nog een goed leven kan hebben?
Of dat, of naar de slacht of in laten slapen.
Dan heb je het beste voor met je paard, niet de verantwoording op een ander afschuiven.
ThePast03 schreef:bvw schreef:maar waarom zou zo iemand nou zulke pony's kopen?
! maar dát kan ik mis hebben.. ImkeTarek schreef:en overigens [*olduser*]; we hebben het hier niet over paarden in natuurgebieden. die paarden worden namelijk in een zo'n natuurlijk mogelijke manier gehouden, met zo min mogelijk aandacht van mensen. dan is het logisch dat er niet dagelijks iemand de dieren komt bekijken om te zien hoe het ermee gaat..
Marigold schreef:dat paard lag langer dan 2,5 dagen in het land,
als ik het goed begreep is er een 2e pony overleden, en die had 2,5 dagen op het erf gelegen voordat de Rendac kwam. (kan gebeuren, weekend ofzo).
ook lees ik dat er een los been van een pony gevonden is.
ik denk zelf dat het de man wat boven de pet stijgt allemaal.
van adequate bedrijfsvoering kan je in elk geval niet spreken,
hij weet niet exact hoeveel pony's hij heeft lopen,
en belt blijkbaar niet meteen het destructie bedrijf als er een paard dood is.
voor hij het interview gaf verzocht hij de interviewer 2 keer om weg te gaan (kwam erg aangevallen over),
en in het interview zelf vind ik hem erg in de verdediging schieten, en aparte opmerkingen maken.
bvw schreef:Ik zet alles even op een rij:
De man koopt pony's om ze te redden van de slacht.
Hij geeft ze voer, water en een schuilstal.
Hij komt in het nieuws doordat er één van zijn paarden 2,5 dag dood bij hem in de wei heeft gelegen en is aangevreten (vossen??)
) Meer bevoegdheid en sneller ingrijpen als dieren het slecht hebben (alle dieren). Daar zal iedere paardenliefhebber toch voorstander van zijn? ThePast03 schreef:En iemand verkoopt dus een paard met een open wond en een beenbreuk en die wordt niet voor de rechter gesleept wegens verwaarlozing.
Wat een vreselijk kromme wereld.