Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
EdskoTakens schreef:In Hengelo liep maar een gedeelte van de populatie Groningers.
EdskoTakens schreef:In Hengelo liep maar een gedeelte van de populatie Groningers. Inderdaad hoeft zwaar niet lomp te zijn. Daar gaat het ook niet om. Het gaat om ruimte voor idealen en niet ondergesneeuwd worden door de massa.
EdskoTakens schreef:Ken niet zo veel Gelderse merries bij naam maar zie nog regelmatig mooie dieren. De hengst Galant vind ik mooi.
Bij de Groningers o.a. mijn eigen hengst Erik-T. Zie website stal takens westervoort.
.
EdskoTakens schreef:Vind in ieder geval Edelweiss (Urconi x Apollo), Zarcolien (Marconi x Akteur) en de modernere Deutzia (Zichem x Wachtmeester) mooie dieren, al ken ik de laatste alleen van een plaatje. Heb nog wel eens een mooiere Gelderse gezien maar weet hierbij geen naam of afstamming.

EdskoTakens schreef:Vind in ieder geval Edelweiss (Urconi x Apollo), Zarcolien (Marconi x Akteur) en de modernere Deutzia (Zichem x Wachtmeester) mooie dieren, al ken ik de laatste alleen van een plaatje. Heb nog wel eens een mooiere Gelderse gezien maar weet hierbij geen naam of afstamming.
) 
) zorg je ervoor dat je met de paarden gaat fokken, die voldoen aan het 'type' plaatje. Doordat je dus met paarden gaat fokken die aan het type plaatje voldoen krijg je dus - na een aantal generaties - een ras.
NatasjavE schreef:Ik denk niet dat wij het ooit eens gaan worden Edsko.