Massale slachting onder zwakke paarden in Nietap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: Massale slachting onder zwakke paarden in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:40

Rianneke schreef:
bah wat misselijk!!!
ik zou er bijna heen rijden met de trailer om ze op te laden en de verzorging te geven die ze nodig hebben!

Hier nog eentje, hier word ik echt zo ongelovelijk kwaad over en tegelijkerteid zo wanhopig, mijn hart gaat uit naar deze dieren, kunnen we niet iets doen met zijn alle, weet ik veel voor mijn part en heen gaan, demonstreren of zo en aandacht vragen via de pers.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:55

ja vind ik ook wel een idee..maargoed of het wat uithaald...
waarschijnlijk zal ik er alleen maar bij staan te janken Bloos Ach gut

Yaleesa_Emir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:53

kippenvel, hoe kan je nu zo je geld verdienen over een dier zijn rug. Bloedgeld heet dat.
Verschrikkelijk.

Yaleesa_Emir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:54

Vind Berpie haar idee nog niet eens zo slecht. We kunnen dit in ieder geval toch niet zo laten gaan!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:02

Citaat:
kunnen we niet iets doen met zijn alle

De eerste stap is al gezet zoals je leest Knipoog een petitie opstarten. We gaan zo direct bezig aan een goede duidelijke korte tekst met een doel voor ogen.
Dit zal voor de toekomst zijn, daar hebben de dieren in Nietap nu helaas geen moer aan..maar ergens moet er begonnen worden...het geval Nietap zal wel ter voorbeeld gebruikt worden.

Helaas kunnen we niets doen, hoe graag ook...zodra er gevoerd wordt, is er niets om de dieren in beslag te nemen straks. We kunnen omwille van de dieren de AID niet in de weg zitten..helaas, helaas.
Hopelijk is die kerel nu op zijn hoede en houd hij zich aan zijn plicht de dieren te verzorgen..alleen is dat uit verkeerde beweging, angst voor boetes en negatieve media aandacht en niet omdat zijn normen en waarden zo zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:55

suleilitha schreef:
Vroeger aarzelde men niet om oude en niet=gezonde paarden naar de slager te brengen en toen zag je dit soort uitwassen ook niet Knipoog

Tja die 300 euro is toch nog altijd in de pocket he en men kan met een goed gevoel slapen, want ze hebben het paard iig niet naar de dood gebracht, dat doet het paard zelf of een ander Misselijk
Indirect brengen ze hun paard naar een vreselijk einde. Zo in Nietap of anders toch nog op buitenlands vervoer.
Mensen, als iedereen eens zijn verantwoordelijkheid zou nemen naar je viervoeter toe, hem/haar als ie stuk is of oud en je hebt geen plek meer, zelf naar de dood brengen, op welke manier dan ook. Of je moet een donders goed huis weten of nog mooier gun hem zelf een goeie oude dag. Maar probeer ze niet voor een paar honderd euro te slijten, want dan eindigen ze vaak zoals in Nietap.

Wat die man doet verdient geen schoonheidsprijs. Maar ga eens na, van wie zijn die beestjes geweest? Iemand heeft de paarden daar laten komen op het eindstation van Nietap en dat is hele ......... probleem, de oude eigenaren, niet die man.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-08 01:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:58

Mindim, ik ben het helemaal met je eens!!!!
En verder, wie fokt nou paarden waar geen markt voor is?? Laten we wel wezen, een goed dier van goede afkomst belandt niet in dit soort toestanden. Maar er zijn nog altijd van die mensen die het zo schattig vinden om een veulen te fokken omdat het zogenaamd zo leuk is en na een tijd beseffen ze dat ze er vanaf moeten en dan.... krijg je dit.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:37

echt zooooooooooooo ereeeeeeeeeeeeeegggggggggg

dierenmishandelaar,klootzak,lul

ik laat jou ff lekker ziek worden,lul de behange!

ik wordt er supermisselijk van,ik moet er van janken Huilen Verdrietig arme arme paarden

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:58

suleilitha schreef:
Mindim, ik ben het helemaal met je eens!!!!
En verder, wie fokt nou paarden waar geen markt voor is?? Laten we wel wezen, een goed dier van goede afkomst belandt niet in dit soort toestanden. Maar er zijn nog altijd van die mensen die het zo schattig vinden om een veulen te fokken omdat het zogenaamd zo leuk is en na een tijd beseffen ze dat ze er vanaf moeten en dan.... krijg je dit.

Amen, je ziet tegenwoordig meer "vermeerderaars' dan fokkers.
Wat te zeggen van al die lieve shetjes..
Aan de andere kant wil een goed papier nog niet zeggen dat je ook een goed paard hebt.

En hoewel de vorige eigenaren niet goed gehandeld hebben door hun "wrak-paarden" zelf naar de slager te brengen, vind ik het houden van paarden op deze manier ook geen schoonheidsprijs verdienen. Ook al hebben ze weidegang, eten en drinken Vork

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:20

Hmm, het staat nu ook al op Geenstijl. (waarschuwing: foto)
Misselijkmakend deze zaak. Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:27

Rawr, je link doet het niet!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:29

Heel Geenstijl.nl ligt eruit, dus dat kan kloppen.
Laatst bijgewerkt door Rawr op 03-12-08 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:30

Helaas staat er weer een oud paard te koop bij commercieel.
Voor de slachtprijs van 500 euro
Triest diep triest Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 07:55

Ja, het wordt ook hier in de hand gewerkt. Ik denk nog altijd zo, als je echt om een dier geeft verkoop je het niet meer voor die 500 maar zak je nog een honderdje en zorgt dat het eindigt zodat er met JOUW beestje niet meer kan worden gesjoemeld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:12

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:16

Enigste wat ik wat vreemd vind.. Is dat meneer Rozema eerst niet met zijn kop op tv wou, geen intervieuws wou geven, en nu ineens alle ophef er is, kan het wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:17

Ik vind daar niks vreemds aan, wie staat nu te trappelen om met zijn of haar hoofd op tv? Ik niet in elk geval...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:19

weet je wat ik denk??

pony's zien er eigenlijk best goed uit..
en dan met zijn verhaal dat hij zielige dieren opkoopt kan hij misschien nog flink wat geld vangen voor zijn "goede doel"?
is gratis reclame dit, want het ziet er prima uit wat er in dat filmpje te zien is

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:55

Zolang ik niet met eigen ogen heb gezien, of dat daadwerkelijk aangetoond is dat de dieren zwaar verwaarloosd zijn, ga ik geen oordeel uitspreken. Ik vind de berichtgeving op bokt behoorlijk tendentieus en inspelen op ongecontroleerde sentimenten: kijk maar 's naar de titel van dit topic...

Dat een paard dagenlang dood in de wei ligt is natuurlijk niet in de haak, de handelaar heeft daar ook een boete voor gekregen.
Maar voor het overige lijken de dieren goed gevoed te zijn, ze lopen op een weidegebied met genoeg gras en er wordt bijgevoerd en water gegeven. Oude en verzwakte ( maar wie beoordeelt dat) dieren zien er natuurlijk niet zo riant uit als jonge, dagelijks gepoetste en betuttelde luxe paardjes - waarbij je je ook kunt afvragen of die het nou zo goed hebben in hun gevangenissen van 3x3, hun dagelijkse overdosis krachtvoer. De menselijke maat..meet vaak verkeerd.

Alert zijn op verwaarlozing en mishandeling - prima, altijd goed. Maar dan wel op basis van juiste berichtgeving en terecht oordeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:58

Ik ga met je mee Janne-Pauli, ik vind de berichtgeving nogal gekleurd momenteel. En zoals het er nu uitziet, vind ik de kop "massale slachting" al helemaal vaag. Het lijkt er hier meer op dat enkelen de pik in hebben op de houder(s) van de paardjes en alles uit de kast trekken om bepaalde personen zwart te maken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:16

Hmmm, keek net dat stukje op youtube en dan moet ik toch ook echt concluderen dat de dieren het zo slecht nog niet hebben.
Een enorm stuk weiland met gras, geen scharminkels en bijgevoerd en water wat gebracht word.
Misschien idd een wraak actie.
Dat dode paard was een misser idd, dat legt hij ook uit en heeft er een boete voor gekregen.
Misschien valt het allemaal dus toch nog wel reuze mee.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:28

als deze dieren zwaar verwaarloosd zijn (na het zien van het filmpje), dan heb ik er ook nog 3 hier staan Clown
sorry hoor, maar als die dieren 24/7 op de wei staan kunnen ze niet supermooi gepoetst en blinkend door die wei paraderen Clown Altijd leuk van die bemoeials die er geen zak van begrijpen.
helaas ervaring mee Scheve mond

Imed_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:30

Gerum Huilen

larissa1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:02

echt elaghelijk dat doe je toc niet heb die mensen dan geen geoel of inlevings vermogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:50

Zeeuwtje68 schreef:
Helaas staat er weer een oud paard te koop bij commercieel.
Voor de slachtprijs van 500 euro
Triest diep triest Huilen

Niet alleen oud, maar mankeert ook nog het een en ander en wordt weer eens aangeboden als recreatiemerrie of als gezelschapspaard, boehoe. Geef dat beest toch zijn verdiende oude dag, ipv er nog eens 500 euro aan te verdienen, schandalig.