Paard ligt al ruim een week dood in het weiland in Nietap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geriette

Re: Paard ligt al ruim een week dood in het weiland in Nietap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:28

Ach, arm dier! I Ach gut k zit hier met tranen in mijn ogen! Wat verschrikkelijk zeg!
Hopelijk heeft het dier niet geleden.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:28

Wat is de doodsoorzaak geweest? Zouden pathologen zoiets nog kunnen ontdekken, gezien de staat van het dier?

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:35

Ik denk, aangezien de eigenaar al niet eens de moeite neemt om voor het kadaver te zorgen, deze al helemaal niet de moeite gaat nemen om dit paardje te laten onderzoeken. Verschrikkelijk...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:57

Pff Ach gut ziet er idd uit alsof het dier nog gevochten heeft voor zijn dood Huilen
Kan niet geloven dat men het dier nu zo nog laat liggen

Mindim schreef:
...

Je zou zowat de inspectiedienst een verontwaardigd mailtje sturen, helaas staan er alleen telefoonnummers voor kantooruren.

...

Op http://www.aid.nl staat toch echt een meldnummer dat 24 u per dag bereikbaar zou moeten zijn

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:01

Waarom onderzoeken? Beestje is toch al dood.
En misschien valt de eigenaar verder niets te verwijten. Je weet het verhaal erachter helemaal niet en dan is het erg makkelijk om maar vanalles over de eigenaar te roepen...
Sommige mensen met paarden (boeren e.d.) zijn gewoon wat nuchterder en harder dan de gemiddelde paardeneigenaar wanneer zich iets voordoet, maar dan is het nog niet meteen verwaarlozing of dierenmishandeling.
En eerder in dit topic heb ik gelezen dat dit paard waarschijnlijk het paard is wat vorige week dood uit de sloot is getakeld. Of het heeft een koliekaanval gehad en is daaraan gestorven. Ook al kom je elke dag kijken, zoiets kan helaas gewoon gebeuren...
Inderdaad erg slordig en naar om het zo lang te laten liggen. Ik snap dat ook echt niet.
Maar goed, ik hoop dat het snel opgeruimd wordt.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:03

als je dat beestje niet meer hoeft verkoop hem dan, ik vind dit echt zielig!

en super slordig dat het beestje er al zo lang ligt, dat is ook niet goed voor de mensen die er langs moeten elke dag.. Scheve mond

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:12

het paard heeft wel degelijk geleden....er omheen zie je dat...de grond is daar helemaal stuk...als een paard door een hart stilstand om het leven komt,ziet de grond er niet zo uit...
daarna is het paard vermoedelijk aangegeten door honden....toch vreemd dat je als eigenaar niet door hebt dat je paard al een week "weg"is..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:15

Bah vieze foto zeg... Boos!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:19

Aukie schreef:
En misschien valt de eigenaar verder niets te verwijten. Je weet het verhaal erachter helemaal niet en dan is het erg makkelijk om maar vanalles over de eigenaar te roepen...
Sommige mensen met paarden (boeren e.d.) zijn gewoon wat nuchterder en harder dan de gemiddelde paardeneigenaar wanneer zich iets voordoet, maar dan is het nog niet meteen verwaarlozing of dierenmishandeling.
En eerder in dit topic heb ik gelezen dat dit paard waarschijnlijk het paard is wat vorige week dood uit de sloot is getakeld. Of het heeft een koliekaanval gehad en is daaraan gestorven. Ook al kom je elke dag kijken, zoiets kan helaas gewoon gebeuren...
Inderdaad erg slordig en naar om het zo lang te laten liggen. Ik snap dat ook echt niet.

DAt is jouw mening. Knipoog
Ik zou graag willen weten waar mijn dier door is gestorven als ik het zo aantrof, desnoods ter voorkoming van herhaling bij andere dieren.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:22

Heel triest...in ieder geval triest dat niemand de dood van z'n paard opmerkt. Ook al ben je ziek, or what ever, ik neem aan dat je dan aan iemand anders vraagt om te voeren ofzo Verward
Daarnaast nog triester dat zo'n dier dan zo lang in een weiland moet liggen...
Triest, ik heb er geen ander woord voor Verdrietig

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:24

detour schreef:
Aukie schreef:

DAt is jouw mening. Knipoog
Ik zou graag willen weten waar mijn dier door is gestorven als ik het zo aantrof, desnoods ter voorkoming van herhaling bij andere dieren.

Oké, dat zou ik me misschien wel voor kunnen stellen. Maar toch blijf ik vinden dat sommige mensen snel conclusies trekken.
En misschien heeft het paard tijdens een koliekaanval staan krabben. Het is natuurlijk heel zielig dat er op dat moment niemand aanwezig was om in te grijpen. Dat gaat me ook wel aan het hart. Maar dat soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren ook al ben je een goede eigenaar... Het gebeurd zo vaak alleen valt het nu enorm op omdat een kadaver een week blijft liggen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:30

het paard is op de grond terecht gekomen en heeft niet meer kunnen opstaan...heeft het wel eindeloos geprobeert...ik ken dit soort foto's jammergenoeg....
en dan kun je inderdaad aan koliek denken of een breuk...ik heb het idee dat hij niet aan ondervoeding is dood gegaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:41

geerke schreef:
het paard is op de grond terecht gekomen en heeft niet meer kunnen opstaan...heeft het wel eindeloos geprobeert...ik ken dit soort foto's jammergenoeg....
en dan kun je inderdaad aan koliek denken of een breuk...ik heb het idee dat hij niet aan ondervoeding is dood gegaan.

Dit is naar alle waarschijnlijkheid een verdronken paard dat vorige week uit de sloot getakeld is.
Hij was dus al dood voordat hij weer aan land kwam.
De natte grond er omheen is waarschijnlijk veroorzaakt door lichaamssappen die ontsnappen.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:42

Weet je wat ik nou echt belachelijk vind?! Dat er NIEMAND daar is die weet van wie dat paard is, ze kunnen toch rondvragen daar in de buurt van de weilanden!
En ik vind ook dat ze dat paard daar weg moeten halen, dat kan je toch niet zo laten liggen! Het word nu alleen maar verder opgevreten door andere dieren!!
Sneu voor het diertje bah!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:47

Cayenne schreef:
geerke schreef:

Dit is naar alle waarschijnlijkheid een verdronken paard dat vorige week uit de sloot getakeld is.
Hij was dus al dood voordat hij weer aan land kwam.
De natte grond er omheen is waarschijnlijk veroorzaakt door lichaamssappen die ontsnappen.

dan zou je toch sporen in de blub moeten zien van een takelwagen of zo?of kijk ik teveel detectives...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 11:51

Het is hetzelfde perceel, zelfde weiland.
Lijkt me een duidelijke zaak Ja
Waarom er geen sporen te zien zijn weet ik ook niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:55

nou ja...dan heeft hij niet geleden...hoewel een verdrinkings dood is ook lijden...arm beest..

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:57

Als dit idd hetzelfde paard is, dat uit de sloot is gevist dan vind ik het vooral onbegrijpelijk dat niemand, geen enkele instantie, zich geroepen voelt om het kadaver af te laten voeren...
En waar is de eigenaar van het dier in dit hele verhaal?
Onbegrijpelijk!

_Bellami_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:11

Dat de eigenaar niet op te sporen is, is natuurlijk al belachelijk!
De politie zou daar best wel eens een serieus onderzoekje aan kunnen wagen! Misschien is de eigenaar wel overleden of wat er dan ook gebeurd kan zijn. Het is wel van een belachelijk ambtelijke wantoestand dat er geen gemeentelijke dienst de verantwoording neemt om het dier te ruimen. Dit is mens en dier onterend!

Waarom hebben wij geen "animal cops" zoals in de meeste staten in Amerika! Daar wordt verantwoording genomen en gedegen onderzoek gedaan naar animal cruelty en staan er ook flinke straffen op! Dit mag toch niet voorkomen... dat een paard daar zo blijft liggen... vreselijk

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:16

KiWiKo schreef:
weet je.......... als je een mager paard op het land hebt staan, die revaliderend is....... dan hijgt de BV Nederland in je nek alsof je een of andere parasiet bent die uitgeroeid moet worden.........

dit dier zal wel van iemand zijn met een strafblad en dan durft de BV Nederland effe niet zo een grote mond op te zetten en ervoor te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren!!

Het kan ook een jong paard in opfok zijn met bijvoorbeeld een eigenaar in het westen van het land. Nou dan komt er vast voorlopig geen eigenaar langs. Dat weiland moet toch van iemand zijn? Dan moet er toch meer te achterhalen zijn?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:17

Als er een hond of kat dood langs de weg ligt haalt de dierenambulance het op. Dan wordt ook niet eerst de eigenaar gezocht en gebeld dat hij of zij het dier zelf op moet halen.
Nou is het voor de dierenambulance wat lastig zo'n paard in te laden, maar politie of rendac zou het dan toch ook op kunnen lossen.
Misschien allemaal een belletje doen naar de politie? Worden ze het vast snel zat O:)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:33

Zou dit lijk in een weiland liggen waar niet zoveel mensen langs komen? Anders had er toch allang iemand gebeld over een paardje wat daar maar blijft liggen? Ik maak regelmatig een melding over iets wat ik zie en waar ik me ietwat ongerust over maak (erg magere paarden in een landje zonder voedsel bijvoorbeeld). Ook al maak je maar een melding, dan is er in ieder geval een instantie op de hoogte die polshoogte neemt die mogelijk ook nog eens maatregelen kan en mag nemen.

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:37

Echt wagelijk dat dit kan in Nederland?!?!?! Er is toch wel een speciaal team die dit paardje kan ophalen/opruimen?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:45

Argh! Arm dier! Kan niemand het kadaver ophalen? Belachelijk! Sigaar

_Bellami_ schreef:
Waarom hebben wij geen "animal cops" zoals in de meeste staten in Amerika! Daar wordt verantwoording genomen en gedegen onderzoek gedaan naar animal cruelty en staan er ook flinke straffen op! Dit mag toch niet voorkomen... dat een paard daar zo blijft liggen... vreselijk

Inderdaad! Als je hier de dierenbescherming belt doen ze haast niets! Als je een hond gevonden hebt zeggen ze dat je 'm een paar dagen rond moet laten lopen, en ze komen niets! En als je een dier zo erg hebt mishandeld dat hij dood gaat, krijg je een taakstraf.. Verward

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:51

werkt de milieudienst niet in die gemeente daarzo Boos!
is hun verantwoording volgens mij

is geen kijk Boos! ,dacht dat nederland zo streng was met de wetgeving
paarden begraven is verboden maar bovengronds laten verrotten en aanvreten mag dus schijnbaar wel

en als al dood uit sloot was gehaald ,was toch een kleine moeite om aan de weg te leggen voor ophaling geweest
belletje rendac en ophaling is toch niet een wereldprijs