Hopelijk heeft het dier niet geleden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:...
Je zou zowat de inspectiedienst een verontwaardigd mailtje sturen, helaas staan er alleen telefoonnummers voor kantooruren.
...
Aukie schreef:Waarom onderzoeken? Beestje is toch al dood.
En misschien valt de eigenaar verder niets te verwijten. Je weet het verhaal erachter helemaal niet en dan is het erg makkelijk om maar vanalles over de eigenaar te roepen...
Sommige mensen met paarden (boeren e.d.) zijn gewoon wat nuchterder en harder dan de gemiddelde paardeneigenaar wanneer zich iets voordoet, maar dan is het nog niet meteen verwaarlozing of dierenmishandeling.
En eerder in dit topic heb ik gelezen dat dit paard waarschijnlijk het paard is wat vorige week dood uit de sloot is getakeld. Of het heeft een koliekaanval gehad en is daaraan gestorven. Ook al kom je elke dag kijken, zoiets kan helaas gewoon gebeuren...
Inderdaad erg slordig en naar om het zo lang te laten liggen. Ik snap dat ook echt niet.
Maar goed, ik hoop dat het snel opgeruimd wordt.
detour schreef:Aukie schreef:Waarom onderzoeken? Beestje is toch al dood.
En misschien valt de eigenaar verder niets te verwijten. Je weet het verhaal erachter helemaal niet en dan is het erg makkelijk om maar vanalles over de eigenaar te roepen...
Sommige mensen met paarden (boeren e.d.) zijn gewoon wat nuchterder en harder dan de gemiddelde paardeneigenaar wanneer zich iets voordoet, maar dan is het nog niet meteen verwaarlozing of dierenmishandeling.
En eerder in dit topic heb ik gelezen dat dit paard waarschijnlijk het paard is wat vorige week dood uit de sloot is getakeld. Of het heeft een koliekaanval gehad en is daaraan gestorven. Ook al kom je elke dag kijken, zoiets kan helaas gewoon gebeuren...
Inderdaad erg slordig en naar om het zo lang te laten liggen. Ik snap dat ook echt niet.
Maar goed, ik hoop dat het snel opgeruimd wordt.
DAt is jouw mening.![]()
Ik zou graag willen weten waar mijn dier door is gestorven als ik het zo aantrof, desnoods ter voorkoming van herhaling bij andere dieren.
geerke schreef:het paard is op de grond terecht gekomen en heeft niet meer kunnen opstaan...heeft het wel eindeloos geprobeert...ik ken dit soort foto's jammergenoeg....
en dan kun je inderdaad aan koliek denken of een breuk...ik heb het idee dat hij niet aan ondervoeding is dood gegaan.
Cayenne schreef:geerke schreef:het paard is op de grond terecht gekomen en heeft niet meer kunnen opstaan...heeft het wel eindeloos geprobeert...ik ken dit soort foto's jammergenoeg....
en dan kun je inderdaad aan koliek denken of een breuk...ik heb het idee dat hij niet aan ondervoeding is dood gegaan.
Dit is naar alle waarschijnlijkheid een verdronken paard dat vorige week uit de sloot getakeld is.
Hij was dus al dood voordat hij weer aan land kwam.
De natte grond er omheen is waarschijnlijk veroorzaakt door lichaamssappen die ontsnappen.
KiWiKo schreef:weet je.......... als je een mager paard op het land hebt staan, die revaliderend is....... dan hijgt de BV Nederland in je nek alsof je een of andere parasiet bent die uitgeroeid moet worden.........
dit dier zal wel van iemand zijn met een strafblad en dan durft de BV Nederland effe niet zo een grote mond op te zetten en ervoor te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren!!
_Bellami_ schreef:Waarom hebben wij geen "animal cops" zoals in de meeste staten in Amerika! Daar wordt verantwoording genomen en gedegen onderzoek gedaan naar animal cruelty en staan er ook flinke straffen op! Dit mag toch niet voorkomen... dat een paard daar zo blijft liggen... vreselijk