Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:17

fokfanaat schreef:
peanutbutter schreef:
Met zo'n galop mag je toch geen voldoendes scoren in de ZZ-Licht.

ik vraag me af of zre dat ook wel heeft gedaan, ik las iets van scores van 40, 45%

De galop uit het filmpje is ook zeker niet meer waard

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:17

Terecht als hij zo galopppeerd. Ik vraag mij echt af hoe het mogelijk is dat ze winst heeft gereden in de Z2. Dan moeten ze toch ook voldoende galopperen.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:20

Ik kan het filmpje niet zien en doe dus ook geen uitspraak over het rijden, maar in het ZZ-licht wordt er echt anders gejureerd dan het in Z2. Waar iedereen nog wel eens een winstpunt 'cadeau' krijgt in het Z, gebeurt dat echt niet meer in het ZZ-licht. Ik denk dat als een jury erg negatief is tegenover de combinatie, ze dit ook veel harder afstraffen. In het Z zijn ze vaak nog wel wat gematigder.

Edit: inmiddels filmpje wel gezien en die galop is een 4takt en buiging in galopappuyementen mist. Maar als er sprake is van scores rond de 40% is dat wel weinig!
Laatst bijgewerkt door Kev op 10-11-08 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:21

Wat een nieuws. Geweldig.
Nou, ik wens haar veel plezier op Deurne, zij liever dan ik Lachen
Hopen dat het is wat ze ervan verwacht.

Ik ben beniewd of ze het volhoudt tussen de andere ZZ-Licht combi's,
vindt haar niet zo spetterend, maarja.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:24

Vermoed van wel want de Deurnestudent die ik kende die zo opschepte over haar rijden enz kreeg meer paarden niet aan het lopen dan wel Ach gut En daar zaten echt paarden bij waar vrijwel iedereen fijn mee kon sturen. Clown Ben dus sowieso niet zo overtuigd van Deurne Clown

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:27

heb even wat filmpjes gekeken, maar vind haar benen (en haar duwen in de pi/pa) ook niet echt om aan te zien, maargoed, ze rijdt er wel maar, dat moet ik nog maar eens zien te halen... maar echt vriendelijk ziet het er idd niet uit, kan de reacties hier nu iets beter plaatsen. Toch vind ik het wel een ontzettend leuk dier Ja

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:33

Vind het toch wel knap; de eerste FJORD op ZZ-LICHT niveau die 4-TAKT galop rijdt... ROFL

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:38

Dus conclusie: zo knap is het ook weer niet. Veel oefeningen uit het ZZ-licht lukken hem niet omdat hij simpelweg een Fjord is en die zijn daar niet voor gemaakt. Met een beetje tegenhouden en tegelijk prikken laat je alles uiteindelijk piafferen(of steigeren als je pech hebt). Dus knap? Ik vind van niet. Ik vind niet dat je een beestje zo moet dwingen dingen te doen waar zijn lijf niet voor bestemd is. En voor zover ik weet heeft ze geen winst in het ZZ-licht en dit betekend dat ze dit dus ook niet is!
Wel leuk voor haar dat ze de Masterclass mag doen maar ik vraag me af wat ze in Deurne met deze combinatie aanmoeten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:42

Beaux schreef:
Dus conclusie: zo knap is het ook weer niet. Veel oefeningen uit het ZZ-licht lukken hem niet omdat hij simpelweg een Fjord is en die zijn daar niet voor gemaakt. Met een beetje tegenhouden en tegelijk prikken laat je alles uiteindelijk piafferen(of steigeren als je pech hebt). Dus knap? Ik vind van niet. Ik vind niet dat je een beestje zo moet dwingen dingen te doen waar zijn lijf niet voor bestemd is. En voor zover ik weet heeft ze geen winst in het ZZ-licht en dit betekend dat ze dit dus ook niet is!
Wel leuk voor haar dat ze de Masterclass mag doen maar ik vraag me af wat ze in Deurne met deze combinatie aanmoeten.

Als ze haar "goed" krijgen is dat natuurlijk wel een hele mooie referentie Clown *LOL* En ze helpen Guusje er ook ineens mee!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:47

Schimpje schreef:
Vind het toch wel knap; de eerste FJORD op ZZ-LICHT niveau die 4-TAKT galop rijdt... ROFL

ZZ licht -1 mag niet worden beschouwd als zz licht niveau.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:51

Bizzybijtje schreef:
Alexx schreef:
over Deurne: ik snap niet dat ze de lat leggen bij 1.60 ik zou zelf de lat leggen bij 1.56,7 vanaf het paard namelijk. Ik snap dat ze geen ponies aannemen, want ze leiden oa op naar topsport. Ooit een pony op internationaal topsport niveau gezien? Met dressuur zou het eventueel wel kunnen, maar met springen zeer waarschijnlijk niet.

Jup. GP-niveau Haha!

Maar goed.

Echt heel knap wat ze heeft bereikt met haar fjord Ja Maar over haar houding is wel waar... maar ach. Nobody's perfect.

Weet niet welke Jup jij bedoeld maar volgens mij was dat eerder formaat olifant dan formaat pony.....
In Engeland 3* eventing zit sowieso een beestje onder de 1.60 (en volgens mij ook al aardig aan de leeftijd)
Vroeger was er natuurlijk Jappeloup (ergens tussen de 1.54 en 1.57)

Vind het heel knap van haar...
Maar als het zo moet, dan maar liever niet..

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:14

Miss_Malfoy schreef:
Nog een mooi voorbeeldje...

Dit is een filmpje bij ons op de manege, ik zat er ook.
Op het filmpje niet te zien, maar er werd wat afgeprikt onder die jurk joh... Verdrietig

Ter vergelijking, een vriendin van me, op een manegepony, met een gewoon bitje...
Nou ik weet wel wie er beter reed die dag.
http://www.youtube.com/watch?v=jeYlkPUx2_o

Santoucha met Beer (een haflo) rijdt duizendmaal beter op Z-niveau dan Jolanda. Jolanda vindt ik nog niet eens B waardig, als je het mij vraagt.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:17

talented schreef:

Huilen van het lachen ROFL

Wat ik nou niet snap.. Leuk dat ze een fjord in het zz-licht ( Huilen van het lachen ) heeft. Maar moet ze nou voor elk wissewasje de publiciteit blijven opzoeken. Rolleyes

Je moet op een gegeven moment toch de grens van je beestje kennen.. Dit beestje zit op zijn grens (misschien zelfs er al wel overheen), maar toch wordt hij verder gepushed. Wat ik dus niet vind kunnen .. .

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:32

wat kunnen jullie zeuren man man, hoeveel % van jullie hier heeft ooit dat nivo gereden.... pfff al ziet het er allemaal niet perfect uit en tuurlijk kunnen er puntjes beter, maar whatever ze zet door en bereikt t wel, genoeg andere komen er nooit dussss...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:33

3Hearts schreef:
talented schreef:

Huilen van het lachen ROFL

Wat ik nou niet snap.. Leuk dat ze een fjord in het zz-licht ( Huilen van het lachen ) heeft. Maar moet ze nou voor elk wissewasje de publiciteit blijven opzoeken. Rolleyes

Je moet op een gegeven moment toch de grens van je beestje kennen.. Dit beestje zit op zijn grens (misschien zelfs er al wel overheen), maar toch wordt hij verder gepushed. Wat ik dus niet vind kunnen .. .

volgens mij zit dit dier er al ruimschoots overheen, jammer dat paarden die zoveel willen geven altijd bij mensen komen waarvoor het nooit genoeg is.

Juudje; noem nu eens een punt wat ze goed doet en onderbouw ook eens degelijk waarom je vind dat ze dat goed uit voert? Want ik kan ook ZZ-licht gaan starten maarrr... Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:34

juudje84 schreef:
wat kunnen jullie zeuren man man, hoeveel % van jullie hier heeft ooit dat nivo gereden.... pfff al ziet het er allemaal niet perfect uit en tuurlijk kunnen er puntjes beter, maar whatever ze zet door en bereikt t wel, genoeg andere komen er nooit dussss...

liever niet zo Haha!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:34

Ik kom er liever niet dan op zo'n manier. Mijn paardje over zijn top pushen met mijn sporen en stang is niet iets waar ik trots op zou zijn...

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:42

juudje84 schreef:

Als ik op deze manier 'door zou zetten' hoop ik toch dat er iemand is die zo verstandig is om me terug te fluiten Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:44

Dan ik maar weer Duivel .

Gefeliciteerd aan Jo! en Guus, dat wat ze al heel lang wilden is gelukt!
Een opleiding in de paarden.
En ondanks alle kritiek, zijn jullie goede reclame geweest voor het ras!
Guus is niet voor niets super Guus.
Fjorden hebben misschien hun bouw en gangwerk niet altijd mee (voor de hogere dressuur),
maar sommigen wel degelijk het karakter!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:45

Super Guus... Heeft ze die naam niet "zelf gegeven"?...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:45

ik heb daar toch een ander idee over............... misschien mijn manke

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:46

Ilja000 schreef:
Het feit dat voor het eerst een Fjord aan de toelatingseisen voldoet is natuurlijk leuk nieuws en een visitekaartje voor het ras!

mee eens.

en het is natuurlijk makkelijk oordelen vanaf de kant.......
oke het beeld is niet altijd even fijn.

maar er zijn zat ruiters bij wie dat ook het geval is en die geen fjord rijden

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:52

Sjolvir schreef:
Dan ik maar weer Duivel .

Gefeliciteerd aan Jo! en Guus, dat wat ze al heel lang wilden is gelukt!
Een opleiding in de paarden.
En ondanks alle kritiek, zijn jullie goede reclame geweest voor het ras!
Guus is niet voor niets super Guus.
Fjorden hebben misschien hun bouw en gangwerk niet altijd mee (voor de hogere dressuur),

Hecht jij waarde aan een naam gegeven door pennymeisjes van onder de 12?

Ik heb niet de behoefte om de amazone en haar pony af te vallen, maar al het beeldmateriaal getuigt van voldoende onkunst/terkort komingen van zowel pony als amazone voor dit niveau.Het is vanzelfsprekend dat ze de "beste" stukjes publiceert dus dan kun je nagaan hoe een training irl eruit ziet. Prima dat zij geniet van haar beest maar je moet je grenzen wel eerlijk blijven erkennen en accepteren.

En wat betreft de bouw en het karakter: een opel corsa die nog nooit stukken heeft gehad, je 's morgens nooit laat staan en in de winter je voldoende warmte geeft is toch ook niet geschikt voor een formule 1 race?
Laatst bijgewerkt door talented op 10-11-08 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:53

Ik vind het hardstikke leuk voor haar dat ze toegelaten is tot de masterclass, en knap dat ze zo ver is gekomen met haar fjordje want de meesten nemen niet eens de moeite om eraan te beginnen.
Maar ondanks dat ik maar een 13-in-dozijn M2 ruiter ben, vind ik het beeld dat ze neerzet echt níet fijn. Pony is gewoon niet meer zuiver in de galop, heeft helemaal geen sprong meer. Na het appuyement draaft ie bijna. Een van de wissels doet ze 4 passen over, hij springt m niet eens in 2-en maar in 4-en. (en zelf vond ze het een foutloze proef? ehhh)
No offense maar die combi zit als je het aan mij vraagt al lang en breed aan zn top.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:55

Sjolvir schreef:

Daarom heeft die arme pony vaak ook zo'n zichtbaar plezier in zijn werk....... Gestoord
Hij wordt gepushed om dingen te doen die hij lichamelijk gewoon niet kan opbrengen, kom op zeg, hij komt niet voor niets zo vaak in verzet. Het grootste deel van haar winstpunten heeft ze op ponywedstrijden gehaald, da's echt al jaren geleden hoor, niet dat het toen allemaal zoveel beter ging Slapen
Maar als je zelf een site begint, daar iedere prestatie aardig opblaast, shows geeft en continu de publiciteit zoekt lijkt het heel wat. Ik zou me eerlijk gezegd doodschamen met een proef als in dat filmpje wat ze neergezet heeft van haar subtop debuut, iedereen die dat filmpje ziet snapt toch gelijk waarom die combinatie geen winst rijdt?