KiWiKo schreef:mrie schreef:Ik moet bekenen dat ik ook wel paarden gezien heb die voor hun gebruiksdoel afgekeurd werden waarvan ik hoopte dat ze stiekum doorverkocht zouden worden. Het betrof paarden waar op jonge leeftijd al erg veel geeist werd en als ze dan reageerde met vage kreupelheden ect hup werd het beest afgekeurd terwijl het met meer rust of een lange herstelperiode in andere (lees betere) omstandigheden) nog een heel goed leven konden hebben.
Maar goed dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Als je paard met goede reden afgekeurd is wil je het niet een paar jaar later bij een handelaar tegenkomen. Ik heb mij dan ook stevig voorgenomen zelf mijn paard weg te brengen mocht het zo ver komen.
Trouwens mijn paard heeft zelf een pennyrekening ipv een verzekering.
ik kan het me niet voorstellen, want les een op de hogereverzekeringsschool is "hoe kom je onder uitkeren uit"
dus als een paard verzekeringstechnisch afgekeurd is, dan is die echt niet goed meer............
Dat ben ik met je eens Kiwiko.
Ze keren liever niet uit!
Of de bahandelingen die het paard moet doorstaan zijn zo kostbaar dat ze het paard wel uitkeren.
Dat is dan miss goedkoper dan de behandelingen vergoeden.
maar een verzekering gaat niet zomaar over tot uitkering...