‘Drollenvanger’ voor paarden steeds vaker bepleit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: ‘Drollenvanger’ voor paarden steeds vaker bepleit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:53

Cayenne schreef:
Het is inderdaad organisch materiaal, maar op een koude winterdag wordt het wel kneiterhard en levensgevaarlijk als je daar met bijv. je scooter of wat dan ook overheen gaat met een gangetje van 45 km/uur.

Zo ben ik toendertijd als zestienjarige wel onderuit gegaan. Toen was ik toch ook bepaald niet blij Nagelbijten / Gniffelen

als gezonde zestienjarige pak je maar gewoon lekker gezond de fiets Haha! onzin die scooters verder no offence hoor Knipoog

verder.... ik weet 1 ding zeker (ook wettelijk!) je mag al niet op de stoep rijden met je paard dus dat daar al de regel voor is dat je daar je poep van je paard moet opruimen is belachelijk want je mag er nog niet eens opkomen Knipoog fietspad dat ligt er geloof ik maar net aan als je bijv bij een rijksweg ofzo rijd en daar naas is alléén een fietspad mag het geloof ik wel (nu zou ik daar nooit met m'n paard gaan rijden ivm drukte) maar daar weet ik 't fijne niet van, maar de stoep dat mág gewoon niet

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:54

Maartje1990 schreef:
Cayenne schreef:
Het is inderdaad organisch materiaal, maar op een koude winterdag wordt het wel kneiterhard en levensgevaarlijk als je daar met bijv. je scooter of wat dan ook overheen gaat met een gangetje van 45 km/uur.

Zo ben ik toendertijd als zestienjarige wel onderuit gegaan. Toen was ik toch ook bepaald niet blij Nagelbijten / Gniffelen

als gezonde zestienjarige pak je maar gewoon lekker gezond de fiets Haha! onzin die scooters verder no offence hoor Knipoog

verder.... ik weet 1 ding zeker (ook wettelijk!) je mag al niet op de stoep rijden met je paard dus dat daar al de regel voor is dat je daar je poep van je paard moet opruimen is belachelijk want je mag er nog niet eens opkomen Knipoog fietspad dat ligt er geloof ik maar net aan als je bijv bij een rijksweg ofzo rijd en daar naas is alléén een fietspad mag het geloof ik wel (nu zou ik daar nooit met m'n paard gaan rijden ivm drukte) maar daar weet ik 't fijne niet van, maar de stoep dat mág gewoon niet
Fietspad wettelijk ook niet.
Wettelijk mag alleen het ruiterpad, de rijbaan of de berm.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:57

lindake schreef:
Weet je niet hoe smal sommige fietspaden zijn Nagelbijten / Gniffelen. Paard moet even zijn kont draaien en staat op de baan... En dat heb je niet altijd onder controle als je aan het poepschoppen bent. Op sommige fietspaden zie ik het dus echt niet zitten om af te stappen omdat het echt voor veel grotere gevaren zorgt...

Als je aan het 'poepschoppen' bent, dan ben je toch niet helemaal van de wereld? Dan kan je toch nog steeds je paard in de gaten houden en in bedwang houden? Tenminste ik neem aan dat je niet de hele tijd naar je voet hoeft te kijken, om te zorgen dat de mest in de berm verdwijnt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:00

Sjonniej schreef:
lindake schreef:
Weet je niet hoe smal sommige fietspaden zijn Nagelbijten / Gniffelen. Paard moet even zijn kont draaien en staat op de baan... En dat heb je niet altijd onder controle als je aan het poepschoppen bent. Op sommige fietspaden zie ik het dus echt niet zitten om af te stappen omdat het echt voor veel grotere gevaren zorgt...

Als je aan het 'poepschoppen' bent, dan ben je toch niet helemaal van de wereld? Dan kan je toch nog steeds je paard in de gaten houden en in bedwang houden? Tenminste ik neem aan dat je niet de hele tijd naar je voet hoeft te kijken, om te zorgen dat de mest in de berm verdwijnt.

niet ieder paard is zo makkelijk als je buiten bent dat die wel 'even' netjes stil blijft staan Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:02

Maartje1990 schreef:
Cayenne schreef:

Fietspad wettelijk ook niet.
Wettelijk mag alleen het ruiterpad, de rijbaan of de berm.[/quote]

nou... wat is het probleem dan? waarom maken ze dan al die extra (onnodige) regels? dan gaan ze maar controleren op dat die ruiters daar níet rijden. Dan zijn dit soort regels niet nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:08

Maartje1990 schreef:
Cayenne schreef:

Ik heb sinds mijn elfde al zware COPD dus dat "gezonde" mag je weglaten.
26 kilometer heen en weer naar school fietsen over een open dijk ging toen echt niet.

Als verkeersdeelnemer heb je rekening met anderen te houden. Of je nou op een paard zit of op een gemotoriseerd voertuig.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:09

Sjonniej schreef:
lindake schreef:

Tuurlijk ben je niet van de wereld als je poepschopt... Maar een paard kan dan nog altijd een paar pasjes opzij zetten... En bam hij staat op de rijweg. En Bam hij wordt misschien omver gereden. Vergeet niet dat sommige paarden heel pittig zijn en moeilijker kunnen stilstaan.. Denk maar aan een jong paard dat nog niet veel op de baan is geweest. Ook deze paarden moeten hier aan wennen... Stap daar maar eens van af naast zo'n drukke weg... Moet er eigenlijk niet aan denken...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:45

Ik vergeet geen pittige paarden, ik heb zelf ook een giga druktemaker. Maar hij heeft wel gewoon te luisteren en als ik tegen hem zeg dat hij stil moet staan, dan heeft hij dat maar gewoon te doen. Of ik er nu op zit, of dat ik er naast sta, of dat ik op de menwagen zit. Ho is ho, zeker als je hem met 2 handen vast kan houden, dan zie ik het probleem niet dat een paard niet stil kan staan. Enige probleem is dan opvoeding en dat is thuis te trainen. Naar mijn inziens heb je niets op de openbare weg te zoeken als je paard niet eens de stop-knop heeft geprogrammeerd. Lijkt me toch wel erg van belang als we kijken naar veiligheid.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:39

Maartje1990 schreef:
Cayenne schreef:

Ik heb sinds mijn elfde al zware COPD dus dat "gezonde" mag je weglaten.
26 kilometer heen en weer naar school fietsen over een open dijk ging toen echt niet.

Als verkeersdeelnemer heb je rekening met anderen te houden. Of je nou op een paard zit of op een gemotoriseerd voertuig.[/quote]

oke, sorry dan ik ging er eigenlijk niet vanuit dat iemand op z'n 16e al iets ongezonds heeft. Maar over het algemeen genomen (voor de wél gezonde zestienjarige) vind ik dat wel Ja

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:11

Sjonniej schreef:
Ik vergeet geen pittige paarden, ik heb zelf ook een giga druktemaker. Maar hij heeft wel gewoon te luisteren en als ik tegen hem zeg dat hij stil moet staan, dan heeft hij dat maar gewoon te doen. Of ik er nu op zit, of dat ik er naast sta, of dat ik op de menwagen zit. Ho is ho, zeker als je hem met 2 handen vast kan houden, dan zie ik het probleem niet dat een paard niet stil kan staan. Enige probleem is dan opvoeding en dat is thuis te trainen. Naar mijn inziens heb je niets op de openbare weg te zoeken als je paard niet eens de stop-knop heeft geprogrammeerd. Lijkt me toch wel erg van belang als we kijken naar veiligheid.

Hier ben ik het mee eens. Ook de mijne is een druktemaker en kon absoluut niet stilstaan. Maar als het moet, dan staat ze stil! Zou toch wat zijn als we over moeten steken en we niet stil kunnen staan Sigaar

Maar als ik de andere goed begrijp, dan moet de medemans maar leven met de stront van 'onze' paarden, omdat we deze niet onder controle hebben.... Lekker makkelijk Ja. Je gaat toch ook niet fietsen op de openbare weg als je niet kan sturen/stilstaan/opstappen. En ja ik weet heus wel dat een paard en dier is en dat er altijd iets kan gebeuren, maar als je bij voorbaat al niet af wil stappen omdat je je paard niet vast kan houden als je eventjes poep aan de kant moet schoppen dan heeft imo alleen maar te maken met het ontbreken van de juiste africhting Knipoog. Ook jonge paarden kunnen stilstaan op de weg en jonge paarden moet je dan ook in een groep meenemen. En als het dan echt niet kan/gaat, rijd dan later terug om het weg te stoppen, maarja, daar is men meestal te beroerd voor Lachen

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:55

Hondenpoep is wel lekker dan??:P
en,sommige paarden vinden zo'n zak niet fijn..
En zo'n schep doorboort je als je valt..
Laatst bijgewerkt door Winged op 07-11-08 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:08

Ik woon in Houten en vanaf de politie stallen gezien aan de andere kant van Houten.
Bij mij naast over het fietspad komen vaak politiepaarden, maar heb nog nooit gezien dat zij de mest op ruimden....
Maar zal nu even goed opletten of zij nu dan wel een schep en zak bij zich hebben voortaan.