Sjef Janssen wil juryleden verbieden Anky te jureren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Sjef Janssen wil juryleden verbieden Anky te jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:31

sorry sandra, maar ben het niet met alles eens. Wel je opvatting qua anky betreft, maar ik vind dat isabelle op precies dezelfde manier rijdt. De manier waarom satchmo verzet toonde vind ik echt niet op dat niveau thuis horen en zeker niet op een OS en behoort dan ook streng afgestraft te worden. Natuurlijk kan ze de andere onderdelen beter gereden hebben om toch nog prijs te hebben, maar ik vond haar niet dermate goed rijden veel te veel spanning net als Anky.... en dat is erg jammer
Maar goed dat is een andere discussie...

Snap ook niet wat sjef nou wil bereiken, zo krijg je alleen maar meer onvrede...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:33

Anky heeft wel afgegroet hoor, alleen niet naar de jury *LOL*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:39

manie schreef:
[Hij maakt hier tenminste een statement mee Ja
Diplomatiek gezeur past niet bij Sjef, hij knalt er flink in en ik denk dat dit meer effect heeft dan gesoebat achter de schermen.

Met zijn leeftijd had hij inmiddels toch wel iets meer in de nuance kunnen communiceren. Dit lijkt werkelijk nergens op. Het lijkt verdorie wel kinderschooldiscussies de manier waarop het verloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:40

Cayenne schreef:
[

Maar de landenwedstrijd was voor Duitsland... Haha!
en het feit dat Isabell ondanks het staken van Satchmo na de Grand Prix alsnog aan de leiding ging, zal ook wel hebben bijgedragen denk ik.

Imke der proef vergeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:41

pharagirlke schreef:
Kafue schreef:
En wie kon er ondankt het express vergeten af te groeten nog heel hoog eindigen...........

Jep, ze dacht vast "en nu ga ik NIET groeten!" Knipoog
Vind het niet of nauwelijks af groeten veel minder erg dan dat toneeltje van satch.

Beide gevallen is pure ongehoorzaamheid.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:00

Horsedances schreef:
Naar mijn mening is Sjef gewoon de kastanjes uit het vuur aan het halen voor vele andere dressuurlanden. Als trainer van de Olympisch kampioene en als nationale coach van het enige land dat de Duitsers het vuur aan de schenen kan leggen brengen zijn woorden nu éénmaal meer gewicht in de schaal als de woorden van "Jan met de Pet". Zoals ik Sjef ken is hij nu éénmaal geen diplomaat, en draagt hij altijd zijn hart op zijn tong. Eureka ! dat wordt dan ook wel eens tijd.. want waarom moet alles bij de FEI dressuurcommissie zo lang duren, en waarom steken ze altijd hun kop in het zand. Nee het is echt tijd geworden om dit "old boys/girls network" eens op de schop te gooien.

Theo

Had het zelf niet beter kunnen zeggen !!!!!!!

Hij steekt zijn nek uit,,,en neemt een groot risico!!!!

Niet voor zich zelf en Anky,,,,

Maar voor vele anderen, in de toekomst !!!!!

Sjef heeft veel behaald in de dressuur sport, als hij alleen aan zichzelf zou denken zou hij dit niet op zijn hals halen !!!

Hulde voor deze klokken luider !!!
Laatst bijgewerkt door comtesse op 04-11-08 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:27

Het generaliseren dat Anky haar paarden niet stil staan, lijkt me niet een goede. Painted Black, nelson zie ik altijd netjes stil staan. Salinero heeft hier moeite mee. maar niet altijd bij binnenkomen in stap staat ie regelmatig netjes stil.
ook al verdiend het communiceren van Sjef misschien niet de schoonheidsprijs, hij staat wel ergens voor.
Dat het een stoffige wereld is duidelijk, er moet iets gebeuren.
Sjef als klokkenluider, er moet toch 1 zijn die ergens iets aanzwengelt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:50

comtesse schreef:

Sjef heeft veel behaald in de dressuur sport, als hij alleen aan zichzelf zou denken zou hij dit niet op zijn hals halen !!!

Anders maak je even een held van Sjef. Clown

Voor welke verandering zou hij gaan zorgen denk je en waarom is dat nodig?
Ben toch wel benieuwd naar de argumenten.
Ook zonder het Duitse jurylid waren de uitslagen precies hetzelfde geweest.

In ieder geval heeft hij ervoor gezorgd dat hij de dressuursport bij het grote publiek onsterfelijk belachelijk maakt.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 02:18

ThePast03 schreef:
comtesse schreef:

Anders maak je even een held van Sjef. Clown

Voor welke verandering zou hij gaan zorgen denk je en waarom is dat nodig?
Ben toch wel benieuwd naar de argumenten.
Ook zonder het Duitse jurylid waren de uitslagen precies hetzelfde geweest.

In ieder geval heeft hij ervoor gezorgd dat hij de dressuursport bij het grote publiek onsterfelijk belachelijk maakt.

Ik hoef van Sjef geen held te maken !!!

Het bewust je ogen sluiten voor de resultaten die deze man heeft behaald in de dressuur sport spreekt voor zich !!!

Ik denk dat Sjef het "systeem" aanvalt, waardoor bepaalde jury leden in, of een positieve manier, maar ook regelmatig op een negatieve manier opvallen.

Dat hij uit hoofde van zijn functie als bondscoach, hier onder ander op de OS tegen reageerde is en was niets anders dan zijn plicht. anders zou hij voor deze functie niet deugen.

Dan daarbij,,,dat het huidige jury systeem dit soort extreme toestanden toelaat, geeft aan dat er mogelijk een verandering nodig is en de zaak eens goed onder de loep genomen moet worden.

Geen mens die tegen dit huisje durft te trappen, alleen volgens sommige hier die belachelijke Sjef !!!

Diezelfde belachelijke Sjef die samen met Anky al het haalbare heeft gehaald !!!!

Die eigenlijk nu rustig op zijn gat zou kunnen gaan zitten en gaan genieten,,

Die ervoor heeft gezorgt, dat de dressuursport door oa de prestaties van Anky naar grote hoogte is getild, maar nu ineens door gebruik te maken van het recht van zijn menings uiting, deze sport belachelijk zou maken.

het zou kunnen, maar!!

Het feit dat hij nu zijn nek uitsteekt en de klok luid, kan niets te maken hebben met persoonlijk gewin,,hij heeft persoonlijk al genoeg gewonnen namelijk.

Voor in de toekomst is het belangrijk dat deze discussies niet meer nodig zijn,,,ze moeten duidelijk eens opgelost worden,,,en dat kan op geen andere manier dan de discussie te voeren, en het huisje open te breken.

het is jammer dat daar een Sjef voor nodig is, die erg hard aan de bel trekt en persoonlijk alleen maar kan verliezen, maar zich daardoor gelukkig niet laat tegen houden..

Daarom,,,,hulde voor deze klokken luider !!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 02:25

Kafue schreef:
En een paard dat niet onbeweegelijk halt kan en of wil houden wel???????

Zou blijer zijn als mijn madame een beetje ter plekke staat te trippelen van opgewondenheid dan als ze in het midden van de proef ineens op de handrem gaat staan en ook nog eens besluit om de rest van de oefening op de achterbenen uit te voeren Clown Ik weet natuurlijk niet wat jij prefereert. Nu heb ik dat probleem ook niet, tenzij ze een beetje in een slechte bui is staat madame netjes stil en over het algemeen gaat ze niet meer in de ankers *LOL*

Zie liever een paard als Salinero dat wat te gretig is en voorwaarts wil om te werken voor baas, dan een paard als satch dat verrekt van de angst en zo iets heeft van "weet je wat baas, doe het lekker zelf, ik stop er mee!" Knipoog

Overigens zie ik PB toch geregeld stil staan. Denk dat Sali gewoon heel heel heeeeel erg gretig is Ach gut

Isabelle had nog de gehele verdere proef spanning en dat gaf zelfs taktfouten. Knipoog Iets wat zelfs in de basis al afgestraft wordt. Neen, geen terechte winnaar voor mij Ach gut (en denk niet verkeerd, ik was de eerste om te zeggen dat Anky ook niet zo'n denderende proeven heeft gereden op de OS, helemaal niet zelfs, vond er geen greintje uitstraling inzitten, alles was ingehouden en gespannen máár, sali kwam níet vol in opstand. Als Anky niet mag winnen vanwege spanning, dan Isabel zéker niet met zo'n staakactie. Onzin om het dan wél voor Isabel op te nemen) Da's imo niet de lijn door trekken zoals jij (en een aantal met je maar ben even de namen kwijt) hier wil proberen te doen.

Hier gaat het topic eigenlijk helemaal niet over, misschien moet er toch maar een centraal "wie had op 1 moeten staan, Anky met de niet stilstaande Sali of Isabel met de stakende Satch" Clown
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-11-08 02:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 02:27

comtesse schreef:

Het bewust je ogen sluiten voor de resultaten die deze man heeft behaald in de dressuur sport spreekt voor zich !

Als het om sporten met dieren gaat doen resultaten mijn niet zoveel. De weg naar de resultaten toe is voor mij des te belangrijker en ik heb genoeg van Sjef gezien om de resultaten niet meer fijn te vinden.

Als je zelf eens wilt kijken is er nog wel een filmpje van Sjef terug te vinden, heb het vaak genoeg gelinkt. Knipoog

Maar ontopic: Was is er precies mis volgens jou? Welke extremen toestanden liet de jury toe? De tong over het bit van Sunrise?

Zo hypocriet zijn de Nederlanders, als Salinero in de staak was gegaan had het hier op Bokt vol gestaan met excuses. Isabel heeft daar een 1 voor gehad en de rest was gewoon netjes.

Ook met de hoogte score en de laagste score uit de puntentelling was er aan de plaatsing niets veranderd.

Waar hebben we het nu eigenlijk over?
Dat Sjef wil dat de jury gaat jureren zoals hij dat graag ziet?
Dat Sjef alleen de kennis heeft en de juryleden achterlijk zijn?
Dat we niet via de sport willen winnen van Duitsland maar via een politiek spelletje?

Persoonlijk heb ik medelijden met de westernliefhebbers, als de geruchten waar zijn gaan die al deze soaptoestanden over zich heen krijgen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 02:37

pharagirlke schreef:
[Zou blijer zijn als mijn madame een beetje ter plekke staat te trippelen van opgewondenheid dan als ze in het midden van de proef ineens op de handrem gaat staan en ook nog eens besluit om de rest van de oefening op de achterbenen uit te voeren Clown Ik weet natuurlijk niet wat jij prefereert. Nu heb ik dat probleem ook niet, tenzij ze een beetje in een slechte bui is staat madame netjes stil en over het algemeen gaat ze niet meer in de ankers *LOL*

Kan me nog een topic hier herinneren over het feit dat het paard van Isabell bij de eerste trainingen al compleet over de zeik was vanwege het scherm. Al voordat er een proef gereden was.
Oh wat vond iedereen dat grappig.

En dan heeft ze last van die spanning, krijgt daar 1en voor en weet de rest van de proef zodanig goed te rijden dat ze nog 2e wordt.

Waarom hoor ik niemand over de eventingpaarden die dezelfde angstsprongen uitvoerden omdat ze zo bang waren voordat scherm?

Wat als het Salinero was geweest die last had gehad van dat scherm? Dan hadden we wel allemaal excuses gehad, net zoals voor dat niet willen halthouden.
Dan had iedereen het oh zo dapper gevonden dat ze toch de ring ingereden was.

Persoonlijk vind ik de tong over het bit van Sunrise een veel grotere fout dan een paard wat even doordraait vanwege de spanning. Maar dat mag niet gezegd worden want dat is een Nederlandse.

Ongeloofelijk wat een onsportieve mensen in Nederland en Sjef loopt voorop omdat hij niet heeft waar kunnen maken wat hij had willen waar maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 02:48

ThePast03; 1. Ik woon niet in Nederland, ben een rasechte Belg, wij hebben niet eens dressuurruiters op de OS gehad dus ik heb geen enkele reden om onsportief te zijn Clown
2. noch anky, noch isabelle verdiende het om die bewuste proef te winnen. Satch ging in de ankers, Sali liep gespannen en veel te ingehouden. Dat zag ík zelfs. Dus een dergelijk professionele jury had dat ook moeten zien.

Over de tong van Sunny ben ik het compleet met je eens. Knipoog

Had het Sal geweest die als een hert er van door ging, hadk waarschijnlijk gedacht "he, dus ook toppaarden halen de kunsten van mijn merrie uit!" en eens geglimlacht om die typische onschuld van dieren. Hoe belangrijk en goed ze ook zijn, ze gedragen zich net als de onbekende shet van boer Piet. Nu was het Satchmo, jammer maar helaas. Lachen

Breek me de bek niet open over wat ik bij de dressuur van de eventers heb voorbij zien komen. Bij de meeste stond me het huilen nader dan het lachen, dat zo iets op de OS komt... Ik weet dat dressuur het minst populaire onderdeel is van de eventing maar kom op zeg... Met zo'n proeven heb je niets te zoeken op de OS...

Het probleem is, dat ik de rest van Isa haar proef óók niet goed vond. Nog steeds veel meer spanning dan zou mogen, hier en daar tactfouten enz. Neen, geen van beide had die proef mogen winnen. Heb veel mooiere proeven voorbij zien komen. Alleen jammer dat ik niet naar namen kijk Bloos Respect hoor, dat ze door reed en haar proef naar gelang de omstandigheden goed af maakte. Maar ze had niet mogen winnen. En ik had exact hetzelfde gezegd bij Anky Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 02:52

pharagirlke schreef:
[*olduser*]; 1. Ik woon niet in Nederland, ben een rasechte Belg, wij hebben niet eens dressuurruiters op de OS gehad dus ik heb geen enkele reden om onsportief te zijn Clown
2. noch anky, noch isabelle verdiende het om die bewuste proef te winnen. Satch ging in de ankers, Sali liep gespannen en veel te ingehouden. Dat zag ík zelfs. Dus een dergelijk professionele jury had dat ook moeten zien.

Over de tong van Sunny ben ik het compleet met je eens. Knipoog

Dan zijn we het meer eens dan ik dacht Knipoog

Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat Sjef een eerlijke jurering wil, want dan hadden Anky en Isabell geen goud en zilver gehad en was Imke nog een stuk lager geëindigd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 03:43

Ik druk me soms een beetje dom uit omdat ik mijn mening over één ding goed wil formuleren (ik vind het in de staak gaan nog steeds erger als niet zo goed halthouden maar das dan weer mijn eigenzinnigheid Schijnheilig ) waardoor het overkomt alsof ik het voor de persoon op neem. Tenminst dat denk ik, want ik merk vaker dat bokkers me een beetje fout begrijpen Haha! Ben zo enthousiast in het correct uitdrukken van wat ik bedoel over 1 onderwerp dat ik vergeet om de rest er óók bij te zetten (zoals bv dat ik vind dat geen van beide had mogen winnen). Moet daar toch een keer aan gaan werken Ja

Imke had dan inderdaad een heel stuk lager geëindigt. Toen ik het zag zei ik meteen tegen mijn (nietsvermoedende) vriend van "oh mijn god als Pret dat op wedstrijd zou doen werd ik bij de jury geroepen en zij mag rustig door rijden Verward" Waarop mijn niets van paarden kennende vriend: "eh..Ja...Das vreemd" Clown (arme jongen..)

Ik weet niet goed wat Sjef zijn bedoelingen zijn, aan de ene kant: hij maakt een statement. Hij heeft er voor gezocht dat de jurering eens degelijk bekeken wordt (wat nodig was! Zou het leuk vinden als het ook op basisniveau eens grondig herzien zou worden!! En dan liefst ook nog in Belgie want als het alleen in Nederland veranderd heb ik er niet veel aan Haha!) Maar als ik dan dit lees, dan voelt het voor mij alsof hij inderdaad gewoon Nederland die landenwedstrijd wil bezorgen over vier jaar... Tja wat moet je daar dan mee... positief en negatief... Wiskundig gezien zou het negatief worden. Maar gevoelsmatig heb ik dan weer zo iets van "iedereen heeft zijn obsessies... En aan de ene kant doet hij het toch maar om na al die jaren het jureren in vraag te stellen. Hij laat de FEI toch maar eens heel goed nadenken over hun "beleid"... Hoeveel mensen hebben dat al in zijn plek gedaan?

Vind het een beetje dubbel. Dit is niet geheel fair, maar aan de andere kant heeft hij ook goede dingen gedaan... Ik denk dat ik nog even moet afwachten... Kijken wat volgt. Lachen Voor het moment zit ik in een dubio. Clown

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:40

manie schreef:
Horsedances schreef:
Naar mijn mening is Sjef gewoon de kastanjes uit het vuur aan het halen voor vele andere dressuurlanden. Als trainer van de Olympisch kampioene en als nationale coach van het enige land dat de Duitsers het vuur aan de schenen kan leggen brengen zijn woorden nu éénmaal meer gewicht in de schaal als de woorden van "Jan met de Pet". Zoals ik Sjef ken is hij nu éénmaal geen diplomaat, en draagt hij altijd zijn hart op zijn tong. Eureka ! dat wordt dan ook wel eens tijd.. want waarom moet alles bij de FEI dressuurcommissie zo lang duren, en waarom steken ze altijd hun kop in het zand. Nee het is echt tijd geworden om dit "old boys/girls network" eens op de schop te gooien.

Theo

Helemaal mee eens!
Ik heb ook niet de indruk dat dit puur en alleen om Anky draait, in tegendeel zelfs.
Dat jury's een zwaar stakende paard nog op de tweede plaats durven te zetten, daar klopt helemaal niks van.
Het is goed dat iemand daar iets over durft te zeggen en zijn ongezouten mening geeft, helaas heeft het jurykorps en de FEI enorme oogkleppen op.
Van dit soort misstanden zijn andere landen de dupe zoals in dit geval een Amerikaan.

Hier kan ik me ook bij aansluiten.
(Bij voetbal zou dit een totale rel uhh slagveld zijn geworden. Duitse partijdige scheidsrechter tijdens beslissende wedstrijd tussen Duitsland en Nederland)

gamburtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:34

het ego van Sjef is blijkbaar lekker los aan t gaan! Dat je iets wil doen aan het systeem ok, maar niet op de poppetjes gaan spelen want dat kan alleen maar verkeerd gaan en sjef zou beter moeten weten. Het zou beter zijn als de FEI eens wat meer controle ging houden op de wantoestanden in de training van dressuurpaarden want dat komt dicht bij dierenmishandeling maar daar hoor je sjef dan niet over. Ze houden voet bij stuk dat hun methode geen kwaad kan en zoeken dan een fysiotherapeute die na flink bewerkt te zijn hun standpunt/trainingsmethode gaat verdedigen met een medische onderbouwing die echt aan alle kanten rammelt..... Bloos Laat er eens een serieus onderzoek naar doen en dan hoeft anky niet meer mee te doen op olympisch niveau vrees ik..... Sigaar

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:43

ThePast03 schreef:
comtesse schreef:

Het bewust je ogen sluiten voor de resultaten die deze man heeft behaald in de dressuur sport spreekt voor zich !

Als het om sporten met dieren gaat doen resultaten mijn niet zoveel. De weg naar de resultaten toe is voor mij des te belangrijker en ik heb genoeg van Sjef gezien om de resultaten niet meer fijn te vinden.

Maar ontopic: Was is er precies mis volgens jou? Welke extremen toestanden liet de jury toe? De tong over het bit van Sunrise?

Zo hypocriet zijn de Nederlanders, als Salinero in de staak was gegaan had het hier op Bokt vol gestaan met excuses. Isabel heeft daar een 1 voor gehad en de rest was gewoon netjes.

Ook met de hoogte score en de laagste score uit de puntentelling was er aan de plaatsing niets veranderd.

Waar hebben we het nu eigenlijk over?
Dat Sjef wil dat de jury gaat jureren zoals hij dat graag ziet?
Dat Sjef alleen de kennis heeft en de juryleden achterlijk zijn?
Dat we niet via de sport willen winnen van Duitsland maar via een politiek spelletje?

Persoonlijk heb ik medelijden met de westernliefhebbers, als de geruchten waar zijn gaan die al deze soaptoestanden over zich heen krijgen.

Als de resultaten je niets doen, dan benader je de huidige sport op een zeer eenvoudige manier, en doe je deze dus te kort.

We kunnen namelijk niet om de resultaten heen !!!!

Want !!! hier gaat namelijk de discussie hier over,,,

de resultaten worden gepunt door een jury.

En de manier waarop dat in de huidige situatie gebeurd ( en deze blijkt voor Sjef zeer gunstig uit te vallen )

Wordt toch door Sjef aangevallen.

Het idee dat Sjef in zijn uppie in staat zal zijn om alles naar zijn hand te zetten en zijn mogelijke wil "wet" te laten worden is in mijn ogen iets te veel eer voor onze Sjef.

Ik kan niets anders zeggen dan hulde voor de man die in zijn eigen gouden bekers poept, en zijn winnende jury systeem ter discussie stelt.

Ik denk dat dit topic hier over gaat en we het hier over moeten hebben dus !!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:57

Wat is de reden dat Sjef NU deze actie onderneemt?

Niet het jureren op de OS spelen zelf denk ik want daar gebeurde niets vernieuwends. Hele slechte ruiters bleven in de 50% hangen en de top 5 leverde discussie op onder ons kijkers.
Heeft iemand van ons de protocollen gezien en samen met het protocol de proef nog eens bekeken?

Ik heb eerder het idee dat Sjef NU actie onderneemt omdat hij het zat is en het polderen niet geholpen heeft.
Of deze actie de juiste is weten we pas over enkele maanden. Of het heeft de boel aangejaagd de goede kant op of de kudde slaat op hol en gaat de gelederen helemaal sluiten. Zet deze actie de mensen aan het denken of gaan ze met de hakken in het zand?

Wel heb ik medelijden met de juryleden die nu geloof ik toch wel persoonlijk aangevallen worden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 09:03

Is dit de nieuwe forum-blooper:

....... die mensen zijn ook maar jury's

Geweldig!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:51

Nou comtesse, ik hoor Sjef toch anders verdomd weinig over de andere combinaties die ook niet helemaal rechtvaardig gejureerd zijn?!

Ik kan absoluut geen respect hebben voor deze man

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:53

Het is ongelooflijk, wát een droplul! Dat er wat mag veranderen in de dressuursport mag duidelijk zijn, maar hij gaat echt way to far! Het is alleen maar self interest, waarvoor ie dit doet..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:14

Ik vind het goed dat er mensen zijn die de dressuurjurering onder de loep nemen, alleen de manier waarop...

En wat voor jurering is wél gewenst? Ik was helemaal fan van Ravel (met Steffen Peters) omdat die dé oefeningen als passage en piaffe liet zien volgens de "oude boekjes", terwijl veel anderen slechts wat gecontroleerd huppelden op de plaats. En toch eindigde hij veel lager dan de mensen die het niet volgens de "oude boekjes" doen Lachen

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:18

jury schreef:
Wel heb ik medelijden met de juryleden die nu geloof ik toch wel persoonlijk aangevallen worden.

Voor de discussie lijkt het me beter om niet terug te komen op hoe ik over verschillende mensen/ proeven etc. denk.

Vandaar puur een reactie op dit stukje tekst, ik denk namelijk dat dit de essentie is van het verhaal: juryleden worden nu persoonlijk aangevallen, en dat lijkt me absoluut niet de bedoeling. SJ eist namelijk dat deze 3 mensen, die ongetwijfeld hart voor de sport hebben en beschikken over veel kennis, Anky niet meer mogen jureren.
Hoe graag ik misschien ook zou willen, ik kan dit alleen maar zien als pesterij en een persoonlijke aanval omdat:
1) Niet het jurysysteem maar het handelen van 3 juryleden aan de kaak wordt gesteld (op een naar mijn mening smakeloze manier, maar dat terzijde)
2) Nergens wordt gesproken over misstanden in de beoordeling van verschillende combinaties, het gaat hier alleen over het jureren van Anky.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:47

Sandra, helemaal mee eens.
Laat eerst het systeem duidelijker en inzichtelijker worden, school juryleden om en dan pas mensen die zich niet kunnen aanpassen of aan het nieuwe systeem willen houden er mee laten stoppen met een grote bos bloemen als afscheid.

Maar nu lijkt het wel of het systeem aangepast gaat worden door mensen eruit te schoppen.