Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manie schreef:[Hij maakt hier tenminste een statement mee
Diplomatiek gezeur past niet bij Sjef, hij knalt er flink in en ik denk dat dit meer effect heeft dan gesoebat achter de schermen.
Cayenne schreef:[
Maar de landenwedstrijd was voor Duitsland...
en het feit dat Isabell ondanks het staken van Satchmo na de Grand Prix alsnog aan de leiding ging, zal ook wel hebben bijgedragen denk ik.
pharagirlke schreef:Kafue schreef:En wie kon er ondankt het express vergeten af te groeten nog heel hoog eindigen...........
Jep, ze dacht vast "en nu ga ik NIET groeten!"
Vind het niet of nauwelijks af groeten veel minder erg dan dat toneeltje van satch.
Horsedances schreef:Naar mijn mening is Sjef gewoon de kastanjes uit het vuur aan het halen voor vele andere dressuurlanden. Als trainer van de Olympisch kampioene en als nationale coach van het enige land dat de Duitsers het vuur aan de schenen kan leggen brengen zijn woorden nu éénmaal meer gewicht in de schaal als de woorden van "Jan met de Pet". Zoals ik Sjef ken is hij nu éénmaal geen diplomaat, en draagt hij altijd zijn hart op zijn tong. Eureka ! dat wordt dan ook wel eens tijd.. want waarom moet alles bij de FEI dressuurcommissie zo lang duren, en waarom steken ze altijd hun kop in het zand. Nee het is echt tijd geworden om dit "old boys/girls network" eens op de schop te gooien.
Theo
comtesse schreef:Hij steekt zijn nek uit,,,en neemt een groot risico!!!!
Niet voor zich zelf en Anky,,,,
Maar voor vele anderen, in de toekomst !!!!!
Sjef heeft veel behaald in de dressuur sport, als hij alleen aan zichzelf zou denken zou hij dit niet op zijn hals halen !!!
Hulde voor deze klokken luider !!!
ThePast03 schreef:comtesse schreef:Hij steekt zijn nek uit,,,en neemt een groot risico!!!!
Niet voor zich zelf en Anky,,,,
Maar voor vele anderen, in de toekomst !!!!!
Sjef heeft veel behaald in de dressuur sport, als hij alleen aan zichzelf zou denken zou hij dit niet op zijn hals halen !!!
Hulde voor deze klokken luider !!!
Anders maak je even een held van Sjef.![]()
Voor welke verandering zou hij gaan zorgen denk je en waarom is dat nodig?
Ben toch wel benieuwd naar de argumenten.
Ook zonder het Duitse jurylid waren de uitslagen precies hetzelfde geweest.
In ieder geval heeft hij ervoor gezorgd dat hij de dressuursport bij het grote publiek onsterfelijk belachelijk maakt.
Kafue schreef:En een paard dat niet onbeweegelijk halt kan en of wil houden wel???????
comtesse schreef:Ik hoef van Sjef geen held te maken !!!
Het bewust je ogen sluiten voor de resultaten die deze man heeft behaald in de dressuur sport spreekt voor zich !
pharagirlke schreef:[Zou blijer zijn als mijn madame een beetje ter plekke staat te trippelen van opgewondenheid dan als ze in het midden van de proef ineens op de handrem gaat staan en ook nog eens besluit om de rest van de oefening op de achterbenen uit te voerenIk weet natuurlijk niet wat jij prefereert. Nu heb ik dat probleem ook niet, tenzij ze een beetje in een slechte bui is staat madame netjes stil en over het algemeen gaat ze niet meer in de ankers
pharagirlke schreef:[*olduser*]; 1. Ik woon niet in Nederland, ben een rasechte Belg, wij hebben niet eens dressuurruiters op de OS gehad dus ik heb geen enkele reden om onsportief te zijn
2. noch anky, noch isabelle verdiende het om die bewuste proef te winnen. Satch ging in de ankers, Sali liep gespannen en veel te ingehouden. Dat zag ík zelfs. Dus een dergelijk professionele jury had dat ook moeten zien.
Over de tong van Sunny ben ik het compleet met je eens.
manie schreef:Horsedances schreef:Naar mijn mening is Sjef gewoon de kastanjes uit het vuur aan het halen voor vele andere dressuurlanden. Als trainer van de Olympisch kampioene en als nationale coach van het enige land dat de Duitsers het vuur aan de schenen kan leggen brengen zijn woorden nu éénmaal meer gewicht in de schaal als de woorden van "Jan met de Pet". Zoals ik Sjef ken is hij nu éénmaal geen diplomaat, en draagt hij altijd zijn hart op zijn tong. Eureka ! dat wordt dan ook wel eens tijd.. want waarom moet alles bij de FEI dressuurcommissie zo lang duren, en waarom steken ze altijd hun kop in het zand. Nee het is echt tijd geworden om dit "old boys/girls network" eens op de schop te gooien.
Theo
Helemaal mee eens!
Ik heb ook niet de indruk dat dit puur en alleen om Anky draait, in tegendeel zelfs.
Dat jury's een zwaar stakende paard nog op de tweede plaats durven te zetten, daar klopt helemaal niks van.
Het is goed dat iemand daar iets over durft te zeggen en zijn ongezouten mening geeft, helaas heeft het jurykorps en de FEI enorme oogkleppen op.
Van dit soort misstanden zijn andere landen de dupe zoals in dit geval een Amerikaan.
ThePast03 schreef:comtesse schreef:Ik hoef van Sjef geen held te maken !!!
Het bewust je ogen sluiten voor de resultaten die deze man heeft behaald in de dressuur sport spreekt voor zich !
Als het om sporten met dieren gaat doen resultaten mijn niet zoveel. De weg naar de resultaten toe is voor mij des te belangrijker en ik heb genoeg van Sjef gezien om de resultaten niet meer fijn te vinden.
Maar ontopic: Was is er precies mis volgens jou? Welke extremen toestanden liet de jury toe? De tong over het bit van Sunrise?
Zo hypocriet zijn de Nederlanders, als Salinero in de staak was gegaan had het hier op Bokt vol gestaan met excuses. Isabel heeft daar een 1 voor gehad en de rest was gewoon netjes.
Ook met de hoogte score en de laagste score uit de puntentelling was er aan de plaatsing niets veranderd.
Waar hebben we het nu eigenlijk over?
Dat Sjef wil dat de jury gaat jureren zoals hij dat graag ziet?
Dat Sjef alleen de kennis heeft en de juryleden achterlijk zijn?
Dat we niet via de sport willen winnen van Duitsland maar via een politiek spelletje?
Persoonlijk heb ik medelijden met de westernliefhebbers, als de geruchten waar zijn gaan die al deze soaptoestanden over zich heen krijgen.
jury schreef:Wel heb ik medelijden met de juryleden die nu geloof ik toch wel persoonlijk aangevallen worden.