Twee maanden oud veulen krijgt nieuwe kans door prothese

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: Twee maanden oud veulen krijgt nieuwe kans door prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:07

er is nog nooit wetenschappelijk aangetoont of dieren wel of niet kunnen denken,,...

Dachten jullie nou werkelijk dat de eerste mensen op proteges ook zo gemakkelijk liepen? Vroeger werden die mensen ook afgestoten omdat ze anders waren.

Ik vind het echt geweldig dat er zulke mensen bestaan die dieren wel een kans willen geven.
Ik geloof zelf wel dat dieren kunenn denken (heb er toevallig net een project over gemaakt op school) maar dat mensen zichzelf gewoon beter vinden dan dieren...

Over een paar jaar zal die ontwikkeling met een paardenprotege wel beter zijn, dan kunnen ze ook al rennend door de wei. Wetenschap heeft tijd nodig Lachen Knipoog

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:36

@Urko
ik denk ook wel dat dieren kunnen denken.. misschien op een andere manier dan wij mensen, maar denken kunnen ze iig wel volgens mij.
maar wat heeft denken te maken met het feit of je een paard wel of geen plezier doet met zo'n prothese?
ondanks dat ze (misschien) wel kunnen denken, kun je ze nog steeds niet uitleggen waarom je ze dit aandoet, waarom ze deze pijn moeten ondergaan.. en ze kunnen hier dus ook niet zelf voor kiezen!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:33

Mensen zijn wel ietsje lichter dan paarden. En mensen weten dat ze niet te gek moeten gaan doen met een prothese. Ik denk dat een prothese te weinig toevoegt aan het leven van zo'n arm beestje. Ik had het laten afmaken, hoe zielig en zonde dat ook zou zijn. Wel beter voor het dier naar mij mening.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:43

Als hij eraan dood had moeten gaan, was hij dat evengoed wel, prothese of niet.

Ik zie toch liever dit als iemand die zo´n veulen had laten weg... en dan o nu is hij dood, wat vervelend.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:38

Inderdaad...dit veulen hadden ze direkt in moeten laten slapen!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:43

Ik vind die foto's gewoon eng om naar te kijken. Dit zou ik mijn paard dus echt niet aandoen.
Zo'n diertje kan toch nooit normaal functioneren. En of dat zo lekker voelt voor zo'n paard vraag ik me ook af.
Als het mijn veulen was geweest dan zou ik hem laten inslapen. Dit vind ik gewoon zielig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:47

Ik wordt altijd een beetje misselijk als ik zie dat de mens weer eens dingen aan het uithalen is, puur omdat het kan, of omdat met wil uitproberen of het kan.

Barbaro hadden ze in mijn ogen ook meteen op de renbaan moeten laten inslapen ipv hem door die hel laten gaan die er op is gevolgd door hem nog te laten opereren.

Dit veulentje had ook een snel einde verdiend, en geen gepruts aan dat been.

En hebben jullie al eens gehoord over fantoompijnen? Zou dit veulen dit niet kunnen hebben?