Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Verwaarloosde Roemeense paarden aangekomen in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:07

sorry, maar ik zie een aantal dingen die hier geroepen worden (paard met gebroken en vervolgens verkeerd genezen been 1700 km op transport) eigenlijk als een directe aanval naar de chauffeurs toe.
Ik kan hier 1 ding over kwijt: Als het niet verantwoord had geweest om deze dieren over deze afstand te vervoeren, hadden ze heus niet op transport gegaan.....daar durf ik mn handen voor in het vuur te steken

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:11

dat klopt helemaal stef, want een van de paarden in de zoo die nog achter is gebleven had dus iets aan het been, waardoor die mannen het dus zowiezo al niet verantwoord vonden om de te vervoeren. Deze mannen hebben zulk geweldig werk verricht, veel gepauzeerd zodat ze ook bij konden komen tussendoor. Ze hadden best eerder terug kunnen zijn, maar ze hebben rekening gehouden met de dieren en ik ben echt apetrots op de mannen die dit hebben gedaan. Voor hun was het ook superzwaar.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:14

Ninx schreef:
Marigold schreef:
heb de foto's bekeken in die link,
onvoorstelbaar, midden tussen de huizen..
dat die mensen er gewoon bij kunnen staan te kijken hoe die dieren verhongeren, vreselijk!

Dat doe je wanneer je zelf ook vrijwel niets te eten hebt.
Het is een vreselijk arm land, en dat zo ontzettend dichtbij.....
Je kunt deze mensen weinig aanrekenen.

ja maar, er is toch wel gras neem ik aan?
dus waarom brengen ze die paarden niet naar een weiland?
en er zijn vast wel steden met internet,
imo zou er iets kunnen worden opgezet via internet, waar overgebleven paarden worden aangeboden via een marktplaats systeem.
bijvoorbeeld dat een weldoener (ofzo) een bedragje geeft per paard, ze opvangt, adverteerd, en ze op die manier (naar het buitenland) verkoopt?

of denk ik nu te idealistisch..

andere 'oplossing': regelmatig met een DA uit NL of DLD ofzo erheen, om de zwakke dieren te euthaniseren..

trouwens, ik heb nog wat paardenspullen over,
wil ik best naar jullie opsturen, kan het de volgende keer mee die kant op.
heb het al 2 keer eerder aangeboden aan iemand die gratis spullen zocht maar beide keren geen reactie gehad dus tjah.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:15

En daarom nu even: Hulde aan de chauffeurs

Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod Afgod

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:17

Idd ino, een hele bos pauwenveren in achterwerken van de chauffeurs.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:19

Gaat dat niet jeuken dan Verward ? Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:28

euhm geen idee. zal ook niet lekker zitten tijdens die lange reizen
dan maar veren op hun rug.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:38

Ik denk dat hun hoed de beste optie is. Die kunnen ze in geval van nood nog afzetten Haha! .

Ze hebben in ieder geval super werk verricht. En iedereen die er verder bij betrokken is ook Ja .
Dus daar moeten ook een berg veren naar toe Haha! .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:41

Marigold schreef:
andere 'oplossing': regelmatig met een DA uit NL of DLD ofzo erheen, om de zwakke dieren te euthaniseren..

...en dan hebben die leeuwen ook te eten Knipoog

hc

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:48

lijkt me niet, als je die paarden volspuit met euthenasie zooi, ga je dat natuurlijk niet meer aan leeuwen voeren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:49

stef schreef:
sorry, maar ik zie een aantal dingen die hier geroepen worden (paard met gebroken en vervolgens verkeerd genezen been 1700 km op transport) eigenlijk als een directe aanval naar de chauffeurs toe.
Ik kan hier 1 ding over kwijt: Als het niet verantwoord had geweest om deze dieren over deze afstand te vervoeren, hadden ze heus niet op transport gegaan.....daar durf ik mn handen voor in het vuur te steken

Aanval..op wie.????? De Chauffeurs. Kom nou toch.

Ik heb een alleen andere mening over wat goed geweest zou zijn voor deze dieren.
Maar nee dat mag niet. Je mag alleen maar super roepen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:58

Ik snap werkelijk niet waarom er in dit topic in duscussie wordt gegaan? Er wordt een verslag gegeven van deze actie en dat wordt vervolgens bekritiseerd. Waarom in hemelsnaam moet alles op Bokt bekritiseerd/veroordeeld worden?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:18

Beaux schreef:
Ik snap werkelijk niet waarom er in dit topic in duscussie wordt gegaan? Er wordt een verslag gegeven van deze actie en dat wordt vervolgens bekritiseerd. Waarom in hemelsnaam moet alles op Bokt bekritiseerd/veroordeeld worden?

Omdat Bokt een openbaar forum is, en ieder zijn mening mag geven? En niet iedereen een zelfde mening heeft? Zolang het netjes wordt gehouden is daar niks mis mee. Wordt het grof of kunnen mensen niet tegen kritiek dan wordt het minder gezellig.....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:28

Het maakt me niet uit dat iemand kritiek heeft, dat geeft helemaal niks, maar er wordt nu alleen maar gereageerd dat we die paarden niet hadden mogen transporteren bla bla, als je nou even alles goed doorleest, en dus ook wat er in die link staat. We hadden weinig keus en de paarden zijn er prima door gekomen trouwens. Ze doen het hardstikke goed.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:30

rockwitch schreef:
Het maakt me niet uit dat iemand kritiek heeft, dat geeft helemaal niks, maar er wordt nu alleen maar gereageerd dat we die paarden niet hadden mogen transporteren bla bla, als je nou even alles goed doorleest, en dus ook wat er in die link staat. We hadden weinig keus en de paarden zijn er prima door gekomen trouwens. Ze doen het hardstikke goed.

Mooi dat het goed met ze gaat, en op de rest heb ik al gereageerd, ga ik niet nog eens doen. Neem aan dat dat al gelezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:34

Rockwitch, dat zie jij misschien zo, maar er zijn ook wel degelijk nog wat andere dingetjes naar voren gebracht. Bijvoorbeeld dat het ophalen van deze paarden verder nergens aan bijdraagt, de leeuwen hebben nog honger en de mensen zijn nog even arm. Een goede daad is prima, maar het kan in een iets groter geheel en niet alleen maar zo'n kleinschalige ophaal actie. Tuurlijk is het stoer en haal je er een nieuwsbericht mee, maar het zet verder geen zoden aan de dijk.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:37

Lovely schreef:
. Tuurlijk is het stoer en haal je er een nieuwsbericht mee, maar het zet verder geen zoden aan de dijk.

daar hebben ze het echt niet voor gedaan hoor om stoer te zijn

het is een goede aktie
elke dier wat je helpt is er weer 1

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:39

Het gaat er niet om dat het stoer is, hoe kom je erbij dat we dit doen omdat het stoer is. Zoals al is gemeld zijn we ook nog steeds aan het kijken of we wat voor de leeuwen kunnen betekenen. Helaas is er in Roemenie geen dierenarts te vinden die leeuwen kan en wil euthanaseren en er zijn ook een hele berg buitenlandse dierenartsen en ook dierentuinen benaderd, en niemand wil helpen. Het is voor een paar vrouwen heel moeilijk om hier wat voor te doen, maar dat wil niet zeggen dat we ze opgeven.
Het gaat trouwens ook niet om het nieuwsbericht, dat is alleen maar mooi meegenomen, maar dat is nooit de eerste insteek geweest om het te doen. Ik hoef niet met mijn kop op tv of in de krant en daar kom ik ook niet. Maar ik weet dat we misschien niet voor alles en iedereen een wereld van verschil kunnen maken of hebben gemaakt, maar voor deze paarden wel. En dat vind ik al erg belangrijk.
We proberen tenminste nog iets te doen, ik zou zeggen als je het zo erg vind dat de mensen daar arm zijn. Ga dan lekker erheen met een auto vol eten ofzo.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:40

Lovely schreef:
Rockwitch, dat zie jij misschien zo, maar er zijn ook wel degelijk nog wat andere dingetjes naar voren gebracht. Bijvoorbeeld dat het ophalen van deze paarden verder nergens aan bijdraagt, de leeuwen hebben nog honger en de mensen zijn nog even arm. Een goede daad is prima, maar het kan in een iets groter geheel en niet alleen maar zo'n kleinschalige ophaal actie. Tuurlijk is het stoer en haal je er een nieuwsbericht mee, maar het zet verder geen zoden aan de dijk.

Misschien kunnen deze kanttekeningen nu gestaakt worden?
Ik denk dat de boodschap helder is voor iedereen.
Aan het einde van de dag is het nog altijd beter om IETS te doen, dan om NIETS te doen.

Dat gezegd hebbende, en het feit dat iedere persoonlijke vete weer breed genoeg uitgemeten is, kan het topic wel weer overgelaten worden aan de mensen die deze actie goedkeuren toch?
De kritische 'poster' kan zijn ideeën omtrent acties meer hout snijden ook beter omzetten in daden.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:46

Ninx schreef:
, kan het topic wel weer overgelaten worden aan de mensen die deze actie goedkeuren toch?
De kritische 'poster' kan zijn ideeën omtrent acties meer hout snijden ook beter omzetten in daden.

Waarom mag er alleen gereageerd worden door mensen die de actie wel goed keuren?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:47

Twinklebel schreef:
Beaux schreef:

Omdat Bokt een openbaar forum is, en ieder zijn mening mag geven? En niet iedereen een zelfde mening heeft? Zolang het netjes wordt gehouden is daar niks mis mee. Wordt het grof of kunnen mensen niet tegen kritiek dan wordt het minder gezellig.....

Natuurlijk mag iedereen een mening geven maar het lijkt wel of ieder topic tegenwoordig gebruikt moet worden om oeverloze discussies aan te gaan. Ik zie dit topic meer als een 'te kennisgeving' topic en een topic waarin verslag wordt gedaan. Er wordt toch in de beginpost ook niet gevraagd of iedereen het wel juist vindt wat deze mensen hebben gedaan? Er wordt wel eens een beetje al teveel ongevraagd met meningen gestrooid onder het mom van iedereen mag een mening hebben.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:48

Als ik een foto hier op Bokt zet mag jij toch ook zeggen dat ik beroerd op mijn paard zit, ondanks dat ik niet om commentaar gevraagd heb (en dan heb je nog gelijk ook Haha! )?
Laatst bijgewerkt door Twinklebel op 20-10-08 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:49

Iedereen mag van mij best zijn mening geven, maar dit topic was geloof ik niet gestart als discussie topic. Maakt verder niet uit, alleen ik hoor vaak negatieve berichten van mensen, die zelf dus niks uitvoeren om ook maar iets in de wereld te verbeteren. Dat vind ik gewoon een beetje jammer.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:49

Twinklebel schreef:
Ninx schreef:
, kan het topic wel weer overgelaten worden aan de mensen die deze actie goedkeuren toch?

Waarom mag er alleen gereageerd worden door mensen die de actie wel goed keuren?

Nee hoor, alle andere mogen ook reageren. Maar na 1 keer is dat dan toch wel duidelijk?
Dat de dames in kwestie in verweer gaan betekent dan toch niet dat 'tegenstanders' zichzelf eindeloos moeten blijven herhalen toch?
Deze dames staan blijkbaar achter hun actie, jullie hadden het anders gedaan.... prima, daar wordt je het niet over eens.
Je hebt dan je zegje gedaan en kunt het topic dan weer overlaten aan mensen die het verhaal willen volgen..... niemand wordt beter van dat gekat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:50

Ninx schreef:
Lovely schreef:

Misschien kunnen deze kanttekeningen nu gestaakt worden?
Ik denk dat de boodschap helder is voor iedereen.
Aan het einde van de dag is het nog altijd beter om IETS te doen, dan om NIETS te doen.

Dat gezegd hebbende, en het feit dat iedere persoonlijke vete weer breed genoeg uitgemeten is, kan het topic wel weer overgelaten worden aan de mensen die deze actie goedkeuren toch?

Beste Ninx, dat doen wij ook, maar dan wel op een iets andere manier. Via mijn familie ben ik al zo lang als ik leef betrokken bij ontwikkelingswerk. De manier waarop dit gaat is altijd gericht op het helpen van (gehele) gemeenschappen en het verder helpen van mensen. Dan gaat het uiteraard niet om het opsturen van kattenvoer, maar meer om bijvoorbeeld het opzetten van operatiekamers en helpen opstarten van bouwprojecten. Vanuit de meer micropersoonlijke kant kun je denken aan het opvangen van kinderen die in oorlogsgebied wonen. Mijn vader doet dit al heel erg lang en is nog steeds heel erg actief betrokken bij dergelijke projecten. Iedereen die het fijn vindt om de handen uit de mouwen te steken is welkom om mee te helpen. Via landelijke en lokale overheden is er veel over bekend en er zijn natuurlijk altijd nog de verschillende organisaties die zich richten op ontwikkelingswerk, ik zeg altijd doen!
Hiermee wil ik alleen even aangeven dat ik heel goed weet waar ik het over heb en ook zeker actief iets doe (wat je eerder al vroeg). Eigenlijk spreek ik liever niet voor een ander, maar Pipo zit in hetzelfde schuitje.

Met (boktbrede) goedkeuring van alleen dit soort kleinschalige acties bereik je niets.