Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:Marigold schreef:heb de foto's bekeken in die link,
onvoorstelbaar, midden tussen de huizen..
dat die mensen er gewoon bij kunnen staan te kijken hoe die dieren verhongeren, vreselijk!
Dat doe je wanneer je zelf ook vrijwel niets te eten hebt.
Het is een vreselijk arm land, en dat zo ontzettend dichtbij.....
Je kunt deze mensen weinig aanrekenen.
?
.
.
. Marigold schreef:andere 'oplossing': regelmatig met een DA uit NL of DLD ofzo erheen, om de zwakke dieren te euthaniseren..
stef schreef:sorry, maar ik zie een aantal dingen die hier geroepen worden (paard met gebroken en vervolgens verkeerd genezen been 1700 km op transport) eigenlijk als een directe aanval naar de chauffeurs toe.
Ik kan hier 1 ding over kwijt: Als het niet verantwoord had geweest om deze dieren over deze afstand te vervoeren, hadden ze heus niet op transport gegaan.....daar durf ik mn handen voor in het vuur te steken
Beaux schreef:Ik snap werkelijk niet waarom er in dit topic in duscussie wordt gegaan? Er wordt een verslag gegeven van deze actie en dat wordt vervolgens bekritiseerd. Waarom in hemelsnaam moet alles op Bokt bekritiseerd/veroordeeld worden?
rockwitch schreef:Het maakt me niet uit dat iemand kritiek heeft, dat geeft helemaal niks, maar er wordt nu alleen maar gereageerd dat we die paarden niet hadden mogen transporteren bla bla, als je nou even alles goed doorleest, en dus ook wat er in die link staat. We hadden weinig keus en de paarden zijn er prima door gekomen trouwens. Ze doen het hardstikke goed.
Lovely schreef:. Tuurlijk is het stoer en haal je er een nieuwsbericht mee, maar het zet verder geen zoden aan de dijk.
Lovely schreef:Rockwitch, dat zie jij misschien zo, maar er zijn ook wel degelijk nog wat andere dingetjes naar voren gebracht. Bijvoorbeeld dat het ophalen van deze paarden verder nergens aan bijdraagt, de leeuwen hebben nog honger en de mensen zijn nog even arm. Een goede daad is prima, maar het kan in een iets groter geheel en niet alleen maar zo'n kleinschalige ophaal actie. Tuurlijk is het stoer en haal je er een nieuwsbericht mee, maar het zet verder geen zoden aan de dijk.
Ninx schreef:, kan het topic wel weer overgelaten worden aan de mensen die deze actie goedkeuren toch?
De kritische 'poster' kan zijn ideeën omtrent acties meer hout snijden ook beter omzetten in daden.
Twinklebel schreef:Beaux schreef:Ik snap werkelijk niet waarom er in dit topic in duscussie wordt gegaan? Er wordt een verslag gegeven van deze actie en dat wordt vervolgens bekritiseerd. Waarom in hemelsnaam moet alles op Bokt bekritiseerd/veroordeeld worden?
Omdat Bokt een openbaar forum is, en ieder zijn mening mag geven? En niet iedereen een zelfde mening heeft? Zolang het netjes wordt gehouden is daar niks mis mee. Wordt het grof of kunnen mensen niet tegen kritiek dan wordt het minder gezellig.....
)? Twinklebel schreef:Ninx schreef:, kan het topic wel weer overgelaten worden aan de mensen die deze actie goedkeuren toch?
De kritische 'poster' kan zijn ideeën omtrent acties meer hout snijden ook beter omzetten in daden.
Waarom mag er alleen gereageerd worden door mensen die de actie wel goed keuren?
Ninx schreef:Lovely schreef:Rockwitch, dat zie jij misschien zo, maar er zijn ook wel degelijk nog wat andere dingetjes naar voren gebracht. Bijvoorbeeld dat het ophalen van deze paarden verder nergens aan bijdraagt, de leeuwen hebben nog honger en de mensen zijn nog even arm. Een goede daad is prima, maar het kan in een iets groter geheel en niet alleen maar zo'n kleinschalige ophaal actie. Tuurlijk is het stoer en haal je er een nieuwsbericht mee, maar het zet verder geen zoden aan de dijk.
Misschien kunnen deze kanttekeningen nu gestaakt worden?
Ik denk dat de boodschap helder is voor iedereen.
Aan het einde van de dag is het nog altijd beter om IETS te doen, dan om NIETS te doen.
Dat gezegd hebbende, en het feit dat iedere persoonlijke vete weer breed genoeg uitgemeten is, kan het topic wel weer overgelaten worden aan de mensen die deze actie goedkeuren toch?