Overgebleven paarden ook weggehaald bij Christine W.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Re: Overgebleven paarden ook weggehaald bij Christine W.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:29

Citaat:
Eerst was het het verhaal dat hij haar JUIST haar gang liet gaan om voldoende video(bewijs)materiaal te verzamelen.

Dit wist ik niet

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:32

Ik weet ook niet of het waar is hoor, maar daar werd eerst over gesproken.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:27

duChambre schreef:
Sin schreef:
En heb je dat dan te kennen gegeven aan de dierenbescherming ofzo?

Helaas was ik toen nog in de waan dat dat normaal was op dressuurstallen. En op het moment dat ik er werkte is er ook nooit zoiets ergs gebeurd als wat ik noemde.
Er ligt al een enorm dossier bij de dierenbescherming, maar er moeten 2 aangiftes gedaan worden voordat er een zaak komt, deze moeten gedaan worden door mensen die erbij waren. Ik was er zelf dus (bijna helaas) niet bij. Tot nu toe is er 1 iemand die aangifte gedaan heeft, en de rest van de getuigen hebben ze zo bedreigd en gemanipuleerd dat niemand meer aangifte durft te doen. En het stalpersoneel zegt "dat dat er nou eenmaal bij hoort in de paardenwereld". Ze weten er elke keer weer voor te zorgen dat er maar 1 aangifte binnenkomt waardoor ze elke keer op de been blijven.
ik ben dus ook nogal voorzichtig in het neerzetten van dit verhaal. ik heb van meerdere mensen hetzelfde verhaal gehoord, en ken deze mensen persoonlijk, dus ik weet wel hoe het er aan toe is gegaan die dag. maar aangezien ik er zelf niet bij ben geweest en al tijden niet meer op stal kan ik er zelf helaas weinig tegen inbrengen. maar wanneer er ooit een zaak komt ben ik de eerste in de rij om tegen ze te getuigen

Maargoed, laten we on topic blijven...

Hopelijk lukt ze dat dan toch op een keer eens niet (ivm die aangifte)

Maar idd back on topic nu..

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:09

ElCid schreef:
Of ze geestziek is staat buiten kijf. Iedereen hier heeft wel een (onizzinge)mening gevormd. Ik ook. Maar wil wel weten waarom ze het nodig vindt om de paarden op deze manier te "trainen". Misschien is trainen niet het juiste woord, maar de dame in kwestie denkt blijkbaar wel dat ze met iets "goeds" bezig is.

Dat haar "belevingswereld" anders is dan "normaal" (wat is eigenlijk de definitie van normaal in deze case) is één ding wat duidelijk is.

Tja, dat zijn de dingen waar je nooit achter zal komen, het is, jammer genoeg, nog steeds onmogelijk om echt in andermans brein te kunnen kijken, laat staan te weten hoe iemand de dingen zelf ervaart.
En wat normaal is, ja, voor mevr. C.W. blijkbaar wat ze met paarden doet ( deed), voor velen anderen is dat toch wel zeer abnormaal.

Wellicht niet, maar uit haar verklaring zal de rechter wel een conclusie kunnen trekken. Ben benieuwd...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:26

Moderatoropmerking:
Graag niet speculeren over mogelijke getuigen en ontopic blijven. Bedankt Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:48

Tja, en toen had ze niks meer. Domme rotschuld van haar, had ze haar paarden maar niet zo moeten kwellen!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:16

Weer wat nieuwe beelden. Haar voormalig stalhulp die bij het filmen van het zwepenfilmpje betrokken was, verteld wat C.W zoal vanaf 2004 uitgespookt heeft. O.a. met sporen in de hand in de "zwakke delen" van het paard prikken Misselijk (staat niet op de film hoor dus wees gerust)

http://www.rtl.de/rtlaktuell/rtl_aktuel ... 2641&pos=2

Ondertussen heeft die verzorgster dan trouwens wel al 4 jaar voor dat mens gewerkt. Dat is wel op zijn minst merkwaardig, waarom heeft ze niet gelijk ingegrepen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:35

Afschuwelijk om te zien; dat paard is echt helemaal murw en weet echt niet meer wat het moet doen. De lichtjes in zijn ogen zijn helemaal gedoofd.
Waarom de verzorgster daar zolang heeft gewerkt; tja, daar kunnen diverse redenen voor zijn; medelijden, angst; wie weet hoe C. met mensen omgaat.
Ik hoop dat ze mevr. C.W. lang en streng straffen; wat een halve gare idioot. Boos!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:36

misselijkmakend, mn maag draaide om na het zien van het filmpje. Afschuwelijk, wat gaat er om in het hoofd van zo iemand ???

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:20

vervelend om te zien idd dat er bloed aan het bit zit, zou ook kunnen zijn dat het paard op z'n tong heeft gebeten... Ik zie namelijk geen "scherpe" gemene bitten die zo'n bloedmond kunnen veroorzaken. Lijkt me nl stug dat een vrouwtje van 60 zodanig kracht kan zetten op een teugel dat er bloed uit de paardenmond komt.

En merkwaardig dat die oude groom nu pas met dergelijke verhalen komt nu het flink in de media is verschenen. Ik verafschuw mishandeling maar dit hele zaakje klopt niet erg. Zet mijn vraagtekens bij bepaalde dingen, ben benieuwd wat er voor uitspraak de 18e van November gedaan gaat worden.

(deze reactie is aangevuld nadat onderstaande het nodig vond ook een vinger in de pap te hebben)
Laatst bijgewerkt door Weltevreden op 17-10-08 14:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:29

Ja hoor, alles kan. Zo deed mevrouw W. zeker ook alleen maar ochtendgymnastiek om soepele armen te behouden want dat is aan te bevelen als je over de zestig bent.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:36

@weltevreden: de beelden van de bloedende mond uit dit filmpje zijn van de rechszaak van vorig jaar waar ze dus schuldig is bevonden. Dat is natuurlijk niet omdat het paard op zijn tong gebeten heeft.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:38

Citaat:
Lijkt me nl stug dat een vrouwtje van 60 zodanig kracht kan zetten op een teugel dat er bloed uit de paardenmond komt.

N.a.v. deze aanvulling: Ik kan niet nalaten je een beetje te plagen .... maar eh.. ooit wel 's van de Grijze Panters gehoord?
En daarbij: als je dagelijks presteert om 500 slagen in een half uur uit te delen, dan heb je wel spierballen hoor! Ga er maar eens aan staan - waarbij ik je aanbeveel dat niet op je paard uit te proberen.
Op één van de circulerende filmpjes is trouwens ook te zien dat mevrouw W. héél erg hard aan de longe kan rukken.Ergo: onderschat de vergrijsden niet!

On topic: ik meld nog maar eens dat de zaak die in November a.s. in Kiel dient niet gaat over de huidige mishandeling. Zowel CW als de duitse officier van justitie hebben tegen het eerder uitgebrachte vonnis protest aangetekend ( hoger beroep dus) - zij omdat ze het niet eens is met het beroepsverbod en het OM omdat ze de straf ( alleen beroepsverbod maar geen beperking van het privé houden van paarden) te laag vinden.
Hopelijk wordt het de rechter duidelijk dat CW niet alleen het beroepsverbod omzeilt door een paar kilometer buiten de grenzen te gaan zitten, maar dat ook privé dieren haar niet toevertrouwd zijn.

Tenslotte Weltevreden: de pap wordt nooit zo heet gegeten als die opgediend wordt - ook jij kunt gerust je vinger erin steken. Een servetje om knoeierij te voorkomen is altijd wel bij de hand Clown

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:47

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:30

Ja, bizar hè.

De vrouw die dit alles gefilmd heeft (die blonde) roept trouwens op om uit te kijken naar Wolke en de andere vos want ze weten niet waar Christine W. deze laatste 2 paarden gelaten heeft Bloos

Ze staan waarschijnlijk in Duitsland maar je weet maar nooit. Wolke is de vosmerrie met de brede bles en die heeft een grote scheur in de hoef en loopt duidelijk kreupel. De andere vos heet waarschijnlijk Rooster en hij heeft witte vlekken op de buik en littekens in de mondhoeken.

Ze zegt dat de paarden eigendom zijn van C.W. en dat ze er officieel mee mag doen wat ze wil maar ze willen weten waar ze staan om het in de gaten te kunnen houden.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:52

en dat noemen ze dan een amazone?
pff ik noem het liever gewoon een dierenbeul!
Ik hoop dat ze nooit meer een dier zal mogen houden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:52

Volgens mij staat mevrouw Christine W. vandaag ( of was het gisteren?) voor de rechter in Kiel .. volgt het nieuwsteam de ontwikkelingen?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:02

Dit hele zaakje stinkt gewoon aan alle kanten.
Toch hoop ik dat ze nooit en te nimmer meer een paard in handen krijgt. Misselijk

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:09

Oh ja, dat is vandaag Lachen

Ben benieuwd..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:34

Ikke ook!
Hoop op een mega-straf!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 11:36

Jannepauli schreef:
Volgens mij staat mevrouw Christine W. vandaag ( of was het gisteren?) voor de rechter in Kiel .. volgt het nieuwsteam de ontwikkelingen?

Ja hoor, up to date tot dusver.
Maar nog geen nieuw nieuws.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:38

Ik hoop ook dat ze enorme straf krijgt, en een levenslang verbod op dieren!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:24