Citaat:Eerst was het het verhaal dat hij haar JUIST haar gang liet gaan om voldoende video(bewijs)materiaal te verzamelen.
Dit wist ik niet
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Eerst was het het verhaal dat hij haar JUIST haar gang liet gaan om voldoende video(bewijs)materiaal te verzamelen.
duChambre schreef:Sin schreef:En heb je dat dan te kennen gegeven aan de dierenbescherming ofzo?
Helaas was ik toen nog in de waan dat dat normaal was op dressuurstallen. En op het moment dat ik er werkte is er ook nooit zoiets ergs gebeurd als wat ik noemde.
Er ligt al een enorm dossier bij de dierenbescherming, maar er moeten 2 aangiftes gedaan worden voordat er een zaak komt, deze moeten gedaan worden door mensen die erbij waren. Ik was er zelf dus (bijna helaas) niet bij. Tot nu toe is er 1 iemand die aangifte gedaan heeft, en de rest van de getuigen hebben ze zo bedreigd en gemanipuleerd dat niemand meer aangifte durft te doen. En het stalpersoneel zegt "dat dat er nou eenmaal bij hoort in de paardenwereld". Ze weten er elke keer weer voor te zorgen dat er maar 1 aangifte binnenkomt waardoor ze elke keer op de been blijven.
ik ben dus ook nogal voorzichtig in het neerzetten van dit verhaal. ik heb van meerdere mensen hetzelfde verhaal gehoord, en ken deze mensen persoonlijk, dus ik weet wel hoe het er aan toe is gegaan die dag. maar aangezien ik er zelf niet bij ben geweest en al tijden niet meer op stal kan ik er zelf helaas weinig tegen inbrengen. maar wanneer er ooit een zaak komt ben ik de eerste in de rij om tegen ze te getuigen
Maargoed, laten we on topic blijven...
ElCid schreef:Of ze geestziek is staat buiten kijf. Iedereen hier heeft wel een (onizzinge)mening gevormd. Ik ook. Maar wil wel weten waarom ze het nodig vindt om de paarden op deze manier te "trainen". Misschien is trainen niet het juiste woord, maar de dame in kwestie denkt blijkbaar wel dat ze met iets "goeds" bezig is.
Dat haar "belevingswereld" anders is dan "normaal" (wat is eigenlijk de definitie van normaal in deze case) is één ding wat duidelijk is.
Tja, dat zijn de dingen waar je nooit achter zal komen, het is, jammer genoeg, nog steeds onmogelijk om echt in andermans brein te kunnen kijken, laat staan te weten hoe iemand de dingen zelf ervaart.
En wat normaal is, ja, voor mevr. C.W. blijkbaar wat ze met paarden doet ( deed), voor velen anderen is dat toch wel zeer abnormaal.
Citaat:Lijkt me nl stug dat een vrouwtje van 60 zodanig kracht kan zetten op een teugel dat er bloed uit de paardenmond komt.
Jannepauli schreef:Volgens mij staat mevrouw Christine W. vandaag ( of was het gisteren?) voor de rechter in Kiel .. volgt het nieuwsteam de ontwikkelingen?