Gemeente Utrecht wil manege laten wijken voor hotel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junip

Re: Gemeente Utrecht wil manege laten wijken voor hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:47

Hoe staat het nu met de actie? Lachen

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:03

Er zijn wel nieuwe folders gedrukt! Het ik weet het ook niet precies hoe en wat!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:17

Hoe zit dat dan met de stallen en de buitenbak, mogen die wel blijven staan?

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:15

nee, helemaal niks..
alleen en héle kleine binnenbak dus en de 30 stallen eromheen

de buitenbak en de rest van alle stallen moeten weg.. en de grote binnenbak/hal dus ook.

Anoniem

Re: Wordt Manege Groenesteyn te Utrecht ingeruild voor een hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:16

absque_dubio schreef:
Lisaa_ schreef:
nee, de eigenaren hebben een contract getekend omdat ze dachten dat hun zoon het niet zou opvolgen, nou doet die zoon dat wel, maar is het contract getekend.
zo komt het dat die mensen daar een hotel gewoon mogen bouwen..

Nu kom ik misschien heel gemeen over, maar dit vind ik echt eigen schuld dikke bult..
Al blijf ik hopen dat er een oplossing kan komen voor dit probleem!

Ben ik het eigenlijk wel mee eens.....

Snap ook niet goed dat je in de stad wilt wonen (zeker een als Utrecht) en toch wil paardrijden.... imo gaat dat niet samen, paarden horen niet in de stad. Hotels wel.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:39

Yamcha dat vind ik een beetje kort door de bocht.

Veel kinderen willen paard rijden, dat is niet afhankelijk van of hun ouders wel/niet in de stad zijn gaan wonen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:31

Yamcha, deze manege ligt aan de rand van de stad, dus voor de stadskinderen goed bereikbaar, maar toch lekker buiten. de paarden krijgen daar ook genoeg weidegang etc. en er is een mooi park naast waar ze buiten kunnen rijden..
dus het ligt niet midden in de stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:43

Oh oké, dat verandert de zaak idd Ja

Dan strijd ik mee Lachen

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:53

Ik zou het echt super jammer vinden als de manege verdwijnt want het is idd een ideale ligging (die van Houten en Groenekan zijn veel moeilijker bereikbaar, stukken gevaarlijker wegen ook voor kids) en ze hadden er altijd leuke paarden, ponykampen, lekker naar buiten in het park daar!
Ben er ooit begonnen met paardrijden en heb er vele jaartjes rondgehobbeld en zou graag zien dat dit ook zou kunnen voor komende generaties..

Weet iemand of Bobby (roodbruine Haf/Welsh mix) er nog staat?

Shadow0

Re: Wordt Manege Groenesteyn te Utrecht ingeruild voor een hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:57

Yamcha schreef:
Snap ook niet goed dat je in de stad wilt wonen (zeker een als Utrecht) en toch wil paardrijden.... imo gaat dat niet samen, paarden horen niet in de stad. Hotels wel.

Tot nu toe ging dat blijkbaar prima Ja Groenesteijn bestaat daar tenslotte al een poosje.

Mirr84: Bobby staat er nog Ja Heerlijk dier!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:13

Aww dat was echt mijn lieveling Haha! Misschien maar eens keertje op bezoek gaan

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:44

Ja Bobby staat er nog steeds! Haha!
Ik reed laatst nog langs Groenesteyn en ik kan het me echt niet voorstellen dat daar een groot deel van gaat verdwijnen!
Er zijn toch al genoeg hotels in Utrecht? En maar 1 manege... vind het echt belachelijk, maar het gaat alleen om het geld natuurlijk Scheve mond

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:16

ik hoop dat we het nog kunnen tegen houden..

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:01

Marissaa__ schreef:
ik hoop dat we het nog kunnen tegen houden..

Ik hoop t ook! Ach gut

Lotte__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:14

Morgenavond is er een informatieavond op de manege, georganiseerd door Stichting Red Kindermanege in Utrecht-Oost. (oftewel: Red manege Groenesteyn.)
De KNHS zal komen vertellen aan de Gemeente en Raadsleden over paardrijden als breedtesport en over wat je nodig hebt voor een manege.
Als Manege Groenesteyn dichtgaat verdwijnt de laatste (kinder)manege uit Utrecht.
Alleen het Hoogt is er dan nog, maar dat is aan de andere kant van de stad en daar kunnen de ruiters niet allemaal terecht!

Het begint om 20:00 uur op Manege Groenesteyn, in de kleine binnenbak.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:24

Niet flauw bedoeld ofzo..........
maar ik zou het niet zo heel erg vinden als de manege word verwijderd......
Ik rij zelf op Stal van Brenk(groenekan) Dat maar 2 km verder weg is, in plaats van 7km!
Ik heb verhalen gehoord over groenesteijn..............daardoor kom ik ook nooit op die manege.
Handtekeningen inzamelen heeft geen zin...... Clown
Ik denk dat de manege alsnog sluit, maar alsnog hier zijn nog meer maneges als de manege stopt.

Maar ik zal wat reclame maken voor stal van brenk,als de manege toch sluit(a)

Stal van Brenk

4 sterren//1 binnenbak, 3 buitenbakken, veel weilanden, pensionstalling, paddocks, meer dan 35 pony`s, en meer dan 40 paarden. spring, dressuur, western, caarrousel lessen, privelessen, wedstrijden, een superleuke en goede maneges dus!

En `t HOOGT, is een ....manege, ze hebben er maar 4 pony`s en 10 paarden ofzo..........dat noem je toch gene manege?

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:06

Moet dit nou? 't Hoogt afkraken? Toevallig hebben we gisteren daar een zeer geslaagde eerste wedstrijd van ons clubkampioenschap gehad Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:13

Tja ik heb ook aardig wat maneges gezien in de provincie en op elke manege heeft de tegen partij wel wat op aan te merken. Ik ben eigenlijk altijd neutraal, heb van Brenk gezien, toen nog de oude stallen er waren (zo'n 5/6 jaar geleden) Groenesteyn niet, maar vaak genoeg langs gereden. Elke manege die weg moet is er weer 1 te veel, want er zijn zat kinderen die dan helaas deze hobby moeten beeindigen.
Ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen.

chyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:00

dat is iedereen.. en waarom zou je toch hier groenesteyn afkraken! ik ben ook wel ns op stal van brenk geweest, maar als je de sfeer kent van groenesteyn en het gevoel dat je er krijgt is het tegen overgestelde als op van brenk.... daar kunnen een paar sterren niet tegen op!

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:40

Ieder zijn eigen mening(a)
SOrry, over het Hoogt moet ik terug nemen, maar de mening over Groenesteijn hou ik Clown

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:49

Wel aangedacht dat als Groenesteyn weg zou moeten en der een groot deel naar van Brenk gaat, dat de les prijzen omhoog kunnen, omdat er toch geen andere manege in de buurt is? Er vollere lessen zijn, omdat er extra mensen bij komen?
Is ook ten nadele van je eigen manege,

TryIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:54

Jongens, jongens wat een geruzzie allemaal:P

Over `t Hoogt heb ik gehoord.......(ben ik 1x geweest) Dat het een kleine manege is, maar dat ze wel goed bekend staan enzo, met wedstrijden , (vroeger deden ze toch ook veel aan dameszadelrijden ofzo?)
Groenesteijn daar rijd een vriendin van mij. Zij vind het een leuke manege, en is er ook enthousiast over,
Bij Stal van Brenk kom ik wel vaker, het is zo ongeveer naast mij, ik rij daar zelf niet, ik heb een eigen paard, dus waarom zou ik op een manege rijden? Haha!
@GewoonNoor, je moet de maneges inderdaad niet zo......beledigen laat ik het zo zeggen, maar je hebt wel gelijk, het is wel de leukste manege...
een tijdje geleden zocht ik ook stalling voor mijn paard, daar hadden ze mooie ruime stallen, bij groenesteijn ben ik eens wezen kijken, maar die container stallen bevallen mij niet.
`t Hoogt ben ik ook tevreden mee.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:12

Suus__ schreef:
Ja Bobby staat er nog steeds! Haha!
Ik reed laatst nog langs Groenesteyn en ik kan het me echt niet voorstellen dat daar een groot deel van gaat verdwijnen!
Er zijn toch al genoeg hotels in Utrecht? En maar 1 manege... vind het echt belachelijk, maar het gaat alleen om het geld natuurlijk Scheve mond

Er zijn meer maneges in Utrecht, ongeveer 10 ofzo, maar er zijn er maar 4 in de buurt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:10

GewoonNoor schreef:
Ieder zijn eigen mening(a)
SOrry, over het Hoogt moet ik terug nemen, maar de mening over Groenesteijn hou ik :+

Ik vind het wel een beetje vreemd dat je een mening hebt als je er zelf niet eens geweest bent. Verder mag jij Stal van Brenk natuurlijk beslist de leukste vinden. Maar mensen willen soms hele verschillende dingen en ik denk dat het goed is als ze dan een beetje kunnen kiezen. Dus ik hoop dat Groenesteijn blijft, of het nou de manege is waar ik zelf wil rijden of niet.

Heb je het trouwens over de provincie Utrecht? Want in de stad Utrecht zijn er toch echt maar 2: 't Hoogt en Groenesteijn.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:55

Oud topic, daarom een slotje.