Couperen van staarten in buitenland voortaan ook verboden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Couperen van staarten in buitenland voortaan ook verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 01:03

Ja maar ik bedoel, wat hebben fokkers aan een paard dat ze niet mogen laten keuren?
Dat zou dan alleen wel ook buiten NL zijn, anders pak je zo de trailer en rijd je met je paarden naar weet ik veel waar. Clown

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:43

interessant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:58

Sanniejj schreef:
Ja maar ik bedoel, wat hebben fokkers aan een paard dat ze niet mogen laten keuren?
Dat zou dan alleen wel ook buiten NL zijn, anders pak je zo de trailer en rijd je met je paarden naar weet ik veel waar. Clown

Een fokker heeft bij een verbod op keuringen niets meer aan een gecoupeerd paard. Maar als hij die wel voor goed geld aan een hobbyist kan verkopen? Door een verbod op keuringen haal je niets uit zolang die er een deel is in de markt die niet naar wedstrijden of keuringen gaat maar wel vraagt naar gecoupeerde paarden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 01:01

Het blijft vreemd. Over de héle wereld lopen ongecoupeerde koudbloeds probleemloos met hun staart te zwaaien, maar in delen van Frankrijk, België en Nederland beweren fokkers bij hoog en bij laag dat hún paarden niet met staart kunnen leven. Clown

Maar ik heb goede hoop: over 15 jaar weet niemand van de jongere generatie beter, dan dat ook koudbloeds een staart horen te hebben, net als in de rest van de wereld.
De ouderen, die altijd voor couperen waren, zijn tegen die tijd te oud om nog als fokker of keurmeester te kunnen werken, of vergeten dat ze ooit voor couperen waren.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:22

Juliette86 schreef:
Sanniejj schreef:

Een fokker heeft bij een verbod op keuringen niets meer aan een gecoupeerd paard. Maar als hij die wel voor goed geld aan een hobbyist kan verkopen? Door een verbod op keuringen haal je niets uit zolang die er een deel is in de markt die niet naar wedstrijden of keuringen gaat maar wel vraagt naar gecoupeerde paarden.

door dit verbod kan je misschien niet alle staarten redden, maar wel al een heleboel Knipoog