Anky wil ook Western starten tijdens Wereldruiterspelen 2010

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

Re: Anky wil ook Western starten tijdens Wereldruiterspelen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:08

Cassidy schreef:
Hebben jullie deze al gezien? Paard is vlgens mij BH is Dun (Duitse Hengst)

http://www.youtube.com/watch?v=d8FKen-5 ... re=related

Wat een gaaf filmpje! Zo zie je toch duidelijk dat de basis dingetjes hetzelfde blijven.
Ik geef haar groot gelijk. En vind het erg tof van haar dat ze die nieuwe uitdaging ook wilt gaan uitvoeren.

We zullen er vast wel meer over gaan horen, hoop ik.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:12

Cassidy schreef:
Hebben jullie deze al gezien? Paard is vlgens mij BH is Dun (Duitse Hengst)

http://www.youtube.com/watch?v=d8FKen-5 ... re=related

Nu ik dit zo zie, denk ik dat ze best wel hoog kan komen. prachtig ook hoe de hooooww zegt.. Klinkt o op zijn amerikaans al Haha!

Dit gaat helemaal goed komen Haha!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:15

Wow Lachen Ik zou het wel heel gaaf vinden als het haar lukt Lachen Denk trouwens idd dat ze het niet gek zal doen, ze heeft sowieso het gevoel wel.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:20

Ik vind haar te netjes zitten. Het gaat te beheersd. Vergelijk even met deze:

http://www.youtube.com/watch?v=6_Cp-UvxOAw

En dat is de top in de western.

En dan moet je je realiseren dat 1 misser al betekend dat je er uit ligt en zonder score naar huis mag.

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:23

Ja, maar je kunt Anky nu toch -nog- niet vergelijken met de top van de western. Ze mag dan een topruiter zijn, maar nog een beginner in western. Ze zal nog veel moeten leren, maar het is alleen al leuk dat ze eraan begint.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:23

@cassidy: dat klopt, was ook het eerste wat me opviel, ze rijdt dressuur in een westernoutfit, maar wie weet wat daar aan te veranderen valt Haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:26

Gaaf filmpje, alleen kan je natuurlijk nooit van Anky verwachten dat ze ook meteen in de top meedraaid (beetje overdreven Knipoog ) nu ze een aantal keer zo gereden heeft .

edit, zie nu dat een soortgelijke reactie al gegeven is. Sorry.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:32

Dat filmpje van HE (?) ziet er best netjes uit voor een beginnend westernruiter zeg! Ja

Leuk dat ze op zoek is naar nieuwe uitdagingen, is ook niet gek als de politiek al 2 x heeft moeten bedenken wat je moet krijgen voor je OS goud...

Ik ben benieuwd hoe ze het er vanaf gaat brengen! Gevoel voor paarden heeft ze iig wel!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:35

Niet met je eens Cassidy... ik vind dat heel wat western(reining)ruiters best es wat beter/netter mogen leren zitten. Sommigen hángen gewoon boven hun paard, gaan raar naar binnen hangen, of - nog vreemder - hebben een soort van vreemde 'superman-houding' die in bepaalde kringen erg geliefd lijkt.
Ik heb met pijn in m'n hart naar wat laatste proeven van Ruben zitten kijken laatst, die vroeger als oorspronkelijk Pleasure ruiter zó netjes zat en in een mooie correcte houding Reining reed... helaas is hij inmiddels een 'echte' reiningruiter. Inclusief beroerde houding.
Geldt natuurlijk lang niet voor alle reiningruiters, d'r zijn er ook zát die netjes rijden.
Zo lang 'netjes' ook 'ontspannen' is kan een ruiter in mijn ogen niet 'te netjes' zitten.
Laat Anky die plank voor een aantal ruiters maar mooi wat hoger leggen. Zal de sport zeker goed doen.
Had haar trouwens ook wel graag als Pleasure ruiter in de ring gezien.

En wat dat 'te beheersd' betreft... volgens mij is een nette beheersde proef altijd nog te prefereren boven een 'hard en onbenullige' proef. Helaas geldt dat nog steeds niet voor elke judge, maar gelukkig toch wel steeds meer. Snelheid is echt niet alles in de reining... dat soort rijden heeft de sport alleen maar een slechte naam gegeven. Begin eerst maar met correct en beheerst, dan komt de snelheid vanzelf.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:38

Cassidy schreef:
Ik vind haar te netjes zitten. Het gaat te beheersd. Vergelijk even met deze:

http://www.youtube.com/watch?v=6_Cp-UvxOAw

En dat is de top in de western.

En dan moet je je realiseren dat 1 misser al betekend dat je er uit ligt en zonder score naar huis mag.

We kunnen jou toch ook niet met Anky vergelijken als je net met dressuur begonnen bent? Clown

Leuk dat ze ook met western bezig gaat! Dat filmpje van Horse Event ziet er iig al leuk uit Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:41

Anky is idd in de western een relatieve beginner, dus haar op dit moment vergelijken met de wereldtop is IMO appels met peren vergelijken.

Ik denk wel dat de basis er bij haar wel aardig in zit. Om de een of andere reden heb ik dat gevoel. Knipoog

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:41

kan het me eigenlijk niet voorstellen Haha!
maar vind t wel gaaf Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:47

Het is (pardon, lijkt) een slimme zet om onder training van Sjef uit te komen en dus van alle kritiek af te komen. Hij heeft er immers geen verstand van en zo kan ze weer gewoon plezier hebben in het rijden. Ik vat dat wel.
Ik denk wel dat ze erg ver kan komen, ze heeft altijd bewezen dat er voldoende inzet en doorzettingsvermogen is.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:50

Wedden dat Sjef zich binnen no time zo ver heeft laten informeren dat ie ook daar wel weer commentaar op gaat hebben Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:51

Lusitana schreef:
Het is (pardon, lijkt) een slimme zet om onder training van Sjef uit te komen en dus van alle kritiek af te komen. Hij heeft er immers geen verstand van en zo kan ze weer gewoon plezier hebben in het rijden. Ik vat dat wel.
Ik denk wel dat ze erg ver kan komen, ze heeft altijd bewezen dat er voldoende inzet en doorzettingsvermogen is.

Ik geloof niet dat Anky het nou zo vreselijk vindt om met Sjef te moeten trainen Clown

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:55

Leuk zeg!
Ik hoop wel dat haar westerncarriere niet te hard gaat en er drommen mensen opaf komen, want wedstrijdorganisaties in Nederland zijn niet zo veel gewend.

Ik ben ook een beetje bang voor het 101 Dalmatiërs-effect: Dat iedereen "leuk voor erbij" gaat westernrijden, maar dan zonder goede lessen, passend zadel en een ander paard. Je ziet nu al te veel mensen die een westernzadel op hun paard gooien en zeggen dat ze western rijden, en dat is juist geen goede reclame voor de sport. Ik hoop dat Anky zich dat realiseert. Ze heeft al wel heel goed aangegeven dat de basis juist het verschil maakt, en niet de 'kunstjes'. (Ja, ik weet het, op een andere manier verschilt de basis juist weer niet.)

Ze heeft op de foto trouwens wel de teugels verkeerd vast Haha!.

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:04

Juist. Clown Ik zie het Anky nog niet echt doen; leuk voor de gein, maar echt serieus lijkt het me niet worden.
Ik weet het niet. Nagelbijten / Gniffelen

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:04

ben benieuwd! haha weer ;s wat nieuws.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:09

Vond het inderdaad ook een beetje jammer te lezen dat ze western wil gaan rijden 'omdat ze een westernzadel gekregen heeft'... lekker dan. (hoewel ik aan neem dat dat niet de rede is, Anky rijdt al jaren met enige regelmaat bij Ricky en gaat ook naar Ricky voor advies. Wie was het die niet stil wilde staan bij 't groeten? Salinero? Heeft ze met hulp van Ricky opgelost omdat haar opgevallen was dat het gemiddelde westernpaard zo braaf lang stil kan staan...)
Hoop wel dat ze zich realiseert dat dat mooie westernzadel wel es op de bok kon blijven liggen als ze een paard koopt wat er niet onder blijkt te passen en dat ze de denkt dat de fabel 'een westernzadel past altijd' klopt

nuldertien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:12

Wat een vreemde post. Je begint met zin 1 en haalt die zin gelijk zelf weer onderuit door het stuk tussen haakjes.
Anky zal niet zomaar out of the blue een westernzadel hebben gekregen. Ze lijkt al veel langer interesse in de westernsport te hebben.

annes3004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:14

kan het me ook nog niet echt voorstellen.. maar 't lijkt me wel leuk om te zien!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:15

Er staat toch ook nergens dat ze per se dat zadel wil gaan gebruiken op het paard dat ze gaat rijden? Uit ervaring weet ik dat quotes worden ingekort en samengevat voor een artikel, zal hier ook gebeurd zijn. Misschien heeft het krijgen van dat zadel net het laatste zetje gegeven: 'Nu moet ik toch écht eens werk gaan maken van dat westernrijden'. Het komt idd niet uit de lucht vallen, het is niet dat ze nog nooit op een westernpaard heeft gezeten.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:17

Echt heel leuk!
En als ze daar dan ook de beste van de wereld in is kan ze bij Tim Lips gaan crossen Haha!

Maar even zonder gekheid, ik denk dat een echt paardentalent inderdaad vrij makkelijk tussen de disciplines kan switchen dus ik verwacht er wel wat van.

En wie zei dat over Sjef, dat hij zich er ook vast snel in gaat verdiepen om te kunnen coachen? Dat zie ik ook wel voor me eigenlijk Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:21

Ik rijd met mijn eigen paard ook dressuur, maar soms rijd ik ook wel eens reining, maar helemaal overstappen zie ik niet zitten, voorlopig blijf ik blij de twee. Ik denk dat Anky ook zo denkt...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:21

Het heeft even geduurd Lips are sealed , maar eindelijk komt Anky dan officieel uit de kast!

Straks geen kur op muziek, maar jackpot reining op muziek Haha! Tong uitsteken Go jij! Go jij!
Laatst bijgewerkt door CounTree op 08-10-08 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt