Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
maar functioneel crossmonster schreef:Citaat:Voor niet al te veel geld kan je een paar lessen nemen, zegt Liesbeth Bronkhorst
Ehm uit welk jaar dateerd deze uitspraak??
Mijn hemel, je betaald achterlijk veel geld voor een paar lessen tegenwoordig.
Zeeuwtje68 schreef:En niet iedereen moet meer een paard kunnen aanschaffen zonder verstand er van te hebben.
Of zich er in verdiept te hebben. Veel mensen weten niks voor ze er aan beginnen.
Met div ongelukken van dien.
En laten we ook minder gaan fokken met de paarden, er zijn er al veel te veel in NL
) dus ik ben benieuwd hoe ze dat denken op te lossen. Urielle schreef:met blinkend witte omheiningen erin (ik dacht hout of kunststof, dus wel peperduur). Persoonlijk vond ik dat een schitterend uitzicht, was altijd mijn grote droom om zo'n weidegebied te hebben.
aslo schreef:Zeeuwtje68 schreef:En niet iedereen moet meer een paard kunnen aanschaffen zonder verstand er van te hebben.
Of zich er in verdiept te hebben. Veel mensen weten niks voor ze er aan beginnen.
Met div ongelukken van dien.
En laten we ook minder gaan fokken met de paarden, er zijn er al veel te veel in NL
Oh zeker, lekker voor een ander gaan bepalen wat je wel/niet mag. Laten we dan ook maar ff regelen dat je maar 1 hond of 1 kat per huishouden mag (vermits je aan kunt tonen uiteraard dat je bekwaam genoeg bent) en als we dan toch bezig zijn, er lopen ook meer dan genoeg mensen rond, hetgeen leidt tot ongelukken, criminaliteit, files etc etc. Laten we dan in 1 moeite door maar gelijk regelen dat voordat je zwanger wordt je een kennistest af moet leggen, je een vergunning aan moet vragen en laten ze meteen ook even kijken of je huis wel groot genoeg is en of de toekomstige slaapkamer bijv. wel aan de minimale afmetingen voldoet etc....
Urielle schreef:Ik lees weinig constructiefs in het openingsartikel. Ik heb van vroeger uit nog meegekregen dat wie zit te zaniken ook met reële oplossingen moet komen
Zeeuwtje68 schreef:er is gewoon een heel groot overschot aan paarden en dat komt door al die maneges die de grond uit gestamp worden en de pensionstallingen enz.... Daar gaat het over!
Als die er niet meer zijn of sterk verminderd worden, dan is het probleem er niet meer.
En een paard op stal houden dat is niet paardvriendelijk die horen te bewegen heel de dag door en te grazen en te lopen enz. dus niet tussen 4 muren te staan met andere paarden die ze niet eens kunnen aanraken alleen maar zien en ruiken.
aslo schreef:Zeeuwtje68 schreef:er is gewoon een heel groot overschot aan paarden en dat komt door al die maneges die de grond uit gestamp worden en de pensionstallingen enz.... Daar gaat het over!
Als die er niet meer zijn of sterk verminderd worden, dan is het probleem er niet meer.
En een paard op stal houden dat is niet paardvriendelijk die horen te bewegen heel de dag door en te grazen en te lopen enz. dus niet tussen 4 muren te staan met andere paarden die ze niet eens kunnen aanraken alleen maar zien en ruiken.
Na, dan geef je zelf toch gewoon het goede voorbeeld en doe je afstand van je paarden, haal je het hekwerk en de buitenbak weer weg en maak je er een mooi groen iets van, met kikkerpoelen, bomen etc. ? Het gaat m.i. nl. niet alleen om maneges, pensionstallen enz. Het gaat net zo goed om paarden die aan huis gehouden worden, tenminste dat begrijp ik heel duidelijk uit de openingspost.
aslo schreef:Na, dan geef je zelf toch gewoon het goede voorbeeld en doe je afstand van je paarden, haal je het hekwerk en de buitenbak weer weg en maak je er een mooi groen iets van, met kikkerpoelen, bomen etc. ? Het gaat m.i. nl. niet alleen om maneges, pensionstallen enz. Het gaat net zo goed om paarden die aan huis gehouden worden, tenminste dat begrijp ik heel duidelijk uit de openingspost.
Urielle schreef:tot dusver is er geen sprake van overtredingen van de wet, want de wet moet nog gemaakt worden HC
Huertecilla schreef:Urielle schreef:Ik lees weinig constructiefs in het openingsartikel. Ik heb van vroeger uit nog meegekregen dat wie zit te zaniken ook met reële oplossingen moet komen
Ook als de klacht overtredingen van de wet betreft?
Dat jij het ´zaniken´ noemt voorspelt niet veel goeds: In het verkeer, mbt ruimtelijke ordening en de registratieplicht doet de ruiterij wat haar zelf goeddunkt.
Het is alleszins redelijk om de overheid op haar taak om de wet te handhaven te wijzen. Klaar.
hc
ma_rie_tje schreef:Een beetje heeeeeeeeeel erg overdreven vind ik het stukCitaat:Wassenaar, 4 okt. Op de weg tussen Voorschoten en Wassenaar is het vrijwel onmogelijk géén paarden te zien. Links en rechts lopen ze in het weiland of de tredmolen, steken ze hun hoofden uit de stalling, of drentelen ze op het fietspad met een jonge berijdster op de rug. Margriet van Santen runt hier manege Santhorst, met zestig stalplaatsen. „Langs deze weg zijn drie boeren met stallingen”, zegt ze. Er is ook een privéstal. En om de hoek ligt nog een manege.
Rond de tijden dat ik op deze weg rij, gebeurd het ook regelmatig dat ik geen paarden zie hoor.
En daarbij, waar maken ze zich drukom!
Aan de ene kant is een boerderij met pension stalling, een trainings stal en een manege. Aan de overkand van deze weg zijn 2 boerderijen (waarvan 1 zeker weten paarden heeft, de andere weet ik niet) en een klein stalletje. Ook zit er een Ruitervereniging aan deze weg...
Maar wat ik langs deze straat vooral zie zijn: Pinken!
Ohja, en elke ochtend file...Langl eve de N448 (want dat is deweg waar ze het over hebben).
Er zijn ook genoeg volwassenen die over die paden wandelen met hun peerd