Vierjarig renpaard verdient nu al meer dan 10 miljoen dollar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Vierjarig renpaard verdient nu al meer dan 10 miljoen dollar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:13

Enige nadeel van zo'n jonge grootverdiener is misschien dat hij meer gewicht moet dragen, weet niet precies hoe dat werkt.
Maar verder kan ik er minder wakker van liggen dan van een 4 jarige die dagelijkss een uur fanatiek dressuur getraind wordt.
Naar mijn mening is die 2-jarige op de baan dan beter af Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:16

tja maar het gaat natuurlijk om de vergelijking dat een 2 jarig paard nog niet hoeft te werken of juist wel.

ik denk dat het geestelijk wel zwaarder is,maar dat is mijn mening

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 07:50

Ik denk dat dit de minst belastende vorm van rijden is voor een jong paard, zowel mentaal als fysiek.. Rechtuit, weinig gewicht en mogen galloperen, wat ze normaliter geweldig vinden, ze zijn er nl voor gefokt.

Lijkt me leuk eens een groep dressuurpaarden- die weinig buitenritten maken- eens op zo'n baan te zien galloperen, ze worden vast erg blji!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:56

haha zeker! wij hebben nu net hier onze 2jarigen beetje ingereden, en zijn nu ook op de baan aan het rijden, beetje draven en meter of 150 galloperen.. ze vinden het echt prachtig! weten niet waar ze moeten kijken hihi.. word ik altijd vrolijk van, moet wel op mn hoede blijven want t zijn me een stel boeven!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:13

Klinkt heerlijk onbevangen, PLay Coy, zit er talent tussen?..

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:48

Er zijn er 3 waarvan ik denk dat het wat kan worden:

Nr 1: zwarte ruin, slank gebouwd, wel nog hengstennekkie, als 1.5 jarige heeft hij iemand van het personeel tegen de muur getrapt, deze jongen heeft het net overleefd. Ik heb het idee dat de rest van het personeel daarna afkeer heeft gekregen. naar het paardje toe, werd hard aangepakt, terwijl ik toen niets met m temaken had, wel dacht dat hij het niet met opzet hd gedaan, iedere keer ging ik fftjes voor zijn box staan na zon 2 weken kwam hij kijken bij me. Sinds kort ben ik met hem aan de slag gegaan. Rustig aan het rijden, hij gaat met sprongen vooruit. ontspant zich meer, moet ik wel zeggen dat hij t nu alleen doe als ik op zn rug zit. Van anderen moet hij niets hebben, maar dat is wel logisch met die mannen daar. Ben de enige (bijna)vrouwelijke jockey en rijder. begin te ontdekken dat dit paardje onwijs veel talent heeft, hij heeft supergangen, en toch ook wel fel. gaat zowel in het lot als alleen de baan op. Zeeer goed gefokt.

Nr 2: bruine hengst, klein en stevig. Koele kikker vind alles wel best, wil de boel wel in de maling nemen, door ineens een lekkere jump te nemen of van een vogel te schrikken. Is jammergenoeg wel behoorlijk hengst, in het lot let hij alleen maar op de andere paarden en die kunnen ook niet zomaar in de buurt komen, want hij dekt alles! Toch is hij heel erg trots opzichzelf, en ploegt door het zand heen alsof hij de l'arc de triomph gaat winnen! rijd hem voornamelijk in mijn eentje. hoop dat zijn gallop wel vlakker word met de tijd.

Nr 3: bruine merrie , ik vond het eerst niet zon prettig beestje om te rijden, ben er bijna afgestuiterd nadat mevrouw t bit tussen haar kiezen pakte zon 10 meter spurte, in de lucht sprong en vervolgens omdraaide( hoe ben ik blijven zitten? weet het ook niet) Toch begin ik haar te leren kennen, en merk dat ze met een zachte hand gereden moet worden, doe je dat niet, nou dan is ze een echte bitch! ze pakt het rechts behoorlijk vast, dus ik geef links kleine ophoudingen, (zodat ze het middelpunt opzoekt) dat gaat super. goede beweger toch wel leuk karakter ook

Denk dat er wel talent in zit, bewegen allemaal super, en zijn toch al behoorlijk fel dus moet wel goedkomen.
ik vind het geweldig om met die jonge volbloeds te werken, ze zijn al best volwassen maar ook speels op het zelfde moment, het is gewoon genieten(en opletten) Knipoog