Olympische juryleden pikken kritiek Sjef Janssen niet langer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Olympische juryleden pikken kritiek Sjef Janssen niet langer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:07

Niniane schreef:
Ik vind Sjef zeer onsymapthiek overkomen en mijn beste maat zou het niet zijn maar hij heeft wél goede dingen gedaan voor de Nederlandse dressuur .

Noem eens íets.

Hij heeft voor medailles gezorgd en daarmee de dressuur in NL massaal naar de hulpteugels doen grijpen. Is dat een bijdrage aan correct rijden?
Zijn eigen vrouw kan op haar winnend paard geen broodje in hun dorp kopen. Is dat een bijdrage aan goed paardrijden?
Welke dressuur-basis is waar nu aanwezig en wat hij hij daar goed voor gedaan?

Goed voor de KWPN- fokkers, verkopers van anky-spullen en paardendwing-middelen = goed voor de Nederlandse dresssuur?
Goed dat ´de Nederlandse School´ in het buitenland nu synoniem is voor paardendwingen?

De man intimideert. Maakt machtsmisbruik en Hong Kong was een blamage voor de Klassieke Dresssuur. Dat kan beter afgeschaft worden dan als anti-reclame voor de ruiterij dienen. Het is wél een visitekaartje wat het brede publiek voorgeschoteld krijgt en dat brede publiek wil van de zielige vertoning met uitermate onsportief gedrag er omheen gewoon niets weten.

hc

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 20:51

Ik heb het niet over dat Sjef slechte dingen doet voor het paardrijden algemeen. Ook daar is het mijn beste maat niet en ik ben er dan ook tegen.
Maar ik heb het over de prestaties. Over de prestaties van onze toppers. Hij is als bondscoach aangesteld om prijzen te winnen, medailles winnen en landentitels te winnen. En daar heeft hij zijn werk goed gedaan.
En jij zegt nu dat de 'Nederlandse school' synoniem staat voor paardendwingen. Ook daar zal ik moeten corrigeren. Daar staan Anky en Sjef om bekend. Kijk alleen maar al op Youtube, die discussies die ontstaan bij filmpjes van Anky. Die zie ik niet bij onze andere ruiters.

Elk huisje heeft zijn kruisje. Ook Duitsland zal zijn 'mindere' ruiter kennen, zo geldt dat voor elk ander land dat meedoet in de paardensport.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:29

Ik weet niet, maar Sjef is volgens mij geen makkelijke HIJ is ook degenen die WIL dat Anky doorgaat met rijden, want als het aan Anky ligt komt er geen OL in London voor haar, maar Sjef beweerd het tegendeel...
Ik weet niet hoor, ik hem die man nog nooit in het echt gezien en ik snap best dat je je grenzen wil verleggen wat betreft topscores halen, maar het moet wel rieel blijven. Ja edit: en al helemaal naar je vrouw en kinderen toe!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:56

Huertecilla schreef:
Niniane schreef:
Ik vind Sjef zeer onsymapthiek overkomen en mijn beste maat zou het niet zijn maar hij heeft wél goede dingen gedaan voor de Nederlandse dressuur .

Noem eens íets.

Hij heeft voor medailles gezorgd en daarmee de dressuur in NL massaal naar de hulpteugels doen grijpen. Is dat een bijdrage aan correct rijden?
Zijn eigen vrouw kan op haar winnend paard geen broodje in hun dorp kopen. Is dat een bijdrage aan goed paardrijden?
Welke dressuur-basis is waar nu aanwezig en wat hij hij daar goed voor gedaan?

Goed voor de KWPN- fokkers, verkopers van anky-spullen en paardendwing-middelen = goed voor de Nederlandse dresssuur?
Goed dat ´de Nederlandse School´ in het buitenland nu synoniem is voor paardendwingen?

De man intimideert. Maakt machtsmisbruik en Hong Kong was een blamage voor de Klassieke Dresssuur. Dat kan beter afgeschaft worden dan als anti-reclame voor de ruiterij dienen. Het is wél een visitekaartje wat het brede publiek voorgeschoteld krijgt en dat brede publiek wil van de zielige vertoning met uitermate onsportief gedrag er omheen gewoon niets weten.

hc

Jij verstaat andere dingen onder "correct rijden". Deze dingen zijn ook helemaal niet verkeerd maar er zijn ook mensen die hier anders over denken. Jij kan met je paard wel een broodje halen in het dorp maar geen GP proef rijden. En daarnaast vraag ik me af welke GP ruiter dit wel met zijn toppaard kan. Denk dat dit onder de ruiters met een klassieke opleiding ook erg weinig is (op GP niveau). Wat de "dwangmiddelen" betreft; Daar zijn de meningen al jaren verschillend over en het gebruik is niet door Anky aangewakkerd. Ik zeg niet dat ik een absolute voorstander ben maar vind het wel twee topsporters. Zij zetten alles in hun leven opzij voor de paarden en hun sport en dit vind ik heel bewonderingswaardig. Ze verleggen samen grenzen en presteren op het hoogste niveau. Dat Sjef alleen na aanleiding van dit bericht op deze manier wordt afgevallen vind ik walgelijk. Als ik dit zo lees vind ik het niet netjes maar ik ken hem persoonlijk niet en heb hem niet zo meegemaakt... niet mijn ding om te beoordelen dus.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:44

Goh, we komen steeds verder met onze geheel nieuwe GP proef: acht minuten stilstaan en vervolgens een broodje gezond halen bij de kraam op de hoek,
Anky, houd maar op met oefenen, ik kom eraan!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:51

Ik neem aan dat het tussen de benen klemmen van een héél klein minishetlandertje met te korte pootjes (die zon 5 cm boven de grond spartelen) als valsspelen wordt gezien? Tong uitsteken

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:25

misschien kunnen we allemaal een hobbelpaard op batterijen kopen! die zet geen pas verkeerd en heeft ook geen eigen wil, geen sterke en minder sterke punten. Jeetje dat gaat spannend worden tijdens de prijsuitreiking Nagelbijten / Gniffelen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:55

Wil de hele klasse L1 zijn eerste prijs op komen halen ROFL

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 18:46

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:45

Sterre schreef:
chevax schreef:

Natuurlijk maakt dat verschil: Als jurylid A de pest heeft aan een bepaalde ruiter, kan hij ("onbewust") lagere punten verdelen dan juryleden B en C, die neutraal zijn. Jurylid D echter, is helemaal fan van deze bepaalde ruiter en geeft daardoor hogere punten dan dat hij/zij anders zou hebben gedaan. Door de punten van juryleden A & D te laten vervallen, hou je alleen de daar tussen liggende punten over.
Huilen van het lachen

Verschillen in de punten van de verschillende juryleden hebben te maken met het verschil van hun positie ten opzichte van de rijbaan en wat zij vanaf die plek dus scherper of minder scherp zien dan de andere juryleden. dat is ook de functie van meerdere juryleden rond de baan.

In veel reacties lijkt het erop dat men slecht leest. De juryleden zeggen zelf ook dat het systeem niet perfect is, maar dat er alleen nog geen beter systeem is gevonden. Hun keus om hun verhaal te doen is vooral vanwege de manier waarop ze bekritiseerd worden. Het gebrek aan wederzijds respect dat ze hier in ervaren. Inderdaad, een coach die zich zo zou gedragen bij het voetbalveld zou door de bond worden geschorst.

De jury is uiteindelijk toch altijd de pispaal.
en dan te bedenken dat in de basissport die juryleden dat op vrijwillige basis doen. Als we ze nou allemaal gaan wegpesten is het probleem opgelost!! Dan zijn er geen wedstrijden meer en kunnen we allemaal thuis voor een spiegel proeven gaan rijden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 08:45

StableEnable schreef:
De jury is uiteindelijk toch altijd de pispaal.
en dan te bedenken dat in de basissport die juryleden dat op vrijwillige basis doen. Als we ze nou allemaal gaan wegpesten is het probleem opgelost!! Dan zijn er geen wedstrijden meer en kunnen we allemaal thuis voor een spiegel proeven gaan rijden.

Nou sorry hoor, maar hier jureren de jury-leden echt niet op vrijwillige basis!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 12:19

@Pashon
Goed lezen... het gaat over de omgang met juruleden en "dan te bedenken dat in de basissport die juryleden dat op vrijwillige basis doen..............."

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 13:25

StableEnable schreef:
@Pashon
Goed lezen... het gaat over de omgang met juruleden en "dan te bedenken dat in de basissport die juryleden dat op vrijwillige basis doen..............."

wat bedoel je precies met de "omgang met juryleden"?
hier krijgen juryleden gewoon betaald voor hun werkzaamheden en de opmerkingen die ze krijgen over hun manier van jureren dat wisten ze voordat ze eraan begonnen dus vandaar dat ik het niet helemaal snap.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:49

Volgens mij gaat het er niet om dat de juryleden kritiek krijgen op hun werk. dat krijgen de meeste mensen die werken wel eens. Hopelijk is het dan opbouwende kritiek, want van neersabelen is nog nooit iemand beter gaan werken, wat je ook voor werk doet.Het probleem dat ze aangeven is de manier waarop de kritiek wordt gegeven en dat de mate waarin dat gebeurt buiten proporties is. En inderdaad deze juryleden worden betaald, maar in de basissport zijn het vrijwilligers. Ook daar hoor je steeds meer geluiden over respectloze aanvallen op de jury. Dat kan nooit tot verbetering leiden, terwijl dat is wat iedereen graag wil, inclusief juryleden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:54

Pashon schreef:
StableEnable schreef:
@Pashon

wat bedoel je precies met de "omgang met juryleden"?
hier krijgen juryleden gewoon betaald voor hun werkzaamheden en de opmerkingen die ze krijgen over hun manier van jureren dat wisten ze voordat ze eraan begonnen dus vandaar dat ik het niet helemaal snap.

betaald? iets van 20 euro voor een dag jureren? Sorry hoor, dat noem ik vrijwillige basis. En elementair fatsoen in het bespreken van jury (basissport of professioneel) kan ook geen kwaad.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:56

met betaald werden de FEI juryleden bedoeld. In de basissport zijn het idd vrijwilligers.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:57

ik weet alleen niet of Pashon dat ook bedoelde.