Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Thats_Me schreef:Eerlijk gezegt ben ik hier niet zo positief over....
Er komen steeds meer middelbare opleidingen die kinderen al een beroepskant opduwen. Dat betekent dat ze vanaf de basisschool eigenlijk al moeten gaan kiezen wat ze later willen worden. Ik vind dat toch wel erg vroeg, want veel 16 jarigen die moeten kiezen wat ze gaan doen weten het niet. Wat moet een kind dat op de basisschool zit dan wel niet als die moet gaan kiezen voor een middelbareschool richting?

moonfish13 schreef:riekster:
je hebt een normaal diploma.
je doet alles wat de rest ook doet, alleen heb je een aantal uur in de week extra over paarden/ paardrijles of weet ik het wat.
dus je kan nog steeds alles wat je normaal met vmbo kan..
alleen je hebt een toevoeging aan je diploma, dus niet nadelig voor de rest van je opleiding(en).
riekSter schreef:moonfish13 schreef:riekster:
je hebt een normaal diploma.
je doet alles wat de rest ook doet, alleen heb je een aantal uur in de week extra over paarden/ paardrijles of weet ik het wat.
dus je kan nog steeds alles wat je normaal met vmbo kan..
alleen je hebt een toevoeging aan je diploma, dus niet nadelig voor de rest van je opleiding(en).
Ik vergelijk het een beetje met het Mbo, hoe alles in aangepakt. Ik kwam daar op gesprek en alles werd helemaal leuk uitgelegd en het LEEK allemaal super. Uiteindelijk heb ik de eerst 2 jaar niks gedaan/geleerd. Halverwege vorig jaar werd het een stuk beter, maar nog lang niet zoals het zou moeten. Afgelopen jaar zijn er een aantal geslaagd en hebben hun diploma, en dat stelt niks voor, er staat op dierverzorger.
En als het zo zou zijn dat ze alleen extra rijlessen krijgen, dan zou ik niet snappen waarom ze het een paardenklas noemen. Het beste is nu denk gewoon afwachten hoe het gaat lopen. Mijn klas moet ook les gaan geven en begeleiden en dan zullen we wel meer te weten komen.
Maar mijn mening is, dat ik het zonde vind ...
) 
riekSter schreef:Misschien erg banketstaaf om te zeggen, maar goed ...
Het niveau van het vmbo op het wellant is niet erg hoog. Niet erg of slecht, maar het ligt laag. Mijn opleiding daar, mbo paardenhouderij is het niveau ook zo laag, hoe laag zal het niveau van de paardenklas dan zijn?
Ik ben bang, dat ze binnen een jaar (net als mij) zich heel erg in de opleiding hebben vergist ...