Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Het zal wel een minder gepaste reactie zijn maar dit bericht komt op mij over als egoiistisch.
In je overleden merrie laten snijden zodat je er met allerlei technische hoogstandjes toch nog 2 veulens kan uit krijgen waar ze weer mee kan showen. Ik neem aan dat de merrie na haar carriere nog bedoelt was om mee te fokken, maar om het zo te forceren is imo er toch wel over.
Evengoed hoop ik dat de twee veulentjes gezond ter wereld komen.
Citaat:Het zal wel een minder gepaste reactie zijn maar dit bericht komt op mij over als egoiistisch.
In je overleden merrie laten snijden zodat je er met allerlei technische hoogstandjes toch nog 2 veulens kan uit krijgen waar ze weer mee kan showen. Ik neem aan dat de merrie na haar carriere nog bedoelt was om mee te fokken, maar om het zo te forceren is imo er toch wel over.
Citaat:Zoiets dacht ik ook, wat een ego..... was gewoon een test voor embryo transplantatie lijkt me.
Ik hoop dat dit een eenmalige amerikaanse actie is en blijft.
Beaux schreef:Ik vind er ook niks egoistisch aan. Met embryotransplantatie experimenteren is niet nodig want dat is allang een succes gebleken. Verder zijn er eicellen uit een dood lichaam gehaald dus heeft de merrie daar niks van geweten. Veulens groeien gewoon op met een moeder dus die lijden er ook niks van. En de eigenaresse is zielsgelukkig dat ze nog iets overgehouden heeft van haar merrie die door een vreselijk noodlot, en dus niet door gewoon ouderdom of ziekte, is overleden. Ik vidn het niet egoistisch, ik kan het zelfs heel goed begrijpen!
SparklingApp schreef:Van mensen die zich met dit soort dingen bezig hebben gehouden (sorry, ik weet niet precies hoe dat allemaal heet..) heb ik gehoord dat het geen prettige behandelingen zijn die ze voor het inplanten van de embryo's krijgen. (behandelingen met hormonen)
De merrie ben je toch kwijt en krijg je niet terug.. waarom niet gewoon blij zijn met de andere paarden en misschien de merrie die vriendin was gewoon laten dekken door de vader (of andere familie) van de overleden merrie.
Dat uitproberen met dingen die niet natuurlijk zijn, persoonlijk vind ik het een naar gevoel geven.
Verder hoop ik natuurlijk ook dat alles nu het er toch in zit goed gaat en dat er 2 gezonde veulens komen, maar mijn keuze zou het niet geweest zijn..
Mindim schreef:Nee hormoonbehandelingen zijn nooit leuk, als mens krijg je deze hormoonbehandelingen ook hoor, als je een ivf poging op stapel hebt staan en moet je je zelf ook elke dag hormonen prikken.
Tja en daar wordt het ook niet om gelaten, met een paard ook niet.